Ootteko ottanut lapsillenne influenssa rokotteen?

"Mie"
Olen vastuullinen vanhempi; tottakai olen huolehtinut lapseni suojaamisesta vakavaa influenssaa vastaan, varsinkin kun tiedetään että sikainfluenssan taudinkuva on vakavampi kuin muiden A- sekä B- viruksen.

"niitti"
En ole rokotuttanut lapsiani. itse sain sikarokotteen silloin, kun se oli ajankohtaisempi. Sitten illalla omassa sunnossa yhtäkkiä tajunta hämärtyi ja oksensin. siivosin oksennuksen ja nukuin aamuun asti. En olisi muistanut tuosta oksentelusta mitään ,ellen olisi nähnyt roskapussissa yrjöisiä vessapapereita.

Aika epävarmat tunteet siis ovat muitakaan rokotuksia vastaan, etenkin kun mielestäni voi odottaa ,että lapsillakin tulisi vastaavia komplikaatioita kun ovat kuitenkin puolet samaa geeniperimää, kuin minulla.

Riskiryhmä
Kuulun riskiryhmään raskauden vuoksi, enkä uskalla todellakaan ottaa rokotteita narkolepsiatapausten jälkeen. Nyt saakin pelätä sitten sikaflunssaa ja sitä rokotetta, kumpi on pienempi paha? :( Päädyin siihen että sikiön on turvallisempaa olla ilman rokotetta.

"Mie"
[QUOTE="niitti";29577388]En ole rokotuttanut lapsiani. itse sain sikarokotteen silloin, kun se oli ajankohtaisempi. Sitten illalla omassa sunnossa yhtäkkiä tajunta hämärtyi ja oksensin. siivosin oksennuksen ja nukuin aamuun asti. En olisi muistanut tuosta oksentelusta mitään ,ellen olisi nähnyt roskapussissa yrjöisiä vessapapereita.

Aika epävarmat tunteet siis ovat muitakaan rokotuksia vastaan, etenkin kun mielestäni voi odottaa ,että lapsillakin tulisi vastaavia komplikaatioita kun ovat kuitenkin puolet samaa geeniperimää, kuin minulla.[/QUOTE]

Öööö....
Ja tämä liittyi miten tuohon kausi-influenssarokotukseen? Sulle sattui samaan aika joku vatsanväänne ja yhdistät sen rokotteeseen?
Uskomatonta logiikkaa X(

"Mie"
[QUOTE="Mona";29577395]En ole, ollaan perusterveitä enkä ole kokenut tarpeelliseksi.[/QUOTE]

Jos olet yhtään seurannut tiedotusvälineitä niin tietäisit että sikainfluenssa, joka on nyt liikkeellä, sairastuttaa vakavasti juurikin perusterveet, lapset ja aikuiset.

"Anne"
Ei olla otettu. Ei ole sairastellut kuin kerran vatsataudin ja pari kertaa ollut nuha hampaiden tulon yhteydessä. Miehellä oli jokin flunssa vastikään, ei onneksi sekään tarttunut meille muille. Tuntuu ettei viitsi turhia rokotuksia sitten ottaa, jos ei kuitenkaa sairasta.

natusan
[QUOTE="Mie";29578094]Jos olet yhtään seurannut tiedotusvälineitä niin tietäisit että sikainfluenssa, joka on nyt liikkeellä, sairastuttaa vakavasti juurikin perusterveet, lapset ja aikuiset.[/QUOTE]

OHO! Ai tulkitset uutisia niin, että nyt ovatkin vaarassa perusterveet ja riskiryhmällä nou hätä? Ihma logiikkaa!

"riikka"
Tuo oksentaminen josta joku mainitsi, voi hyvinkin liittyä siihen sikarokotteeseen. Moni sanoi silloin voineensa todella pahoin/huonosti.

Mutta siis itse kysymykseen vastatakseni: En ole ottanut rokotuksia lapsille, eikä me aikuisetkaan otettu. En uskolla tuon Pandemrixin jälkeen. Mutta päätös kyllä horjuu jatkuvasti..Kumpi on pahempi? Rokotuttaa vai mahdollisesti sairastua? :/

Bbbb
Olemme koko perhe ottaneet rokotukset, koska mies hoitaa vakavasti sairastuneita potilaita. Muutenkin lääkärikunnan Keskuudessa rokotukset yleensä otetaan, muun hoitohenkilökunnan keskuudessa rokottaminen ei ole yhtä laajaa.

hä?
Miksi täällä joka päivä kysytään tätä samaa asiaa, tämä on varmaan jo kymmenes aloitus tästä. Etkö voi lukea vaikka sitä eilistä ketjua tai sitä mikä ole sitä edellisenä päivänä.

"mamma90"
Meillä otettiin,ihan vaan sen takia että itse sairastin sen raskaana ollessa ja jouduin altistaa sikiön tamifluu kuurille. Ja voin sanoa että en ole edes keuhkokuumessa tai missään muusakkaan taudissa ollut yhtä kipeä ku influenssan kourissa,synnytänkin mielummin kun sairastan sitä enää ikinä. En siis halua että lapset joutuis kärsimään tollasta.

Tietysti
Me vanhemmat ollaan jo otettu viime vuoden puolella marraskuussa tämä uusin influenssarokotus. Lapsi saa sen ensi torstaina, ikää on 6,5 kk. Neuvolan mukaan ihan hyvin vielä kerkiää, koska kaikki tautimuodot ei vielä ole päällä. Rokote siis suojaa useammalta influenssalta, joista tämä H1N1 on yksi.

Ihan todennäköisyyden mukaan rokotuksen jälkeen taudin saaminen on riittävän paljon epätodennäköisempää kuin ilman rokotusta.

Yhteistyössä