OOTTEKO OMAN SÄNGYN JA HUONEEN VAI PERHEPEDIN KANNATTAJIA?

  • Viestiketjun aloittaja LASTEN NUKKUMISESTA
  • Ensimmäinen viesti
Perhepeti tai sivuvaunu. Muutaman vuoden iässä lapsesta riippuen omaan huoneeseen. 3v nukkuu omassa huoneessa, 1v varmaan kokeillaan kaveriksi sinne laittaa, kunhan jatkettavaan siirtyy. Viereen saa tulla, jos siltä tuntuu.
 
KYSYMYS KAIKILLE
KERTOKAAPA SYY MIKSI TEIÄN LAPSET NUKKUU SIELLÄ MISSÄ NUKKUU?

meillä 9kk ikänen nukkuu omassa huoneessaan, siksi ku halutaan nukkua ukkelin kans kahestaan. :wave:
 
Miusta kanssa tässä ei oo yhtä oikeeta vastausta tai tapaa.

Meillä Pikkis nukku omassa sängyssään, meidän vieressä (sivuvaununa) jonnekin 10 kk:n tienoille, siis siihen asti, kun yötissiä tarjoiltiin. Siitä eteenpäin samassa huoneessa edelleen, koska kaksiossa asuttiin.

1v3kk vanhana siirty omaan huoneeseen, kun muutettiin kolmioon.

Pikkis nukkuu omassa huoneessa, koska sekä mie että lapsi nukutaan paremmin, kun ei kuulla ihan jokaista toisen öhkäisyä. Mutta imeväisen mie pidän vieressäni, ihan jo laiskuuttani nousta sängystä yöllä. ;)
 
KYSYMYS KAIKILLE
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 20:30 KYSYMYS KAIKILLE kirjoitti:
KERTOKAAPA SYY MIKSI TEIÄN LAPSET NUKKUU SIELLÄ MISSÄ NUKKUU?

meillä 9kk ikänen nukkuu omassa huoneessaan, siksi ku halutaan nukkua ukkelin kans kahestaan. :wave:
:attn:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 11:43 kaisa kirjoitti:
kellään ei ole niin helppoja vauvoja kuin yleensä uskovaisen monilapsisen perheen äidillä. Eikä se varmasti ole sattumaa.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Kuinkahan mun tyttö sitten oli helppo vauva vaikka mä en ole uskovainen ja tyttö on ainoa lapsi? :whistle: :xmas:
 
Meillä ollaan oltu ensimmäiset kuukaudet perhepedissä. Oon niin laiska, etten jaksa pomppia öisin sängystä ylös.

Nyt puolen vuoden iässä kuopusta yritän opettaa nukkumaan omassa sängyssä, vaihtelevalla menestyksellä.

Omaan huoneeseen laitoin esikoisen n. 9kk ikäisenä. Saas nähdä miten tämä toinen sopeutuu.

Sillä tavalla katselemalla mennään, ei mitään ehdotonta menetelmää meillä..
 
KYSYMYS KAIKILLE
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 20:44 KYSYMYS KAIKILLE kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 20:30 KYSYMYS KAIKILLE kirjoitti:
KERTOKAAPA SYY MIKSI TEIÄN LAPSET NUKKUU SIELLÄ MISSÄ NUKKUU?

meillä 9kk ikänen nukkuu omassa huoneessaan, siksi ku halutaan nukkua ukkelin kans kahestaan. :wave:
:attn:
ETTEKÖ TOSIAAN EI OSAA PERUSTELLA MIKSI? :xmas:
 
Lunatic
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 20:30 KYSYMYS KAIKILLE kirjoitti:
KERTOKAAPA SYY MIKSI TEIÄN LAPSET NUKKUU SIELLÄ MISSÄ NUKKUU?

meillä 9kk ikänen nukkuu omassa huoneessaan, siksi ku halutaan nukkua ukkelin kans kahestaan. :wave:
Siksi, kun olis turha tunkea makkariin lastensänkyä parisängyn viereen, koska voimme tytön kanssa yhtä hyvin nukkua molemmat parisängyssä. Säästyy tilaa, ja muutenkin oomme tottuneet nukkumaan noin toistemme viekussa.
Jossain vaiheessa tottakai hommaan hälle oman sängyn, kun vaikka muutetaan joskus tms.
Niin, ja likka täyttää ens kuussa 4v, ja taloudessa ei ole ukkoa. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 22:04 KYSYMYS KAIKILLE kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 20:44 KYSYMYS KAIKILLE kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 20:30 KYSYMYS KAIKILLE kirjoitti:
KERTOKAAPA SYY MIKSI TEIÄN LAPSET NUKKUU SIELLÄ MISSÄ NUKKUU?

