****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Hei

Tervetuloa uusille :)

Mullakin on nuo sea bandit. Ostin käytettynä. Laitan ranteeseen silloin kun erityisen huono olo. En ole varma auttaako, ehkä. Niitä myydään ihan tavallisessa apteekissa.

Vanhempien lasten välissä mulla oli keskenmeno, jossa raskausoireet loppuivat viikolla 9, myöhemmin ultrassa selvisi että vauva oli kuollut kohtuun noilla viikoilla. Seuraavassa raskaudessa sitten kävi samoin, raskausoireet loppuivat viikko 9 ja soitin ja itkeskelin neuvolaan, terkka haki kauan, mutta löysi sitten sydänäänet, ja mikäli ei ois löytäny ois laittanu mut ultraan, tämä raskaus jatkui ihan normaalisti loppuun asti, ja tyttö nyt 4,5v.

Nyt mulla ei oo ollu niin paha pahoinvointi kuin aiemmissa raskauksissa, mutta veikkaan että lomailu vaikuttaa. Olen ollut 2 vkoa lomalla ja ehtinyt levätä. Ens viikolla paluu töihin, ja varmaan silloin olokin huononee. Töihin varmaan kivat nuo sea band rannekkeet.

Mulla ei mahu enää housut jalkaan. Farkut ei mee oikeen kiinni. Illalla varsinkin turvottaa niin että näyttää kuin olis vähintäänkin 15 viikolla...

Tänään neuvola :)

Kultakurkku 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei viime raskaudessa ollu muuta selkeää oiretta kuin se, että tissit oli tosi arat. Ei ollu mitään pahoinvointeja tai turvotuksia. Nyt ei ole edes tissit kipeänä. Onhan tämä vielä aikaista että ehtiihän noita oireita vielä kertyä.
Tänään minulla on tullut jonkun verran rusehtavaa vuotoa. Tosi vähäisiä määriä mutta huolestuttaa se vähän siltikin... Sitten vielä tulin kuumeeseen. Nyt ollaankin sitten saikulla kotona ja toivotaan että tilanne rahoittuu.
Tänään ajattelin soitella ensimmäistä neuvola-aikaa.
Niin ja tiedoistani vielä että olen 28v ja synnärinä on OYS.

puppa 4+6
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Oireita mulla ei oo oikeen viel ollukaan, alkuun oli viiltoja ja juilimista alavattalla mut nyt ei oo enää niitäkään. Jos en ois tehny testiä ni en edes osais epäillä olevani raskaana...ku ei oikein tunnu missään.

Eilen viikkonäytöllinen testi näytti 3+ mut sehän ei kerro yhtään mitään. Ens viikolla varailen ultraan aikaa, saapä nähä mitä siellä näkyy. Soittelen neuvolaan vasta ultran jälkeen.

Mäki ostin viimeks ne Sea Band-rannekkeet ja kyllä ne vei sen pahimman terän siitä pahasta olosta. Ei ollu ihan koko aikaa semmonen vellova oksuolo. Joku kyseli et onko ne ihan turvallisia ni eiköhän ne oo ku perustuu ihan vaan akupisteisiin se niitten vaikutus. Ne täytyy tarkasti laittaa oikeeseen kohtaan tai niistä ei oo mitään iloa.

Mulla takana yks km ja sillon oireet loppu siihen ku vauva oli lopettanu kasvamisen, km tapahtu vasta 2,5 viikkoa sen jälkeen. Viime raskaudessa oli oireita vaikka muille jaksaa ja vähempiki ois riittäny mun mielestä ja nyt poika siis 8kk. Nyt ei sit oo juuri ollenkaan oireita ei tosin vuotojakaan, joten saapa nähä miten tässä käy.

fanttomi & 5+
 
puppa meillä sama laskettuaika:heart:
Mulla on ollut noita vuotoja edellisistä raskauksista enemmän ja vähemmän.Kaikki mennyt hyvin kuitenkin.:hug:
Mulla ei oikein muita oireita ole,kuin alaselkäkipu ja rinnat pikkasen arat. Turvotusta on vatsankohdalla aikas paljon .Niin ja V###TTAA kokoajan.Hormonihirviö on muuttanut meille.
Muistelin,että edellisestä pahoinvointi alkoi raskausviikolla 7.Voihan olla ,että tämä on ihan erilainen.
Ens viikolla 31.8. on ultra.Kumpa pieni sydän sykkisi ja kaikki hyvin..huoh!
Isäntä tulee mukaan.

