Seronil + Opamox

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja man86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

man86

Vieras
Minulla todettiin jonkin asteinen ahdistuneisuushäiriö sekä lievä alakulo reilu 4 viikkoa sitten. Sain lääkäriltä ensin Seronil 10mg kuukauden ja sen jälkeen siirrytään hoitoannokseen 20mg/vrk. Olen syönyt nyt tuota 20mg n. viikon ja aika kovaa ahdistusta puskee päälle,varsinkin aamuisin kun töihin pitäisi lähteä. Sain myös Opamox 15mg 0,5-1tabletti 1-3 krt/vrk. Olen joutunut reilun kuukauden aikana ottamaan kahtena päivänä puolikkaan eli 7,5mg kerrallaan. Jotenkin pelottaa jos jään noihin riippuvaiseksi.
Osaako joku kertoa minkä verran noita pitää syödä tai miten kauan käyttää että riippuvuus syntyy. En käytä lääkkeitä väärin,enkä myöskään käytä edes alkomahoolia. :) Aloitin myös 2 viikkoa sitten Kognitiivisen Psykoterapian ahdistukseen. Luulisin että terapialla + Seronilillä pärjään tulevaisuudessa ettei Opamoxiin tarviis koskea koska se vähän hirvittää. :/

En osaa sanoa että kuinka nopeasti opamoxiin jää koukkuun, mutta vaikka syö lääkärin määräämän annoksen, voi se aiheuttaa jo riippuvuuden. Yksilöllistä..

En muista varmaksi, mutta bentsoja saisi syödä vain jaksoittain. Esim 2vkoa, jonka jälkeen oliko 2-4vkon tauko, välttääkseen mahdolliset riippuvuudet. Lääkärisi pitäisi kyllä kertoa näistä ennen lääkityksen aloittamista.

Yhteistyössä