OOTTEKO OMAN SÄNGYN JA HUONEEN VAI PERHEPEDIN KANNATTAJIA?

  • Viestiketjun aloittaja LASTEN NUKKUMISESTA
  • Ensimmäinen viesti
Omassa sängyssä nukkumista kannatan, en osaa nukkua perhepedissä (ja olen niin itsekäs, että haluan nukkua miehen kainalossa). Oma huone riippuu tietenki siitä, minkä kokonen asunto. Meillä neiti muutti omaan huoneeseen 1v7kk ikäisenä kun kuukausi sitten tähän kolmioon muutettiin (sitä ennen siis kaksio). Ja paljon paremmin on nukkunu omassa huoneessa entä sillon ku nukku samassa meidän kans.
 
joo
samaa mieltä, tai näin meillä on tehty mutta sitten isompana nuo mkyllä ovat tulleet meidän sänkyyn ja saanet tullakkin jos on nänhyt pahaa unta tms.
mutta nukkuvat hyvin omissa sängyissään kun on pienestä pitäen oma sänky ollut!
(en saa nukuttua jos vauva on vieressä kun pelkään että mies pöyrii sen päälle)
 
Tällä hetkellä jos mä haluan nukkua edes vähän, vauva saa nukkua meidän vieressä.. on sillä oma sänkykin, mutta herran on valinnut tälläisen järjestelyn. Ja tuollaiselle kaksi viikkoiselle ei ihan se järkipuhe tehoa. *luopunut miehen kainalosta* :whistle:
 
lastenhuone ollut remontissa koko lapsen elämän ajan... siis perhepeti ja samassa huoneessa oleva oma sänky(jossa nukutaan korkeintaan muutama tunti illasta) lapsi tykkää nukkua vieressä, tosin saa nyt luvan siirtyä äidin lainalosta isän kainaloon kun masu alkaa kasvaa... :heart:
 
Täytyy kai tähänkin ketjuun laittaa vastakkainen mielipide ;) . Minusta kaikki nukuimme paremmin ja rauhallisemmin (ja ennenkaikkea äidin kannalta helpommin) kun vauva oli kainalossani. Kun toinen lapsi syntyi, hankittiin sitten suosiolla isompi sänky (2 x 120 cm runkopatja) ja minä nukuin lasten välissä. Odottelin ihan rauhassa, koska esikoisella alkaa tulla kyselyt omasta sängystä ja tulihan se sieltä vajaa 5-vuotiaana. Muuttivat sitten molemmat lastenhuoneeseen nukkumaan omiin sänkyihinsä. Isosta sängystä en kyllä luovu enää :D ! Ja saa tulla viereen, jos näkee pahoja unia tai tulee läheisyydenkaipuu. Keskimäärin kerran viikossa löytyy kylkiäinen aamulla vierestä.

Mutta kukin tyylillään, eikös tärkeintä ole kuitenkin hyvät yöunet :) .
 
lyydis harmaana
AINA oma sänky.
Välillä tilanteesta riippuen saa tulla viereen (kesken yötä).
Omaan huoneeseen heti kun siihen on mahollisuus.
EI IKINÄ ;2lasta ja 2 aikuista samana sänkyyn, nuku siinä sitte milloin kenenkäkin päällä tai pelkää koko yö liiskaamasta jotakuta, milloin on kenenki varpaat suussa ja koskaan et voi seksiä harrastaa sängyssä/muuten vaan olla lähekkäin miehes kanssa siellä kun aina joku ipana välissä :D Nou nou nou, ei meille kiitos :D
 
Ehdottomasti perhepeti. Meillä lapset saavat nukkuvat perhepedissä/samassa huoneessa niin kauan kuin itse haluavat. Ei tulisi mieleenkään laittaa lapsia nukkumaan omaan huoneeseen, ennen kuin he itse haluavat. Meidän mielestämme lapsilla on oikeus saada kehittyä ja itsenäistyä omaan tahtiinsa ja vanhemmilla on velvollisuus olla "hylkäämättä" lapsiaan yölläkään... :heart: Monien mielestä omassa huoneessa nukkuminen on paras vaihtoehto, eikä perhepedissä/tai aina edes samassa huoneessakaan nukkuminen sovi kaikille... Minun mielestäni jokaisella saa olla oma mielipide asiasta ja jokainen saa järjestää nukkumis asiat parhaaksi katsomallaan tavalla... Se mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle. =) <br><br>
 
Ehdottomasti perhepeti. Esikoiselle oli kyllä pinnasänky valmiina, mutta yhtään kertaa en siellä osannut lasta nukuttaa. Nyt esikoinen 3,5v nukkuu "laajennetussa perhepedissä", eli omassa sängyssään meidän sänkymme päädyssä, kosketusetäisyydellä siis. Kuopus 1v10kk nukkuu välissämme, mutta hänellekin on tarkoitus ostaa oma sänky meidän sänkymme viereen hyvissä ajoin ennen kolmosen syntymää lokakuussa.

Olemme yksinkertaisesti nukkuneet paremmin kun kaikki ovat lähellä. Ja lasten kanssa on aina niin ihanaa herätä yhtä aikaa ja jutella tai leikkiä sängyssä hetki ennen ylösnousemista.

Nämä kaksi ensimmäistä lasta saavat siirtyä lastenhuoneeseen sitten kun se saadaan remontoitua joskus tulevaisuudessa. Olen esikoista jo hiukan siihen valmistellutkin, ja uskon hänen ihan hyvillä mielin muuttavan sinne pikkusiskon kanssa kun se aika tulee.
 

Yhteistyössä