Ootteko kävellyt synnytyssalista omin jaloin pois?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
synnytyssalista vei minun tieni sängyllä kohti kiireellistä sektiota :(
Jep, minullakin näin eli synnytyssalista kärrättiin sängyssä leikkaussaliin. Ja sektiohaavassa oli ompelemista.

Mutta loppu hyvin kaikki hyvin :)

Ekan (eppari) reissun menen sängyssä vauva kainalossa, toisen (tikkejä) ja kolmannen kävellen vauva omassa sängyssään. Kolmannen ja neljännen pyörätuolissa vauva sylissä. Ei sillä, etten olisi pystynyt kävelemääm, mutta vauva sylissä ei olisi vielä ollut ihan turvallista kävellä sitä matkaa, sen verran oli vqatsalihakset vielä hukassa.

muistamaton
kahta ekaa, että miten oli, mutta viimeisestä vietiin pyrätuolilla. Sain itse valita. Päivä aikaan olisin kai kävellyt, mutta nukutti niin, kun kello oli jo aamuyössä.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Mut talutettiin kahden ihmisten voimin "suihkuun", mutta kunnon vuoksi meninkin vain vessanpytylle istumaan ja mut siveltiin hieman pyyhkeellä vaan. Tästä suoraan baarien kautta osastolle.. Taju ei pysynyt ollenkaan. Käveleen pystyin vasta about 4-5pvä päästä siten, ettei tarvinnut taluttajaa pyörtymisien vuoksi. Hemoglobiini sukelsi senverran alas, että kun pystyyn nousi lähti taju. ja verta ei mennyt synnytyksessä juuri ollenkaan, että tiedä sit miks noin tajut lähti.

Ei ihme ettei jalat kantaneet, kun baarikierroksen olet heti heittänyt

;)

möö
Itse olen kävellyt joka kerta. Kahdelta on tehty eppari ja kolmannelta tuli pieni repeämä. Ekalla kerralla kätilö ei päästänyt yksin suihkuun mutta kahdella muulla kerralla olen mennyt suihkuun sillä aikaa, kun isä on pessyt lapsen.

Ekalla ja kolmannella kerralla kävelin. Jokaisen synnytyksen jälkeen olen synnytyssalissa käynyt itse suihkussa. Eka lapsi syntyi imukupilla ja repeämiä tuli. Ponnistusvaihe kesti 2h ja olin ihan loppu, mutta omaan huoneeseen piti kävellä miehen ja kätilön tukiessa. Kahdella muulla kerralla on tullut muutama tikki. Toka lapsi syntyi nkl:llä ja siellä vietiin sängyllä huoneeseen. Matkakin oli kyllä aika pitkä.

Yhteistyössä