****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

(.) hei leidit tulin kertomaan että meille tulee vauva :heart::D Eli vahva syke löytyi ultrassa ja viikot siirtyi hiukan eteen päin mut sitä osasin kyl odottaa. Eli vois siirtyä jopa 4-5 päivää mut tehtiin kompromissi ja siirrettiin kahdella päivällä eli nyt olis 6+6 eikä 6+4 :)

Eli Vauvahaaveita siirrätkö mun lasketun ajan 4.4. kun on nyt siinä 6.4.

Tulehdus oli selkeästi parantunut ja valkovuoto näytti siistiltä. Tää gyne oli lapsettomuuspuolelle erikoistunut ja oli kyl aivan ihana! Sovittiin et menen rv10 uudelleen et saan mielen rauhan kun viimeksi tosiaan kuollut vauva kohtuun rv9+4. Oli myös sitä mieltä et todellakin olleet huonoa säkää edelliset keskenmenot kun on olleet niin erilaiset et kyl nyt kaikki voisi mennä hyvin ja tulu hyvä fiilis :)

Happyhippo kahden synnytyksen perusteella ei ole mitään pahaa sanottavaa Vammalasta. On kyl aivan mahtava paikka ja synnyttäjään ehditään keskittyä kunnolla. Toinen raskaus mulla käynnistettiin ja toinen tuli itsellääm. Ei mua tayssi pelota mut silti menisin Vammalaan mieluiten.

Ja Huppa tervetuloa joukkoon :) Ja mulla tuli ruskeeta vuotoo tossa ja luulin kans veren vuodoksi mut olikin tulehduksen värjäämää valkovuotoa joten kantsii käydä tarkistuttaan paikat etenkin jos tulee vähänkin kipua.

Champpis ja Martta 6+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: NelliKaramelli
Minäki on synnyttänyt esikoisen TAYSissa.. Synnytys muuten ok, mutta p*skanmaku jäi suuhun lääkäristä joka tuli paikalle kun istukka ei irronnutkaan.. Loppujen lopuksi käsinirrotus nukutuksessa ja ei nukutuslääke meinannut vaikuttaa.. Mutta aika kuultaa muistot, kuopuksen synnytyskään ei ihan tainnut helpoimmasta päästä olla, mutta eiköhän siitä selvitä taas :)

Äitini soitti, että yks sukulainen on raskaana, ja ei saa vielä kuulema kauheasti huudella, on aika alussa, mut viikkoja en tiiä.. Meinasin sanoa, että "tiiätkö, niin minäkin" :whistle: Mut en sit kuitenkaan vielä :)

Champion: Kiva kuulla niitä hyviä uutisia :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiva Marimi kun on joku muukin pitkäkiertolainen. Ei tartte niin huolestua siitä, että alkio on 14 päivää normikiertolaisia pienempi. Ja ovislimatkit tukee tuota 14 päivää myöhempää ajankohtaa :) Kerro sitten heti ultran kuulumiset! Ja pitää tuota etikkaa kokeilla. Tosin otsa on mulla jo parempi. Leukaan ilmestyy säännöllisesti joku patti ja leukaperät + kaula on ihottuman kaltaisilla näppylöillä.

Onnea tosiaan Vauvikselle, Champpikselle ja Adalmikselle!

Osaatteko joku kertoa, miten Helsingissä toimitaan. Kun olin jo neuvolassa ja sieltä sanottiin, että np-ultra on seuraava ja siihen tulee kutsu. Niin pitääköhän mun sitten ite varata seuraava neuvola-aika vai häh? Sain kyl jonku työkirjan, jossa kerrottiin, että missä vaiheessa tulee mitä, mutta en muista, että olis mitään mainittu näistä neuvolan varaamisista.

Sitten joillain paikkakunnilla tehdään se pissaraskaustesti terkkarilla, mutta Helsingissä ei tosiaan tehdä. Ilman omakustanteista varhaisultraa täällä sais kärvistellä tosi pitkään ilman mitään todisteita raskaudesta.

