Ostaisitko tämän talon...?

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Kannattaa sitten huomioida, että sadantonnin lainaan ekan vuoden korot jo tekevät liki 500 euroa kuussa.

Ei se sillä vielä lyhene just mitään.
Minkä laskuopin mukaan sait? Itse sain vajaa 400 ?.
No jos siiten siihen se satku lisää niin vuodessa koko laina on lyhentynyt 1200 euroa.

Korot muuten nousevat koko ajan.
Silloinhan se pitääkin tarkkaan laskea, kannattaisiko korkokatto ottaa lainaan ja kuinka monelle vuodelle.

Myös lainamaksuvuodet vaikuttavat kokonaissummaan korkojen osalta. Eihän sitä noin yksioikoisesti voi laskea =)
Niin... Ja nyt maksamme pelkkää vuokraa 6000e vuodessa, lisäksi vielä vesi ja sähkö, eikä meillä ole silti mitään omaa tässä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Kannattaa sitten huomioida, että sadantonnin lainaan ekan vuoden korot jo tekevät liki 500 euroa kuussa.

Ei se sillä vielä lyhene just mitään.
Minkä laskuopin mukaan sait? Itse sain vajaa 400 ?.
No jos siiten siihen se satku lisää niin vuodessa koko laina on lyhentynyt 1200 euroa.

Korot muuten nousevat koko ajan.
Silloinhan se pitääkin tarkkaan laskea, kannattaisiko korkokatto ottaa lainaan ja kuinka monelle vuodelle.

Myös lainamaksuvuodet vaikuttavat kokonaissummaan korkojen osalta. Eihän sitä noin yksioikoisesti voi laskea =)
Niin... Ja nyt maksamme pelkkää vuokraa 6000e vuodessa, lisäksi vielä vesi ja sähkö, eikä meillä ole silti mitään omaa tässä...

Aivan. Minä henkilökohtaisesti maksan paljon ennemmin omaa, kuin kenellekään vuokraa luukusta, josta ei saa muuton yhteydessä eetnan kopeekkaa matkaan. Eikä tänä päivänä omaa torppaa pidetä hamaan loppuun asti. Senhän voi myydä sitten, kun se ei enää omia tarpeita vastaa =)
 
Meillä vähän tuollainen talo. Joten siis tykkään kyllä! Rappauksen korjaus meilläkin eessä ja sitä mytö varmaan maalaus.

Edullinen tuo on ainakin täkäläisiin hintoihin kun vertaa!

Vuokratontti on aika iso miinus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
No toi mies vähän kaavaili, että kun itse muutamme luultavimmin pois koko kaupungista vielä, niin hän ottaisi tohon sitten vanhempansa vuokralle (vanhempansa eivät voi koskaan ostaa omaa taloa kun ryssivät raha-asiansa aikanaan), kun heillä on nytkin vuokra-asunto omakotitalossa, ja isänsä jo jutteli että hän tulee tohon sitten vuokralle kun me muutamme pois... :D

Ihan mietintäasteellahan tämä vielä on. Mutta kiinnostaisi kyllä kovasti, nimittäin kun toi alue on sellainen että säilyttää arvonsa, ja mä tykkään laitella paikkoja kuntoon, kuten mieskin...
Ja juu, ollaan me laskelmia tehty, toki :)
mitä mä oon lukenut niin en kyllä niiden porukoille antais vuokralle. mitä jos ei tuukkaan vuokraa niin ootte kusessa. sen saa onnekis 2vuoden päästä myydä ja ei mee voitoista veroa. ja jos sitä kunnostatte niin varmaan voittoa tulee

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
No toi mies vähän kaavaili, että kun itse muutamme luultavimmin pois koko kaupungista vielä, niin hän ottaisi tohon sitten vanhempansa vuokralle (vanhempansa eivät voi koskaan ostaa omaa taloa kun ryssivät raha-asiansa aikanaan), kun heillä on nytkin vuokra-asunto omakotitalossa, ja isänsä jo jutteli että hän tulee tohon sitten vuokralle kun me muutamme pois... :D

