****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Tervetuloa uusille :wave:

Täällä the olo vaan jatkuu :x siitä on tullut jatkuvaa. Ruokaa ei tee mieli ja väsyttää |O mielialakin vaihtelee, välillä ihan normaali fiilis, sitten hetken päästä kaikki ärsyttää ja kiukuttaa :kieh: ensi viikolla ajattelin soitella ajan varhaisultraan niin saa mielenrauhan.
Äitiysvaatteista, mulla ei ole oikeastaan mitään jäljellä ja toisaalta vaatemakukin muuttunut tässä vuosien varrella.
Töistä: Mä olen nyt kotona ja saan olla mukana kuopuksen koulutiellä, ihanaa :heart: työelämään palaan sitten joskus hoitovapaiden jälkeen :D
Milloin olette ajatelleet kertoa raskausuutiset? Jotenkin on vielä ainakin sellainen olo itsellä, että haluan tämän salaisuuden säilyttää mahdollisimman pitkään, sinne np-ultraan asti vähintäänkin.
 
Yhdelle kaverille paljastui jo vahingossa (näki Nikoilai-oluen). Ja noin 10 muuta kaveria tietää, kun en jaksanut Suurta Salailuoperaatiota. Mies on kertonut kahdelle kaverilleen. Ens viikon VU:n jälkeen sitten miehen vanhemmille kerrotaan, mutta mun suku on helppo pitää tietämättömänä viikolle 12 asti.

Kyllä nää päivät kuluu sittenkin! Olin jo vaipua epätoivoon. Olo on hyvä, väsyttää vain. Olo on mukavan luottavainen.
 
Tervetuloa uusille! Onpa kiva, että täältä päin on jo näin monta samalla la:lla ^__^.

Meillä tietää yks ystävä ja sit kerroin helmikuisten 2011 mammaryhmässä kun siellä ei oo ketään sellasta joka ois mun kanssa livenä tekemisissä. Me nyt kuitenkin mennään varhaisultraan kun mies oli sitä mieltä että sen viiskymppiä voi hyvin maksaa. Ja meillä on melko isot juhlat tulossa tossa parin viikon päästä niin on hyvä tietää voiko ottaa boolia vai ei. Siellä sitten varmaan paljastunee kavereille jos kaikki on hyvin ja juon alkoholitonta :). Viimeksi taidettiin varhaisultran jälkeen kertoa läheisimmille ja sitten np-ultran jälkeen kerrottiin yleisesti kaikille. Silloinkin muutama ihminen jo tiesi melko aikasessa vaiheessa koska lähdettiin mökille juhannukseksi niin piti selitellä, että miksi juon limsaa :p. Vähän kyllä jännittää että miten ihmiset reagoi kun näin nopeesti tulee toinen, vaikka meidän asiahan se on millä aikataululla lapsia tulee :> En ois vaan itekään todellakaan uskonu että näin pian. Meillä on vaan tuttavapiirissä sellaisia jotka on yrittäny ensimmäistä tosi tosi pitkään niin harmittaa vähän, että meille suodaan jo toinen :/. Voispa vaan toivoa toisillekin lapsia ja sitten niitä vaan tulis :).

Huomenna soittelen neuvolaan ja varhaisultran.

Adalmis ja kerttu 5+2
 
Josko minäkin ilmottaudun mukaan :wave: eli nyt on menossa rv5+4, ja laskettu aika on 4.4.2012 *TYKS*. Eka neuvolakin on jo varattu 24.8, olisivat neuvolasta halunneet jo ajan aikaisemmaksi, mut mulle ei oikeen sopinu töiden takia. Lapsille tulee ikäeroa n.2v 10kk ja ikää mulla on 26-v.

