Ootteko uskaltanu maistaa taikinoita raskaana ollessa?

  • Viestiketjun aloittaja joulutonttu
  • Ensimmäinen viesti
ei tosiaan uskaltais enää syödä mitään jos nyt raskaana olis..mitään raakaa voi syödä ( tarkotan myös hedelmiä ja vihanneksia) ulkona ei voi käydä, yhessä ketjussa oli juttu siitä kuinka tupakoiva ihminen levittää ihonsa läpi myrkkyjä vielä pitkään sen jälkeen kun polttanut. Miettikääpä istua bussissa!!!
 
viiden muksun mamma
Ajatelkaas mihin tämä raskaana oleminen on nykyisin mennyt. Toisaalta onhan se hyvä, että riskeistä kerrotaan, mutta niin paljon nämä "vältä näitä"-listat saavat aikaan. Myönnän että itsekin vaivun hyvin helposti hysterian puolelle...

Itse olen 70-luvun "tuotoksia". Äidin kokemuksia kuunneltuani, on monta kertaa käynyt mielessä ettei silloin rajoiteltu nykyiseen tyyliin ja paljon syntyi ihan terveitä lapsia. Esimerkiksi eräs äidin tuttava oli syönyt multaisia raakoja perunoita raskaana ollessa... Syytä en tiedä miksi niitä himoitsi. Terve vauva syntyi. Ajatelkaapas mitä nykyisin ajateltaisiin multaisten perunoiden jyrsimisestä...
 
hei
Itse asiassa se ei ole niin, että suomalaisissa kananmunissa EI ole salmonellaa. Vaan suomalaisissa kananmunissa sitä on HARVOIN. Se ei ole sama asia kuin, että sitä ei olisi ollenkaan. :)

Sitä en tiiä, kuinka on kananmunan ja listerian kanssa. Onko vai ei. :)
 
ja voihan
perkele!! Lopetan tupakoinnit ja juomiset ja olen syömättä sitä sun tätä ja nyt vielä piparitaikinakin viedään pois?! No en todellakaan suostu!! Minä en ikinä edes paista pipareita kun ei niitä kukaan syö mutta ison taikinan teen syötäväksi kyllä. Enkä tosiaan aio jättää nytkään välistä! Ajattelin vielä et kun en pääse mihinkään pikkujouluihin niin pidän itelleni sellaset taikinajuhlat :D Niis on ehkä myös riisipuuroo kauhee määrä, rakastan sitä. Ainiin ja torttuja aika hemmetisti.
 
minä
Pitäähän taikinaa maistaa.. EIhän sitä muuten tiedä, mitä leipoo :)

Ja koittakaapa arvata, millainen ilme oli meidän 1v2kk pojalla, kun sai eilen maistaa kääretortun taikinaa JA täytettä..
 
huolissaan
:attn: kaikki!!!


Muistakaa, että kunnon piparikuorrute tehdään kananmunanvalkuaiseen. eli kun olette itseänne suojelleet kuolemalta olemalla koskematta piparitaikinaan, ja erehdytte maistamaan jonkun muun leipomaa piparia, jossa kuorrutetta ni

PAM


Sieltä se salmonella vastaa iskeekin!!!!

Olkaa naiset varovaisia, on se raskaus aika hazardi!

 
piparihirviö
Eli yhteenvetona voidaan todeta, että jos käyttää suomalaisia (tai ruotsalaisia) kananmunia, on riski salmonellatartuntaan hyvin pieni, vaikka söisi niitä raakana. Riski ei kuitenkaan ole täysin 0.
 
Myös raskaana
Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:
:attn: kaikki!!!


Muistakaa, että kunnon piparikuorrute tehdään kananmunanvalkuaiseen. eli kun olette itseänne suojelleet kuolemalta olemalla koskematta piparitaikinaan, ja erehdytte maistamaan jonkun muun leipomaa piparia, jossa kuorrutetta ni

PAM


Sieltä se salmonella vastaa iskeekin!!!!

Olkaa naiset varovaisia, on se raskaus aika hazardi!



Tämä nyt oli taas ihan turha kommentti. Mene ja häpeä. Jos sua ei mikään raskaana ollessa huoleta - hyvä niin. Riskillä voi myös olla raskaana ja kaikki käy useinmiten hyvin. Ketäs sitä sitten syytetään jos tuleekin jotain vakavaa oman piittaamattomuuden vuoksi - itseään sitä saa silloin syyttää. Jotkut ovat herkempiä raskaana ollessa, suotakoon se heille ilman turhaa ivaa... Ärsyttäviä tällaiset kommentit!
 

Yhteistyössä