oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

Sängyn suojaksi lapsivedeltä laitan varmaan jonku paksun pyyhkeen tai useamman moninkerroin taiteltuna. Lähempänä laskettua aikaa, kun ja jos muistan. Muovia en halua itelleni, oon joskus käyttäny menkkojen aikaan, mutta se hiostaa mulla koko selän ja persustan. Ei kiitos. Jos sattuu niistä pyyhkeistä menemään läpi, niin onpahan hyvä syy pestä petari tai heittää roskiin. Heh, pari pyyhettä vielä sänkyyn mun puolelle... Tällä hetkellä kolme tyynyä ja pari peittoa tahtoo tehä vähä tiukkaa. Mies nukkuu reunassa ja minä keskellä kaikkine kamppeineni. ;)

Jos ei meidän pikkuinen tule hyvin ajoissa, niin se on oinas. Just keskellä oinaan aikaa on laskettu aika, niin saa tulla yli kahta viikkoa ennen tai mennä yli kahden viikon, muuten on oinas ja oinaana pysyy.

Virtsan proteiineista, eikö se voi periaatteessa olla pelkkää kontaminaatiotaki? Jos on huonosti ottanu näytteen tms.? Ainaki itellä se pissanäytteen ottaminen on kerta kerralta hankalampaa. Koittaa sitä nyt sitte pysyä pöntön päällä pystyssä ja kurotella mahan yli jonneki alas kuppien kanssa, kun ei yllä eikä näe mitään. :D

felina 33+
 
Ihanaa viikonlopun odotusta kaikille! (Muun odotuksen lisäksi) ;)

Vihdoinkin täällä poksutaan kolmosilla alkaville viikoille 30+0 :heart: Neuvola odottaa ensi viikolla, ja siitä sitten tihempiä käyntejä. Mahassa melskataan vaihtelevasti, välillä tuntuu vauva olevan kupekeikkatuulella kun koko maha heittää volttia ja välillä taas tönitään hyvin rauhakseen tuonne alemmas ja taakse. Onneksi kuitenkin joka päivä tuntunut sen verran liikkeitä ettei tarvitse huolestua.

Täällä onkin taas tapahtunut, onnittelut ja pahoittelut muuttuneista työkuvioista asianosaisille.. Uskon, että YT:t ja äitiyslomalle jäänti on mennyt ristiriitaisissa tunnelmissa. Vaikka raskaana olijoita ei raskauden takia saa tietenkään irtisanoa YT-tilanteessa, niin ikävä kyllä nykyään muuten se on ihan mahdollista äitiyslomalla ja hoitovapaalla jos työnantaja voi perustella kyseisten tehtävien kokonaan loppuvan, siinä raskaana olevat eivät ole missään erityisasemassa.. Ihan laillista siis, vaikka tosi kurjaa. Ja takaisinottovelvollisuus koskee myös vanhempainvapaita, jos työnantaja on rekrytoimassa uutta väkeä. Mutta onneksi jotkin työnantajat ymmärtävät myös vakinaistaa raskaudesta huolimatta!

Omaa napaa: Eilinen ilta meni matkarattaita kootessa ja lopuista uusista vauvan vaatteista hintalappuja poistellen pesua varten. Mulla on vasta 2 koneellista vauvanvaatteita on pestynä, täällä on niin ahkeraa porukkaa tässä valmistautumisessa :xmas:

Rattaat oli kyllä positiivinen yllätys, meni tosi pieneen tilaan kasattuna ja tuntui kuitenkin jämäköiltä ja hvyiltä. Nyt vaan ostoslistalla vielä adapterit, joilla tuon meidän kaukalon saa kiinni niihin. Ajattelin, että kesällä voi hyvinkin pärjäillä noilla matkarattailla liikkuessa kaukalon kanssa ja sitten syksyllä ehkä ottaa yhdistelmiä enemmän käyttöön. Oikeastaan yhdistelmät tuli ostettua juuri ensi syksyä ja talvea ajatellen. Miten teillä jo kevät/kesävauvan äideillä on mennyt vaunujen/rattaiden kanssa? Nyt kun tätä lumimäärää katsoo niin olen tosi iloinen kun hankittiin kunnon ilmakumipyöräiset vankkurit, joilla voi kyntää tuolla hangessa kauppaan ja takaisin :D

Ehkä tätä pesänrakennusviettiä on nyt ilmassa enemmänkin, kun eilen eksyin myös kantoliinoja katsomaan netistä. Ajattelin kuitenkin yhden hankkia jo ennen vauvan syntymää. Onko liinailu toiminut muilla? Tuo molempien käsien saaminen käyttöön kotitöihin ja ergonomisuus niskaongelmaisena puoltais tuota kantoliinan käyttöä. Viihtyykö jo ihan vastasyntynyt liinassa? Ja kai sen liinan sitomisenkin oppii käytännön kautta.

