Opamox ja alkoholi.

  • Viestiketjun aloittaja morsian
  • Ensimmäinen viesti
morsian
En ole mikään sekakäyttäjä, en todellakaan. Kyse on nyt häistäni. Huomenna naimisiin ja paniikkihäiriö pelottaa (olen siis ahdistuneisuushäiriöinen). JOS otan oikein aikaisin aamulla puolikkaan 15mg Opamoxin, niin uskallanko 12h jälkeen juoda alkoholia? Siksi kysyn, koska ei ole kokemusta kuinka lääke vaikuttaa muutenkaan.
 
?.?
nou hätä,sen ku juot. tietty opamox vaikuttaa ihmisillä eri tavalla. Ööh älä vaan ota ennen seremoniaa, ettet sönkötä tai vaikuta humalaiselta.. näin mulla ainakin tekee. Toi on tietty pieni määrä minkä aiot ottaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?.?:
ai niin miten uskallat juoda alkoholia, eikö tule paniikkihäiriötä silloin?
mä vastaan tähän nyt omasta puolestani (vaikkei varsinaisesti mulle kuulu) mulla ainakaan ei tule paniikkia koskaan kun olen juonut... hoksasin just kun aloin miettiin tota. :/
 
?.?
niin no siinäkin asiassa näköjään tapahtuu ihmisille erilailla,en moiti..koska itselläni on toi, mutta tulee alkon kanssa silloin tällöin,siksi enemmän nautiskelen kotona, kuin baareissa.(vaikkakin voi tulla kotonakin jos liikaa porukkaa)
 
...
mä en ikinä ottais rauhoittavaa hääpäivänä :eek:

väsyttäis mielettömästi ja näyttäisin humalaiselta.. ajatus ei juokse..

otatko lääkettä siis ekaa kertaa? en todellakaan suosittele..
 
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
Alkuperäinen kirjoittaja ?.?:
ai niin miten uskallat juoda alkoholia, eikö tule paniikkihäiriötä silloin?
mä vastaan tähän nyt omasta puolestani (vaikkei varsinaisesti mulle kuulu) mulla ainakaan ei tule paniikkia koskaan kun olen juonut... hoksasin just kun aloin miettiin tota. :/
Sama täällä! :wave:
 
vieras
mulle on määrätty Opamoxia nukahtamislääkkeeksi enkä tajua miten joku voi pysyä hereillä, jos ottaa sitä! ite sammun melko nopsaan. pari kaljaa olen joskus ottanu alkuillasta saunan jälkeen ja yöksi ko.lääkkeen. en ole mitään erityistä huomannut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulle on määrätty Opamoxia nukahtamislääkkeeksi enkä tajua miten joku voi pysyä hereillä, jos ottaa sitä! ite sammun melko nopsaan. pari kaljaa olen joskus ottanu alkuillasta saunan jälkeen ja yöksi ko.lääkkeen. en ole mitään erityistä huomannut.
nukahtamislääkkeeksi? :eek: Aijaa... mulla opamox 3x15mg päivälääkkeenä ja tenox 20mg illalla. Ehkä mulla on sitten eri vaikutus jo noilla.... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulle on määrätty Opamoxia nukahtamislääkkeeksi enkä tajua miten joku voi pysyä hereillä, jos ottaa sitä! ite sammun melko nopsaan. pari kaljaa olen joskus ottanu alkuillasta saunan jälkeen ja yöksi ko.lääkkeen. en ole mitään erityistä huomannut.
Illalla onkin erillainen fiilis, kun väsyttää tavallaan valmiiks-tosin miä saatan valvoa tunteja opamoxin oton jälkeenkin
päivällä kun ottaa, niin tulee vaan rento olo
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulle on määrätty Opamoxia nukahtamislääkkeeksi enkä tajua miten joku voi pysyä hereillä, jos ottaa sitä! ite sammun melko nopsaan. pari kaljaa olen joskus ottanu alkuillasta saunan jälkeen ja yöksi ko.lääkkeen. en ole mitään erityistä huomannut.
nukahtamislääkkeeksi? :eek: Aijaa... mulla opamox 3x15mg päivälääkkeenä ja tenox 20mg illalla. Ehkä mulla on sitten eri vaikutus jo noilla.... =)
Opamox on yleisesti käytty unilääke,ainakin vanhuspuolella !
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
mä en ikinä ottais rauhoittavaa hääpäivänä :eek:

väsyttäis mielettömästi ja näyttäisin humalaiselta.. ajatus ei juokse..

otatko lääkettä siis ekaa kertaa? en todellakaan suosittele..

Voipi olla että mielesi muuttuisi jos kärsisit vaikeasta paniikkihäiriöstä.

