****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Josefia: Oho, varmaan muutamien vuosien päästä ei olekaan enää asiaa, jota ei pystyisi testaamaan...:D

NelliKaramelli: Täälläkin jännitetään puolestasi!! :hug: Toivon niin paljon, että kaikki on hyvin! :heart: Tule sitten kertomaan uutiset! Monelta ultra on?

LittleStar ja rakas 6+4
 
Heissan kaikille! :wave: Ja oikein paljon tsemppejä ultraan menijöille :)

Hieman sekavin tuntein ilmoittaudun mukaan tähän ketjuun, vaikka vielä hetki sitten olin aivan varma ettei meidän perhe enää lisäänny :D Toki pieni on tervetullut vaikka elämä välillä yllättääkin tavoilla jos toisilla. La voi vielä muuttua, koska en tarkkaan muista menkkojeni alkamispäivää, mutta sittenhän ne selviää ultrassa ajallaan. Tässä pinossa haluaisin kuitenkin kirjoitella, jos se vaan passaa :)

Ikäeroista on ollut puhetta. Meillä on jo valmiiksi suurperhe. Miehen lapset 17v ja 14v asuvat meillä. Minun aikaisemmasta liitosta 9v, 6v, 4v. Yksi yhteinen, joka täyttää 3.9. 1v eli reipas 1,5v tulee ikäeroa näille 2 viimeiselle :)

Varhaisultrassa en edellisessä odotuksessa käynyt, mutta nyt ajattelin käydä koskapa ei ole tarkkaa tietoa raskauden kestosta. Meillä ei neuvolassa ole ultraa joten yksityiselle nokkani suuntaa. Täällä meilläpäin näkyi 100e pintaan maksavan, josta saa sit kyllä kela-korvauksen takaisin. Korvaus täytyy hakea itse, olisi näppärä jos saisi jo tiskillä :)

Tiedot lisättäväksi etusivulle

5 lapsi, LA muistin varasta :D 4.4. (korjataan kun varmistuu), PHKS ja 33v työnimi Iines :heart:
 
Mulla on ultra tunnin päästä. Vuoto alkoi taas yöllä :'( oon jo luovuttanut ja kuitenkaan en. Serkkukin eilen kertoi omasta raskaudestaan että oli kärsiny vuodoista alussa ja ihan terve poitsu sillä on :) Kiitos zempistä puput :heart: voiku voisin tulla ultran jälkeen kirjottaa et siellä se sykki ja kaikki hyvin.. ja ehkä kertoo kaksosista :D ja onnea Samirjalle kans :) Peppi78 onnea plussasta:)
 
Meillä lasten iät, vanhin tyttö 9v ja viimeisin tulokas, tyttö 5½ kk, että tämän keskimmäisen ja tulevan vaavin ikä eroksi ei jää kun pikkusta vajaa 1,2v :) minulle kolmas lapsi ja miehelleni toinen. Varhaisultraan pistävät neuvolasta, koska aikaisemmin minulla ollut kaksi kohdunulkoista raskautta, esikoiseni syntymän jälkeen. Viimeksikin en kerennyt mitään itse mainitsemaan asiasta, kun neuvolan täti sanoi tietojani selattua, että ultraanhan sinun pitää päästä jo nyt ajoissa, että tiedetään onko vaavi siellä missä kuuluukin. No sitten kun menimme ultraan, sydän pamppaillen katselin näytölle ja siellähän se pikkuinen köllötteli, juuri oikeassa paikassa ja itkuhan siinä tuli, kun olin niin onnellinen asiasta. Tsemppiä kaikille tällä viikolla ultraan menijöille :heart: Oikeastaan kyllä jännittää sairaasti se ultraan meno, kun ei sata varmaa voi olla onko pikkuinen siellä missä pitääkin, mutta vahva tunne mulla on, että sieltä kohdun sisältä se löytyy :heart:
 
Viimeksi muokattu:
JEEEE!! Vauva oli missä pitikin!! :) ihana uutinen oli se mutta sydänääniä ei kuulunut mutta ei kuulemma pitänytkään kuulua,VIELÄ. Raskaus onkin niin alussa ettei siellä ollut kuin 1mm kokoinen alkio. Ja se on juuri sen kokoinen kuin pitääkin ovulaation nähden. Tiesin ovulaation tarkan päivän kun tikutin sen. Olin vaan luullut että olisi jo 6+2 menossa mutta onkin vasta 5+2. Laskettuaika sitten muuttuu mutten tiedä mihin. Ja taas viikko tuskallista odotusta. Verta ei ainakaan näkynyt ja kaikki oli muutenkin niinkuin pitikin. Vähän helpotti :) nyt jännätään sitten seuraavien ultria.
 
