Ootteko ottanut lapsillenne influenssa rokotteen?

"sipu"
Käsittääkseni nyt annetaan ihan turvallista, jo 70-luvulta asti käytettyä influenssarokotetta, ei sitä samaa jota epäiltiin narkolepsian aiheuttamisesta. Rokottaminen kannattaa vieläkin koska influenssakausi jatkuu vielä jopa 1-3kk. Itse aion käydä maanantaina rokotuttamassa lapset vaikken yleensä ota tavallisia kausi-influenssarokotuksia. Nyt liikkeellä oleva sikatauti tuntuu uutisoinnin ja THL:n suositusten perusteella kuitenkin sen verran uhkaavalta..

tytönjapoikienmamma
Emme ole yleensä ottaneet influenssarokotuksia, mutta nyt menemme huomenna ottamaan. Saatamme ottaa tästä eteenpäinkin, sen verran uhkaavalta tuo tauti kuulostaa...mutta ei se jokavuotinen rokottaminenkaan ihan riskitöntä taida olla....:/

"terveys"
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;29578698:
Emme ole yleensä ottaneet influenssarokotuksia, mutta nyt menemme huomenna ottamaan. Saatamme ottaa tästä eteenpäinkin, sen verran uhkaavalta tuo tauti kuulostaa...mutta ei se jokavuotinen rokottaminenkaan ihan riskitöntä taida olla....:/
Lööpit vain uhkailevat ja suurentelevat asiaa! Pitäähän ne 200000 piikkiä saada pistetyksi tyhmiin....

"Verot"
[QUOTE="terveys";29578711]Lööpit vain uhkailevat ja suurentelevat asiaa! Pitäähän ne 200000 piikkiä saada pistetyksi tyhmiin....[/QUOTE]

No niin, nythän se selvis. Tässähän se syy Suomen talouden rapakuntoon!

"terveys"
[QUOTE="Verot";29578749]No niin, nythän se selvis. Tässähän se syy Suomen talouden rapakuntoon![/QUOTE]

En kyllä puhunut mitään taloudesta, toki turhat rokotteet rasittavat sitä myös. Mutta pahempi on, kun rasittavat IHMISTEN TERVEYTTÄ!

asdfgggfd
[QUOTE="terveys";29578711]Lööpit vain uhkailevat ja suurentelevat asiaa! Pitäähän ne 200000 piikkiä saada pistetyksi tyhmiin....[/QUOTE]

Mulle riittää se tieto, että yksikin perusterve ihminen on menehtynyt täällä sikainfluenssaan. Se yksi voi olla juuri sinun lapsesi, oletko miettinyt sitä? Ei ne lööpit mitään suurentele, kyllä tuo tauti on jo tappanut ja ihan perusterveitä ihmisiä. Luojan kiitos rokote on olemassa.

"Verot"
[QUOTE="terveys";29578766]En kyllä puhunut mitään taloudesta, toki turhat rokotteet rasittavat sitä myös. Mutta pahempi on, kun rasittavat IHMISTEN TERVEYTTÄ![/QUOTE]

Et puhut niin, mutta minäpä puhuin :D

Näin on, ihmisten terveys se vasta taloutta rasittaakin, varsinkin julkista taloutta. Oliskohan kehäpäätelmä?

"terveys"
[QUOTE="Verot";29578774]Et puhut niin, mutta minäpä puhuin :D

Näin on, ihmisten terveys se vasta taloutta rasittaakin, varsinkin julkista taloutta. Oliskohan kehäpäätelmä?[/QUOTE]

Suurempi rasite ovat sairaudet, jotka vain lisääntyvät rokotusten myötä. Jos ihmisen omaa vastustuskykyä ei ole rokotuksilla rasitettu, ei tarvitse letsuja pelätä! Jos on kaikki myrkkypiikit saanut, silloin on kyllä syytäkin pelätä.Meillä ei ole ollut edes nuhaa koko talvena. On omat luonnon rokotteet käytössä...

"..."
En, enkä itellenikään. Parhaillaan just tokenemassa tän vuoden influenssast, mut en silti aijo ottaa rokotteita jatkossakaan. Jos kuuluisin riskiryhmään, voisin ehkä miettiä asiaa.