Lakanansuojan ostin parisängyn petariin juuri viime viikolla, se on myös semmoinen hengittävä, mutta kosteudelta ja lialta suojaava. Se on ollut kyllä ostoslistalla jo ennen raskauttakin uuden sängyn ja petauspatjan suojaksi, mutta nyt siitä on ainakin hyötyä kun tulossa on niin lapsivesiä, maitovuotoja kuin muitakin ihmeellisiä juttuja ;) Meilläkään tuo petauspatjan päällinen ei mahdu pesukoneeseen ja edellisen pesettäminen maksoi yli 50€ pesulassa..

Ja vielä yksi juttu tuli eilen mieleen: ei ole ollut finnin finniä moneen kuukauteen! Tää raskaus taitaa sopia mulle kun iho on niin hyvässä kunnossa :D

Nauttikaa viikonlopusta!

Vappuvaavi + tulokas 30+0
 
Kiitos tsempistä!

Meillä tosiaan yksikkö, jossa työskentelen lopetetaan ainakin osittain. Laitoin liiton juristille avunpyynnön, en haluaisi pilata ainutlaatuista vauva-aikaa vääntämällä tällaisia asioita.

Nyt päikkäreille :)
 
Labrassa käyty ja maksa-arvot oli laskuun päin Afos:168-->135(saisi olla 105)
Alat:60--->46

Eli laskemaan päin nuo arvot oli, mutta ei vielä sellaiset, kun niiden kuuluisi olla. Lääkärin pitäisi vielä soitellä tänään tai maanantaina jatkotoimenpiteistä. Hoitajan kanssa puhuin puhelimessa, mutta hän ei osannut sanoa sen enempää.

Ja huh, kun meillä sataa lunta: aamulla kun piti labraan lähteä, niin auto piti kirjaimellisesti kaivaa lumen alta :D eikä tyttö meinannut päästä kulkemaan siinä hangessa. Onneksi tänään ei tarvitse poistua kotoa ja olenkin varannut miehelle ja mulle hyvän leffan illaksi.

Hyvää viikonloppua kaikille!

33+2
 
Iso hali Pipsalle työ hommien takia! :hug: Ne on syvältä nuo YT: t ja etenkin tälläisellä hetkellä. Jaksamista.

Sairaalakassiin aattelin itsekin ottaa hyvin minimaalisesti tavaraa mukaan. Ainakin edellisillä käynneillä pärjäsin vallan mainiosti sairaalan tarjoamilla varusteilla eli lähinnä hygieniatuotteet jos ottas ni siinähän se olisikin. Toivon kuitenkin kotiutuvani sieltä mahdollisimman nopeasti. Jos näin ei käy, niin sitten se mies saa tuoda, mitä tarvitaan.

Ai että miten nuo tenavat voivat ollakin rasittavia, kun itsellä ei ole oikein hyvä olla! :headwall: En tiedä onko vatsatauti tulossa vai (toivottavasti) menossa, kun vatta on kipiä ja yksinkertaisesti jalkeilla ei jaksa olla. Jalat on ihan voimattomat. Ja mitä muuta nuo tenavat tekisivät kuin koettavat hyppyyttää parhaansa mukaan. Jos koettaa sanoa, että muistatko mikä olo oli itselläsi, kun olit kipeänä niin vastaus on, että kyllä minä olisin silloin jaksanut. :kieh: Ja toisaalta, ei noita voi poiskaan työntää vaan pakko on koettaa jaksaa niitä. Huoh!