JEE Nelli!! Ihana kun tuli hyviä uutisia! :) Tosiaan vauvan syke näkyy ruudulla aikaisintaan 6+ viikoilla. Siitä voi siis olla huoletta. Nyt vaan tarrasukkia pienelle lisää. Lääkärikö ei nähnyt mitään, joka voisi selittää vuodon? Joskus kun näkyy ultrallakin nestealueita jos raskauden alku on aiheuttanut kohtuun pientä vuotoa.
 
Tervetuoa Peppi :)

Nellikaramelliltä ihania uutsia :) Vielä ootellaan Samirjan kuulumiset ultrasta :)

Minä vähän miehelle vihjasin siitä ultrasta, mutta eipä tuo nyt sanonut juuta eikä jaata, että en nyt sit tiiä.. Toisaalta onhan mulla aikaa puhella siitä..

rv 5+3
 
Nelli! Jihuuuu, ihania uutisia!!!! Meetkö siis viikon kulttua uudestaan?
Jep viikon päästä uudelleen :) Pakko mainostaa, nimeä ei varmaan saa laittaa?, mutta olihan ihana ja inhimillinen lääkäri :heart: vaikka kyseessä Mehiläinen niin antoi käynnin ilmaiseksi koska "joudun" menemään heti viikon päästä uudestaan. Ja hänellä oli jo ajat täynnä torstaille,niin mietti hetken ja sanoi että laitan sut tänne mun työvuoron päätteeksi ei mulla niin kiire oo kotiin! Apua miten liikutuin ja nytkin tulee tippa linssiin. Ihana ihminen. Säästin siis varmaan sen 120€ ainakin ja sit toi että viittii "omalla ajallaan" ottaa mut. Ei se ultralla nähny mitään verijuttuja ja sanoi että kaikki ok ja hän ei näe mitään miksi raskaus ei jatkuisi normaalisti. On kyllä hiukan helpompi olo nyt. No sit viikon päästä taas toivottavasti vielä helpottavampaa. Miks kukaan ei kertonu mulle että tää on ihan hirveetä jännittämistä? siis raskaus. Ja sit itkettää koko ajan milloin mikäkin ja kaikki haisee ihan omituiselle :D kestän kyllä IHAN MITÄ VAAN että saan pikkuisen syliin :heart: Ihanaa Samirja et sulla näkyi jo.
 
Sen verran vielä tarkennan että ensimmäinen aluillaan ja Hyvinkäälle taidan kuulua. Nyt olis 4+4. Laskettu aika olisi 15.4. laskureitten mukaan.
Väsymys painaa kovasti, aamulla on kun nukkuneen rukous ja illalla jo aikaseen ihan unesco. Öisin en ole kunnolla saanu nukuttua, heräilen koko ajan ja yöllä alkaa vähän mahaa nippailemaan, onkohan se normaalia näin alussa? Minulla alkaa koht useamman vkon loma ja olenkin miettinyt että josko varaisi vaikka kolmen tai neljän vkon päähän varhaisultran, ei millään malttais odottaa myöhemmälle, milläs vkolla ne tekee ultran kunnallisella? Vkolla 9 tais olla neuvola-aika, en tiedä sitten tutkitaanko siellä sen kummemmin että onko vaan jutustelua, kun ei ole aikasempaa kokemusta tästä hommasta.:)
 
Onnittelut myös Samirjalle :)

Mulla on ihan kauhee väsy ollut koko päivän |O Ei jaksa ei niin mitään.. Nytkö se väsymys kausi alkoi, kuopuksesta en ainakaan muista että olis kauheesti ollut.... :confused:

Esikoinen aloitti sitten tänään koulunsa, olihan se jännä aamu :) :heart:
 
Oih, ihania uutisia Nellillä ja Samimarjalla :heart:

Kunnan tarjoamissa ultrissa on paljon eroja. Mutta yleisin käytäntö taitaa olla n.10-12vkon tietämillä. Meillä on niskapoimu ja rakenneultra kunnan tarjoamat mutta ei muuta.

