****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Tervetuloa uusille, paljon tarrasukkia! :D

Syömisistä: Musta tuntuu, että syön nyt vähemmän ku yleensä. Vatsa on välistä niin kipeä, ettei tosiaan tee mieli syödä mitään. Varsinaista pahoinvointia ei kyllä ole. Miehelle vitsaillu välillä, että jos oisin tienny pahoinvoinnin tarkoittavan menkkakipuja, oisin ehkä miettiny raskaaksi tulemista uudelleen. :p

Kuluis vaan nyt aika nopeasti, sais neuvola-ajan ja sitte pääsis sinne neuvolaan. Ei millään malttais odottaa. :D

felina & pikkupulla rv5+6
 
Huomenta! Tervetuloa Killiäinen! Ja peukut pystyssä Nellille huomiseen ultraan. Eiköhän se pikkusydän siellä syki!

Neuvola takana. Kasa luettavaa ja DVD. Lähetteet seuloihin yms. Ja postissa tulee sitten np-ultra-aika. Terkkari merkkasi lasketun ajan lyijykynällä, kun epäili, että se muuttuu yli 4 päivää, joka on kuulemma raja. Itse veikkaan LA:han + 7-10 päivää. Mutta virallisesti vielä siis 7+5 menossa :) Huomenna varhaisultra ja siellähän sitten asia selviää!

Mies kysyi, että miksi haluan sinne varhaisultraan. Kerroin, että np-ultra olis eka todiste siitä, että oon raskaana raskaustestin lisäksi. Ja se on vasta kuukauden kuluttua! Siihenkö asti pitäis odottaa, ennen kuin asiasta on varmuus? Niin monen tarinasta olen ymmärtänyt, että alkio on kuollut jo viikolla 6 tai 7, mutta asia selvinnyt vasta viikkoja myöhemmin. Ei kiitos minulle! Jos sieltä nyt sykkivä sydän löytyy, niin mahdollisuudet selvitä on jo huomattavan suuret. Tässä muuten ihan näppärä tietopaketti hhttp://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66.

Niin, kun tuota maaliskuisten pinoa myös seuraan, niin siellä ikävästi NÄKEE kuinka moni joutuu leikin jättämään kesken. Se on todella ikävää ja pelkoa nostattavaa. Tilastollisesti kun taitaa olla mahdotonta, ettei kukaan kuukauden pinosta tipahtaisi. Inhottavaa.
Nyt hurjasti onnea meille kaikille ja pidetään pienokaisista tiukasti kiinni, eiks joo.

Sori näistä vähän pessimistisistä ajatuksista. Mutta kun ensimmäistä yli kolmikymppisenä odottaa, niin tämmöistä tää on, kai...
 
Moikka ja tervetuloa uusille :)

Joo kyllähän se tuntuu älyttömältä odottaa sinne np- ultraan.. Minulla ei kuopuksen aikaan kuulunut sydänäänet ekassa neuvolassa rv 9+1, mut olin käyny ultrassa vko:lla 7+ niin uskoin että siellä kaikki hyvin :) Ja nehän neuvolassa "varoittaakin" jos ekalla kerralla kuuntelevat ettei vältämättä kuulu ja se on ihan normaalia niillä viikoilla vaikkei mitään hätää olisikaan.. Me nyt ei silti olla ultraan menossa, ei taida nyt olla varaa : / Vaikka minähän nyt tuollaiseen sijoittaisin kun on kyse vauvasta, mutta mies ei taida heltyä, luottavaisin mielin kuitenkin, toivotaan parasta :)

rv 5+2 :heart:
 
Hip hei!

Ilmottaudun sekaan sakeaan... :LOL: laskettuaika olisi 11.4.12 ja lapsonen on 3 lapsi. Tuossa kysyttiinkin ikäeroja lapsille Ensimmäisen ja toisen välillä on 3v 9kk ja toisen ja keskimmäisen väliin tulee justiinsa 2vuotta ja mahdollisesti joitakin päiviä. Ensimmäisen ja kolmannen välillä on 5v9kk. :)

Onnea kaikille ja jarrusukkia matkaan...:heart:
 
LittleStar :hug::heart:

Minä nyt kuitenkin varmastin soittamalla paljonko se maksaisi se varhaisultra täällä päin niin 100€ on kuulema.. Saako varhaisultrasta sen kelakorvauksen? Ja jos saa niin paljonkohan se on?

Joo ja nyt aukes tuo linkki :)
 
Saanhan liittyä joukkoon kirjavaan?
Kirjoitan nyt silläkin uhalla että tämä menee kesken alkumetreillä. Minulla on takana yksi km kesäkuussa rv 6+0, niin se kolkuttelee vielä takaraivossa... Anteeksi pessimistisyyteni.