Jotain piti vielä kommentoida, mutta minut on nyt keskeytetty niin monta kertaa, etten todellakaan muista. Pitää lähteä katsomaan kuulema jotain esikoisen teatteriesitystä... Tosin onneksi vain tuonne meidän saunaan. :)
 
Moikka!
Tähän alkuun heti tsemppiä kaikille niille mammoille, joilla esiintynyt huolenaiheita tai meinaa vauvat tulla ennen aikojaan.
Itsellä vaivaa taas flunssa ja paikat tosi kipeitä, vihlontaa, nipistelyä ja särkyä.
Sairaalakassi sen oon pakannu osittain ja sit ku lähetään, pistän loput kamat kasaan.
Horoskoopit Itse olen kalat ja meidän vuosikas myös kalat ja sen kyllä huomaa, tempperamenttiä löytyy vaik muille jakaa! Esikoinen on leijona ja isäntä oinas ja tod näk myös tämä uusi tulokas oinas ja mahdollisesti saattaa syntyä samana päivänä kun isännällä 30v synttärit (6.4) ja mulla LA 7.4 :p maailman paras synttärilahja :heart: viime vuonna jännättiin syntyykö pikku kakkonen mun 30v synttäripäivänä, mut ei ihan. Kaks päivää on välissä, mut se oli mun elämäni paras synttärilahja :heart:
Tämmöstä tänne. Huomenna vois poksua :D
 
En enää muista kuka mainitsi edellisellä sivulla menkkamaisista kivuista joita oli ollut viime yönä, mutta täällä sama juttu! Piti käyä veskis kattomaa et vuodanko -en vuotanu- ja sit panadolia naamaam.. Mistä ne "menkkakivut" johtuu? Mistä ne tulee ja pitääkö niihin reagoida jotenki? Terveisin kyselyiässä oleva Löllöttelijä :D

Huh oon koko päivän ollu reissus eli istunu ja seisonu koko päivän; Kyllä tuntuu selässä ja kyljissä niin että huh! Junassa teki niin mieli itkua vääntää ku oli huono istua, mutta nyt kun pitkällään niin ah heaven here i come!
 
Mä oon Härkä, mies rapu, poika kaksonen ja tyttö jousmieskä ja meidän kaikkien kohdalla horoskoopit kyl pitää paikkansa. Mun täti, sen poika ja pojan poika on kaikki oinaita ja sen kyl myös huomaa! Ehkä kalat olis kuitenkin siinä mielessä kivempi et luonne olis helpompi.. Mut ihan mikä vaan niin eiköhän me pärjätä kun ei toi kaksonen ja jousmieskään aina helppoja ole!

Sairaalakssia en oo pakannu ja jos menee normisti niin pakkaan vasta kun ollaan just menossa :D Eipä sinne ihmeempiä tartte kun samoissa vaatteissa pääsee pois missä menee synnärille ja ainakin meillä oli synnäriullä lehtiä niin en tarttenu viihdykettäkään. Vauvan kamat oon kyl laittanu valmiiks istuimeen lämpöpussin sisään niin se kuka mut hakee pois voi sit ottaa sen mukaan ja siellä on kaikki tarpeellinen.

(.) Mua sattuu alamahaan ihan sikana! Ei oo supistuksia mut sellanen tosi ilkee särky alavattalla ja kävellessä sattuu.. Tiä sit mistä taas sekin johtuu mut inhottavaa on :(

Champion ja Marti 33+2
 
Virtsan proteiini voi johtua myös niukasta näytteestä.
Itsellä ollut yhdellä plussalla ja paineet satunnaisesti koholla, eikä kotiseurannan lisäks muuta ole tarvinnut. Jos paineet olisivat jatkuvasti koholla, niin sitten lääkitystä suunniteltaisiin.

Ja tuosta yliaikaisuudesta. Tuntuu ettei missään päin suomea enää hevillä päästetä yliaikaiseksi. Esikoisen aikaan raskaus meni 5pv yli eli 42+5.
Yliaikaisuudesta kun puhutaan, niin muistakaa ettei yliaikaisuutta ole kun mennään yli 40+ vaan kun mennään yli 42+

Tsempit niitä tarvitseville ja nautinnollisia hetkiä odotukseen.

-Heidi & neiti Jay 30+3-
 
Plääh. Eilen äitipolila selvis et mulla oli tosi palijon ketoaineita ja proteiinit plussalla. Verenpaine ei onneksi ole koholla, mut päätä on särkenyt todella monena päivänä eli lievää raskausmyrkytystä tyrkkää päälle. Sain kotiin niitä tikkuja joilla seurata kumpaakin asiaa, ketoaineet on laskeneet ja proteiinit ei oo nousseet.
Maanantaina pitää hakea verenpaine mittari neuvolasta lainaan. Viikolla 10 annetaan ohjeistus sitten synnytykseen ja varmaan sitä käynnistys asiaa käsitellään. Voihan se olla että ennen tuota pitää jottain tehä jos ei tää päänsärky mene ohi. :/

Kette ja ipana pipana 32+4
 
Ystävistä: Itselläni onneksi on kaikki ystävät pysyneet samallalailla kuin ennen esikoisen syntymää. Osalla on itselläänkin lapsia, osa elelee sinkkuelämää. Vaikka kaikkien ystävien kanssa ei nähdäkään kovin usein, niin silti nähdessämme juttu jatkuu niin, kuin edellisestä näkemisestä ei olisi kulunut hetkeäkään. :) Ystävät ovat kyllä niin ihania ja rakkaita!

