Ootteko kävellyt synnytyssalista omin jaloin pois?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Mut talutettiin kahden ihmisten voimin "suihkuun", mutta kunnon vuoksi meninkin vain vessanpytylle istumaan ja mut siveltiin hieman pyyhkeellä vaan. Tästä suoraan baarien kautta osastolle.. Taju ei pysynyt ollenkaan. Käveleen pystyin vasta about 4-5pvä päästä siten, ettei tarvinnut taluttajaa pyörtymisien vuoksi. Hemoglobiini sukelsi senverran alas, että kun pystyyn nousi lähti taju. ja verta ei mennyt synnytyksessä juuri ollenkaan, että tiedä sit miks noin tajut lähti.

tyy
Molempien jälkeen olen kävellyt. Kuopuksen syntymän jälkeen tosin roikuin miehen kädessä kun oli jalka puuduksissa kohdunkaulanpuudutteen jäljiltä.
Tikkiäkään ei ole minuun synnytys reissuilla ommeltu.

1. leikattiin ja tuli siis pari tikkiä, kävelin suihkuun ja takas, osastolle sängyn kyydissä
2. repes hiukan ja yks tikki, kävelin suihkuun ja takas, osastolle sängyn kyydissä
3. ei leikkausta, repeemistä tai tikkejä, kävelin suihkuun ja takas, osastolle sängyn kyydissä

vv
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Näitä kertomuksia kun kauhulla tässä luen, tulee väkisinkin mieleen, että mihin tämä ihmisen evoluutio on mennyt? Ihminen repeää ja hajoaa joka paikasta synnytyksessä.
no kyllähän on ennenkin ihan samalla tavalla revetty ja hajottu (ja varmaan pahemminkin) niitä ei vaan ole tikattu eikä niistä ole ollut soveliasta puhua.

mulla on yksi lapsi ja repesin vain hieman, itse kävelin osastolle vauvan sänkyä työntäen.

v
kolmesti olen kävellyt itte ja niistä kerran oli tikit ja toisen asteen repeämä. Ekan synnytyksen jälkeen veivät sängyllä, jalat vaan vapisi ja vapisi eivätkä kantaneet. Tuolloin en myöskään päässyt suihkuun synnytyksen jälkeen vaan vasta aamulla.

vieras
Ekasta leikkaussalin ja heräämön kautta ulos petikyydillä (synnytys normi alatie, mutta istukka ei irronnut). Tokasta tuolilla. Kolmannesta kävelin ite ja työnsin vauvan vaunuilla.

Vierailija
Ensimmäisellä kerralla en kyennyt, suurehko verenhukka, muutama tunti meni makuulla. Toisella kerralla kävelin. Molempien jäljiltä tikattiin, eka kerralla "eppari", toisella vähän repesin. Kolmatta ei tule.

Esikoisesta miut kärrättiin vuodeosastolle pyörätuolilla, olin pikkasen "heikossa hapessa" (nousi kuume ja oksensin kaiken mitä suuhuni pistin :x ). Eppari tehtiin, mut sen puolesta olisin voinukin kävellä jos olisin vaan jaloillani muuten pysyny...

Kakkonen hätäsektiolla, joten sängyllä kuskattiin osastolle ja teholle vauvaa katsomaan.

mn
ensinnäkään en saanu ja ekasta kerrasta olin väsyny kun olin nukkunu viimeks 20 h sitten. tokasta olin ollu hereillä vasta yhteensä 7 h kun supparit alko aamulla ja silti en saanu kävellä ja kun mut sillä sängyllä vietiin niin kestihän siin matkas sinne osatolle joku 10 minsaa et... ehkä sekin oli turvallisuusjuttu.

Yhteistyössä