Ootteko kävellyt synnytyssalista omin jaloin pois?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
minni
Molemmilla kerroilla omilla jaloilla olen ulos kävellyt.
Olisivat ekalla kerralla pyörätuolilla halunneet mutta sanoin käveleväni kun kerta
jalat minulla on sitä varten.
Ekalla kerralla ommeltiin enemmän ja toisella vain muutama tikki.

vieras
Tikkejä oli paaaaaljon, mutta halusin ja pystyin itse kävelemään osastolle. Siinä vaiheessa ei vielä tuntunut alapäässä mitään suurempaa kipua ja olin niin haltioissani pikkuisesta, että tunsin jaksavani ihan mitä vaan. Väsymys ja kivut tulivat sitten vähän myöhemmin.

Ekan ja tokan jälkeen kävelin ja menin suihkuun jonne meinasin pyörtyä.Tikkejä molemmilla kerroilla ja niitä hartaasti kursittiin ja tuli kuulema parempaa jälkeä ku entinen... :/ |O heh!Ei silloin naurattannut yhtään...kolmas olikin sitten kiireellinen sektio,joten en kävellyt kun vasta iltapäivästä...tyttö syntyi 7 jälk aamulla...

-Jonttu-
Näitä kertomuksia kun kauhulla tässä luen, tulee väkisinkin mieleen, että mihin tämä ihmisen evoluutio on mennyt? Ihminen repeää ja hajoaa joka paikasta synnytyksessä.

vieras
Itse vauva syntyi melko helpolla..mutta istukka sitten ei, joten jouduin leikkaussaliin irrotukseen. Vertakin menetin 2,5 litraa, joten olo oli melko hutera..Eli en päässyt kävelemään..Vuorokauden päästä synnytyksestä kävin hoitajien avustuksella vessassa ja yksin sain kävellä vasta 2 vuorokautta synnytyksen jälkeen..

Vai nuorimmaiselta kävelin osastolle itse. Ei repeämiä eikä ompeleita.

Esikolta menetin liki litran verta, joten sänkykyyti. myös episotomia tehtiin ja tikkejä triljoona..
Kakkonen syntyi sektiolla, joten säkykyytiä heräämöstä osastolle.
Kolmosen synnytyksessä meni puudute jalkahermoon, eikä jalka kantanu alla, joten pyörätuolilla vietiin osastolle.

Esikoisen synnytyksen jälkeen en kävelly. Pötköttelin vauva kainalossa sängyssä, minkä hoitsu työnsi osastolle. Ja oltiin ommeltu eppari.
Puolitoista viikkoa sitten kävelin omin jaloin pois synnytyssalista, ja oltiin ommeltu repeämä.

Yhteistyössä