Sairaalakassista: Minäkin yritän selvitä mahdollisimman vähällä. Omat kengät tosiaan otan, mutta ajattelin pärjätä sairaalaan vaatteilla. Tietenki kotiutumisvaatteet pitää itelle ja vauvalle ottaa..

Mietin vielä niitä petarinsuojia. Kauppoihin enää jaksa lähteä kiertelemään, ja haluaisin kuitenkin Familonin petarinsuojan. Finlaysonin verkkokaupassa toimitus on 2-3 viikkoa. Jostain muualta saisi tilattua lyhyemmässä ajassa, mutta tuota Familonin petarisuojaa ei luultavasti myydä muissa verkkokaupoissa... Piiper mietti samaa kuin minäkin. Ensin ajattelin että laitan vain itselleni jonkin patjansuojan, mutta tuli mieleen, että se luultavasti rullaantuu pois, kun ei saa kuin toisesta reunasta patjan alle. Eli luultavasti helpoin vaihtoehto on ostaa tuo sängyn kokoinen suojus.

Vappuvaavi: Millaiset matkarattaat ostitte? Meillä on kans ostoslistalla uudet matkarattaat, kun noista nykyisistä en tykkää ollenkaa. Ajattelin että voisin ostaa Britaxin rattaat, niin että niihin saisi tuon turvakaukalon näppärästi kiinni. Esikoisen kanssa harmitti kun nukahti autoon ja sitten AINA heräsi kun nostettiin vaunuihin. Kaukalossahan ei suositella pidettäväksi kovin pitkää aikaa kerrallaan, mutta on se silloin varmasti kätevä, kun käy yksin vauvan kanssa kaupungilla. :)

Ja ihosta: Mulla kans iho ollu tosi hyvässä kunnossa, tosin en paljon ole meikkaillutkaan kun kotosalla on tullu oltua. En tiedä vaikuttaako se, vai sitten nämä hormonit.

Hormoneista vielä sen verran, että välillä tuntuu että oon oikea itkupilli! Eilenki itkeskelin vähän väliä milloin mistäkin. Aika raskas viikko ollut, kun mies on tehnyt yövuoroa, eli päivät aikalailla nukkunut. Sitten kun on ollut hereillä, niin on kyllä touhunnut pojan kanssa sen mitä ehtinyt ennen töihin lähtöä. Mutta raskaalta on tuntunut, kun ei tahdo pysyä pojan tahdissa mukana.

Jassåå: Mullakin laski nuo maksa-arvot aika hitaasti. Tais mennä 2-3 viikkoa, ennen kuin olivat normaalitasolla.

Löllöttelijä: Mulla on niitä "menkkakipuja".. Luulisin että paikat alkaa pehmenemään ja valmistautumaan pikkuhiljaa synnytykseen. Esikoista odottaessani mulla alkoi nuo kivut noin kk ennen synnytystä. Ja sinä yönä kun synnytys käynnistyi, alkoi myös verinen vuoto.

Toivottavasti Kettellä ei puhkea se raskausmyrkytys. Ja onneksi saat olla kuitenkin kotona. Voimahalit!

Äittä ja Mussukka 34+5
 
supistuksista piti ihan tulla kyselemään tyhmiä..:p Onko muilla niin että kun supistaa niin posket tuntuu helahtavan punasiks ja tulee kuuma..Mulla on alkanut nyt olemaan tuollaista melkein aina kun supistaa: /
Kohta meitä alkaa varmaan jo jakautumaan kun osalla jo hyvin viikkoja:)
Mukavaa viikonloppua, yritetään nauttia vaivojenkin kanssa:xmas:
Avantasia 30+1
 
Kette: Toivottavasti vointi kohenee :hug:

Alkaako meillä kaikilla olemaan jo 3:lla alkavat viikot tässä pinossa:)?

