Teille jotka haudotte itsemurhaa

  • Viestiketjun aloittaja "Minä vain"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Minä vain";30224211]Oletteko miettineet kuinka julma teko sellainen oikeasti on? Tietysti eihän sellaisia toki ehdi miettimään jos ensimmäinen ajatus on "mutta kun minulla menee niin huonosti" tai " mutta kun olen pilannut jo kaiken". Mitäpä jos ajattelisitte asiaa vähän laajemmin, on monia muitakin jotka sinnittelee ja varmasti menee vähintään yhtä huonosti kuin sinulla. Mikä niitä toisia pitää elossa ja saa yrittämään päivästä toiseen? Luulen, että se on rakkaus lähimmäisiä kohtaan ja rakkautta sitä lahjaa(elämää) kohtaan, mikä kuuluu meille kaikille. Te hyvät ihmiset jotka mietitte sitä pahinta , ette tuskin ole pidelleet sylissä pieniä ihmisen lapsosia jotka kirkuvat ja itkevät sydäntä raastaen kuullessaan etteivät ikinä pääse enää rakkaan vanhemman syliin. Se tuska on todellista ja seuraa näitä pieniä kulkijoita koko elämän. Kaikki muut vanhemmat surijat siihen vielä päälle, jotka syyttävät jokainen itseään enemmän tai vähemmän koko loppuelämän. Se ei ole millään tavalla oikein, että joku ottaa helpotus tiketin ja vapautuksen kaikesta ja jättää rakkaat ihmiset oikeasti todella mustiin ja syviin vesiin. Tämä on teille itsekkäille, muttei toivottomille tapauksille, ota elämä haltuun ja muutos on mahdollista, sun pitää YRITTÄÄ! Terv sisko puolikkaalla sydämellä[/QUOTE]

Varmaan hirmustut tästä lähinnä logiikkaan perustuvasta kommentistani, mutta etkö itse välitä tuossa tekstissä viestiä, että elämä on hirveää ja se on vain sitkoilua varten?

Lisäksi käytät tekstissä pääasiallisena keinona syyllistämistä, ja täytyy muistaa, että se ei toimi kaikkiin, ja niihinkin joihin toimii se toimii pahan olon kautta. Ja sitähän sun ei vissiin ole tarkoitus lisätä, kai?
 
"Minä vain"
Ei ole taikojia, ei ole taikaa, mutta sinä itse voit sun ja sun lasten elämään vaikuttaa. No minua ei säväytä tippaakaan sun hoitojaksot sun muut,etenkin jos hautaat itses niiden alle, se on vain pelkuruutta! Viestistä saa jotenkin sen kuvan, että olet vielä nuori ja paljon olisi hyvääkin edessä. Nyt kuitenkin loppui lässytys, elämä on kovaa ja ala kestmään se! Mietippä omia lapsia ja niiden tuskaa, ajattelemalla muita voit ylittää sen minuuden ylitsepääsemättömän muurisi!
 
"Lll"
[QUOTE="Minä vain";30224822]Ei ole taikojia, ei ole taikaa, mutta sinä itse voit sun ja sun lasten elämään vaikuttaa. No minua ei säväytä tippaakaan sun hoitojaksot sun muut,etenkin jos hautaat itses niiden alle, se on vain pelkuruutta! Viestistä saa jotenkin sen kuvan, että olet vielä nuori ja paljon olisi hyvääkin edessä. Nyt kuitenkin loppui lässytys, elämä on kovaa ja ala kestmään se! Mietippä omia lapsia ja niiden tuskaa, ajattelemalla muita voit ylittää sen minuuden ylitsepääsemättömän muurisi![/QUOTE]

No nyt jo huvittaa.

Yli kolmekymppinen. Elämää on vielä edessä..
Mä olen kokenut kovuutta. Hyväksikäyttöä, raiskauksen, alkoholistivanhemmat, koulukiusaamisen, narsistisen puolison, henkistä ja fyysistä väkivaltaa, kohtukuoleman, oman siskon menetyksen auto-onnettomuudessa. Olikohan siinä kaikki.

Mutta edelleen, senkus vaahtoot. En usko, että sun kirjoitusten vuoksi kukaan pelastuu itsemurhalta.
 
  • Tykkää
Reactions: MustaNikki
"Minä vain"
Ei ole tosiaan tarkoitus lisätä pahaaoloa, muttei kyllä hyssytelläkään. Monet itsemurhaajat luulee ettei ihmiset välitä aidosti ja se harvoin loppuunvievillä pitää paikkansa. Elämä on hyvää ja pahaa, periksi ei vain pitäisi antaa liian helposti. Tämä oli viesti sieltä jäljelle jäävien puolelta koska siitä ei puhuta ilmeisesti tarpeeksi. Onko sinusta Jenny Tightlipsh oikein sanoa ihmiselle, että anna vaan mennä, se on sun tunne ja usko sitä..? Totuus voi kuulostaa syyllistämiseltä, mutta on elävienkin ihmisten oikeus urputtaa niille jotka heittää tai on heittämässä hanskat tiskiin.
 
"Minä vain"
No nyt huvittaa jo vähän minukin Lll..Muista että tämä on vain hyvällä. Jos olet kestänyt noi kaikki ja velä kirjoitat siinä, niin en näe ihmistä joka lähtee oman kätösen kautta..
 
"Lll"
[QUOTE="Minä vain";30224865]No nyt huvittaa jo vähän minukin Lll..Muista että tämä on vain hyvällä. Jos olet kestänyt noi kaikki ja velä kirjoitat siinä, niin en näe ihmistä joka lähtee oman kätösen kautta..[/QUOTE]

Älä näe. Ei sun tarvitsekaan.
Mä olen saanut kaksi lasta, jotka aion aikuiseksi huolehtia. Sen jälkeen olen vapaa. Sillä tiedolla jaksan loppuun asti.

