Synnytykseni ovat pitkittyneet, olleet käynnistettyjä, vaikeita ja hankalia. Olin tavattoman iloinen siitä, että opiskelija oli mukanamme ja tukenamme koko kamalan päivän, kuumepiikin, pyörtymiset ja muut.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mullakin oli opiskelija synnytyksessä. On ollut muissakin toimenpiteissä. Minusta se on ollut ihan ok, koska pelottavampaa olisi joutua potilaaksi sellaiselle, joka on jo valmistyunut, mutta ei ole ko toimepidettä koskaan nähnytkään. Parempi siis opiskeluaikana kokeneen ohjauksessa kuin valmistuneena yksin pelkällä kirjatiedolla.Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä en haluaisi synnytystäni hoitamaan sellaista kätilöä, joka ei ole koskaan ollut yhdessäkään synnytyksessä mukana vaan on saanut oppinsa pelkästään kirjoista.
mulla oli kätilöopiskelija ,ihan viittä vaille valmistunut,hoisi synnytyksen kokeneen kätilön kanssa yhdessä
=) opiskelija teki lähes kaiken itse,kokenut välillä auttoi tai tarkisti oliko tehnyt oikein =)
Alkuperäinen kirjoittaja hilla:multa kysyttiin saako kätilö opiskelija tulla katsomaan synnytystä.Vähän myöhemmin tulivat kysymään saisiko yksi mies lähihoitajaopiskelija tulla myösKieltäydyin kunniasta.
Aattelepa, jos kaikki olisivatkin kuin sinä. Sullakin olisi voinut olla synnytyksessä opiskelijan sijasta kätilö, joka ei ollut yhtään synnytystä edes nähnyt muutoin kuin opetusvideolta.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Noh,mä olen sit vissiin kummajainenVaan on se hyvä et suurin osa antaa opiskelijan olla mukana, oppivat sit siltikin vaikka minä siitä ilosta kieltäydyn
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Aattelepa, jos kaikki olisivatkin kuin sinä. Sullakin olisi voinut olla synnytyksessä opiskelijan sijasta kätilö, joka ei ollut yhtään synnytystä edes nähnyt muutoin kuin opetusvideolta.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Noh,mä olen sit vissiin kummajainenVaan on se hyvä et suurin osa antaa opiskelijan olla mukana, oppivat sit siltikin vaikka minä siitä ilosta kieltäydyn
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Barberina:Alkuperäinen kirjoittaja hilla:multa kysyttiin saako kätilö opiskelija tulla katsomaan synnytystä.Vähän myöhemmin tulivat kysymään saisiko yksi mies lähihoitajaopiskelija tulla myösKieltäydyin kunniasta.
lähihoitajamiehistä usein tulee niitä ambulanssi-kuskeja jotka sitten teitä kuskaavat pillit päällä synnyttämään
![]()
mitä jos syntyy jo matkalla eikä mies ole ikinä edes oikeaa synnytystä nähnyt? B)
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Aattelepa, jos kaikki olisivatkin kuin sinä. Sullakin olisi voinut olla synnytyksessä opiskelijan sijasta kätilö, joka ei ollut yhtään synnytystä edes nähnyt muutoin kuin opetusvideolta.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Noh,mä olen sit vissiin kummajainenVaan on se hyvä et suurin osa antaa opiskelijan olla mukana, oppivat sit siltikin vaikka minä siitä ilosta kieltäydyn
![]()
Mutta miten niitä sitten valmistuisi, jos kaikki synnyttäjtä kieltäytyisivät opiskelijoista? Toistensa synnytyksiäkö hoitaisivat?Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:No ihan oikeasti EI vois olla, koska kätilöksi ei voi valmistua ennen kuin on hoitanut tietyn määrän synnytyksiä ym.
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:Alkuperäinen kirjoittaja Barberina:Alkuperäinen kirjoittaja hilla:multa kysyttiin saako kätilö opiskelija tulla katsomaan synnytystä.Vähän myöhemmin tulivat kysymään saisiko yksi mies lähihoitajaopiskelija tulla myösKieltäydyin kunniasta.
lähihoitajamiehistä usein tulee niitä ambulanssi-kuskeja jotka sitten teitä kuskaavat pillit päällä synnyttämään
![]()
mitä jos syntyy jo matkalla eikä mies ole ikinä edes oikeaa synnytystä nähnyt? B)
Paitti eiks nykysellään ambulanssi miehistön pidä olla käynyt sairaanhoitaja koulutus?
Ainakin yks lapsuuden tuttu joutu lähteen uudelleen koulunpenkille (oli ennen lähihoitaja) lukeen ittensä sairaanhoitajaks että sai edelleen työskennellä ambulanssissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mutta miten niitä sitten valmistuisi, jos kaikki synnyttäjtä kieltäytyisivät opiskelijoista? Toistensa synnytyksiäkö hoitaisivat?Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:No ihan oikeasti EI vois olla, koska kätilöksi ei voi valmistua ennen kuin on hoitanut tietyn määrän synnytyksiä ym.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mutta miten niitä sitten valmistuisi, jos kaikki synnyttäjtä kieltäytyisivät opiskelijoista? Toistensa synnytyksiäkö hoitaisivat?Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:No ihan oikeasti EI vois olla, koska kätilöksi ei voi valmistua ennen kuin on hoitanut tietyn määrän synnytyksiä ym.
Aivan. Mun ponttini kuitenkin oli se, että jso kaikki synnyttäjät olisivat kuten ap, miten saataisiin uusia kätilöitä?Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:Oikeassa elämässä suurin osa ei kieltäydy, siten. Mut ap:lla ei ois voinu olla kätilöä, joka ei oo hoitanu yhtään synnytystä.