Iloista odotusta kaikille ja tarrasukkia pikkuisille! Ja luotetaan siihe, että pikkutuhruttelut on ihan harmittomia. Huppa mulla oli ruskeaa/vähän veristä tuhruttelua ennen plussausta. Luulin aluks, että kuukautiset, mutta kun oli niin pieni määrä, niin tein testin.
 
tänään rv 6+6, ja eilen kävin pulssissa, kun mulla on erittäin raju raskauspahoinvointi: oksentelen yötä päivää :D Ekassa raskaudessa oksensin vaan pari kertaa ja pystyin syömään, mut nyt on ihan toista!
Sain 2 viikkoa sairaslomaa, ja jotain pahoinvointilääkettä.

Samalla lääkäri halusi itse ottaa varhaisultran, eikä velottanu siitä mitään. Sieltä löytyi pieni sykkivä sydän, ja vastasi täysin viikkoja :) :heart: mieskin purskahti itkuun, hän oli niin onnellinen, kun näki kuvan pikkuisesta möykystä.
 
Viimeksi muokattu:
sm
Kiva näitä tietokoneita. Kirjoitin aamulla jo piiitkän tarinan, mutta nettiyhteys katkes ja viesti hävis : /
Oon ollu tässä lomalla ja huomenna olis taas töihin paluu.. joudun heti kertomaan työmaalla raskaudestani, koska töissä tiettyjä juttuja mitkä sikiölle vaarallisia.. Harmi kun joutuu näin aikaisin sanomaan, jos kaikki ei menekään putkeen. Mutta jospa nyt menis kuitenkin - "kolmas kerta toden sanoo" :rolleyes:

Outoa, kun ei ole ollut juurikaan raskausoireita. Ed kerroilla olen tässä vaiheessa jo kovasti halaillut vessanpönttöä ja maannut lattialla jalat pystys kun on huimannut ja heikottanut niin. Nyt ei ole mitään.

Torstaina on jo eka ultra. Alkaa jo jännittää. Onneksi mies pääsee mukaan kans. Sain eka ultra-ajan näin aikaisin, koska 2 edellistä kuolleet kohtuun rv 10-14... nyt seurataan onneksi tarkemmin.

Anazu; teen kans 3-vuorotyötä. Ei mitään herkkua kyllä raskaana ollessa. Toisaalta en ole mikään aamuvirkkukaan - jaksaisko sitä pelkkää 8-16 työaikaa?? Meillä se ei taida olla kovin helposti edes niin sovittavissa. Nyt olen kyllä päättänyt että otan iisisti töissäkin ja jos vähänkin on huono olo ja heikottaa/ oksettaa/ pyörryn niin jään sairaslomalle. Turha itteensä kiusata.
 
Onnittelut ensin kaikille hyvistä uutisista, ultroissa :flower:

Mä juuri eilen keskustelin mieheni kanssa, että mihin synnärille nyt lähdetään, kun viime kerralla tein selväksi etten jalallanikaan enää kättärille astu : /
Vähän jäi traumoja esim. tipan laitoista (synnytys siis käynnistettiin), ja se ensiksi sattui ihan mielettömästi, ja kätilö vaan vähätteli sitä sanoin: "tää on pienin kipu jonka tuut tässä tuntemaan", ja oon vieläkin sitä mieltä että se sattui eniten :(
Toinen oli se, että mä pyysin tarkistamaan tuskissani tilannetta kaksi kertaa, yli 2h synnytyksen käynnistyttyä, mutta en kuulemma ollut tarpeeksi kipeän näköinen, ja synnytys etenee sentti / tunti.. mua uskoi vuoron vaihduttua toinen kätilö, joka sekin pakotti mua vaan vessaan jos mua vaan pissattaisikin, kunnes sain huudettua että mua jumankauta ponnistuttaa :(
Poika siis syntyi karvan yli 4h käynnistyksestä, ja mä uskon että olisi syntynyt aiemminkin jos olisin uskaltanut luottaaa omiin vaistoihini, ja sanoa riittävän kovalla volyymilla asiani.

Nyt mennään naistenklinikalle, ja toiveissa on pkl synnytys, haluan mahd. nopeasti kotiin sieltä lepäämään, kun sairaalassa en osaa oikein olla ja nukkua :)

Omaan napaan ei ihmeitä vieläkään, eilen illalla vaivasi kova pissahätä kokoajan, muuten oireeton olo.
Tänäänkin on lenkkeilty esikoisen nukkuessa rattaissa 1½ tuntia =)

rv 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Samirja: Vantaalainen vastailee:D Eli täällä pitää varaa neuvolat itse. Ekassa neuvolassa kyselevät minne haluaa mennä synnyttymään (itse valkkaan Kättärin) ja valitsemassaan synnytyssairaalassa on myös np-ja rakenneultrat. Ekasta neuvolasta terkkari laittaa lähetteen sun valitsemaan synnytyssairaalaan ja sieltä tulee lappu, jossa ajat sekä np-että rakenneultraan (ja tietty yhteystiedot, jos ajat ei sovi voi niitä vaihdella). Toinen neuvola pitää taas itse soitella taas. Aika usein neuvolakäynnillä varataan valmiiksi kyllä jo se seuraavakin käyntiaika :)

Champion ja Jassåå, ihania kuulumisia teillä! :)
 
Meille ainakin annettiin kaikki neuvola- ja ultra-ajat ja siis mäkin Oulusta. Mitään aikoja ei tarvinnu ite varailla.

Kivoja kuulumisia ultrista ^__^

).( Tänään ei oo ällöttäny niin paljon kuin eilen. Ruokaa tekis kyl koko ajan mieli. Paisun kun pullasorsa jos jatkan syömistä tähän malliin :p.

Adalmis ja kerttu 6+4
 
Onnea kaikille ihanista uutisista ultrista :heart:

Meillä oli aikasemmalla asuinkunnalla että itse varattiin neuvolat, tai sitten sovittiin jo valmiiksi milloin tullaan seuraavan kerran. np ja rakenneultrissa en siellä käynyt niin niistä en osaa sanoa mitään. Täällä varataan seuraava käynti samalla. np ja rakenneultraan tulee lähetteellä sitten ajat. Täällä ei ole varsinaista omaa neuvolalääkäriä, vaan on sama joka hoitaa muutkin vauvasta vaariin omalla alueella. En käynyt sillä edellisessä raskaudessa enkä aio mennä nytkään. Viimeksi kävin lääkärissä vain kerran, viikolla 36, ja samalla kaavalla mennään nytkin jos raskaus on yhtälailla "helppo". Meillä kun ei tosiaan ole lääkärissä ultraa, neuvolassa otetaan kuitenkin pissat, verenpaineet ja kuunnellaan sydänäänet. Niin en näe varsinaista syytä miksi pitäisi mennä ei-raskaudesta mitään ymmärtävälle lääkärille..

Vielä huominen ja sitten oiskin eka neuvola :)

Niin ja tervetuloa uusille :flower:
 
Ultrassa käyty. Viikot hieman pienenivät: 6+4 ultran mukaan, laskurin mukaan 6+3 ja laskettu aika 7.4. Pikkuisen pituus oli 7mm, pienestä se ihminenki ponnistaa kohti eloa :)

Kaikki oli ok, lääkäri sano että tuo 28.7 tehty testi on ilm.ekoja päiviä ku olis ees testi näyttäny plussaa.

Nyt sit pähkäilen vaihtuuko viikot perjantaisin vai lauantaisin...
Lääkäri myös sano, että kelakorvausta en tuu saamaan vaikka hakisin, sillä pitäis olla jollain tavoin riskitilanne:vuotoa, kipua tms.
No ei tuo reipas 120e onneks niin paha oo.

Jees, eipähän muuta ku odottelemaan neuvolaa, mikä on viikon päästä. Saas nähä merkkaako ne tän ultrauksen mukaan viikot vai kuukautisten mukaan.

Marimi ja piskuinen 6+3-4
 
Viimeksi muokattu:
Heissan kaikille!

Onnittelut kaikille jotka ovat ultrassa käyneet ja hyviä uutisia saaneet :heart:

Täällä myös yksi 3 vuorotyötä tekevä, saa nähä miten eukon käy..

