Kaupassa tänään... Joku mies kommentoi lapseni pukeutumista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaupassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieraana";25157533]:O
Miks olis provo?

Mä ostin 8-vuotiaalle haalarin kun itse sitä pyysi. Pääsee näet nopeasti välitunnille koulussa, melkein kaikilla kavereillakin on :D[/QUOTE]

Missäs korkeuksilla sitä asutaan? Täällä stadin perukoilla haalarit ovat niin nössöjä ainakin meidän 1lk ja 3lk pojat sanovat niin. :)

[QUOTE="vieras";25157528]Lukiko lapussa tosiaan Kuomat?

Meidän koulussa on hyvin yleistä, että ostetaan UGGIT ekaluokkalaisille tytöille. Minun tyttöni on siis ekalla luokalla ja hänen luokkalaisista tytöistä, joita on 12kpl niin kymmenellä tytöllä on UGGIT!!!! Toki on eri värisiä, mutta aina löytyy täysin samanlaisia ja värisiäkin, joten nimi olisi tarpeen.[/QUOTE]

Ohjeistus annettiin vanhempianillassa ja kyllä, puhuttiin Kuomista.

Aitoja Uggeja täällä ei näy edes aikuisilla.

[QUOTE="vieraana";25157533]:O
Miks olis provo?

Mä ostin 8-vuotiaalle haalarin kun itse sitä pyysi. Pääsee näet nopeasti välitunnille koulussa, melkein kaikilla kavereillakin on :D[/QUOTE]

Joku mies muka kaupassa sanoo niin että kuulee. Ni vähän tuntuu provolta. Ei ny vaatteiden takia.

[QUOTE="vieras";25157528]Lukiko lapussa tosiaan Kuomat?

Meidän koulussa on hyvin yleistä, että ostetaan UGGIT ekaluokkalaisille tytöille. Minun tyttöni on siis ekalla luokalla ja hänen luokkalaisista tytöistä, joita on 12kpl niin kymmenellä tytöllä on UGGIT!!!! Toki on eri värisiä, mutta aina löytyy täysin samanlaisia ja värisiäkin, joten nimi olisi tarpeen.[/QUOTE]

Ekaluokkalaisilla kaikilla aidot uggit? Missä päin Espoota asutte? Vähän vaikea uskoa.

[QUOTE="Jutta";25157545]Joku mies muka kaupassa sanoo niin että kuulee. Ni vähän tuntuu provolta. Ei ny vaatteiden takia.[/QUOTE]

Eivätkö miehet muka puhu muiden kuullen

[QUOTE="vieras";25157546]Ekaluokkalaisilla kaikilla aidot uggit? Missä päin Espoota asutte? Vähän vaikea uskoa.[/QUOTE]

Asun tosiaa pk-seudulla. No itse kutsun feikkiuggejakin uggeiksi. Mitäs muutakaan nimitystä niistä voisi käyttää... Ei tosiaankaan ole aitoja kaikilla! :D

Ehkä tämä kyseinen tapahtuma on vaan keksitty, mutta vaikuttimena sen syntymiseen, on varmaan käytetty tätä palstaa. Sillä vastaavanlaisia kommenteja on täältä kyllä ollut luettavissa.

Toki ne eroavat irl sanotuista kommenteista siten, ettei niitä ole oikeasti sanottu kasvokkain ääneen, mutta silti.
En mistään muualta ( tosin en käykään kuin täällä ja fb.ssä) ole lukenut niin käsittämättömiä kommenteja kuin täältä erilaisista kuvapinoista. Olivat ne sitten kuvia palstalaisista itsestään, lapsista, kodeista jne.

Jos vaikka joku on kuvannut uuden keittiön valaisimen ja kuvan taustalta näkyy muutakin, on ketjusta voinut tulla pitkä.. onpa teillä likaiset ikkunat/ rumat verhot / paljon tavaraa keittiön pöydällä, mauttomat kaapinvetimet jne. kommentein varustettu ketju. Vaikka siis pääosassa olisi ollut se valaisin..

( niin että en yhtään ihmettele, vaikka kaupassa tälläisen kommentin kuuluisikin. Etenkin, jos perheessä luetaan tätä palstaa)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25157563]Miehiä hyvin harvoin kiinnostaa mitä jollain vieraalla muksulla on päällään.
Saati sitten ihan keskusteluksi asti =)[/QUOTE]

:D Mun mies ainakin on tottunut, että puhun jatkuvasti vaatteista vaatefriikki, kun olen... No meidän piti mennä ostamaan ulkoiluvaatteet 6v. pojalle ja kun oltiin ostettu, niin... Mieheni näki kaupassa samanlaiset vaatteet kuin mitä me juuri ostettiin, joten hän kommentoi että katsos kun hienot tamineet tuolla pojalla. :D Kyllä ne miehetkin vaatteita katsovat!

[QUOTE="vieras";25157560]Asun tosiaa pk-seudulla. No itse kutsun feikkiuggejakin uggeiksi. Mitäs muutakaan nimitystä niistä voisi käyttää... Ei tosiaankaan ole aitoja kaikilla! :D[/QUOTE]

feikit on aina feikit

On surullista, jos aikuisten ihmisten mielestä 7-vuotias ei enää saa pukeutua kuin lapsi - lämpimiin, käytännöllisiin ja helppoihin vaatteisiin. (En nyt tarkoita pelkästään tätä avausta vaan myös joitakin tähän tulleita kommentteja.)

Kyllä mun lapsilla on ollut 7-vuotiaana haalarit ja Kuomat :D Koulussa kaikkein helpointa riisua haalari naulakkoon, ei tarvinnut olla luokassa toppahousuissa tai märissä farkuissa talviaikaan. Suurimalla osalla ekaluokkalaisista oli haalari,mutta me asuttiinkin Itä-Helsingissä, missä on lunta, eikä ihmiset yritä olla parempia kuin mitä ovat :D

Mun mies ei ainakaan alkais puhumaan kenenkään vaatteista tai mistään muustakaan ikävään sävyyn toisen kuullen, vaikka kommeida haluaisikin, kai se varmaan on ne käytöstavat, jotka opitaan jo lapsena.
Mitä lapsien vaatetuksiin tulee, niin omassa lapsuudessa ala-asteelle puettiin ihan käytännöllisyyden mukaan eikä merkkien tai tyylin mukaan, talvella oli usein haalarit päällä, kun koko koulu peuhas lumikasoissa välkät.

Yhteistyössä