Puhuinko sinusta? En todellakaan, vaan niistä jotka eivät ole vaivautuneet hakemaan apua tai kieltävät ongelmansa. Että turha sun sieltä on mulle huutaa tai mesota, kun en sinuun viitannut, vaan niihin, jotka eivät edes yritä selvittää mielenterveysongelmiaan.Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:EI VAIVAUDUTA HAKEMAAN APUA!!! Mä olen käyny sossussa, neuvolassa, lääkärillä, psykologilla, perhe- ja kasvatusneuvolassa ja olen kerjännyt suunnilleen polvillani apua! Myös äidiltäni, ex-mieheltä sekä kaikilta lähipiiriin kuuluvilta sukulaisilta ja ystäviltä! Että kiitos vaan, ehkä en sitten ole tehnyt tarpeeksi, mutta väsyneenä ja masentuneena kyllä ainakin tasan sen mitä pystyn! Onko se mun vikani, jos armas kotikuntamme ei auta MILLÄÄN tapaa, vanhempani on työelämässä ja ex työnarkomaani.Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:Tuntuu, että hirveän monilla on jotain masennusta tms., mihin ei vaivauduta hakemaan apua. Minua suoraan sanottuna pelottaa teidän lastenne hyvinvointi, se millaiset jäljet heihin voi jäädä, kun äidillä ei ole kaikki kunnossa jne.
Että jos sulla on niin iso sydän ja suuri huoli, niin tervetuloa antamaan konkreettista apua ja auttava käsi!
Kyllä mun sydäntäni riipaisee, kun täällä monet kertovat "kurjasta elämästään", kuinka tekisi mieli koko ajan vain lähteä ja jättää kakarat keskenään, kuinka tekisi mieli kuristaa ne, kuinka tekisi mieli tappaa itsensä, kuinka tekisi mieli... Milloin mitäkin todella huolestuttavan kuuloista.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tällaset palstat on usein vain se väylä, missä puretaan pahaa oloa. Kenelläkään ei mene aina hyvin ja täydellisesti, jokaisessa perheessä on omat ongelmansa ja tänne on helppo puhua niistä nimettömänä. En minä lähtisi säälittelemään kenenkään lasten oloja tällaisen perusteella..
Jos sä tiedät että täällä (vai missä?) joku suunnittelee lastensa tappamista lähes joka päivä, niin pitäisikö sun tehdä asialle jotain? Kuulostaa aika pahalta :/ Itse en ole huomannut tällaisia kirjoituksia, olen tainnut olla laput silmillä. Enemmänkin olen huomannut vain väsyneitä ja yksinäisiä äitejä.Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:mutten minä koskaan ajattele lapseni tai itseni TAPPAMISTA, ja kun jotkut sitä suunnittelevat lähes viikon jokaisena päivänä. Niin ei se minusta ole normaalia tai tavallista, eikä kyllä monesta muustakaan.
Niin palstalla kuin "lähi"piirissä. Ihmisille, jotka tiedän vain virtuaalisesti, en voi muuta sanoa, kuin että menevät hoitoon, mutta ei ei ja ei, kun pitää olla niin jääräpäistä ja marttyriä että! Ihmisiä, ketkä tunnen ihan IRL, olen auttanutkin kaikin keinoin ja patistelu ja apu on tuonut pikkuhiljaa tulosta. Asiat on heillä paranemaan päin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos sä tiedät että täällä (vai missä?) joku suunnittelee lastensa tappamista lähes joka päivä, niin pitäisikö sun tehdä asialle jotain? Kuulostaa aika pahalta :/ Itse en ole huomannut tällaisia kirjoituksia, olen tainnut olla laput silmillä. Enemmänkin olen huomannut vain väsyneitä ja yksinäisiä äitejä.Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:mutten minä koskaan ajattele lapseni tai itseni TAPPAMISTA, ja kun jotkut sitä suunnittelevat lähes viikon jokaisena päivänä. Niin ei se minusta ole normaalia tai tavallista, eikä kyllä monesta muustakaan.