Tein viikonloppuna plussatestin ja olen kyllä tehnyt sen jälkeen joka päivä testin uudestaan kun ei meinaa uskoa tätä todeksi... (Tuossa km:ssä kun sain vain haaleaa plussaa koko ajan.)
Eli nyt meneillän rv 4+3 ja la olisi 15.4. ja paikka Tyks. Tämä on kolmas raskauteni. Ennestään meillä on 3,5-vuotias poika ja viime jouluna syntynyt enkelivauva.

VU:ta en ole uskaltanut tilata vielä, mutta varmistus raskaudesta pitäisi saada ennen ensi viikon tiistaita kun olisi aika klinikalle varattuna. Jotenkin en uskalla sitä vielä perua.

Kaikille paljon tarrasukkia mukaan!!

M1n1 ja Toivo rv4+3
 
Jees ihanaa littlestar! Toivottavasti meillä muilla käy yhtä hyvin :)

Esikko saatettiin tänään koulutielle ja oon kävellyt ensin koululle ja takas, sit koirien kans ja taas koululle ja takas. Ja siivosin lasten vaatekaapit. Hirvee sisustus/siivousvimma. Ja nyt on selkä kipeä. En ymmärrä. Tuntuu et toi kävely saa ton selän kipeäksi jostain syystä missä ei ole mitään tolkkua.. Mut kai se tästä..

Champpis ja Martta 5+5
 
Uudet tervetuloa joukkoon :)

M1N1 mulla kans km rv5+1 ja km rv11+4 joten ymmärrän pelkosi! Mut itse koitan kans mennä positviisella miellä et tällä kertaa pikkuinen pysyy matkassa. Kyllä se tästä päivä kerrallaan :)
 
Ja milloin teillä ketkä on digitestin tehnyt niin näyttänyt sen 3+? :) Kunhan kyselen :)

Voi nuita keskenmenoja :'( Ei ole ollut, mutta voi vaan kuvitella sen tunteen ja tämä alku on niin ressaavaa aikaa, tieto lisää tuskaa :|Esikoisen aikaan en osannut pelätä mitään kun ei tiennyt kaikenmaailman jutuista kauheesti mitään...
 
Ompas tänne ilmaantunut uusia :wave:

Ihania uutisia Littlestar :) Varmasti hieno tunne nähdä pikkuinen! :heart:

Miekin viimein varasin varhaisultran, 24.8 ja tuolloin viikkoja taitaa olla kasassa 7+3. Onneksi kuulin tuosta Meri-Oulun neuvolasta kun tuolla maksaa vaan 50€ varhaisultra kun monessa paikassa taitaa olla satasen pintaan, jota meillä ei ois ollu varaa maksaa! Jänskättää vaan, että keritäänhän varmasti ultraan kun lennetään samana päivän takasin Suomeen. Perillä ollaan aikataulun mukaan noin klo.11 ja ultra on pikkasen ennen viittä. Ei kait nyt oo mitään lakkoja jotka viivyttäs aivan tolkuttomasti lentoja?

Varsin vähäisillä oireilla täälläkin vielä onneksi mennään. Hieman normaalia enemmän väsyttää, mahassa ajoittain tuntemuksia ja aamusin todella lievää pahoinvointia, joka meinaa viedä ruokahalun.. Niin ja onhan nuo tissitkin kipiät, meinaa aina unehtua kun sen huomaa vasta kun ottaa liivit pois..

Hallaneito 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita
Tervetuloa taas uudet!!!

Ihania ultrakuulumisia LittleStarilla :heart:

Josefia: Mulla oli rv 5+1 kun tein digin ja sillon näytti 3+

Joku kyseli kelakorvauksista, meillä ainakin saa lääkäriasemalla Kela-korvauksen suoraan kun käy siinä kassalla maksamassa:)
 
No niin, nyt jos kirjoittelis paremmin! :) Siis arvatkaa, tulin tänä aamuna 2+ sivuille ja aukesi vaan teksti, että minut on bannattu! :kieh: Vähän jäin miettimään, että en ole mielestäni teille täällä hirveän loukkaavia viestejä laitellut, jotta syytä moiseen olisi...:LOL: :mad: No, nyt sitten pääsin taas takaisin, enkä todella tiedä mikä tuo juttu oli?