(.) Oon ollut viime päivät ihan supertehokas, siivonnut, puunannu, järkänny, tehnyt rästihommia ja laittanut kaikkea valmiiksi. Toivottavasti tää olotila jatkuu pitkään :D

c 33+4
 
Ceali: Ei ihan vielä ole kaikilla 3:lla alkavat viikot,mutta maanantaina on :) Mulla la 29.4 ja nyt 29+6 huomenna sitten poks! 30+0 :D Niillä joilla la 30.4 niin sitte olis maanantaina kaikki kolmenkymmenen puolella jee!=):heart:
 
Hormoneista
Täällä itken joka hetki ja joka asiasta. Mies on ihan ymmällään että mitä nyt taas. Tarvisin hellyyttä ja kosketusta, hyväksyntää ja lohtua ihan tolkuttomasti mutta tuntuu että vaikka omasta mielestäni oikein kerjään niin ei toinen ymmärrä. Miksi on niin vaikeaa sanoa toiselle että tule ja ole mun lähellä? Oon ihan säälittävä!!! :ashamed:
Tytön kanssa se leikkii ja huolehtii kodista mutta vaimo vaan märisee...huoah* Milloin tämä loppuu??
Anteeksi ja kiitos

Piiper ja poika 31+6
 
Voi rähmä minkäkälainen yö ja päivä ollu. Lapsi ei nukkunu klo 01-05 ollenkaan vaan pyöri sängyssä, kunnes sitten aamulla alkoi ripuloimaan, ite oon "nukkunu" kolme tuntia viime yönä ja nyt väsyttää! En tiiä mistä lapsi ois saanu vatsapöpön, eilen kyllä kylvyssä hörppi lämmintä kylpyvettä kun loiskutteli ni epäilen sitä, mutta voi olla et muualtakin saanut tartunnan. Toivottavasti parantuisi ensi yöhön mennessä, kyllähän tässä ite menettelee, mut tosi kurjaa katseltavaa kun pikkunen on niin kipeenä, itkee ja vaikeroi.

Jotenkin tuntuu et en saa nykyään niin helposti unenpäästä kiinni ja saatan heräillä öisin enkä sitten saakaan helposti unta enää, johtuiskohan hormooneista?? Aika paljon oma mieli ja keho jaksaakin tuota valvomista, ennen edellistä synnytystä valvoin supistusten takia melkein 4vrk ja jaksoin vielä lapsen ponnistaa maailmaan ja senkin jälkeen tietty oli sitä unettomuutta kun vauva valvotti. Ehkä tämä kestetään!

Pirteää lauantaita kaikille! :)
 
piiper: Meillä on niin sama.. eilen sain taas kauhean kohtauksen, ku tuntuu etten saa mieheltä tarpeeksi huomiota. enemmän viettää aikaa jääkiekon parissa ku kotona.. 3 treeniä iltasin viikolla + pelireissu lauantaisin ja menee aina koko päivä. tänään vielä lisäksi saunailta eli on illanki pois ja huomisen olon tietää.. kotona ollessaan kyllä hoitaa lapset ja huolehtii kodista, että saan töitten jälkeen levätä. mutta haluaisin, että viettäis minun kans aikaa, hierois ja hellis, juttelis mahalle ja tunnustelis liikkeitä. siihen ei ole enää aikaa. ite ei tunnu sitä ymmärtävän vaan parhaansa yrittää, mutta mulle ei riitä. iltasin se on niin väsyny ite, että pitää kättä mahan päällä 2min ja nukahtaa..

meän päivä menee niin, että mies lähtee 6 töihin ja tulee 4 aikaan lasten kans kotia. vielä lapset hoitoon 9 ja tulen kotia töistä puol 7. miehen treeni alkaa 7, käyttää sitä ennen koiran ulkona. tulee 9 kotia, mie lähen nukuttamaan lapset puol 10. yhteinen aika 22-23, syödään iltapala ja katotaan telkkaria ja käydään pesulla. 11 aikaan mies jo nukahtaa.. eipä siinä mulle päivässä kovin paljon aikaa liikene... valivali...

susa 32+4
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans yks hellyydenkipeä. Pitäis vaan tunkee miehen kainaloon, mut se saattaapi vielä saada väärän käsityksen, ja joutuupi tositouhuihin itse vaikkei jaksais. :D No ei sentään, mut kyllä huomaa että sitä on kuin kipee kissa kun ei muka tarpeeksi minua hierota ja paijata. Auttais varmaan kun aukasisin suun ja kertoisin et nyt kuule, paijausta kehiin ja heti. ;)