Äippävaatteita olen katsellut,mutta kohtuuttoman hintaisia nettiliikkeissä.Pitänee pyörähtää henkkamaukalla..

Huomenna poksuu täällä:heart:
luosto rv.4+6

PS:Hienoa,kun joukkomme kasvaa hyvää vauhtia uusilla plussilla!
 
Minäkin ilmottautuisin joukkoon.

Perjantaina tuli suureksi yllätykseksi kaksi viivaa, ja siitä asti olo on ollut kuin siivillä lentäisi. Tai siis dumbo lentäisi korvillaan, kun masu on niin turvoksissa, että housut kiristää. :D Tämä on nyt ensimmäinen raskaus ikinä. Onneksi olen saanut lukea tästä teidän etenemisiä, ennenkuin itse rohkenin kirjoittamaan. Pahoinvointi/yökkiminen on yllättänyt nyt parin viikon ajan aina iltapäivisin. Rinnat turvoksissa ja finnejä naamassa. Nytkö sitä ollaan hehkeimmillään? :D Rv 6+3


26v. LA 15.4, KAKS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: felina
Kiva saada lisää porukkaa, tervetuloa :)

Mulla on kaamee väsymys ja tuo yökköolo :x Mutta kuulunnee asiaan :) Huono olla nuitten rytmihäiriöidenkin takia : / Pitääkö mun varata tuosta asiasta aikaa neuvolan kautta lääkärille vai soittaa sinne "yleiselle" puolelle? Kuulutaanko me nyt kaikkine vaivoinemme sinne äitiysneuvolan puoleen?

luosto: äippävaatteet on kyllä sikakalliita alan liikkeissä, myös netissä, itse tilasin hm:ltä ja ellokselta, ovat ihan nättejä kyllä ja päällä tuntui hyvältä :)
 
Heippa pitkästä aikaa!

Fishbone Juu, todellakin ollaan hehkeimmillään...alkaa ottaa nää finnit päähän..koko ajan vaan pukkaa lisää, enimmäkseen leuan alueelle...hitsi että ärsyttää.

Finnien lisäks muita oireita on satunnainen huonon olon aalto, mutta ei mikään paha vielä. Viime raskaudessa oksensin ekan kerran n.rv 8...eli sitä odotellessa. Tissit on myös vähän arat ja kauhee väsymys vaivaa. Tosin en nyt oo ihan varma, että johtuuko tää väsymys raskaudesta vai alkavasta flunssasta, eilisestä asti ollu kurkku kipee, viluinen olo ja vähän pääkin kipee. Pojalla meillä nenä vuotaa ja aivastelee.

Sain tänään vihdoin ja viimein varattua neuvolan, eli se olis reilun kahden viikon päästä, 13.9..sillon olis kai rv 8+5. Ajattelin odottaa np-ultraan asti, vaikka olishan se ollu ihan kiva käydä varmistamassa jo aiemmin, et masussa on oikeesti joku. Onko kellään kokemusta ultrista Suomen terveystalolla? Meillä nimittäin on kunnan tarjoamat ultrat siellä.

Happyhippo + masu 6+0
 
Enpä ole pariin päivään ehtinyt oikein koneelle. :) Tervetuloa uusille!
Tänne ei mitään uutta oikeastaan, pikkuhiljaa rupeaa ymmärtämään että on tosiaan raskaana. :D Oireettomana mennään edelleen, ja nyt taas täytyy mennä! :wave: Keitokset kesken ja neitillä näyttää olevan tylsää kun niin pitää kiukutella tossa vieressä. :D

Bela88 rv4+5, kohta poksuu.<3
 
Neuvolassa käyty. Ei mitään kummallista. Ei tarvinu ees paljon "vinkua", niin varasi mulle ajan gynelle ultraan :) Meen siis kolmen viikon päästä terveyskeskuksen ultraan silloin rv 9+2 eli niillä main kun aiempi keskenmeno tuli. Ja siitä 3 viikon päästä on sitten niskapoimu-ultra. Sitten voikin jo huoahtaa :)

Kultakurkku 6+2
 
Tervetuloa uusille!

