Opamox ja imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistunut äiti

Vieras
Käytin Opamoxia loppuraskaudessa ahdistukseen ja unettomuuteen pienellä annoksella tarvittaessa (15mg). Nyt vauva on reilun kuukauden vanha ja ahdistuskohtauksia tulee, pahojakin. Lääkäri on vasta parin viikon päästä, ja mulla on jäänyt Opamoxia muutama. Uskallanko ottaa? Vai pitääkö imetyksessä olla sitten kuinka monen tunnin tauko?

Hei! Turvallisin mielin voit ottaa opamoxia. Itse otan joka ilta 7,5 mg, joskus jopa 15 mg ja imetän. Olen selvittänyt asian teratologisesta tietokeskuksesta, joka tutkii lääkkeiden ja sikiön/vastasyntyneen yhteisvaikutuksia, sekä lasten- että äitiysneuvolan lääkäreiltä. Kaikki olivat samaa mieltä, että hyvinvoiva äiti on vauvalle kaikkein tärkeintä. Ja äidinmaitoon erittyy vain erittäin pieni määrä lääkeainetta, josta ei haittaa vauvalle. Pharmaga Fennicassa lukee, että pitäisi pitää 6 tunnin tauko ennen imetystä, mutta teratologisesta sanottiin, että 2 tuntia riittää ja jos on pakko imettää aikaisemminkin, niin siitäkään ei kuulemma haittaa ole. Itse pidän kuitenkin taukoa vähintään sen 2 tuntia.

Niin, ja jos itse haluat soittaa teratologiseen tietokeskukseen kysyäksesi opamoxin yhteysvaikutuksista imetykseen, puhelinnumero on 09-47176500. Siellä asiantuntijat vastaavat arkisin klo. 9-12.

Yhteistyössä