Huomenet kaikille!
En oo viikkoon päässyt palstailemaan ja eilisen aikana yritin lukea kaikki viestit. Nyt on vaan niin tajuttoman huono olo, että jätän tarkemmat kommentoinnit myöhempään:x
Mut Nellikaramellille pakko vielä munki lähettää voima:hug:. Ihan takuulla sä pärjäät lapsen kanssa yksinkin! Tosi kurja tuo sun tilanteesi, mut ainakin sun lapses tulee saamaan rakastavan äidin, jonka mielenterveys ei hajoile paskassa parisuhteessa. Ja jos tukiverkkoa ei oliskaan riittävästi ympärillä, niin kyllä tosiaan erilaisilta järjestöiltä/yhteisöiltä, kuten jonkun mainitsemasta perhekahvilasta saa aina tukea.
Sit pakko omanapailla vähän, olin viime yön töissä ja aamuyöstä iski ihan kauhea
pahaolo. Jouduin ja edelleen joudun enimmäkseen pitämään suutani supussa, ettei oksennus lennä:x Oon tässä onnistuneesti jo muutaman tunnin pidätellyt oksennusta. Ja nyt sitten sovittiin pomon kans, että ne mun loput yövuorot tässä nykyisessä työpaikassa muutetaan jollain keinoin päivävuoroiksi ja ens yön saikkuilen taas... En ees oikeen tiedä, miten olisin voinut tätä kuvotusta ja oksetusta estellä, kun ihan oikeesti söin älyttömästi koko yön ajan. Mullahan siis edelleen on se sisäinen kello, joka hälyttää mun mahan kurnimaan 1-2h välein ja jos en syö, niin rupean oksentamaan ja yökkimään.. En käsitä, mitä mun pitäis syödä, jottei
koko ajan tulis
nälkä!
Mulla oli viime viikolla
eka neuvola ja oli ihanaa saada vihdoin oma neuvolakortti:heart:
Verenpaineet oli matalahkot, Hb korkeempi kuin koskaan (!), mikä oli todella yllättävää, mullakun on ollut aina melko matala. Painoa on tullut 1,5kg ja sen suhteen en muuten stressaa kuin että toivon hartaasti pysyväni 10kg lisäpainossa raskausaikana=)
Sokerirasituksesta on ollut täällä puhetta. Siihen minäkin joudun ja vieläpä kahteen kertaan, jos en sitten pomppaa jo ekasta.. Ja mulla siis syynä pco, mikä sille altistaa, vaikkakin yleisesti pco:ssakin rd suurempi riski nimenomaan ylipainoisilla ja mullahan sitä ei oo ollu. Mut ei voi mitään, sinne siis ekalla kerralla vk 12-16.
Täällä myös on
tunteet kuohunu - nanosekunnissa oon jo itkemässä täyttä häkää
Maha on jo kasvanut pömpöksi, jota muut todennäköisesti luulevat lihomiseksi mut mä ja mun mies kyllä tunnistetaan se vauvan kotikoloksi=)
Sit joku jossain välissä tais valitella
raskausajan ripulista? Mulla ei nyt ihan ripulilla oo vatsa, mut tosi vilkkaasti se kyllä toimii.
Synnytystavasta, mä toivon hartaasti alatiesynnytystä ja samalla silti pelkään esim. tosi pahoja repeämisiä ja vauvan vahingoittumista synnytysessä. Näin muuten yks päivä unta, että synnytin tyttövauvan ja ihan ilman mitään kivunlievitystä. En unessa edes revennyt
Kuinka todennäköistä se onkaan
Hyvää vointia naiset!
Tiijona & nuppu 9+1 :heart: