OOTTEKO OMAN SÄNGYN JA HUONEEN VAI PERHEPEDIN KANNATTAJIA?

  • Viestiketjun aloittaja LASTEN NUKKUMISESTA
  • Ensimmäinen viesti
Kumpikin lapsi omissa sängyissään ihan vauvasta saakka. Esikoinen sai oman huoneen 1v ja kuopus 7kk. Kaikki nukkuu parhaiten näin. Mä nukkuisin itekin kaikista mieluiten ihan yksin, mutta mulle ei täällä enää piisaa ihka omaa huonetta :whistle:
 
Perhepeti on ollut meidän juttu mutta nyt taas laitoin pojun omaan huoneeseen koska vauva tulossa ja on vaikea mahtua kaikki nukkuun samassa sängyssä sillä yöllä tulee sit vauvaa imetettyä vieressä ja joskus se varmaan hetken torkkuu viekussa.
Tähän mennessä oltu niin että sängyssä on parhaimmillaan mies, minä, poika ja iso koira :D . Ota siihen vielä vauva mukaan. Koirakin tarvii opettaa nyt lattialle etenkin öisin kun peti auki ettei tuo tuoreeseen vauvaan kaukkia karvojaan ja mömmöjään.
Kyllä se poju huutaa yöllä klo 12-04 välillä:" äitiii saako tulla viereen" ja sitten päästän sen viekkuun. Mut hyvä jos ees osan yöstä nukkuu omassaan. Jos ois tilaa ja joku hehtosänky niin ottaisin kyllä koko perheen sänkyyn jo alkuillasta.
 
anu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 23:32 jänö kirjoitti:
Kannatan tilannekohtaista ratkaisua. Siihenhän vaikuttavat niin monet seikat, että mitään yhtä prinsiippiä minulla ei asian suhteen ole.
Samma här.. Oikeastaan kannatan periaatteessa oma sänkyä, mutta kun aloin tämän pikku kakkosen kanssa nukahtelemaan istuulleen missä ja milloin sattuu niin perhepedin suosio nousi meidän perheessä kummasti! Sitkeästi siis yritin vauvaa omaan sänkyyn, mutta pienempi vei voiton. Siis, pääasia on, että kaikki saavat nukkua mahdollisimman hyvin..sama se missä ja miten nukutaan!
 
anu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 23:55 äippä kirjoitti:
vaavi 3kk nukkuu vielä meiän makkarissa omassa sängyssään, mutta omaan huoneeseen siirretään mahdollisimman pian. ei ikinä perhepetiä, ku ei haluta uniongelmaisia lapsia, eikä kyllä muutenkaan. ei oo kenellekkään hyväksi nukuttaa lapsia vieressä, eikä vauva iän jälkeen samassa huoneessakaan.
Siis apua! Kattokaa nyt; voiko joku olla näin sokea omalle mielipiteelleen: kaikki muut väärässä minä oikeassa!! Kirjoittaja on varmaan tosi sympaattinen persoona... :x
 
tilanteen mukaan. vanhin tuli vain luvan perästä viereen. kakkonen ei ole koskaan osannut nukkua vieressä ja nuorin taas... Nukkui vieressä n puolesta vuodesta puoleentoista kokonaiset yöt, sen jälkeen isomman kanssa samaan huoneeseen (kaksi muuta muutti vajaa 2 v omaan huoneeseen makkarin oman sänkynsä kanssa). Ja tuo nuorin perhepeteili pari kertaa viikossa jonnekin 3 v asti. nytkin hissuttelee joskus viereen ja silloin äiti valitsee oman sohvan olohuoneesta ja isä ja lapsi perhepeteilee, kun ei noin iso lapsi enää kahden kanssa viereen mahdu.
 
Meillä tyttö 4,5kk nukkuu aamuyöhön/aamuun asti omassa sängyssä mikä on meidän huoneessa ja sitten kun on syömispuuhat niin tulee meideän keskeen tai joskus jos nukahtaa niin uudestaan saa nukahtaa omaan sänkyyn. Jos on kipeä tms. saa nukkua koko yön välissä, mutta pyrimme kuitenkin et omassa sängyssä ensisijaisesti. Olen huomannut et paremmin ehkä nukkuu omassa sängyssä kun ei ole molemmin puolin joku pyörimässä ja kääntämässä kylkeä mut otan viekkuun aina välillä.