Äitiysvaatteista: Innostuin nyt tilaamaan muutamia vaatteita. Lähinnä housujen kanssa oon pulassa, farkut kyllä menee kiinni mutta alkaa äkkiä ahdistamaan ja tulee huono olo. Verkkareita kyllä ois, mutta niissä ei voi joka paikassa kulkea. Kaikki hameetkin, jotka kuvittelin väljiks, tuntuu nyt tiukoilta. Nettikaupoista löyty kyllä kivoja vaatteita, mutta hinnat vaihteli aika rajusti. Tänään piipahdin H&M:llä, siellä taas oli halpa hintataso, mutta ne vaatteet oli ehkä liikaa verkkaria ja löysää paitaa. Hieman tylsähköä.

Juhlimisesta: Omalle kohdalle ei ole sattunut vielä kummemmin ihmettelyitä, eräässä illanvietossa naukkailin omasta pullosta, eikä kenellekään tullut mieleen kysyä, oliko pullossa alkoholia vai ei. Tiedossa on kuitenkin muutamat syömingit, mihin ilmeisesti kuuluu juomatarjoilu. Koska joku sitten keksii tivata, että miksen juo. Ush, mikä pakko se ois juoda aina, vaikka ei ees ois raskaana. Mielellään jos onnistuis piilottelemaan nää uutiset yleisemmästä tietoudesta ainakin raskausviikon 12 yli...

(.) Huono olo jatkuu. Turvotusta on ja pitää syödä tosi tasasin väliajoin, että ois edes siedettävä olo. Tätä tää raskauden aikanen hehkeys taitaa tosiaan olla. ;)

felina + pikkupulla rv 8+0
 
Champion ei ne suostunu neuvolassa ultraan :( mä kans tuhlaan rahaa ja meen vielä yksityiselle. Kai ne kohta antaa jotain tukkualennusta siitä :LOL: ajattelin varata ens viikolle nii sitten sen jälkeen odotan kyllä sitä kunnallista! Mulla viimeks tuli kkm just näillä päivillä ja oon ihan hysteerinen. Eihän se ultra estä sitä mut ainaki saa tietää heti..
 
mymosa
Toki yleensä tuollanen juomattomuus selitetään kuskina olona tai että vähän aikaa sitten oli jo. Mutta kun tätä iltaa on suunniteltu ja viinipullot ym ostettu, niin kaverit tuntien osaavat kyllä epäillä jos yhtäkkiä alkaisinkin perumaan :D
 
Soitin tänään ensimmäisen neuvola-ajan. Se onkin vasta lokakuun alussa. Neuvolan täti oli sitä mieltä ettei kovin paljon aikasemmin kannata aikaa varailla ku ei sydänääniä todennäköisesti kuulu aikaisemmin. Pitkään on siis vielä odotettava mutta turhaapa sitä aikaisemmin menee kun kaikki muu on kuitenki jo ennestään tuttua.
Kerroin soittaessani myös tiputteluvuodosta. Se on kuulemma aika yleistä ja täälläkin joillakin on sitä ilmeisesti ollut. Syytä huoleen kuulemma on vasta jos vuoto on menkkamaisen runsasta tai siihen liittyy kovia kipuja. Sitten vasta pääsee päivystyksen kautta ultraan. Ei ennemmin. Pieni vuoto on nyt minulla jatkunu tässä päivän ja kyllä tämä pistää huolettamaan. Mutta eipä sen kans auta ku odottaa ja toivoa parasta..
 