meillä 9kk ikänen nukkuu omassa huoneessaan, siksi ku halutaan nukkua ukkelin kans kahestaan. :wave:
:attn:
ETTEKÖ TOSIAAN EI OSAA PERUSTELLA MIKSI? :xmas:
juu, tottakai. Jos minulla on kolmen lapsen kanssa mennyt vähän eri tavalla kunkin kanssa, niin oliskohan näin että tässä taas pätee että ei yksin perhe vaan myös lapset on erilaisia.
ja jos minä olen sitten nelikymppisenä ollut niin laiska että lapsi on nukkunut ihan kokonaan vieressä, olen niin helpottanut omia yöheräämisiäni ja syöttöjä (ja eikös se elämän helpottaminen ole sallittua eikä tarvitse katua sitä että en väännä marttyyrinkruunua siitä että olisin hypännyt toiseen huoneeseen imettämään).
Ja jos taas meidän kakkonen ei ole tykännyt nukkua vieressä, ei varmaan ole sitä että olisin ollut taas huonompi tai parempi äiti, lapsi vaan on erilainen....
eikös se äitiys osaltaan mene ihan vaistoillakin ilman että pitää katsoa jostakin oppikirjasta tai googlesta hakea että miten pitääkään jonkun arkipäivän tai yön asian kanssa menetellä :)
 
Lunatic
\juu, tottakai. Jos minulla on kolmen lapsen kanssa mennyt vähän eri tavalla kunkin kanssa, niin oliskohan näin että tässä taas pätee että ei yksin perhe vaan myös lapset on erilaisia.
ja jos minä olen sitten nelikymppisenä ollut niin laiska että lapsi on nukkunut ihan kokonaan vieressä, olen niin helpottanut omia yöheräämisiäni ja syöttöjä (ja eikös se elämän helpottaminen ole sallittua eikä tarvitse katua sitä että en väännä marttyyrinkruunua siitä että olisin hypännyt toiseen huoneeseen imettämään).
Ja jos taas meidän kakkonen ei ole tykännyt nukkua vieressä, ei varmaan ole sitä että olisin ollut taas huonompi tai parempi äiti, lapsi vaan on erilainen....
eikös se äitiys osaltaan mene ihan vaistoillakin ilman että pitää katsoa jostakin oppikirjasta tai googlesta hakea että miten pitääkään jonkun arkipäivän tai yön asian kanssa menetellä :)

[/quote]

No just niin! =) :flower:
 
EnnaH harmaana
Meillä on ollut huono nukkuja tämä kuopus. Alussa tyttö nukkui tietysti samassa huoneessa meidän kanssa. KUn muutettiin tähän uuteen taloon, niin tyttö siirrettiin omaan huoneeseen (vajaa 1v) kun nukkuminen oli niin levotonta, että piti hereillä meidät kaikki, kun oltiin samassa huoneessa.

Nyt viikonloppuna teimme ratkaisun, että purimme pienen kerrossängyn ja toinen osa on nyt hänen omassa huoneessaan ja toisen toimme tuohon oman sängyn viereen. Yöt mennyt niin huonosti viime aikoina, että kaikki keinot nyt kokeiltava. Nyt siis pääsee suoraan kömpimään viereen jos yöllä herää, eikä tarvi sitä tavanomaista rallia pitää täällä öisin eli laukata huoneesta toiseen kun neiti yöllä innostuu kiljumaan/ huutamaan/ riehumaan :( :(

Huoh, eli kuten joku sanoikin niin lapset ovat niin erilaisia, ettei olisi voinut kuvitellakaan että meille suodaan tällainen vähäuninen duracell pupu, mutta kaikkeen tottuu ja onneksi tämäkin on ohimenevä elämänvaihe
 
pERHEPEDISSÄ TAI AINAKIN SAMASSA (hups jäi käpsit päälle..) huoneessa nukkuen tulee nukuttua, ainakin nykyään. Siis saa nukuttua...eri huoneessa nukkuessa yöllinen trafiikki on ollut sen verran suurta että minä en ole ainakaan saanut kovin nukuttua!
Mutta me ollaankin koetettu kaikenlaisia vaihtoehtoja kuluneina vuosina.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 07:32 äiti 40plusplus kirjoitti:
eikös se äitiys osaltaan mene ihan vaistoillakin ilman että pitää katsoa jostakin oppikirjasta tai googlesta hakea että miten pitääkään jonkun arkipäivän tai yön asian kanssa menetellä :)
Joskus on ollut avartavaa katsoa vinkkejä kasvatusoppaistakin! :) Vaistoja aliarvioimatta....
 
Kannatan sitä mikä on lapsen ja vanhempien kannalta paras ratkaisu.Ihan sama mikä peti kunhan kaikki nukkuvat hyvin!

Meillä esikoinen omassa huoneessa ja pienempi omassa pinnadängyssä meidän sängyn vierellä sekä perhepedissä
 
.
En kummankaan tai kummankin, jos nyt pitää jotain kannattaa. Meillä jokainen lapsi on nukkunut sillä tavalla, kun hänelle itselleen on ollut luontaista eli on parhaiten nukkunut. Jokainen on yksilö. Pääasia että nukkuu hyvin :)
 

Yhteistyössä