Mistäs sinä tiedät mitä minä olen kokenut?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On vaan niiiiin helppoa puhua noin ja kauhistella, jos ei itse tiedä millaista elämä voi pahimmillaan olla. Ole onnellinen jos sulla menee niin hyvin, ettet todella voi käsittää toisten ahdinkoa. Mutta ei silloin kannata juuri kommentoidakaan, ainakaan ihan tuolla ehdottomuudella ja ymmärryksellä. Jokainen ahdistunut hakee apua omalla tavallaan ja keinollaan, oli se sitten palstalla purkautumista tai lastensuojelun kautta.
No ihan selvästi et ole kovinkaan kypsä ja kokenut kommenttiesi perusteella ottamaan kantaa tähän asiaan. Entäs kun uupumus menee yli?Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:Mistäs sinä tiedät mitä minä olen kokenut?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On vaan niiiiin helppoa puhua noin ja kauhistella, jos ei itse tiedä millaista elämä voi pahimmillaan olla. Ole onnellinen jos sulla menee niin hyvin, ettet todella voi käsittää toisten ahdinkoa. Mutta ei silloin kannata juuri kommentoidakaan, ainakaan ihan tuolla ehdottomuudella ja ymmärryksellä. Jokainen ahdistunut hakee apua omalla tavallaan ja keinollaan, oli se sitten palstalla purkautumista tai lastensuojelun kautta.
Ja hyvä vaan, että voi esimerkiksi täällä palstalla purkautua, mutta jos asiat ovat todella niin huonosti kuin jotkut antavat ymmärtää tai ehkä pahemminkin, niin minusta ei ole kenenkään kannalta hyvä vaan antaa asioiden jatkua samalla tavalla. Jos ymmärtää, että on liian uupunut selvitäkseen päivästä seuraavaan, pitäisi ihmisen silloin ymmärtää hakea apuakin tai ottaa sitä vastaan silloin kun tarjotaan.
Kommenttieni perusteella. Kysyin, kuinka onko täällä enää ketään, kuka olisi tyytyväinen elämäänsä, jaksaa ja haluaa elää ja hoitaa lapsiaan. Joilla parisuhde olisi vähintäänkin mukiinmenevä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No ihan selvästi et ole kovinkaan kypsä ja kokenut kommenttiesi perusteella ottamaan kantaa tähän asiaan. Entäs kun uupumus menee yli?Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:Mistäs sinä tiedät mitä minä olen kokenut?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On vaan niiiiin helppoa puhua noin ja kauhistella, jos ei itse tiedä millaista elämä voi pahimmillaan olla. Ole onnellinen jos sulla menee niin hyvin, ettet todella voi käsittää toisten ahdinkoa. Mutta ei silloin kannata juuri kommentoidakaan, ainakaan ihan tuolla ehdottomuudella ja ymmärryksellä. Jokainen ahdistunut hakee apua omalla tavallaan ja keinollaan, oli se sitten palstalla purkautumista tai lastensuojelun kautta.
Ja hyvä vaan, että voi esimerkiksi täällä palstalla purkautua, mutta jos asiat ovat todella niin huonosti kuin jotkut antavat ymmärtää tai ehkä pahemminkin, niin minusta ei ole kenenkään kannalta hyvä vaan antaa asioiden jatkua samalla tavalla. Jos ymmärtää, että on liian uupunut selvitäkseen päivästä seuraavaan, pitäisi ihmisen silloin ymmärtää hakea apuakin tai ottaa sitä vastaan silloin kun tarjotaan.
Ei toki tarvitsekaan , et sinä ole muille tilivelvollinen omista kokemuksistasi. Yhtä ja oikeaa tyhjentävää vastausta näillä aloituksilla tuskin saa, kun sanavalinnat ja asenne on suhteellisen syyllistävä.Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:Kommenttieni perusteella. Kysyin, kuinka onko täällä enää ketään, kuka olisi tyytyväinen elämäänsä, jaksaa ja haluaa elää ja hoitaa lapsiaan. Joilla parisuhde olisi vähintäänkin mukiinmenevä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No ihan selvästi et ole kovinkaan kypsä ja kokenut kommenttiesi perusteella ottamaan kantaa tähän asiaan. Entäs kun uupumus menee yli?Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:Mistäs sinä tiedät mitä minä olen kokenut?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On vaan niiiiin helppoa puhua noin ja kauhistella, jos ei itse tiedä millaista elämä voi pahimmillaan olla. Ole onnellinen jos sulla menee niin hyvin, ettet todella voi käsittää toisten ahdinkoa. Mutta ei silloin kannata juuri kommentoidakaan, ainakaan ihan tuolla ehdottomuudella ja ymmärryksellä. Jokainen ahdistunut hakee apua omalla tavallaan ja keinollaan, oli se sitten palstalla purkautumista tai lastensuojelun kautta.
