Minkälaisia teidän mienne on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mukavuudenhaluinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mukavuudenhaluinen

Vieras
Tuli tuosta yhdestä ketjusta mieleen? Valittavatko oikeasti, jos joutuvat nukkumaan ilman pussilakanaa tms? Tai jos on vähän sekaista?

Meillä mies nukkui kerran varmaan viikon ilman pussilakanaa, kun tein aika pitkää päivää eikä mies saanut itse väsyynenä myöskään laitettua uutta. Aina ei koti tod. ole tip top, ainut mistä pidetään huolta on se, että lattia + kylppäri eivät pikkuisen takia ole ihan törkyisiä. Eli imuroidaan melkein joka päivä. Samoin lapsen huone pidetään pölyttömänä ja siistinä.

Meillä ihan mies sanoo usein, että lähdetään esim. ennemmin ulos syömään kun jäädään kotiin jännittämään siivouksen kanssa:) Näin myös, jos ei jaksa tehdä ruokaa/ käydä kaupassa. Miksi arjesta pitää ottaa niin hirveästi paineita:)?

Valittaa, en itsekkää pystyisi nukkumaan ilman pussilakanaa , hyi. ja en kestä jos on sotkusta.. se ei ole iso homma aamulla tai päivällä kun tulee töistä ottaa imuria käteen ja imuroida pestä astiat ja mopata ja pyyhkiä pölyt.. ainakaan minulle ei ole. mutta joillakin on kyllä monta lasta ja pitkät työ päivät niin eihän sitä silloin jaksa :/ :)

Miehellä ei ole mitään valittamista kun pidän kodin aina siistinä.
Lakanat ym vaihdetaan joka viikko,lattiat pestään,pölyt pyyhitään.
Imuroin joka pv,tiskiä on tosi HARVOIN. Kun aina laitan koneeseen tai tiskaan..
Joo tiedän,olen aivan pössi siivouksen kans, mut minkäs teet.

Alkuperäinen kirjoittaja niih:
Miehellä ei ole mitään valittamista kun pidän kodin aina siistinä.
Lakanat ym vaihdetaan joka viikko,lattiat pestään,pölyt pyyhitään.
Imuroin joka pv,tiskiä on tosi HARVOIN. Kun aina laitan koneeseen tai tiskaan..
Joo tiedän,olen aivan pössi siivouksen kans, mut minkäs teet.

Niin ja mies käy vuorotyössä ja meillä kaks alle 3v lasta

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Meillä ollaan molemmat perussiistejä ihmisiä, ja siivotaan molemmat. Ei tosiaankaan pingoteta siivouksesta, mutta kun sitä mukaa jälkensä siivoo kun sotkua syntyy, niin meillä ei kyllä ikinä ole sotkuista. Kumpikaan ei viihdytä sotkun keskellä.

Meillä on sama homma. Ja jos minä en ole jostain syystä ehtinyt tehdä jtn loppuun tai laittanut vaikka juuri tuota apn mainitsemaa pussilakanaa, niin mies hoitaa homman/-t loppuun.

Meillä käy siivooja. Ja molemmat laitetaan ruokaa. Ja siivotaan. Vaikka siivooja käy niin kyllä esim keittiö täytyy laittaa joka päivä. Mutta jos on sekaista niin ei mies ruinuta vaan alkaa keräämään tavaroita lattialta kasaan. Miksi valittaa kun itsekin on terve ihminen jolla kaksi kättä ja jalkaa...? Ja osaa siivota. Eikä valita jos joutuu nukkumaan ilman pussilakanaa. Joskus on valittanut kun housuja en ehtinyt pesemään, mutta totesi sitten itsekin että olisi voinut kyllä pestä ne itsekin.

Alkuperäinen kirjoittaja nojoo:
Valittaa, en itsekkää pystyisi nukkumaan ilman pussilakanaa , hyi. ja en kestä jos on sotkusta.. se ei ole iso homma aamulla tai päivällä kun tulee töistä ottaa imuria käteen ja imuroida pestä astiat ja mopata ja pyyhkiä pölyt.. ainakaan minulle ei ole. mutta joillakin on kyllä monta lasta ja pitkät työ päivät niin eihän sitä silloin jaksa :/ :)

Hmm.. Mikä hyi se on? Pistin itse peiton pesuun ko viikon jälkeen (meillä muutenkin pestään peitot aika usein) ja se oli siinä.

En tiedä jaksaisinko pingottaa edes ilman aikaa vieviä töitämme. En pidä kodin hinkkaamista alvariinsa minään elämän suurena tarkoituksena.

Alkuperäinen kirjoittaja gina:
mun mielestä naisen kuuluu tehdä nämä: SIIVOTA , HOITAA LAPSET , TEHDÄ RUOKA JA OSTOKSET , mies sitten hommaa sen rahan taloon... mun mielipide vain

Just. Meillä on tällä hetkellä toisin päin, mä tuon leivän pöytään ja mies on koti-isänä ja on hoitanut myös ruokapolitiikan sinä aikana. Mä kyllä siivoon ja hoidan lasta vapaa-ajalla tietenkin. Ruokaakin teen viikonloppuisin jos huvittaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja gina:
mun mielestä naisen kuuluu tehdä nämä: SIIVOTA , HOITAA LAPSET , TEHDÄ RUOKA JA OSTOKSET , mies sitten hommaa sen rahan taloon... mun mielipide vain

No, minä taas olen sitä mieltä, että on järkevämpää naisen käydä hakemassa se neljän tonnin liksansa kotiin:) Ja jos siltä tuntuu, palata rahoillaan vaikka siivooja.

Btw, mun mies on venäjältä, jossa 99% ihmisistä ajattellee just noin. Mutta mun mieheni ei:D

Mun miehellä ei ole varaa valittaa mistään puutteista koska hän ei tee juuri mitään kodin hommia muuta kuin nalkuttamisen seurauksena.
Jos ei joku kelpaa niin tehköön itse (paremmin).

No mun mies on tosi ahkera, eikä valita yleensä mistään, eikä suhtaudu tekemiseen nihkeästi. Siltä hoituu kaikki viemärin avauksesta kakun leipomiseen. Se on yleensä melko hyväntuulinen, mutta ärsyyntyy nopeesti, jos valitan tai kiukuttelen.

Se meillä yleensä eniten siivoaa.

Mun mies on aika rento. Ei todellakaan valita, jos joutuu nukkumaan ilman pussilakanaa (laittaisi varmaan ihan itse lakanan, jos asia haittaa), tai jos koti ei ole joka päivä kiiltävän puhdas ja moitteettoman siisti. Siivoaa ihan itse, jos joku paikka kodissa on hänen mielestään liian sekaisin. Vaikka molemmat kyllä viihdytään siistissä, puhtaassa kodissa.

Yhteistyössä