Osaako kaikki naiset leipoa/tehdä ruokaa?

Kyllä minäkin saan ruuat perheelle tehtyä ja jotain leivottuakin jos tarve vaatii. Mä tykkään molemmista hommista silloin kun niitä rauhassa saa tehdä ja minkään tekemistä en arastele jos vaan ohje on. Niin paitsi täytekakun, en saa siitä sopivan kosteaa vaan aina tulee liian kuiva tai kostea. :ashamed:
 
Piparjuuri
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Osaan leipoa ja laittaa ruokaa. Ja vielä hyvää.

Itse olen sitä mieltä että kaikki (siis myös miehet) osaavat laittaa ruokaaa ja kaikki oppivat leipomaan, jos niin haluavat. Kyse on enemmänkin siitä viitsiikö, kiinnostaako ja tykkääkö ko. asiasta
Osaan kyllä laittaa ruokaa ja leipoa kaikkea mihin ei tarvitse hiivaa.En vaan ikinä ole ymmärtänyt kun ohjeessa voi olla jauhojen määrä vaikka 9-11desiä...Jos joku tarvitsee petakkikuulia turnaukseen,niin voi tehdä mulle tilauksen :LOL: :LOL: :LOL:
Ompeleminen ja kutominen taas sujuvat.On ompelukone ja saumurikin.
Sen oppii tietämään, koska jauhoja on sopiva määrä :D
Niin mistä sen tietää????
Kokeilemalla ja tekemällä -yrityksen ja erhdyksen kautta.

Itse laitan jauhot painon enkä tilavuuden mukaan. Jauhoissa on niin paljon eroja, että painomitta on luotettavampi.
 
Osaan laittaa ruokaa sekä leipoa, paitsi sellaisia leivonnaisia joihin tulee hiivaa. Mutta eipä niitä taida muuta ollakaan kuin pulla ja kukaan meidän perheessä ei sitä oikein syö. Ommella, kutoa tai virkata en osaa, mutta ei ole ollut sellaisille taidoille tähän ikään mennessä vielä käyttöäkään. :saint:
 
Ruokaa osaan laittaa ja leipoakki ainakin jotain..en vain tykkää leipomisesta ja kun ei meillä oikein kukaa pullaa tms syö edes.

Neuloa,virkata,kutoa en osaa ainakaa tarpeeksi hyvin.

Mutta maalata yms..hömppää kylläki B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Ruokaa osaan laittaa ja leipoakki ainakin jotain..en vain tykkää leipomisesta ja kun ei meillä oikein kukaa pullaa tms syö edes.

Neuloa,virkata,kutoa en osaa ainakaa tarpeeksi hyvin.

Mutta maalata yms..hömppää kylläki B)
Osaiskin maalata ja piirtää yhtä hyvin kuin se sun ikäinen Tuuli, muistakkko ihmisen? Oli jo alle kouluikäisenä todella hyvä piirtämään.

Itse olen ihan kohtalainen maalaamisessa, mutta joku tarkka piirtäminen esim. ihminen :eek: :kieh: :headwall:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja pumppernikkeli:
No minä olen aina ajatellut että jokainen lukutaitoinen ihminen osaa laittaa ruokaa. Ostaa keittokirjan ja katsoo ohjeet sieltä.
Se on sitten eriasia että toiset osaa tehdä ne ruoat ja leipomukset paljon paremmin kuin toiset ;)
Näinpä. Ja kun vielä ottaa huomioon sen, että jo aikoinaan oppikoulussa kotitalous oli pakollinen oppiaine - kuten käsittääkseni on peruskoulussakin - niin jokainen nainen kyllä osaa laittaa ruokaa niin, ettei nälkäänkään kuole. Se on sitten eri asia, viitsiikö.

 
Jokainen todella osaa laittaa ruokaa, kun vain viitsii nähdä vähän vaivaa. Jotkut ohjeet on todella niin ylimalkaisia, että niitä pitää tehdä muutaman kerran ennen kuin voi todeta, että tää on hyvää.. Tiedän että osaan laittaa ruokaa hyvin. (paitsi 5 vuotiaan mielestä) Leipominen on minulle sellainen puuha, että rupean tekeen sitä jos en oikein tiedä mitä tekisin. Minulle ns. hermolomaa.
 
No mä nyt en ymmärrä ylipäätään jos joku (mies tai nainen) ei osaa ruokaa laittaa. Leipominen taas lienee sellanen juttu että siitä joko tykkää tai ei, mutta ei senkään nyt osaamisesta pitäisi kellään olla kiinni. Ei pullataikinan tekeminen nyt mitään ydinfysiikkaa sentäs ole.
 
daaaa
Osaan tehdä perussafkat. Leivon ehkä 3-4 kertaa vuodessa, pakon edessä ennen synttäreitä ja joulua. Vihaan sekä ruoanlaittoa että leipomista yli kaiken, ruoan laitan silti pakolla joka päivä koska en halua syöttää lapsilleni eineksiä. Leipomista ei ole onneksi pakko joka päivä harrastaa...
 
Ei
todellakaan. Porukoitten naapurin rouva käy miehensä ollessa työmatkoilla syömässä joka päivä tyttärensä luona, jossa ruuan laittaa aina tyttären mies töistä tullessaan. Eli vaikka tämä tytär on kotiäitinä, niin ei kuulemma vettä kummempaa osaa keitellä...miehen tullessa töistä kotiin ruokaa odottavat pöydän äärellä kolme lasta, vaimo ja vielä anoppi....:LOL:
 
Mä en osaa lainkaan neuloa tai ommella, enkä oo vielä kertaakaan törmännyt siihen että kukaan olettaisi että kaikki naiset osaavat. Leipoa osaan (jotenkin), mutta samoin en oo huomannut mitään oletuksia/vaatimuksia sen suhteen..

Hitto, pitäiskin opetella ompelemaan!
 

Yhteistyössä