Väsymystä havaittavissa täälläkin, voisin nukkua ja nukkua... ja vielä kerran nukkua! Toinen ikävä oire on pahantuulisuus :ashamed: Tuntuu että räjähdän alle nanosekunnin aiheesta kuin aiheetta. Toivottavasti on ohimenevää tai muuten perhe ehkä heivaa mut leikkimökkiin loppuraskaudeksi :D

Meilläkin mentiin tänään ekalle ja voi sitä onnen määrää mikä lapsen silmissä loisti aamulla kun saikin lähteä bussilla toisten mukana :) ja se riemun määrä kun tultiin kotiin kaikkien uutisten ja kamalan lappukasan kera :) Onko teillä muilla joilla on koululaisia pitkä koulumatka? Me asutaan ihan maalla ja täältä on n.12km kouluun. Lapset menevät pyörällä 1km bussipysäkille, mutta onneksi bussi ajaa koulunpihalle asti. Koululla opettaja valvoo kyytiläisten odottelua koulunjälkeen. Alkuun tuntui hurjalta laittaa ekaluokkalainenkin yksin mutta hyvin on jo muutaman vuoden mennyt niin hyvillä mielin laittaa seuraavat samalla menetelmällä. Täällä toimii eskarikyytikin hienosti. Taksi hakee lapset kotipihasta ja vie eskariin ja päivällä takaisin kotiin :)

Suokaa anteeksi jos tekstini on jotenkin pitkää ja vaikealukuista, minulle on varmaan tulossa joku puheripuli tai jotain :D Mikälie sivuoire!

Mutta eikait tällä erää muuta, taidan köllähtää soffalle jos vaikka katsois jotain leffaa :) Voikaa kanssasisaret hyvin!

Peppi ja IInes
 
Ihania uutisia NelliKaramelli ja Samirja :heart:
Mulla on tänään ollut mahassa kipuja molemmilla sivuilla, vihlontaa ja nippailua :| paleleekin jatkuvasti ja nenä vuotaa, flunssaa en todellakaan nyt haluais. :snotty:
 
Kääks, kirjotin pitkän viestin ja sitte se yhtäkkiä hävisi... :(

No, paljon on tullu tekstiä, tervetuloa uusille!

Ihania uutisia Samirja, LittleStar ja NelliKaramelli!
:)

Tässä omat varhaisultraterveiseni: Ultrassa näkyi pikkuinen aivan oikeassa paikassa ja syke näkyi oikein hyvin, viikot pitävät paikkaansa (6+4). :heart: Tänä päivänä alkanut pahoinvointi sai heti alkuunsa selityksen kun ultrassa näkyi toinenkin ruskuaispussi. Eli kaksi oli saanut alkunsa mutta vain toinen alkanut kehittyä. Meillä suvussa onkin kaksosia. Kätilö kertoi että minulla on nyt tuplamäärä raskaushormonia elimistössä, joten pahoinvointi johtuu siitä. Pitäisi kuulemma helpottaa viikon päästä kun toinen ruskuaispussi häviää. Mutta tuli niin onnellinen ja helpottunut olo ku pikkusella on kaikki hyvin. :)

Armoton väsy jatkuu edelleen, voisin nukkua, nukkua, nukkua... Toivottavasti tämä väsymys loppuu pian, että pääsen täysillä nauttimaan tästä raskaudesta ja jaksaisin touhuta enemmän tuon pojan kanssa. Mutta hyvillä mielillä mennään!

Täällä odotellaan lisää ultrakuulumisia! :)

Äittä-83 ja Mussukka 6+4
 

Yhteistyössä