****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Kiitos teille kaikille murut, olette kyllä mielettömän ihania ja niin hengessä mukana :hug: Torstaina pääsen ultraan tarkistamaan mikä on tilanne. Mansikkasuu: voi toivon että olisi jotain samanlaista, siis harmitonta. Kiitos kun kerroit tuonkin vaihtoehdon niin on taas enemmän toivoa. Sm: tervetuloa ja toivon koko sydämestäni sulle hyvää ja ihanaa odotusta.
 
NelliKaramelli: Tsemppiä sulle. Niin ku moni onki jo sanonu, onneks vuoto ei automaattisesti tarkota sitä pahinta. Torstaina sit selviää. Voimia sulle :hug:


Itselle ei edelleenkään mitään oireita/tuntemuksia. Tekis kyl mieli mennä sinne varhaisultraan, ettei tarttis ihan 12 viikolle odottaa. Sydänäänetki kuunnellaan vasta 12 viikon jälkeen.
Tyttö sai tietää omalla pikku päättelykyvyllään ja oman lipsautuksen vuoks. Noo, onneks asutaan lähimmistä sukulaisista aika kaukana ;)

Kyseltiin töistä (oonko lie jo vastannu...) mutta soppari on tällä hetkellä töissä joulukuulle ja uskonp, ettei jatkoa heru. Sillon olis mahaki jo aika iso. No se on sen ajan murhe.
Pitäis muutenki keksiä mitä sitä haluais tehä "aikuisena".

Marimii ja maha 6+1
 
Muuten kun oli tosta facebookista puhetta niin oletteko huomanneet että siellä on sellainen "odotetaan lasta"-kohta? Eli siellä sivussa kaverilistan ohessa missä on lisätyt perheenjäsenet, voi lisätä myös perheenjäsenen jota odottaa. Tulee siihen muodossa "Odotetaan lasta, saapuu April" eli vähän huonoa suomea fb:ltä, mutta kuiteskin :) Itse ajattelin laittaa jossain vaiheessa :)

Ceali & Lilleri 5+6 (huomenna poksahtaa!:D)
 
ceali: Enpä ole huomannut tuota fb juttua aiemmin.

marimi: Niin kyllähän tää alkuraskaus on sellaista aikaa, että haluaisi jotain varmistusta asiaan.

Huomenna se varhaisultra aamupäivällä...Toisaalta sitä odottaa kovasti, mutta mitä lähemmäksi huominen tulee, sitä enemmän mieleeni hiipii pelko. Mitä jos onkin huonoja uutisia...: /

LittleStar ja pieni 6+2
 
Mä nyt kuiteskin päätin varata ens viikolle sen ultran. EN saanut harmikseni sitä kuka mut on ultrannut kaikissa aiemmissa raskauksissa mut sain nyt jonkun ja toivon et on hyvä kun ultraajiakin on niin monenlaisia.. Tiistaina mulla siis ultra ja rv sillon 6+4 ja toi on kyl melko tarkka toi rv joten kyllä siellä pitäs jotain jo sillon näkyä..

Millä rv:llä teillä on noi varhaisultrat?

(.) Mun selkä tekee kuolemaa ja koko lantio kipuilee ajoittain.. Vatsaankin sattuu välillä. Muistan käyneeni gynellä joskus kipujen vuoksi ja se sanoi et mulla on taakse päin kallistunut kohtu ja se aiheuttaa kivut ja tutkailin eilen nettiä ja sieltä löytyi vastaavaa tietoa et kohtu kasvaa aluksi taakse päin ja painaa suolistoa ja se aiheuttaa kipuilua. Toivottavasti asia on näin koska nää kivut ei ole kovin kivoja. Tuntuu ettei pääse kumartumaan kunnolla kun selkään sattuu ajoittain niin paljon.

Oikea puoli kipuilee alavatsasta aika paljon, olisko se sitä keltarauhashormonia jota siellä irtoaa..? Kun nyt selviäisi ultraan asti ilman keskenmenoa niin sit saisi taas lisää tietoa asiasta.

Champpis ja Martta 5+4
 
NelliKaramelli Mä oon myös hengessä mukana, toivotaan että teijän pikkuisella on kaikki hyvin!! Yhdellä kaverilla tuli alkuraskaudessa kahteen kertaan tosi runsaat menkat + verenvuotoa muutenkin + keskiraskaudessa heräsi siihen kun sänky oli ihan veressä ja tiputteli useamman päivän.. Silti kaikki hyvin! :) Eli älä menetä toivoa!:heart:

Champion Mulla ollut myös oikea alavatsa ajoittain aika kipeä.. tuntuu et iltaa kohden kipeytyy varsinkin. Mitälie kipua..