Sainpas kerrotua mun äidille :) Siis kun se taas puhui siitä sukulaisesta joka odotaa vauvaa, niin en voinut enää hymistä ja kuunnella vaan, vaan sanoin että meillekin on tulossa vauva ja huhtikuussa on laskettuaika, ei huudellut riemun huutoja muttei vastustanutkaan, että aika neutraali ja se on paljon mun äidiltä se :) Vaikka hyvät välit onkin mutta se on niin ylihuolehtiva ja välillä niin "kaikki tietävä".. Miehen äidille kerrottin myös eilen jo, kun vietiin mun tyttö sinne ultran ajaksi hoitoon, se taas oli aivan onnessaan ja halasi ja oli silminnähden iloinen :) Että tässä ne pikku hiljaa alkaa lähisukulaisetkin tietämään :)

Ihanaa huomenna perjantai :)
 
Helou taas!

Sain tänään sen dopplerin ja vauvan syke ei vielä kuulu, näkyy kyllä :heart: Oli siinä 130-150 välillä! Ihanaa kun voi nyt itse varmistella sitten kun siltä tuntuu, huojentaa oloa huomattavasti.

Oireet/oireettomuus: Mulla oli eka raskaus lähes oireeton, vessassa vaan piti juosta usein, ei juurikaan muuta. Tässä raskaudessa onkin sitten vaikka mitä :) Sitten yksi km takana ennen esikoista siis ja se oli myös oireeton raskaus (meni jo aika alussa kesken). Alkoi vaan rusehtavalla tuhruttelulla, kunnes yks päivä sitten alkoi kunnon vuoto. Itku meinaa tulla vieläkin kun sitä ajattelee, vaikka onneks on sen jälkeen käynyt onnellisesti!

-Linn ja Salamatkustaja 8+4
 
Linn: Poika tulossa teille (sykkeet+erilainen raskaus...) ;)
Siis minkälainen dopleri sulla on kun sanoit et syke näkyi siinä? Siis minkä merkkinen? Mulla on vaan tollanen AngelSounds ilman mitään näyttöjä, tosi karvalakkimalli. En viitti pariin viikkoon vielä edes yrittää kuullostella sillä.

Ultrista: Oishan se viel kiva käydä uudemmankin kerran varhaisultrassa, mutta maltan mieleni ja odotan kunnallista :)

Meillä ei neuvolassa edes yritetty kuunnella sydänääniä ekalla kerralla, käynti kun oli jo nyt viikolla 8+2. (Kun joku täällä jutteli että oma eka neuvola on vasta lokakuun alussa kun sydänäänet eivät viel kuuluisi) Th sanoi että seuraavassa neuvolassa, lokakuun lopussa, kuunnellaan sitten ekan kerran. Aika paljon vaihtelee nämä neuvolakäytännötkin kunnittain :)

Mymosa: Hmm, helpointa varmaan olisi jos et menisi ollenkaan juhliin paikalle ja sanoisit olevasi pahasti kipeenä :D Mutta jos haluat kuitenkin mennä paikanpäälle niin paha migreeni lääkityksineen lienee hyvä. Tai sitten laitat mehua/jotain alkoholitonta jonnekin siideritölkkiin ja lipität sitä. Tai otat lasiin normaalisti viiniä ja kun kukaan ei huomaa, kaadat sitä aina vaivihkaa pois/annat miehen (jos tulee mukaan) siemaista sun lasista ;)


Rentouttavaa viikonlopun alkua kanssasisaret!
Ceali&Lillleri 8+3
 
Viimeksi muokattu:
Lastenpolilla käyty esikoisen kanssa tänään, kasvuasioita siellä kun toinen just vasta täyttänyt 7 ja pituutta on hurjat 140,2cm, painoa yli 40kg ja kengän kokokin jo 36 :eek: Ädin vauva :D:heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille :) Meillä on miehen kanssa vapaa viikonloppu tiedossa, lapset on toisilla vanhemmillaan tämän viikonlopun.. Taitaa mennä nukkuessa 2 päivää, olen niin poikki, eilen illalla nukuin 20-21, sit klo23 yöunille ja ei mitään ongelmaa saada unen päästä kiinni vaikka "päiväunet" olin vasta ottanut..

rv 7+4:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: luosto
:xmas: juu moi vaan..Himotestaaja täällä.Oli pakko Diggailla ja eilen näytti 2-3 ja tänään 3+:heart:viikoiksi.Mulla on niin korvienvälissä pelot ja en taida osata nauttia raskaudestani ennen ultraa ollenkaan.Olen jo tämän hysterian tartuttanut ukkoonkin.

Raskaudesta olen kertonut ystäville heti ja työpaikalla ,koska tämä vaatii tiettyjä järjestelyjä työkuvioihin.
En halua altistaa itseä ja pikkuista tarttuviin tauteihin.

Ystävältä sain eilen imetysliivit:D
Ensiviikolla,ultran jälkeen ,käyn henkkamaukalla katsomassa noita äitiysvaatteita.Lähinnä housuja.

Ihanaa viikonloppua kaikille :wave:
 
puppa siis lokakuulle vasta? nt ultarikin pitäs olla viimeistään vko 12??

täälläkään ei mitään oireiluja nytten...ihan ihme raskaudeton olo ..
heinäkuussa puski hormooninäpyt pintaan, mood swingit, jatkuva pissahätä ym..nyt ei mitään..no ehkä pissattaa muttei mitään muuta :D
Väsymys voi johtua tosta pikkuvaavista kun öisin herättelee :)
 
luosto: Me käytiin pojan kanssa viime syksynä ekan kerran "tutkimuksissa" silloin laittoivat neuvolan kautta lääkärille, kyseli siellä lähinnä ruokavaliota (joka meillä on normaali kotiruoka, harvoin herkutellaan pitsoilla ja heseillä, mut joskus kuitenkin) sit oli muutenkin puhetta ruokailutottumuksista, mm. onko säännöliset ajat ja onko karkkipäivät määritelty ym. Kaikki meni sen suhteen niin kuin pitääkin.. Sit siellä ei sen kummempaa, laittoi lähetteen labraan siellä ottivat verikokeita, niissäkin kaikki ok. No nyt kouluterveydenhoitaja "huolestui" taas keväällä kun käytiin, niin siitä kovasta kasvusta, mitä oli tullut sit taas vuodessa, painokäyrä oli hiukan laskussa, mutta pituus reilusti taas noussut entisestään.. Saatiin lähete nyt tuonne lastenpolille, siellä lääkäri kyseli lähes samat kuin neuvolalääkäri, sit laittoi lähetteen labraan taas ja vielä röntgeniin jossa otettiin luustoikärtg- eli vissiin siitä näkee onko luusto kehittynyt kuin 7- vuotiaalla vai onko mahdollisesti ns. isompi tai vanhemman oloinen kuin pitäisi (vai mitenhän tuon nyt sanoisi??) Se lääkäri puhui minulle, että jos elimistö saa nyt liikaa kasvuhormoonia tai tuottaa sitä, niin sitä pitää alkaa hillitä, (vissiin jollain lääkityksellä) ettei kasva 2,5 metriseksi, sanoi vielä, että 2metrinenkin menee mutta tuottaa liikaa jo ongelmia jos paljon yli sen.. Mut toisaalta minä olen ollut isokokoinen ala-asteikäinen (luokan pisin) nyt en kuitenkaan ole kuin 170cm ja isänsä on vaan 175cm..

Meillä tyttö kohta 4v 4kk 111cm ja 21kg, että aika iso hänkin..

Nyt on jo kiire..
 
Juu lokakuulla on ensimmäinen neuvola. Sillon viikkoja on 10+3. Onhan tuo aika myöhään. Ultra täällä meillä päin varataan itse joten neuvolan myöhäisyys ei siihen vaikuta millään tavalla.
Jos nyt tässä mihinkään ensimmäiseen neuvolaan asti päästään. Huolta aiheuttava vuoto on jatkunut. Todella vähäisiä määriä vuotaa mutta vähän kuitenki..

piti vielä esikoisen äitiyskortista tarkastaa millon on ollu eka neuvola ja se on ollu viikoilla 9+2 eikä sydänääniä sillon löytyny. Eli on tuo 10+3 kuitenki ihan hyvä aika neuvolakäynnille. Löytyy ne sydänäänet varmemmin..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä