Opiskelijavaihto ja lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käsittääkseni vaihtarit asuvat yleensä soluasunnoissa, ja jos haluaa omaa kämppää, se pitää itse maksaa. Entä terveydenhuolto? Oletko oikeasti miettinyt tämän ihan loppuun asti?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käsittääkseni vaihtarit asuvat yleensä soluasunnoissa, ja jos haluaa omaa kämppää, se pitää itse maksaa. Entä terveydenhuolto? Oletko oikeasti miettinyt tämän ihan loppuun asti?

No pitää se soluasuntokin itse maksaa. Ap maksanee asumisensa täälläkin itse ja osannee itse laskea miten pystyy asumaan. Maasta riippuen asuminen voi olla kalliimpaa tai hyvinkin paljon halvempaa kuin Suomessa.

"Oletko oikeasti miettinyt tämän ihan loppuun asti?"

No johan se sanoi että ei ole, vaan vasta alkanut miettiä asiaa.

Tiedän, että ainakin Thaimaan Phuketissa on ollut paljon lapsiperheellisiä suomalaisia vaihtareita männävuosina. Olin näet siellä itse vaihdossa viime vuonna:)

Hyvin siellä meni niin vanhemmilla kuin lapsillakin. Tuonne vaihtoon pääsee Asia Exchangen avulla: http://www.asiaexchange.fi

Ei olisi onnistunut minun oppilaitoksessani lapsen mukaanotto vaihtoon. Jotta koulu osallistuu kustannuksiin (ja ylipäätään hyväksyy vaihdon opintoihisi kuuluvaksi) on mentävä koulun ehdoilla, johon kuuluu tietty esim. asuminen opiskelija-asuntolassa. Yksi kaveripariskunta selvitti asiaa kun olisivat halunneet lähteä yhdessä vaihtoon (opiskelivat vielä samaa alaa), mutta ei onnistunut järkevästi, eivät olisi edes päässeet samaan kohteeseen.

Yhteistyössä