Osittainen hoitovapaa on aivan mieletömmän ihana keksintö :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maikku.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maikku.

Vieras
Siis tämä osittainen hoitovapaa on aivan i-h-a-n-a! Ennen lapsia töitä 8-17 plus 2 tunnin työmatkat päälle. Nyt osittaisella vapaalla ja työajat 8.30-14.30 ja lyhyet työmatkat :)

Olin siis lapsettomana työssäkäyvänä paljon väsyneempi kuin nykyään :)

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="Tiina";25217324]20% pienenee palkka. Meillä lapset on hoidossa 15 päivää/kk. Joudutaan sumplimaan vähän hoitopäiviä (etäpäiviä, lomia yms). Siinä säästyy ehkä vajaa 150e. Kelalta saa 90e hoitorahaa =). Tämä ei ole rahakysymys, vaan vapaakysymys =).[/QUOTE]

Näin. Eli verotus pienenee, Kela maksaa jonkun pikku summan ja lapsien päivähoitomaksut pienenee.

Mutta se ihanin asia on se lisävapaa lasten kanssa :)

ap

[QUOTE="vieras";25217390]En nyt ymmärrä millä tavalla se osittainen hoitovapaa muuttaa sitä työmatkan mittaa????[/QUOTE]

Joo, vähän hassusti kirjoitettu. Mutta siis vaihdoin työpaikkaa sellaiseen, jossa osittainen hoitovapaa onnistuu. Vaikka aiemmin sain parempaa palkkaa, niin on tämä nykyinen paljon parempi :)

[QUOTE="abc";25217530]Saaks udella millä tuloilla kelasta saa rahaa, en jaksais ettii sieltä...
Itse aloitan tammikuussa ja teen 4pv/vk.[/QUOTE]

Ei mun mielestä ole mitenkään tulosidonnainen tuo 70 e/kk.

Joo samaa mieltä. Itse osittaisella hoitovapaalla vielä heinäkuun loppuun asti kunnes tuo nuorempi menee ens syksynä kolmoselle. Olen kyllä tykännyt. Varsinkin jos on vuorotyössä niin ei tuossa kyllä paljoa palkassakaan häviä.

Olen aivan samaa mieltä! Työaika ihanteellinen 8 -14. Kela maksaa 90 eur/kk miinus verot kun lapsi on alle kolme tai koulussa ekalla tai tokalla. Tulot ei siihen vaikuta. Mä taidan tehdä muistaakseni 75% ja palkasta vähenee saman verran.

Yhteistyössä