Varhaisultra mulla on ensi viikon ma eli 15.8, viikkoja on silloin 7+1, ne sanoi että mielellään ultraa vasta kun on 7 viikkoa täynnä et sais varmemmin sykkeen näkyviin. Alunperin olin varannut Mehiläiseen 17. pvä, mutta en malta odottaa sinne asti. :)
 
Kiitos taas kaikille :) nyt tuntuu et kaikki on hyvin mutta tietty huolestuttaa edelleen ja nää pari päivää ultraan tuntuu ikuisuudelta... Melissa: hui kuulostaa kauheelta mut nyt on vielä enemmän toivoa että meillä olis kaikki hyvin. Champion: sinäkin annat toivoa :) mulla kans ollu maha ja selkä kipeä mut kai sitten sekin normaalia. LittleStar: ihanaa pääset huomenna katsomaan pikkuista :heart:
 
Moi :)

Juu olen joskus huomannut fb jutun että saa sinne tosiaan tulevan lapsen ilmoitettua myös :) Ihan kiva :)

Oireista: Mulla vaan turvottaa, eilen illalla nukkumaan vähän jo närästi :x Mutta meni onneksi äkkiä ohi, kunhan ei vaan alkaisi nyt.. Pääsääntöisesti hankala kuvitella edes olevansa raskaana :whistle:

Jollain taisi olla vaikea kertoa vanhemmilleen raskaudestaan, muistankohan oikein? Minua vähän arveluttaa myös äidilleni kertominen, hän on niin omapäinen ja joskus puol vuotta sitten kun menin naimisiin, niin sanoi, että "tehän nyt ette enää lapsia tee". Siis kun ollaan uusperhe ja meidän taloudessa asuu jo 3 lasta (2 minun ja 1 miehen) niin ajattelee vissiin että tuohan riittää ja ei sitä jaksa...ja...ja.. No siis meidän elämä ja asia mutta ahdistaa ajatuskin sanoa se sitten kun on aika.. Aikansa se voi ottaa että soputuu, mutta eiköhän se siitä :) Tämän vaan kuuluu meidän mielestä mennä näin, että saadaan se yksi yhteinen vielä näiden muiden jatkoksi :) Miestä sai kyllä aikansa

rv 5+1
 
Mulla on ultrassa viikkoja on 6+3.

Tsemppiä littlestarille ultraan! <3

Ja nellillekin vielä tsemppiä :) Ei oo ku pari päivää :)

(.) Sain aamulla paritkin mahtiraivarit :D Ilmeisesti sit mielialat vähän heittelee kun melkeen heti sit jo itkin vuolaasti. Eilen myös esikoisen kikatus sai itkemään. Herkkyys ja mielialanvaihtelut on kyl asia jota en oo kaivannu :p

Sain tänään sen neuvola-ajan. Menee syyskuulle kun ollaan tän kuun lopussa lähössä reissuun. Eli neuvola on 6.9 ja viikkoja sillon 9+4. On sama neuvolatäti kuin tuolla meiän vaavallaki, ihan kiva :).

Tänään kuuntelemaan vauvauinnin infoa. Toivottavasti ei ala sataa!
 
Hei pitkästä aikaan! Tervetuloa uusille ja nellikaramellille paljon peukkuja että kaikki masusa kunnossa!

Sain neuvola ajan 23.8, varhaisultra ois ihana mutta jätän sen nyt sit väliin ja yritän sinnitellä sinne 12 viikolle :). Mulla ei edelleenkään mitään raskausoireita, tissit oli herkt viikon ajan mutta nyt sekin kaikonnut. Maha on kyllä ollu too-si sekaisin jo reilun viikon, en tiedä johtuuko noista raskausvitamiineista mitä aloin popsimaan, mutta ei kiva ei..
Painosta, mulla tuli esikoisesta se 20kg, mutta silloin söin kyllä kahden edestä, nyt yritän pitää homman aisoissa ja syödä järkevästi. Vielä ainakin onnistuu kun ei mitään himoituksia.
Meille tulee ikäeroa 2v ja 7kk, jännitää sekin miten kahden pienen kanssa jaksaa, kait sitä jossain koomassa sit tulee painettua :). En jotenkaan vielä osaa suhtautua että oisin ees raskaana tai että vauva tulee keväällä, josko sit kun maha alkaa näkymään ja konkretisoituu tää raskaus ultran myötä.

rv 6+0 poksuu
 
Joo kahden edestä on tullut vissiin syötyä ennen raskautta jo :whistle: Onko nyt sit lupa syödä kolmen edestä :LOL: Ei kyllä ole ruokahalu tosiaan muuttunut suuntaan tai toiseen, hyvinhän tuo maistuu niin kuin aina :) Tai no itseasiassa syön nyt monesti iltapalaa lasten kanssa, ennen en välttämättä syöny mitään tai sit leipä palan joskus ysin jälkeen nyt tulee syötyä jo ennen kasia ja ihan puuroakin saatan vetää, mitä en yleensä tee.. Mut aamulla ja päivällä aika normaalisti..

