Ootteko miettineet koskaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietin vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietin vain

Vieras
Mihin elämä meni todella monella alkoholiveron laskettua?Kuinka moni alkoi ostamaan/käyttämään alkoholia enemmän?Itselläni on monta tuttua,jotka ostavat huomattavasti enemmän kun "saa niin halvalla" :( Surullista.

Joo olen huomannut saman. Sixbackit vaihtui mäyräkoiriin... Kuka hullu nyt Sixtaria ostas kun mäyrän saa samalla hinnalla :whistle: :headwall:
Kyllä alkon käyttö varmasti lisääntyi niillä jotka sitä muutenkin käyttää.

Vielä useampi ei muuttanut entisiä tottumuksiaan mihinkään suuntaan. Alkavaa alkoholiongelmaa ollut varmasti niillä, jotka verouudistuksen jälkeen ryhtyivät kupittamaan reippaammin :whistle:

Mutta millainen hyvinvointi valtio lisää sitä huonovointisuutta kansassaan,antamalla alkoholiveron tippua ja ruoan kallistua???Kun miettii asiaa siltäkin kantilta kuinka paljon alkoholi altistaa onnettomuuksille ja sairauksille..Veronmaksajille tulee vielä kusiset paikat täällä,kun kaikki muu nousee,mutta tuommoset laskee EU:n myötä.

No jaa, vaikka sen mäyräkoiran ostaa mieluummin kun se on halvempi kuin sxpäkki niin eipä sitä tässä taloudessa juoda yhtään sen nopeammin pois. Eli siis jos ennen on juotu vaikkapa 2 olutta viikossa niin nyt sitten vaan se mäyris kestää pidempään tuhota.

Mie myös uskon että ne jotka juo paljon, jois vaikka viina olis kalliimpaa. Ehkä kerralla himppu vhemmän, mut kunnon tenuttajalla kai on sama meneekö 2 kossupulloa vai 2,5?

No mun ympärillä ei ole muuttunut mihinkään asia, siis lähipiirissä. Ne jotka juovat, joisivat kuitenkin. Me ostamme niin vähän alkoholia, että on ihan sama mitä maksaa. Itse kannattaisin kyllä veron nostoa ja sen alen siirtämistä elintarvikkeisiin.

Itse olen huomannut, että sama määrä, joka ennenkin meni, menee nytkin, mutta laadukkaampia viinejä tai whiskyjä. Eli itse asiassa kulutan enemmän rahaa parempaan juomaan. Ja veron kanssa asialla ei ole mitään tekemistä, vain hyvän maun :saint:

Yhteistyössä