Oireitakin on jonkinverran: alavatsaa jomottelee, rintoja aristaa, hermot on välillä kireellä mut pahoinvointia ei vielä ainakaan näy :D esikoisesta pahoinvointi alkoi todella aikaisin... Väsymystäkään ei ole, mulle on iskeny joku ihmeellinen energisyys kausi.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on luettu pinkka läpi, mutta tältä väsymykseltä en enää kyllä muista mihin kaikkeen piti vastailla :)

Meillä ei siis miehen kanssa ole aiempia lapsia, vaan esikoista nyt odotellaan. Itte olen opiskelija, jouluna oisi tarkoitus valmistua, joten töihin en varmaan ennen lapsen syntymää juurikaan kerkeä.

Kauheasti kyllä huolettaa pysyykö pikkunen matkassa loppuun asti ja sen takia haluaisinkin varhaisultraan mahdollisimman pian. Noin kaks viikkoa tässä on kyllä pakko sinnitellä.. Onkos teillä muilla kuinka luottavainen suhtautuminen raskauden sujumiseen?

Jos sitä nyt omia oireita listailisi hieman. Alavatsassa mitä erilaisimpia tuntemuksia, välissä vaan jomottaa, välillä kramppaa, lieviä menkkamaisia kipuja ollut jo varmaan viikon ja muutaman kerran on vihlassut varsin häijysti ylös noustessa. Lisäksi rinnat on kipeät, mahallaan nukkuminen aivan tuskaista. Väsyms on vaivannyt viimeisen viikon kans aikalailla kokoajan, silmiä kirvelee kauheasti ja tekisi miele vain nukkua..|O Ja tänään eka kerran kunnolla etonut, meinasi jäädä muffinssi syömättä:O
 
Sale81* LA 9.4.2012*30v*K-SKS*kolmas. Niin juu ja eka tyttö täyttää ens viikolla 9v, toinen tyttö tulee 6kk, eli aika pieni väli tämän toisen ja kolmannen uuden tulokkaan välillä tulee olemaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Sale81: samanlaiselta näyttää rivi kuin minulla paitsi synnäri on eri :) Samoissa siis mennään :)

Laitoin aiemmin ettei oireita ole, no tuo turvotus on ärsyttävää.. Muuten olo ok. Ei kyllä oikein osaa ajatella olevansa raskaana, ehkä sitten viim. joulun tienoilla :)
 
Kivaa kun tulee uusia! Jassåå:lla on sama la kun mulla, mukavaa mukavaa :)

hallaneito: Mulla on luottavainen suhtautuminen, että raskaus menee hyvin, mutta oon myös tosi epäuskonen-> eihän mahassa voi olla ketään :D No ultrassa se (toivottavasti!) konkretisoituu! :)

Mammavaatteet: Ne on niin mukavia, et tekis mieli jo alkaa käyttää!
 
  • Tykkää
Reactions: jassåå
Tervetuloa kaikki muutkin uudet! :wave:

Kertomisesta: Ollaan miehen kanssa sitä mieltä, että pidetään tää asia hiljaisuudessa. Ainakin sinne raskausviikolle 12, jolloin ilmeisesti keskenmenon todennäköisyys vähenee (?). Osa tuttavista saa huomata vatsan pyöristymisestä. Aivan lähimmille tulee varmaan kerrottua, etenkin kauempana asuville. En ole kovin innokas toitottamaan vauvauutisia koko maailmalle, opiskelut kesken yms, josta tulisi turhaa taivastelua.

Huh, eilen oli miehelle järjestetyt valmistujaisjuhlat ja oli sukua ja kavereita paikalla. Vaikka ilta jatkui myöhään ja lopulta alkoholin merkistä, ei kukaan tullut epäluuloiseksi. Raahailin välistä kädessä tyhjää tölkkiä ja kaasin kukkapenkkeihin. Mutta täydestä meni. Asennoituminen loppuillasta kyllä alkoi harmittaa, alkoholitonta juotavaa ei veden lisäksi oikein ollut, vaan suhtautuminen oli sitä, että kyllähän kaikki nyt perseet vetävät. Ei siksi, että oli raskauden takia estynyt itse juomaan, vaan siksi, että juhliminen voisi välillä olla ehkä muutakin.