Ihan mietintäasteellahan tämä vielä on. Mutta kiinnostaisi kyllä kovasti, nimittäin kun toi alue on sellainen että säilyttää arvonsa, ja mä tykkään laitella paikkoja kuntoon, kuten mieskin...
Ja juu, ollaan me laskelmia tehty, toki :)
mitä mä oon lukenut niin en kyllä niiden porukoille antais vuokralle. mitä jos ei tuukkaan vuokraa niin ootte kusessa. sen saa onnekis 2vuoden päästä myydä ja ei mee voitoista veroa. ja jos sitä kunnostatte niin varmaan voittoa tulee


Toi mullekkin tuli heti mieleen, etteivät taas käytä miehesi hyväntahtoisuutta hyväkseen
 
Ite en tykkää 2 kerroksisista, vaan tykkään et kaikki huoneet ihan täs maan tasalla. Muuten ehkä ihan kiva (tosin liian vähän huoneita mun makuun). Vuokratontti olis mulle ainkin iso miinus.
Ja kuntotarkastuksista voin sanoa sen verran, että veljeni osti muutamia vuosia sitten perheineen talon, johon "ammattilainen" tuli tekeen kosteusmittaukset ym. Myöhemmin kun porukka alkoi oireilemaan, niin tilasivat homekoiran, ja homeessahan tuo oli ihan kunnolla. Nyt rakentavat uutta, onneksi tontti niin iso ettei tartte uutta ostaa. Joten koira vaan peliin jos meinaa "vanhan" talon ostaa.
 
ehkä ei kannata kuitenkaan
no mutta jos vaan 500e kk lyhentää vuokraa niin ei sen takia kyllä mitään asuntoja kannata alkaa katsomaan.
kiinteistössä kun on kuitenkin aikaspaljon enemmän kuluja kuin pelkkä vesi ja sähkö. vakuutukset, jätekuljetus, kiinteistövero, katumaksu, nuohooja... ja vaikka mitä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä ei kannata kuitenkaan:
no mutta jos vaan 500e kk lyhentää vuokraa niin ei sen takia kyllä mitään asuntoja kannata alkaa katsomaan.
kiinteistössä kun on kuitenkin aikaspaljon enemmän kuluja kuin pelkkä vesi ja sähkö. vakuutukset, jätekuljetus, kiinteistövero, katumaksu, nuohooja... ja vaikka mitä!
No ei se nyt ainut syy ole :) Mutta mun mielestä 500e on paljon rahaa, kun sen "lahjoittaa" kaupungille joka kuukausi... Eli siitä ei ole koskaan minkäänlaista hyötyä, kun taas jos omaa maksaisi, niin se olisi aina edes vähän kotiinpäin joka lainanlyhennys.
 
vieras
Anteeksi vain, mutta mua vähän ihmetyttää millä perusteella täällä jotkut tekevät asunnonostopäätöksiä. Täällä on ollut ties kuinka monta kommenttia, jossa talo ei kelpaa, koska siinä on vääränlaiset tapetit tai keittiönkaapit! Tapetit ei maksa talon hintaan ja muihin remontteihin nähden oikeastaan yhtään mitään. Ette kai niillä perusteilla taloa osta? Keittiön ymmärrän vähän paremmin, mutta ei sekään mitenkään hirveän iso summa ole verrattuna vaikka putki-, sähkö- ja julkisivuremontteihin sekä lämmitysmuotoon.

 
hei hei
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä ei kannata kuitenkaan:
no mutta jos vaan 500e kk lyhentää vuokraa niin ei sen takia kyllä mitään asuntoja kannata alkaa katsomaan.
kiinteistössä kun on kuitenkin aikaspaljon enemmän kuluja kuin pelkkä vesi ja sähkö. vakuutukset, jätekuljetus, kiinteistövero, katumaksu, nuohooja... ja vaikka mitä!
No ei se nyt ainut syy ole :) Mutta mun mielestä 500e on paljon rahaa, kun sen "lahjoittaa" kaupungille joka kuukausi... Eli siitä ei ole koskaan minkäänlaista hyötyä, kun taas jos omaa maksaisi, niin se olisi aina edes vähän kotiinpäin joka lainanlyhennys.
laina ei kyl kauheasti tossa 3 vuodesssa lyhene, korkojahan vaan maksatte.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
meillä rintamamiestalo ja ihan paras talo on.
vaikka itse tykkäisin yksikerroksisesta niin nää on kyllä parhaiten tehtyjä. Purettiin just yhtä seinää niin tavaraa oli tavaran perään. ei kyllä vedäkkään mistää kulmasta.
siellä on alustasa ne saunatilat?
me rakennettiin itse sauna tähän alakertaan. alustassa pelkkä pannuhuone ja säilytystilaa.
Joo alustassa saunatilat. Sieltä saunasta oli kuvakin ton välittäjän sivuilla, ja ihan uusiksi sais laittaa...