Pidemmän päälle ei oo hyvä mun mielestä pelkkä perhepeti kun vanhemmilla on seksielämäkin.. Toki sekstailupaikkoja löytyy muualtakin ja muuhunkin vuorokauden aikaan mut meille ainakin se perinteisin on oma sänky illalla saunan jälkeen :D Ja muutenkin varsinkin miehillä tuppaa olemaan se hellyydenkaipuu myös ja jos se menee siihen, että vauva/lapsi kiehnää äidin kyljessä 24/7 niin siitä ei hyvää seuraa välttämättä.. Tää vain mun mielipide taas ;)
 
mammis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:20 kaisa kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Vauvan vielä ymmärrän perhepedissä, mutta yli 1-vuotiaita en.
Meidän veljeksillä on yhteinen huone eli kukaan ei nuku yksin. Paitsi äiti sohvalla silloin, kun meidän sängyssä on ahdasta...
Eli omat sängyt, hyvät yöunet!<br><br>
 
\Sopii tulla koittaan sellaseen perheeseen johon on syntynyt vaikean temperamentin omaava vauva :whistle:
Sellainen joka vauvana herää pahimmillaan 30min-2h välein ja huutaa tunnin. Imee rintaa kauan ja sitten huutaa kun siirretään nukahtaneena omaan sänkyyn (herää aina). Kun nukahtanut viimein, äiti tietää että jaahas taasen vartin-tunnin sisään se herää ym kivaa.
Lisämaidot, vellit ym kaikki koitettiin eikä mikään auttanut.
Myöhemmin taaperona heräsin useita kertoja yössä. Elin zombiena ja juoksin n. 10 kertaa/yö nukuttaan poikaa uudelleen. Voit kuvitella että kun se ei tepsinyt (emmekä voineet huudattaa poikaa koska ns unikouluyrityksissä meinas oksentaa ja tukehtua huutoonsa) niin oli pitemmän päälle ööh hiukkasen raskasta. Luulin et jaksan hyvin ja pakko kai oli mutta moni voi kohdallaan miettiä millasta toi on kun vielä taaperon takia joutuu noin heräileen.
Kun poika siirtyi perhepetiin niin nukuttiin hyvin :)
Kumman valitset:
-nukut hyvin vai
-heräät n.10 kertaa joka yö viikko-kuukausikaupalla huutoon ja juokset huoneiden väliä?

Jos teillä on ollut helppoja vauvoja niin onnea :flower: kaikilla katsos ei synny samanlaisia robotteja vaan on ihan erilaisia lapsia ;) :whistle: <br><br>
 
En ole oikeastaan kummankaan kannattaja eli mulle asia on yks jaskan hailee. Mutta tällä hetkellä nukumme kaikki yhdessä. Mielestäni nukkumisen tarkoitus on poistaa väsymys ja jos se onnistuu parhaiten vaikka jaloista lipputangossa roikkuen niin siittä vaan. Meillä siis on tehty molempia, omassa huoneessa nukkumista sekä perhepetiä.
 
tuli vaan mieleen että itsekin jos herää pahaan uneen ja on paha olla, niin onhan "turvallista" liimautua miehen kylkeen kiinni. Samoin jos lapsi näkee pahaa unta niin minulla ei ole sydäntä käskeä omaan sänkyynsä jos viereen haluaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:50 FANG-ANN-75 kirjoitti:
\Sopii tulla koittaan sellaseen perheeseen johon on syntynyt vaikean temperamentin omaava vauva :whistle:
Sellainen joka vauvana herää pahimmillaan 30min-2h välein ja huutaa tunnin. Imee rintaa kauan ja sitten huutaa kun siirretään nukahtaneena omaan sänkyyn (herää aina). Kun nukahtanut viimein, äiti tietää että jaahas taasen vartin-tunnin sisään se herää ym kivaa.
Lisämaidot, vellit ym kaikki koitettiin eikä mikään auttanut.
Myöhemmin taaperona heräsin useita kertoja yössä. Elin zombiena ja juoksin n. 10 kertaa/yö nukuttaan poikaa uudelleen. Voit kuvitella että kun se ei tepsinyt (emmekä voineet huudattaa poikaa koska ns unikouluyrityksissä meinas oksentaa ja tukehtua huutoonsa) niin oli pitemmän päälle ööh hiukkasen raskasta. Luulin et jaksan hyvin ja pakko kai oli mutta moni voi kohdallaan miettiä millasta toi on kun vielä taaperon takia joutuu noin heräileen.
Kun poika siirtyi perhepetiin niin nukuttiin hyvin :)
Kumman valitset:
-nukut hyvin vai
-heräät n.10 kertaa joka yö viikko-kuukausikaupalla huutoon ja juokset huoneiden väliä?

Jos teillä on ollut helppoja vauvoja niin onnea :flower: kaikilla katsos ei synny samanlaisia robotteja vaan on ihan erilaisia lapsia ;) :whistle:
<br><br>
 
Ei voi sanoa, että äidin laiskuudesta. Hyvänen aika, ei nyt äidinkään tarvitsee vouhottaa jokaista vuorokauden tuntia hereillä lapsen kanssa. Sitten voi puhua laiskuudesta jos äiti nukkuu vuorokaudessa vaikka 12h ja ei jaksa herätä lapsen kanssa. Kyllä tuon äskeisen kirjoittajan toiminta johtuu ihan muusta kuin laiskuudesta, saa kait äiditkin nyt nukkua, ihmisen perustarve..
 

Yhteistyössä