Mutta edelleen tosiaan ihan sitä mieltä, että jokaisen oma ratkaisu.
 
  • Tykkää
Reactions: MustaNikki
[QUOTE="Minä vain";30224855]Ei ole tosiaan tarkoitus lisätä pahaaoloa, muttei kyllä hyssytelläkään. Monet itsemurhaajat luulee ettei ihmiset välitä aidosti ja se harvoin loppuunvievillä pitää paikkansa. Elämä on hyvää ja pahaa, periksi ei vain pitäisi antaa liian helposti. Tämä oli viesti sieltä jäljelle jäävien puolelta koska siitä ei puhuta ilmeisesti tarpeeksi. Onko sinusta Jenny Tightlipsh oikein sanoa ihmiselle, että anna vaan mennä, se on sun tunne ja usko sitä..? Totuus voi kuulostaa syyllistämiseltä, mutta on elävienkin ihmisten oikeus urputtaa niille jotka heittää tai on heittämässä hanskat tiskiin.[/QUOTE]

Voisiko mun nikkiä kirjoittaa enemmän väärin? Jos nyt ei kuitenkaan kiinnitetä siihen nikin kirjoitusasuun enempää huomiota, niin onko maailmassa oikeasti mielestäsi muuta vaihtoehtoa kuin syyllistäminen ja itsemurhaan kannustaminen? Syyllisyys kun on kuitenkin sellainen juttu, että se lisää ihmisessä osastoon "epämääräinen" kasaantuvaa kuormaa. Eli jos ihmistä syyllisestään, se voi olla jollain tasolla eri mieltä, mutta toisaalta silti kokea empatiaa sitä syyllistäjää kohtaan ja syyllistyä kuitenkin vähän. Ja siitä monasti seuraa pahaa oloa (ei toki sitten jos on ihan turta, mutta usein.)

Oikeus urputtaa? Tietysti jokaisella on tavallaan oikeus urputtaa, ei siinä mitään. IMNSHO aikuisella ihmisellä ei kuitenkaan ole varsinaisesti oikeus vaatia ketään toista olemaan elossa siksi, että itsellä olisi hyvä mieli. Lapsilta pidän oikeutettuna toivetta, että vanhempansa yrittävät säilyä hengissä.
 
"sipsi"
[QUOTE="Lll";30224869]Älä näe. Ei sun tarvitsekaan.
Mä olen saanut kaksi lasta, jotka aion aikuiseksi huolehtia. Sen jälkeen olen vapaa. Sillä tiedolla jaksan loppuun asti.

Mutta edelleen tosiaan ihan sitä mieltä, että jokaisen oma ratkaisu.[/QUOTE]

Minä toivon, että siinä vaiheessa kun lapsesi ovat aikuisia, olisi elämässäsi paljon hyvää.

Toivon sinulle kaikkea hyvää :hug:
 
yks näkökulma
Kun masentunut on niin pahassa jamassa, että itsari tuntuu ainoalta vaihtoehdolta, (siihen asti hän ON sinnitellyt sillä voimalla, ettei halua muita omalla kuolemallaan satuttaa) alkaa hän uskoa, että hän on niin suuri taakka läheisilleen (ja tuntee tästä aivan järkyttävää syyllisyyttä), että oma kuolema on helpotus myös muille kuin itselle.

Tai nuo laajennetut itsemurhat jotenkin itse ajattelen niin, että niissä tekijä on omalla karmealla tavallaan halunnut suojella niitä kaikista tärkeimpiä siltä tuskalta, minkä tiedostaa itsemurhastaan aiheutuvan. Ja EHKÄ ihan tosissaan ajattelee ja uskoo, että muita perheen ulkopuolisia ei oikeasti niin paljoa kiinnosta, että välttättä ketään jäisi suremaan ja kokee vääristyneesti pienempänä pahana, että koko perhe menee kerralla.
 
"orion"
[QUOTE="Lll";30224718]Hmm, sanoin JOS välittäisin, saattaisin loukkaantua.
Eikä sun viestit ketuta. Ei ne herätä mitään fiilistä.

Oliskin hassua jos joku tyyppi palstalta "taikoisi minut ehyeksi", kun siihen ei ole pystyneet psykiatrit, psykologit, mielenterveysohjaajat, läheiset ym.[/QUOTE]

Jep, siihen ei pysty kukaan muu ku itse. Auttava käsi ei paljon auta, jos siihen ei viitsi tai jaksa tarttua.
 
asdfasdfasdf
Syyllistäminen ei auta. Se lisää vain taakkaa, joka mieletään hauraalla on. Psyykkisesti sairaiden aivoissa tapahtuu asioita, joita on hyvin vaikea ymmärtää tai käsittää ulkopuolisena. Sitä on vaikea käsittää myös silloin, kun on mielenterveysongelmien vuoksi menettänyt rakkaansa. Olkoon tämä läheinen hengissä, mutta ei koskaan sama tai kuollut päätyttyään itsemurhaan.

"Minä vain", Olen pahoillani menetyksestäsi.
"Lll", voimia. Olet uskalias ja rohkea kun jaksat elää ja yrittää. Paljon olet saanut kokea sellaista, joita ei yhdellekään tahtoisi tapahtuvan.
 
"Vieraana"
Jos tekisin itsemurhan, minua ei jäisi kukaan kaipaamaan ja hyvä niin. Mutten kyllä aio tehdä, olen jo lapsena kokenut vakavia masennuskausia ja jaksanut elää niiden läpi. Myös lapsi voi olla vakavasti masentunut, samoin vanhus, ei se ole vain keski-ikäisten ongelma.
 

Yhteistyössä