Niin ne kosteusjutut... Tokihan sitä kuntokartoitus tehtäisiin... Ja vieläpä semmonen kunnollinen kosteusmittaus, ei vaan pintapuolista.
Meinasin kirjoittaa että kunhan teette perusteellisen kuntokartoituksen ja kosteusmittaukset, mutta sehän näköjään on jo suunnitelmissa =)
Itse jos olisin ostamassa haluaisin lisäksi homekoiran käväisemään, kun ei välttämättä rakenteissa oleva home tule näkyviin kosteusmittauksissa. Jos esim. ollut vesivahinko joskus joka on pintapuolisesti korjattu ja ylimääräinen kosteus on haihtunut sinne muodostunut home aiheuttaa kuitenkin oireita vaikkei enää kosteutta olisi jäljellä.
Onnea talokaupoille :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anteeksi vain, mutta mua vähän ihmetyttää millä perusteella täällä jotkut tekevät asunnonostopäätöksiä. Täällä on ollut ties kuinka monta kommenttia, jossa talo ei kelpaa, koska siinä on vääränlaiset tapetit tai keittiönkaapit! Tapetit ei maksa talon hintaan ja muihin remontteihin nähden oikeastaan yhtään mitään. Ette kai niillä perusteilla taloa osta? Keittiön ymmärrän vähän paremmin, mutta ei sekään mitenkään hirveän iso summa ole verrattuna vaikka putki-, sähkö- ja julkisivuremontteihin sekä lämmitysmuotoon.
Kieltämättä muakin vähän ihmetyttää... Menis meinaan jonkin aikaa taloa etsiessä, jos kaiken pitäisi olla justiinsa oman makuni mukaista. Maut kun eroavat toisistaan melko usein, eli aika vaativa tehtävä olisi löytää juuri tasan tarkkaan omaa makua vastaava talo KAIKINPUOLIN, siis että juuri tapetitkin olisi prikulleen sellaisia kuin haluaisin.


 
Alkuperäinen kirjoittaja hei hei :
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä ei kannata kuitenkaan:
no mutta jos vaan 500e kk lyhentää vuokraa niin ei sen takia kyllä mitään asuntoja kannata alkaa katsomaan.
kiinteistössä kun on kuitenkin aikaspaljon enemmän kuluja kuin pelkkä vesi ja sähkö. vakuutukset, jätekuljetus, kiinteistövero, katumaksu, nuohooja... ja vaikka mitä!
No ei se nyt ainut syy ole :) Mutta mun mielestä 500e on paljon rahaa, kun sen "lahjoittaa" kaupungille joka kuukausi... Eli siitä ei ole koskaan minkäänlaista hyötyä, kun taas jos omaa maksaisi, niin se olisi aina edes vähän kotiinpäin joka lainanlyhennys.
laina ei kyl kauheasti tossa 3 vuodesssa lyhene, korkojahan vaan maksatte.
Vaikka ei lyhenis latillakaan, mutta tosta saisi varmaan hyvän hinnan tulevaisuudessa (ellei ne hinnat nyt sitten romahda...) kun näkisi vähän vaivaa... Ja vaikka valitsisi kaikkein edullisimmat materiaalitkin joka asiassa, niin tohon yleisilmeeseen saisi kohennusta tosi kivasti, jolloin se arvokin nousisi varmaan melko kivasti.
Tolla alueella meinaan ei ole noin halpoja taloja likimainkaan, yleensä.

 

Yhteistyössä