Ja opamox ei ole unilääke vaan nukahtamislääke. Kyllähän se väsyttää mutta itse olen joutunut syömään päivisin ja hereillä olen pysynyt.
 
Panique
Nuo häät on jo kauan sitten menneet, mutta ymmärrän kysymyksen hyvin. Paniikkihäiriöinen tarvitsee jotain turvaa tilanteessa, jossa on pakko olla! Toivottavasti alkoholia ei kulunut liikaa, koska silloin yhdistelmä on huono - kokemusta on. Itselläni Opamox 15 mg aiemmin päivällä ja yksittäinen drinksu illalla ei juuri haittaa, mutta auta armias, jos illalla innostuukin juhlimaan esim. muutaman viinilasillisen verran. Krapula seuraavana päivänä on hirveä ja paha olo voi tulla jo kun juhlat ovat menossa. Lisäksi tuollainen sekakänni lienee vaarallinenkin, vaikka eihän tavoitteena ole ollut sekoittaa päätä vaan vain pärjätä päivällä ja rentoutua illalla. Tämän voi hyvin ymmärtää toinen paniikkihäiriöinen. Eikös Whitney Houstonkin kuollut hengityslamaan, kun nappaili rauhoittavia ja joi alkoholia?
 
"Rapu"
Jos otan puolikkaan opamoxia 7,5mg aamulla niin illalla olen ottanut 2 olutta ei ole väsyttänyt eikä tullut muitakaan oireita.Hengissä ollaan vielä vuoden satunnaisen käytön jälkeen.
 
Ihmettelen vaan
siis millaisia sairauksia teillä on kun lääkäri on määrännyt jopa 6krt/pv 15mg Opamoxin? Käyn itse yksityisellä lääkärillä keskivaikean toistuvan masennnuksen, ahdistuneisuushäiriön ja paniikkihäiriön vuoksi, jota on kestänyt nyt n. 10 vuotta. Minulle on määrätty 15mg Opamoxia 1-2/pv tarvittaessa. Miten teillä voi olla noin kauheat määrät lääkettä ja vielä jaksatte olla ja heilua? Huhhuh!

Olen jo reilut 50 ja tuntuu että minulle tuo määrä on ok, koska en ota niitä lääkkeitä joka päivä. Jos otan kokonaisen 15mg Opamoxin, niin uni tulee kyllä :)

Itse olen ollut myös huolissani siitä, että jos aamupäivällä olen ottanut lääkkeen, niin uskaltaako sitä ottaa pari viinilasilllista jos sattuu viikonloppuna valvomaan vähän pidempään. Joka kerta pelottaa, mutta ilmeisesti tämä ei nyt kuitenkaan ole ihan kuolemaksi, kunhan ei ala tarkoituksella läträilemään sekaisin näiden kahden kanssa?

Olispa se hienoa jos ei olisi sairauksia :(
 
vierailija
siis millaisia sairauksia teillä on kun lääkäri on määrännyt jopa 6krt/pv 15mg Opamoxin? Käyn itse yksityisellä lääkärillä keskivaikean toistuvan masennnuksen, ahdistuneisuushäiriön ja paniikkihäiriön vuoksi, jota on kestänyt nyt n. 10 vuotta. Minulle on määrätty 15mg Opamoxia 1-2/pv tarvittaessa. Miten teillä voi olla noin kauheat määrät lääkettä ja vielä jaksatte olla ja heilua? Huhhuh!

Olen jo reilut 50 ja tuntuu että minulle tuo määrä on ok, koska en ota niitä lääkkeitä joka päivä. Jos otan kokonaisen 15mg Opamoxin, niin uni tulee kyllä :)

Itse olen ollut myös huolissani siitä, että jos aamupäivällä olen ottanut lääkkeen, niin uskaltaako sitä ottaa pari viinilasilllista jos sattuu viikonloppuna valvomaan vähän pidempään. Joka kerta pelottaa, mutta ilmeisesti tämä ei nyt kuitenkaan ole ihan kuolemaksi, kunhan ei ala tarkoituksella läträilemään sekaisin näiden kahden kanssa?

Olispa se hienoa jos ei olisi sairauksia :(
 
vierailija
Harmi kun ei saa liitettyä kuvaa, mulla menny vuoden reseptillä opamox 30mg. 0,5-1 tbl 3 krt vuorokaudessa. Tarvittaessa ahdistuksen ja lievän psykoosin hoitoon. Käytän aika vähän, mutta eron aikaan meni meni muutama kuukausi tuolla maksimi 90mg päivässä annostuksella. Alkoholia käytin myös ja käytän vieläkin samaan aikaan, ei mitään vaikutusta, ihme kyllä. Ikää on 24v.
 

Yhteistyössä