Iho on mulla ollut myös hyvänä, tosin jos suklaata syön niin saattaa tulla pari näppyä. Muuten tuntuu ettei kuivu eikä rasvoitu vaan pysyy vähälläkin hoidolla hyvässä kunnossa. Mites muuten, oletteko värjäilleet ripsiä ja kulmakarvoja, vai vältelleet liikoja kemikaaleja? Minä olen yrittänyt välttää, mut tänään kyl oli pakko kulmat värjätä, kun oli jo niin väritön naama. Ripsetkin on johonkin kadonneet, tulleet tosi lyhyiksi ja värittömiksi. Ei näy eroa vaikka laittais ripsiväriäkin. Oottekos huomanneet moista itsellänne? Tekis mieli jo laitattaa ripsienpidennykset, mutten piheyttäni raaski.

Tänään sain vauvan sängyn laitettua kuntoon, nyt ei muuta kuin odotellaan nyyttiä saapuvaksi. Alkaa jo alaselkä vinkumaan, eikä nukkuminen auta tähän väsymykseen. No, kaikkeen kai tottuu. Onpahan hyvää harjoitusta yövalvomisiin. :kieh:

Systeri 33+2
 
Myrkytyksestä kärsineet: millainen se päänsärky on? Migreeniä poden mut nyt ollu pari päivää järjetön särky, mut ilman oksentamista joka yleistä migreenis. Samalla noussut kova turvotus joka paikkaan. Huolettaa!
 
horoskoopit meillä miehen poika on neitsyt, mies on oikku-oinas huhtikuun 6. ja itse oon niin jäärä-härkä ku olla voi, vappuaaton lapsi 30.4. eli siihen meidän väliin odotellaan pojan syntyvän kun LA on 17.4... katotaan tuleeko oikukas vai jäärä... :heart:

makean nälkä just sanoin miehelle pari tunti sitte että kauhee mikä makeen himo mulla on koko ajan... ja sit spsiä tekee mieli ihan himona. mut enemmän makeeta, ja just niitä kirpeitä :p ennen raskautta en hirveesti makeeta oo koskaan syöny...

masun laskeutuminen mun äiti huomautti asiasta joku kolme viikkoa sitten, että olis mun maha laskeutunu, se oli just niitten kovien suppareitten aikaa... säikähdin sillon ja aloin seuraan niin joo, on se tainnu laskutua jonku verran ku e enää palleaankaan mikään oikeen paina...

facebookkiin en oo kuulunu moneen vuoteen ollenkaan... ei kiinnosta, on aika ärsyttävä paikka, oli ainaki sillon kun ite kuuluin. ärsyttävintä oli ehkä se että osa kavereista yritti sitä kautta pitää yhteyttä enemmän ja kyseli kuulumisia ja pyysi kahville. ite kävin sielä vain tosi harvoin ja isot herneet oli toisilla nenässä kun en heti ollut vastannut niihin... sitte poistin koko profiilion ja loistavasti olen pärjänny ilman facebookia.

minkälaisia sängyn suojia meinaatte laittaa ja mistä niitä vois haalia? oon kyllä ajatellu et jotain suojaa olis hyvä varmuuden vuoks laittaa...

värjäyksistä kulmat ja ripset oon värjänny kerran ja hiuksetki kerran raskusaikana. suunnitelmissa olis värjätä kaikki vielä ens kuun puolella, ennen 17.3. kun kaverilla on sillon 30-v-syndet ja ollaan kyllä menossa sinne vaikka tunnin sinne kyllä ajaa... mun käsittääkseni voi värjätä kun ei usein värjäile, mikä sit on usein niin en osaa sitä sanoa...

Kettelle :hug: ja parempia vointeja
 
Turvotuksesta: Tuleeko teillä muilla esim sääreen kuoppa kun painatte muutaman sekunnin peukalolla? Mulla alkanut turvottamaan nyt ihan urakalla...:/ Äsken otin sukat pois jalasta ja sukan suun kohdalta iho painunut varmaan sentin ainakin kuopalle. Normaalia?? Onneksi saan maanantaina ne proteiini tulokset vaikka terkka kyllä sanoi kans monia muita syitä ku raskausmyrkytys. Tämä turvotus tuli vaan ihan tässä päivän pari sitten...

Hiusten ja kulmien värjäyksestä: Olen värjännyt aivan kuten ennen raskauttakin.
 

Yhteistyössä