antibiootti ja alkoholi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos ei ole kieltoa alkoholista niin voit ottaa. Yleensä noi varoitukset on sitä varten, että ihmiset sitten unohtavat ottaa lääkkeensä kun juovat. Ne joissa ei todellakaan saisi ottaa alkoholia, lukee selvästi, että voi aiheuttaa antabusreaktion ym.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
ei ole mitään mainintaa alkoholista, ei ole kyllä koskaan edes tullut sellaista antibioottia vastaan jossa alkoholi kiellettäisiin, siksi mietinkin että mainitaanko siitä erikseen vai ei.

Kyllä siinä lukisi, jos ei alkoholia saisi ottaa. mutta ota se lääke ohjeen mukaan vaikka joisitkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ei ole kieltoa alkoholista niin voit ottaa. Yleensä noi varoitukset on sitä varten, että ihmiset sitten unohtavat ottaa lääkkeensä kun juovat. Ne joissa ei todellakaan saisi ottaa alkoholia, lukee selvästi, että voi aiheuttaa antabusreaktion ym.

Näin.

Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Mikä ihme täällä ihmisillä on ettei voi olla edes ab-kuurin ajan juomatta viinaa?! Jestas mitä alkoholisteja.

Juu, alkoholisti varmaankin olen, kun olen itse juuri Doximycin-kuurilla, ja otin appivanhempien luona lauantaina peräti kaksi pientä lasillista punaviiniä.

Sinä taas taidat olla repsahteleva tuurijuoppo, jolle kohtuukäyttöä ole olemassakaan.

Minua lääkäri kielsi tänään ottamasta tippaakaan alkoholia kyseisen kuurin aikana. Kai tuota 10 päivää kestää ilmankin ;)

Tämäpä jännä. Itse pari päivää sitten saanut doximycin-kuurin ja lääkäriltä kun kysyin, saako alkoholia nauttia kuurin aikana niin sanoi ettei mitään haittaa ole kun kohtuudella ottaa.
Liekö lääkäreiden asenteista kiinni vai mistä?

Yhteistyössä