Osaako mies tehdä "naisten töitä"?

• Viestiketjun aloittaja Jepuli
  • Ensimmäinen viesti
"heips"
Ruokaa mies tekee paremmin kuin minä. Ja hoiti vauvaa yhtä paljon kuin minä. Pyykkiäkin pesee, mutta laittaa kuivumaan miten sattuu (eli ne kuivuu hitaasti).Keittiötä ei myöskään osaa siivota yhtä huolellisesti kuin minä mutta imuroinnin sentään hallitsee (imurointi nyt miehen vastuulla kun mua alkaa supistaa imurointi).

Mutta en valita, kunhan tekee omalla tavallaan. Muutenhan saisin tehdä kaiken itse. Ja vähitellenhän ne taidot kehittyy kun antaa tehdä :) Tiedän paljon naisia jotka ei anna miestensä tehdä mitään koska tekevät itse paremmin ja samalla valittavat että joutuvat tehdä kaiken...

Jepuli
Tuota minäkään en tajua, että miksi naiset valittaa jos kuitenkin haluavat tehdä itse. En ole ikinä miehelle halaistua sana valittanut siitä ettei tee, koska tämä nyt on minun "outouteni". Jos haluan nukkua ihanan pehmeissä ja sileissä lakanoissa niin sittenhän minä ne ihan itse mankeloin :D Minua vain kiinnosti se, että joutuvatko muut joustamaan "laadusta" jos mies tekee osan kotitöistä.

Olen hieman kateellinen naisille, jotka osaavat tehdä "miesten töitä". Minä en osaa esimerkiksi polttopuita hakata, paitsi jos niiden hakkaamiseen voi käyttää iän ja terveyden. Ja muutenkin monet miesten työt tuntuu äärimmäisen epäkiinnostavilta ja tylsiltä ettei kiinnostus riitä opetella tekemään niitä yhtä hyvin kuin mies. Jos mies jättäisi niin muuttaisin varmaan kerrostaloon :D

"vieras"
Miellä mieheltä onnistuu ruuanlaitto erinomaisesti, sillä hän tekee ruuan päivittäin. Siivous onnistuu myös erinomaisesti, mutta se ei kiinnosta häntä lainkaan, joten joudun tyytymään vain joihinkin hetken innostuksessa tehtyihin siivouksiin. Pyykinpesu ei suju ja olen kieltänyt sen häneltä :) Viimeksi hän pesi vaalean kesätakkinsa 2 tunnin kirjopesulla, linkous 1400 krs/min. Muita vaatteita koneessa ei ollut.

• Tykkää
Reactions: Kesä-ukko
osaa
Niin kauan kun lapset on pieniä miehen on hyvä osata edes välttävästi kotitöitä. Tarkoitus ei myöskään ole että mies olisi kotitöiden tai lastenhoidon osalta riippuvainen minusta. Laadun tinkimistä kotitöiden jakaminen ei ainakaan meillä ole, ehkä tiettyä sopeutumista yhteiseen kotiin ja yhteiseen elämään perheenä ja parisuhteessa.

• Tykkää
Tekee,osaa tehdä - mutta mä kerkeen tehdä kaiken 90%: sesti aina ensin...
Vaatteiden lapottelu on asia josta olen sanonut(mun mielestä lapottaa väärin),mutta nykyään olen ollut hiljaa ja antanut sen tehdä..Tekee sen minkä tekee ihan välttävästi,en ole jaksanut suutani loukottaa,pääasia että tekee.

• Tykkää

Yhteistyössä