vauvaahaaveita: Voidaan sitten vilkutella ja lyödä vetoa, kumpi menee ensimmäisenä synnytyssaliin. :D
 
Kertomisesta miehen kanssa oli puhetta, että sitten kerrotaan kelle halutaan kun ultra on takana ja mahassa on oikeasti elämää :) Saa nyt sit nähä käyäänkö varhaisultrassa vai pitääkö ootella kaupungin tarjoamaa. Pitää vaan toivoa ettei pahoinvointi tästä pahene tai saatetaan jäähä kiinni jo häissä eli ensi viikolla :D Toisaalta ois kiva ootella ainaki sinne 11-12 viikolle, mutta inhottaa salailu kun joutuu ihmisiä kumminkin näkemään eikä sitten voi olla oma itsensä...
 
Tänään ajattelin että eipä ole vielä näkynyt raskausoireita, mutta ensimmäinen yökötys tuli kun paistoin tänään jauhelihaa...toisen lapsen kohdalla alku raskaudessa oli sama juttu, en voinut olla keittiössä samaan aikaan kun isäntä paistoi mitä tahansa lihaa.
 
Tervetuloa uudet! :)

Hyvä ystäväni on tiennyt vauvahaaveista ja puhutaan paljon asioista, joten hän nyt tietää raskaudesta. Kukaan muu ei vielä. Sovittiin miehen kanssa, että kerrotaan vasta sen 12.viikon ultran jälkeen. Nyt ei jotenkin ole edes niin kova kiire kertoa kuin esikoisen aikaan, silloin olisi halunnut kertoa äkkiä kaikille! ;) Vähä vielä mietitään, että josko minun vanhemmille kertoisi jo tämän tulevan varhaisultran jälkeen...Saa nähdä.
 
Heippa kaikki ja kivaa kun meitä on näin paljon!!!
Mä oon "vahingossa" kertonut jo aika monelle.. ei vaan malta pitää omana tietona ja jos (TOIVOTTAVASTI EI EI EI !!!) jotain kamalaa sattuu niin voin samoille ihmisille kyllä puhua sitten siitäkin. Ja anoppi soitti tänään ja sanoi että "mulla on tunne et oot raskaana, onko näin?" niin mitä siihen sit muutakaan olis sanonu kuin että joo-o :D tosin tiesi kyllä meijän yrityksestä kun tosiaan sain sen KM:n kesäkuussa.
Eksyin tämmöseen linkkiin :) Mitä miettii Oinas-lapsi? - Artikkelit - Meidanperhe.fi Ainiin huusin eilen huutonetistä dopplerin jonka sain haettua jo tänään. Ei kuulunu vielä masusta mitään :DDDD mutta myyjä kertoi että oli saanut sydänäänet kuuluviin jo viikolla 9. No torstaina lääkärissä sit ainakin kuulee, niin TOIVOTTAVASTI!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Vielä tulin tänne ihmettelemään tätä nälkääni...:kieh: Mulla on siis jatkuva nälkä! Eikä se nyt ihan tosissaan meinaa häipyä. Tämä ei ole mitään herkuttelun tarvetta vaan ihan oikeaa ruokaa tekee mieli ja vaikka kuin syö vatsan täyteen niin tunnin päästä on jo uusi nälkä. Olen yrittänyt huijata mahaa ottamalla jotain kevyttä, mutta ei auta. En voi mennä edes nukkumaan ellen ole tankannut kunnolla, muuten en saa unta ja nälkä kurnii. Yösyöntiä en sentään ole joutunut vielä aloittamaan, se tästä enää puuttuisi!! Onkohan poika tulossa, ei tytön kohdalla tällaista ollut, ainakaan tässä mittakaavassa..?

Onko joku muuten jo aavistanut kumpi masussa voisi kasvaa? Itselläni oireet on aika erilaisia kuin esikoisesta, joten niiden perusteella sanoisin poika. Mutta muuten on taas vahva tunne, että toinen pieni tyttönen meille tulee..! Molempi parempi, joten sinänsä ei väliä! :) Onko jollain muuten ollut kaksi ihan erilaista raskautta samasta sukupuolesta (tietty se mahdollista on, mutta kysyn kuitenkin)?
 