(.) Eilen iltapäivällä oli aivan järkyttävä olo!! Oksensin jonku 5 kertaa parin tunnin sisään.. :x Tänään oon sit yrittäny kuunnella ystävän neuvoa,hällä oli myös pahoinvointia alkuraskaudessa, että syödä useesti mut pieniä annoksia. Noh, tänään onkin menny paljon paremmin =) Ei muuta kuin kummallista tunnetta päässä, ikään kuin huippausta tms?? Ja välillä vähän etonut. JES!
Jotkut ovat sanoneet, että haluttaa syödä raikasta ja kevyttä.. Mulla on kyllä aivan päin vastoin; voisin vetää hampparia, ranskiksia, pizzaa ym oikein rasvasta ja epäterveellistä vaikka kuinka, nam! :LOL: Mutta jos nyt yrittäs vähä hillitä ettei tule ihan omasta takaa "vauvamasu" ennenku ees ehtii viikoille 10! :D Muutenkin tuota painoa jo valmiiksi ihan nokko..

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista tai muista ikävistä oireista kärsiville, sekä mahottomasti tarrasukkia kaikille!! :heart:

Löllöttelijä & Pallero 5+0 *poks*
 
Kiva kuulla utrasta taas hyviä uutisia :)

Mitäs ootte mieltä tuosta Lactal Balans emätinpuikoista? Siis kun sitä voi käyttää vissiin hiivasientä ehkäisevänä jos laittaa sellaisen yhden joka kolmas päivä 3kk ajan.. Ja voi käyttää raskaudenkin aikana.. Oliskohan siitä sit hyötyäkin, kun mulla on tupannu tulla raskauksissa tuota hiivaa välillä : /

Voi ku olis jo ens keskiviikko :)
 
Ihania ultrakuulumisia :heart:

Kävin tänään ystävän kanssa kahvilla ja selvis et hänkin on raskaana :D Viikon tai kaksi mua edellä... Kiva kun on joku jonka kanssa saa murehtia ja shoppailla :)

Champion Tervetuloo vaan kimppa synnytykseen :LOL:

HappyHippo Meidän neiti aloitti juuri eskarin :) Eli täyttää kohta 6v...

Oireista: Rinnat todella kipeet :( Aina kun ottaa liivit pois niin saa hetken haukoa henkeä. Naama kukkii kivasti, toivottavasti ei koko raskautta. Kova väsymys, en tekis muuta ku olisin...
 
Champion: niin ihana kuulla että kaikki oli hyvin ja muutenkin et sano sulle sillai niistä keskenmenoista :) Mua pelottaa toi oma torstain ultra ihan hulluna kun viime torstainahan jo kävin eikä kuulunu sydänäänet vielä ja mullakin toi oma keskenmeno vaivaa vielä mieltä tosi paljon.

Ceali uskalletaaks me mennä kättärille kun noin huonoja juttuja tulee niinku Tanyalta? Toisaalta omassa tuttavapiirissä oon kuullu paikasta pelkkää hyvää. Sen kun joutuu vielä heti ekalla neuvola käynnillä sanoo. Kumpikohan noista olis parempi naikkari vai kättäri?

Onnea kaikille muillekkin kivoista ultrauutisista :)

LittleStarille kaikki mahdolliset peukut ja tsempit huomiseen ultraan. Voi kun vauvalla kaikesta huolimatta olisi kaikki hyvin :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla alkaa taas epäilyttää. Sama la ja päivät kuin Marimilla, mutta tavallinen 25-herkkä raskaustesti näytti haamuplussan jo 23.7.!!! Ja 25.7. tehty testi sanoi "2-3 viikkoa". Ettei vain jokin olisi huonosti, kun on pikkuinen niiiiiiiiin pieni?! Ajattelin soittaa neuvolan tädille huomenna ja kertoa, että ahistaa ja kysyä, että miksi on niin pieni minun alkioni. Ei luonne anna periksi mennä kolmanteen varhaisultraan. Ja kutsu np-ultraankin tuli jo ja siihen on enää 3 viikkoa. Mutta onnea Marimille ultrasta!

Nelli ja Ceali mä ainakin ilmotin Kättärin neuvolassa. Täti moneen kertaan painotti, että synnärin saa vaihtaa myöhemmin, jos alkaa epäilyttää. Kai noita huonoja kokemuksia löytyy jokaisesta sairaalasta.
 
Samirja: toivotaan että kaikki on hyvin sielä masussa! Ehkä tosiaan neuvolaan soitto saa mielesi kevenemään :)

Mä oon vähän hämmentyny kun esim vau.fi sivustolla lukiessa "raskaus viikko viikolta" juttua niin siellä puhutaan että vasta rv5 huomaisi menkkojen jääneen pois ja tekis positiivisen testin.. Ja rv6 on noin viikko siitä kun menkkojen olisi pitäny alkaa. Sitten taas jossain toisella sivulla lukee ihan toista.. Hmh..:confused: Jos uskoisin vau:ta niin mun sit pitäs olla rv 5 lopussa jo ja musta vahvasti tuntuu että on hyvä mikäli viikkoja on oikeesti vielä edes se 5.. Noh tämmöstä pohdintaa näin AAMUSTA. Saisko sitä vielä nukutuksi, kaamee nälkä :D

L&P 5+1 :heart:

ps. Onko tän keskustelun otsikko edelleen HUTIkuun helmet vai eikö se jostain syystä päivity mulle oikeena? Toivottavasti kyseessä ei olis semmoinen -kenellekään..:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Aivan varmasti on noin niinkuin Samirja sanoi, huonoja kokemuksia löytyy aivan varmasti joka sairaalasta :)

Mulle vaan sattu huono kätilö, joka luuli että kaikki synnyttää tilastojen mukaan :(
Onneksi siinä vaihtui kätilö, ja jälkeenpäin pahoitteli mulle sitä että ei edes itse tiennyt koska tilanne on viimeeksi tarkistettu, ikäänkuin hänkin olisi luottanut liikaa ed. kätilöön.
Itse haluan vaan noiden kokemusten perusteella vaihtaa synnäriä, ja nyt taatusti tiedän vaatia tilanteen tarkistusta useammin :)

Oma napa; malttamattomana odotan seuraavia puoltatoista viikkoa kuluvaksi, jotta pääsen etsimään doplerilla pikkuisen sydänääniä <3
Sellainen tuli hommattua esikoista odottaessa, kun oireita koko raskaudessa ei ollut lainkaan, niin pitihän se varmistaa että siellä joku asuu :)
Voisikohan nykyinen masuasukki olla poika, kun oireita ei taaskaan ole?

rv 4+3
 
Löllöttelijä: Mulle tää taitaa ola nimenomaan HUTIkuu...:(

Eli eilen illalla alkoi runsaampi vuoto, samanlainen kuin menkkojen aikaan. Yölläkin oli vielä vuotanut siteellisen ja seassa ihan pieniä hyytymiä.

Onneksi ultra heti nyt aamupäivällä. Pelottaa mennä istumaan lääkärin odotustilaan, jos alan kunnolla vuotaa ja menee siteestä läpi ennen vessaan ehtimistä. Muutenkin pelottaa...Vaikka tiedän jo mikä on tuomio, eikä toivoa enää ole tämän runsastuneen, kunnon verisen vuodon jälkeen. Mutta kyllä se silti pahalta tuntuu...:'(

Kunhan selviän ultrasta ja sen jälkeisestä tunnepurkauksesta, tulen vielä sanomaan teille hei, hei...Pitäkää peukkuja, että kaikki menee luonnollisesti, eikä kaavintaa tai muuta tulla tarvittaisi avustamaan.

Itkuinen LittleStar (rv:t olisi ollut nyt 7+3)
 
Samirja ja Nelli: Mulla taas on Kättäristä aivan mahtavia kokemuksia, enkä muualle suostuisi mennä synnyttämään kuin sinne. Ihania kätilöitä ja lääkäreitä, huolehtivat hyvin ja synnytyksestä jäi tosi ihanat muistot :) Mutta kuten todettu, huonoja kokemuksia on varmaan jokaisesta sairaalasta, aina siel niitä ärsyttäviä tyyppejä löytyy!

Voi LittleStar... :hug:

Ceali&Lilleri 7+0 poks!
 

Yhteistyössä