osaako teidän miehet käydä kaupassa ilman sanomista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nina"

Vieras
käykö he oma-alotteisesti kaupassa ilman että täytyy pyytää?Ja osaavatko he ostaa ruokaa omilla aivoillaan,eivät siis tartte listaa mitä pitää ostaa?mun mies ei osaa.

Minä en edes vaadi mieheltäni ajatusten lukemista. Mistä ihmeestä hän tietäisi mitä minä haluan syödä seuraavaksi? Ja kyllä itsekin kaipaan viikon ostosten tekemiseen listan jotta kaupassa ei tartte juosta alvariinsa jotain ostamassa :)

Tästä oli kerran tosi pitkä taisteluketju :laugh:

Minä en edes vaadi mieheltäni ajatusten lukemista. Mistä ihmeestä hän tietäisi mitä minä haluan syödä seuraavaksi? Ja kyllä itsekin kaipaan viikon ostosten tekemiseen listan jotta kaupassa ei tartte juosta alvariinsa jotain ostamassa :)

Tästä oli kerran tosi pitkä taisteluketju :laugh:

kysytkö sä sitten mieheltäs joka kerta että tarviiko kaupassa käydä ja mitä pitää ostaa?

Osaa ja ei osaa.

Siis jos meiltä on ruuat vähissä niin kyllä ukko osaa kaupassa käydä ja ostaa ruokaa.

MUTTA, koska mie kokkaan meillä suurimmaksi osaksi, ja näin ollen myös päätän mitä ruokaa laitan. Eikä mies ole ajatusten lukia. Käyn joko mie kaupassa tai teen ukolle ostoslistan.
Jotta hän tietää mitä aineita tarvitsen suunnittelemiini ruokiin.

[QUOTE="Usva";22876889]Osaa ja ei osaa.

Siis jos meiltä on ruuat vähissä niin kyllä ukko osaa kaupassa käydä ja ostaa ruokaa.

MUTTA, koska mie kokkaan meillä suurimmaksi osaksi, ja näin ollen myös päätän mitä ruokaa laitan. Eikä mies ole ajatusten lukia. Käyn joko mie kaupassa tai teen ukolle ostoslistan.
Jotta hän tietää mitä aineita tarvitsen suunnittelemiini ruokiin.[/QUOTE]

Näin meilläkin.

[QUOTE="nina";22876885]kysytkö sä sitten mieheltäs joka kerta että tarviiko kaupassa käydä ja mitä pitää ostaa?[/QUOTE]

No miten minä muuten osaisin tietää, mitä hän on ajatellut vielä tarvita loppuviikosta? Meillä pyritään ennakoimaan eli joka päivä ei kaupassa osteta asioita. Joten en kysy mieheltäni joka päivä, tarvitseeko hän jotain. Mutta jos itse tarvitsen jotain ja menen kauppaan, kysyn häneltä tarvitaanko jotain muuta. En minäkään osaa ajatuksia lukea.

Jep ollaan myös nirsoja, eli sillä on merkitystä mitä siellä kaapissa on.

Ei kuole nälkään jos jääkaapissa ei ole kuin valot. Osaa laittaa itsekin ruokaa, mutta jos kaupasta pitää tuoda jotakin tiettyjä tarvikkeita tietenkin pyydään häntä niitä tuomaan jos en itse ole kauppaan menossa.

Kyllä tuo varmasti osaisi oma-aloitteisesti mennä kauppaan ja ostaa sieltä ruokaa. Siihen ei nyt ole tarvista kun minä olen kotona niin ilmoitan miehelle millon kauppaan olisi hyvä mennä ja teen listan valmiiksi. Minä kun ne ruoat laitan, niin tiedän paremmin millon mikäkin on vähissä ja mitä meinaan seuraavaksi laittaa, että mitä kaupasta tarvii ostaa. Ei se mies voi tietää että riisiä on paketissa kahta annosta varten jos ei ruokaa ole laittanut ties millon viimeksi :D

Mä inhoan kaupoissa käymistä. Onneksi mun mies on toista maata. Kysyy kyllä multa, tarvitsenko mitään mutta pääsääntöisesti hän on meillä se, joka tietää kuviakaapin tilanteen ja viikon ruokalista on yleensä hänen suunnittelemansa.

APn viestissä ei oikeastaa ole mitään sisältöä, noinko hän lähettää miehensä kauppaankin? Jos täällä haluaa purkaa sydäntään siitä mikä mättää niin sen asian voi vaikka kertoa ihan kunnolla. Jos APn mies käy kaupassa niin mitä sieltä tarttuu mukaan? Ja mikä osoittaa sen että hän ei käytä aivojaan siellä? Tuo pelkästään kaljaa ja tomaatteja?

Meillä mies käy pääsääntöisesti ruokakaupassa ja koska itse joudun ruuat miettimään ja tekemään, laitan listan mukaan. Kyllä se ne leivät ja maidot osaa tuoda ilman muistilappuakin.

Totta kai osaa - ihan yhtä hyvin kuin minäkin. Aikuinen ihminen.

Miettikääs rouvat aina ennen kuin huomautatte ja arvostelette jälkikäteen että ei kovin kannustavaa käytöstä teiltä! En mäkään viitsisi opetella tai tehdä jotakin asiaa jos aina kuulisin huomautuksia asiasta - joskus ja useimmiten on vain parasta pitää mölyt mahassa!

Meillä mies hoitaa päivittäistavara ostokset, laittaa ruoan viikonloppuisin, minä viikolla. On helppo ostaa kun käytämme mahd tuoreita aineksia niin sama sen väliä mitä tuo, kyllä niistä jotain saa aikaseks. Eineksiä jos ostas niin sais etsiä eri kodin =P

Ei osaa, eikä tarvi.

Se saattaa muistaa jos jotain puuttuu, muuten se ostaa jotain maitoa, munia, ruisleipää. Se kyllä yleensä soittaa mulle kaupasta, et tarviik jotain. Yleensä mä hoidan kaikki kaupassakäymiset, kun meidän talous menee niin että mä ostan ruuan ja kulutustavarat ja se maksaa sitten asunnon ja auton jne. kulut.

Mieheni osaa tehdä kaikkia kotitöitä mitä minäkin. Ja tietää kyllä myös mitä kaupasta pitää tuoda, tosin käytämme useimmiten yhteistä kauppalistaa, jonka kumpikin voi lukea ja päivittää kännykällään.

Ei tietenkään osaa. Minä se nainen olen & hän se mies. Kyllä kysyy joskus kotimatkalla, että tarvitseeko tuoda jotain kaupasta, ja jos, niin mitä, kun minähän se kokkaan. Kyllä minäkin kysyn häneltä kauppaan mennessäni, että onko jotain erikoista, mitä hän voisi kaivata.

Yhteistyössä