Mulla tekis kauheasti mieli kertoa muutamalle kaverille tästä, mutta toisaalta tulee sit, et en vielä.. Sit taas hetken päästä olen soittamassa :whistle: Enpä siis usko että kovin kauaa sisko on ainut joka tietää... :)

Muoks* Nellikaramellille vielä kauheati tsemppiä Torstaille, nyt varpaat ja sormeet pystyyn että kaikki lis hyvin.. :hug:
 
Viimeksi muokattu:
josefia: Musta tuntuu et syön just kolmen edestä:D Just äsken paistoin lettuja ja vedin niitä ison läjän, ei vissiin tarvi ihmetellä miks turvottaa :D

heik-ku: Meille tulee ikäeroa 2v3kk, luotan siihen että kaikki menee hyvin. Onko teillä esikoinen millanen tapaus? Riippuu varmasti vähän miten esikoinen nukkuu, syö ja onko kuinka tempperamenttinen, se miten sujuu sitten kahden kanssa :)
 
Käväisin eilen ekassa neuvolassa, tunnusteli kohdun ja yritti löytää sydänäänet, ei vielä löytänyt joten oli sitä mieltä et kyllä raskaus on niin alussa et huhtikuisiin odottajiin mä kuulun =) Koska edellisestä synnytyksestä on vasta 6kk aikaa ja kuukautiskierto ei vielä ole pelittänyt, laskettua-aikaa ei voitu määrittää. Sain lähetteen varhaisultraan jossa määritetään laskettuaika, se tehdään ensi viikolla =)

Kertomisesta: Mä olen kertonut jo parille hyvälle ystävälle ja muutamille läheisille sukulaisille. Edellisistä raskauksista kerrottiin vasta rv12 jälkeen "julkisesti" ja luulen et nytkin asiasta tulee julkinen vasta nt-ultran jälkeen, sitä ennen kerron vain läheisimmille ystäville joille kertoisin myös mahdollisesta keskenmenostakin.

Oireettomuus vähän vaivaa mieltä mut onneks pientä aamupahoinvointia on havaittavissa niin ei ihan vainoharhaiseksi ole tarvinnut heittäytyä vielä =)
 
Heips, Saanko liittyä joukkoon?
Tein viikonloppuna plussatestin, yritystä yli kaks vuotta takana ja iso endoleikkaus tehty alkukeväällä, ja hedelmöityshoitojonossa ehdittiin olla hetkonen. Eli laskurin mukaan LA 15.4.
Nyt olisi rv 4 +2pv. Eli aika aluillaan vielä mutta samassa tilanteessa olevien kanssa olisi kiva jutustella. Ikää 30 v. Ensimmäinen neuvolassa käynti vasta syyskuun puolessa välissä. Jänskättää ja pelottaa ja hirvittää ja kaikkea mahdollista! Niin ja siis ensimmäinen aluillaan.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita
Heippa!
Uskaltaudun tänne kurkkimaan (5 "haamu" plussaa takana) LA olis 17.4. Meille ootellaan kolmosta, poika ehtii just täyttää 9 ja pikkuneiti 1,2v eli aika pieni ikäero kakkosella ja kolmosella tulee olemaa :D
Elikkä listaan voi lisäillä ikä 28, lapsi kolmas ja paikka kättäri.
Neuvolaa meinasin varailla ensviikolla ku mennään neitin kanssa käymään tarkastuksessa.

rv 4
 
Tervetuloa uusille! Mukava ku ketju saa lisää odottajia :)

Ite en malttanu odotella vaan varasin sen VU-ajan. Sain sen ens viikolle tiistaille eli 7+1. On kyl tyyris, ku 130e ja kelakorvaus pitää sit ite hakea..Mutta tässä on sellanen, ett olis ihan kiva lähimmille kertoa jo vähä ennen 12 viikkoo, mutta en kyl uskalla ellei tiedä, ett kaikki olis ok.
No vajaan viikon päästä saa tietää :)
Ja neuvolaki varasin, se on sit parin viikon päästä tiistaina 8+1. Täällä vaan ilmeisesti käytäntö, ett tuo 12 viikon ultra-aika tulee postissa. Mitähän tykkäävät töissä ku joudun lähtee kesken päivän? Noo, kai se on "sallittua".

Mulla on kans noussu paino sopivasti ennen raskautta sellaset 5kg, joten jo lähtökohdat on suuremmat ku ed.kerrralla. No josko nyt tosiaan osais olla syömättä niin mahdottomasti.

Nyt pitäis lähtee koiruuden kans lenkille ja sit töihin.

Marimi ja maha 6+2
 
hih, varasin sittenkin ajan varhaisraskauden ultraan, ens keskiviikkona se sit olis, sillon 7+1. Taitaa tulla pitkä viikko, kun sitä odottelee.. tuntuis niin tuskastuttavan pitkältä odotella sinne np-ultraan, ennen kun sais mitään varmuutta;)
 

Yhteistyössä