On jotenkin surullista lukea aloituksia ja keskusteluja, joissa kerrotaan, että koko elämä tuntuu menevän ihan väärillä raiteilla, mikään -edes omat lapset ja heidän hyvinvointinsa- ei kiinnosta, oma terveys ei kiinnosta jne. Eikä siltikään haeta apua. Uupumus on mahdollista saada aisoihin, estää se sen ylimeneminen.
Enkä myöskään aio alkaa sulle tilittään elämästäni, kokemuksistani, tiedoistani, asiaan perehtymisestäni tms., sillä se ei ollut aloitukseni pointti, enkä myöskään ole sinulle tilivelvollinen. :saint:
En minä mitään yhtiä ja oikeita tyhjentäviä vastauksia haekaan, vaan vastauksia henkilöiltä, jotka ovat tyytyväisiä elämäänsä ja joilla on asiat edes jotenkin kunnossa, ilman että kokevat jatkuvasti olevansa uupuneita.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei toki tarvitsekaan , et sinä ole muille tilivelvollinen omista kokemuksistasi. Yhtä ja oikeaa tyhjentävää vastausta näillä aloituksilla tuskin saa, kun sanavalinnat ja asenne on suhteellisen syyllistävä.Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:Kommenttieni perusteella. Kysyin, kuinka onko täällä enää ketään, kuka olisi tyytyväinen elämäänsä, jaksaa ja haluaa elää ja hoitaa lapsiaan. Joilla parisuhde olisi vähintäänkin mukiinmenevä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No ihan selvästi et ole kovinkaan kypsä ja kokenut kommenttiesi perusteella ottamaan kantaa tähän asiaan. Entäs kun uupumus menee yli?Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:Mistäs sinä tiedät mitä minä olen kokenut?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On vaan niiiiin helppoa puhua noin ja kauhistella, jos ei itse tiedä millaista elämä voi pahimmillaan olla. Ole onnellinen jos sulla menee niin hyvin, ettet todella voi käsittää toisten ahdinkoa. Mutta ei silloin kannata juuri kommentoidakaan, ainakaan ihan tuolla ehdottomuudella ja ymmärryksellä. Jokainen ahdistunut hakee apua omalla tavallaan ja keinollaan, oli se sitten palstalla purkautumista tai lastensuojelun kautta.
On jotenkin surullista lukea aloituksia ja keskusteluja, joissa kerrotaan, että koko elämä tuntuu menevän ihan väärillä raiteilla, mikään -edes omat lapset ja heidän hyvinvointinsa- ei kiinnosta, oma terveys ei kiinnosta jne. Eikä siltikään haeta apua. Uupumus on mahdollista saada aisoihin, estää se sen ylimeneminen.
Enkä myöskään aio alkaa sulle tilittään elämästäni, kokemuksistani, tiedoistani, asiaan perehtymisestäni tms., sillä se ei ollut aloitukseni pointti, enkä myöskään ole sinulle tilivelvollinen. :saint:
Totta kai. Kuten myös väsymystä, turhautumista, raivoa, surua, pettymyksiä yms., mutta kokonaisuudessaan monella on silti asiat hyvin, eivätkä negatiiviset tuntemukset ole kaikilla elämää hallitsevia ja haluaisinkin herätellä teitä siihen. =)Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:ihan hyvin menee vaikka ainahan noita murheitakin ihmisen elämässä on.
Ihana juttu! Aloituksestasi päätellen käsitin siis väärin!Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:Totta kai. Kuten myös väsymystä, turhautumista, raivoa, surua, pettymyksiä yms., mutta kokonaisuudessaan monella on silti asiat hyvin, eivätkä negatiiviset tuntemukset ole kaikilla elämää hallitsevia ja haluaisinkin herätellä teitä siihen. =)Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:ihan hyvin menee vaikka ainahan noita murheitakin ihmisen elämässä on.