Tervetuloa uusille! :)

Samirja: Se on kyllä totta, että yksikään kuukausiketju selviä ilman keskeytyneitä raskauksia...ja sitä itsekin miettii, että se voin olla minä joka täältä joutuu lähtemään...:/ Eihän se auta kun vaan toivoa parasta. M1n1: Moni meistä miettii näitä asioita ja varsinkin kun näin alussa mennään, älä suotta pyydä anteeksi. Et ole sen enenpää pessimisti...;)

Champion: Onnea lapsukaisen koulutien aloituksesta! :)

Josefia: Mulla alkoi digitesti näyttää 3+ juuri kun vaihtui 5+ raskausviikot.

Ja sitten tuosta varhaisultrasta, jossa tänään kävin...:heart: Siellä tosiaan pieni sydän sykki tasaisesti! :heart: Neuvolalääkärin vo:lla on sellainen vanhempi ultrauslaite, jolla ei näin pientä tarkemmin vielä saa mittailtua jne. Mutta tosiaan vahvisti että 6+ viikkoa mennään. Aika lähelle tuo 6+3, minkä veikkasinkin. Lääkäri näki kohdussa tämän lisäksi toisen pienemmän pussukan, josta ei takuuvarmasti osannut sanoa, onko vaan ylimääräistä nestettä, joka häipyy vai jopa kaksosraskaus, jossa toinen ei olisi lähtenyt kehittymään tai ei vielä vaan olisi näkynyt...? :O Veikkasi kuitenkin, ettei siellä toista vauvaa ole, kun olisi jo sykkeen pitänyt näkyä. Antoi kuitenkin uuden ajan kahden viikon päähän, niin varmistetaan vielä sitten...:) Ja saa paremmin määritettyä tuon lasketunajan kun sit jo näkee tarkemmin mittoja vanhallakin ultralla...;)

Pikkuisen sai varmistusta ololleen, vaikka toki vielä keskenmenon vaara on, mutta ei kuitenkaan tuulimunaa tms. Pitäähän se osata rueta jo kohta nauttimaan tästä tilasta...:) Murehtii sit jos tulee sellainen tilanne eteen.
 
Mahtavaa LS! Ja onnea uusille!

Miten muuten tulkitsisitte tuon Tekayn km-riskitaulukkoa? Siis kun hän puhuu noista rvk:ista? Päivät on selkeesti hedelmöityksestä, mutta entä viikot? 3-5rvk (hedelmöityksestä?) = 5+0 - 8+6?

Siki
 
Kävin nyt sitte ostaa vielä sen digin :whistle: Mulla näytti viime maanantaina 4+0, raskaana 1-2 ja nyt tänään 5+2, raskaana 2-3, Odotin kyllä jo sitä 3+, mut toisaalta olis pitäny tehdä testi vaikka perjantaina niin olis voinu paremminki näyttää sen 3+.. oletetun Ovulaation mukaan kiinnittyminen kyllä olis tapahtunu varmaankin 3 viikkoa sitten torataina tai perjantaina, että ihan kai tuo sit näyttää oikein.. Ja tosiaan ne hormoonit nousee eri tahtiin :) Itselleni tässä todistelen että kaikki on hyvin kunhan vaan hormoonitaso on nousussa :) Enää en kyllä tee, johan tuo pitäis uskoa :)

Uusille tervetuloa :)
 
Josefia Mä kävin kans ostamassa 2 digitestiä. Aamulla ajattelin ensimmäisen testata kun siinä suositeltiin aamulla testaamista jotta saa oikeat viikot. Toinen on sitten vielä odottamassa ensi viikon maanantaiksi. Silloin kai pitäisi näkyä toi 3+... ;)

M1n1 ja Toivo
 
Ihanat hetket LittleStarilla :) Jännitää niin paljon huominen etten pysty varmaan nukkumaan koko yönä. Pyörii koko ajan se ultra mielessä. Toivon niin että kaikki olisi hyvin ja pikkuinen siellä köllöttelisi hyvissä voimissa ja pieni sydän sykkisi... Muilla ei tainnut olla huomiselle ultraa? Toivon meille kaikille terveitä vauvoja jotka pääsee syliin saakka. Me voitais uhmata niitä tilastoja, jooko?
 
Nellikaramelli tsemppiä ultraan ihan kauheasti ja toivotaan et siellä löytyy se syke :):heart:

(.) en tiedä miksi mut jotenkin tuntuu helpottavalta et huomenna vaihtuu viikot. Ei se rv 6 kuitenkaan muuta pelkoa keskenmenosta mut jotenkin silti isompi viikko on parempi kun 5 ja jotain.. Ota nyt selvää munkin aivotuksista.. En tiedä pitäiskö varata aika lääkäriin ton selän vuoksi jos sais kunnon tropit.. Tai mahtaako siitä olla hyötyä kun raskaana ollessa ei kait saa syödä muuta kun panadolia. Voi jöhnä..

Champpis ja Martta 5+6
 

Yhteistyössä