"vierailija"
[QUOTE="terveys";29578802]Suurempi rasite ovat sairaudet, jotka vain lisääntyvät rokotusten myötä. Jos ihmisen omaa vastustuskykyä ei ole rokotuksilla rasitettu, ei tarvitse letsuja pelätä! Jos on kaikki myrkkypiikit saanut, silloin on kyllä syytäkin pelätä.Meillä ei ole ollut edes nuhaa koko talvena. On omat luonnon rokotteet käytössä...[/QUOTE]

Höpöhöpö!

asdfgggfd
[QUOTE="terveys";29578802]Suurempi rasite ovat sairaudet, jotka vain lisääntyvät rokotusten myötä. Jos ihmisen omaa vastustuskykyä ei ole rokotuksilla rasitettu, ei tarvitse letsuja pelätä! Jos on kaikki myrkkypiikit saanut, silloin on kyllä syytäkin pelätä.Meillä ei ole ollut edes nuhaa koko talvena. On omat luonnon rokotteet käytössä...[/QUOTE]

Ei meilläkään ole kukaan ollut sairaana ja rokotteet on otettu. Ei kun nyt unohdin, 3-vuotias sairastui vesirokkoon rokotteesta huolimatta. Huomattiin kun käsiin tuli näppyjä ja niistä 3 meni vesikelloon asti. Muutenpa tuota tautia ei olisi edes huomannut, ei nimittäin kutissut tippaakaan ja ihan terve koko taudin ajan oli meidän lapsi. :) siunattu vesirokkorokote, ei tarvinnut meidän lapsen kärsiä vesirokosta kun ei huomannut koko tautia :)

"Mie"
OHO! Ai tulkitset uutisia niin, että nyt ovatkin vaarassa perusterveet ja riskiryhmällä nou hätä? Ihma logiikkaa!
No mitää tietämättömälle voin kertoa että usein riskiryhään kuuluvat ottavat sen rokotteen. Ja jos ei ota huonokuntoinen saatta jopa sairastuttuaan sairatsaa lievemmän taudin. Tämä johtuu siitä että näyttäisi siltä että perusterveen immuunijärjsetelmä reagoi voimakkaammin sika-influenssaan kuin perus-sairaan. Perusterveen keho yrittä ns voimallisemmin päästä eroon sikainfluenssaviruksesta ja oireet ovat myös voimakkaammat. Laiskempi=sairaampi keho ei kykene niin voimakkaasti reagoimaan.
Tämä kaikki liittyy siihen että influenssassa vaarallisia ovat jälkitaudit, ei niinkään itse influenssa.

Rollolainen
Ei ole. tai enhän mä tiiä jso tyo tyär sapi influenssarokotukset kun opiskelee sairanhoitajaksi , mutt toivon ettei ota sitä. poika 18v ei varmasti ota kun pelkää piikejä
Teinit ei myöskään ota.
Mies ja minä saataisiin nuo influenssarokotukset, mutta ei olla otettu, enkä mä ainakaan ota, miehestä en tiiä

rollolle
Ei ole. tai enhän mä tiiä jso tyo tyär sapi influenssarokotukset kun opiskelee sairanhoitajaksi , mutt toivon ettei ota sitä. poika 18v ei varmasti ota kun pelkää piikejä
Teinit ei myöskään ota.
Mies ja minä saataisiin nuo influenssarokotukset, mutta ei olla otettu, enkä mä ainakaan ota, miehestä en tiiä
Kun poika menee armeijaan, siellä annettaisiin monta piikkiä. Niitäkään EI OLE PAKKO ottaa, eikä kannatakkaan, jos haluaa terveenä pysyä. Voivat yrittää pakottaa, mutta silloin pitää vedota potilaan itsemääräämisoikeuteen.

Rollolainen
Ei meilläkään ole kukaan ollut sairaana ja rokotteet on otettu. Ei kun nyt unohdin, 3-vuotias sairastui vesirokkoon rokotteesta huolimatta. Huomattiin kun käsiin tuli näppyjä ja niistä 3 meni vesikelloon asti. Muutenpa tuota tautia ei olisi edes huomannut, ei nimittäin kutissut tippaakaan ja ihan terve koko taudin ajan oli meidän lapsi. :) siunattu vesirokkorokote, ei tarvinnut meidän lapsen kärsiä vesirokosta kun ei huomannut koko tautia :)
vesirokkoa emilläkin sairasti poika aikoinaan, ilam suuria oireita, vain pari näppylää jotka luuli hikinäppylöiksi. Päiväkodissa oli normaalisti koska en voinut edes aavistaa että on vesirokko. Mutta ku jonkun ajan päästä isosiko ja pikkuveli siarastuivat, tiesin etttä pojallakin oli ollut vesirokko

Yhteistyössä