Tervetuloa uusille!!:flower: Meitähän on monta plussannut nyt lähipäivinä/viikkoina! :)

Kertomisesta Parille hyvälle kaverille kerroin huhtikussa et nyt loppuu pillerien syönti niin niille oon kertonut et on tullu plussa testiin sekä muutamalle työkaverille kun on ollu muutamaan otteeseen vähän heikko olo töissä.. :x ..ja muutama onkin kysyny ihan suoraan oonko raskaana ja oon ottanu sen linjan et jos joku suoraan kysyy niin en ala valehtelee.. :D Sisko tietää myös.. eli täällä myös yks lörppö kertomisen suhteen! :D Varhaisultran jälkeen (jos ja KUN näkyy elämää) kerrotaan sitten miehen porukoille ja mun kanssa. Mies ei ole vielä kertonu kavereilleen.. Se on paljon parempi tässä hommassa näköjään. :D

Mulla taas ajatuksena ehkäpä että tyttö vois masussa kasvaa.. en tiiä mistä ajatus.. mutta siltä nyt tuntuu. :D
 
Ceali mulla on jo ihanat mammaolohousut jalassa :D Kävin ostaan tänään kun kaupassa oli mamalicousin matalavyötäröisiä olohousuja tarjouksessa. Ihanat päällä eikä edes huomaa et on mammahousut mut näin iltaturvotuksen aikaan on ihanat päällä :)

Kertomisesta vannoin etten puhu kenellekään mut olen tosi lörppö joten moni tietää jo. Toisaalta puhumalla mä aiemmista keskenmenoista selvisin ja oli helppo puhua kun moni tiesi raskaudesta. Niin mä nytkin aattelen et on sit helpompaa olla kun voi suoraan kertoa missä mennään. En osaa surra vaan yksin vaan ptiää puhua se asia loppuun.
 
Mulla on tyttöolo :p saa nähä, pitääkö paikkaansa. Meki oltii sillä kannalla että ei kerrota...mut kyl siitä jo tietää mun vanhemmat ja yks sisko...ja faceen päivittelin tänään tämmösen :

"Lämpöiset terveiset täältä napapiirin alapuolelta.
Majoitus on ollut oikein mukavaa (vielä ei ole edes ahdasta).
ja ruokakin on ensiluokkaista.
Oikeastaan koko ajan olen uiskennellut ja löhöillyt sekä nauttinut olostani.
No, siinäpä ne terveiset oikeastaan olikin, tavataan sitten keväällä,
kunhan lomani on ohi."

Tuskin jää arvailujen varaan:whistle:

viikko enään ultraan!!:flower:
 
Vähän on kyllä poika- olo:) Aika oireettomana molemmat edelliset raskaudet meni, mutta jotain pientä yhtäläisyyttä esikoisen aikaan saattaisi olla.. Saa nähdä sitten muuttuuko vielä, mutta molempi parempi :)

Jaahas ja just vaihtui 5+0 :heart:=)
 
Mulla ei ole vielä mitään tyttö/poika-oloa, saas nähä nyt sitten:)

Ja tuo ruokahalu on kyllä ihan järjetön! Mua jotenkin ahdistaa kun painan pari kiloa enemmän muutenkin kuin ekan odotuksen alussa :(

Onko täällä muuten vhh-tyyppejä odottajissa? Itse yritän turhia hiilareita vältellä, mutta saa nyt nähdä miten odotuksen aikana...


Nellikaramelli: Mä sain kotidoplerilla kuulumaan varmaan vasta rv 12 tms :) Ei ne mun mielestä paljon aikasemmin niitä neuvolassakaan yrittäneet kuunnella.

vauvahaaveita: Minkäslaisia kommentteja ihmisiltä tuli tuohon fb-päivitykseen :)?

(Syksyistä) maanantaita ja viikonalkua kaikille :heart:

Ceali&Lilleri 5+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä