oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

GCS15:hug: Voima halit!!! Onneksi vauvalla jo hyvin painoa ja hyvät mahollisuudet selviytyä ulkomaailmassa:heart:
Saadaan eka vauva tähän pinoon.

Kultakurkku kylläpä suaki säikytellään, toivotaan että supparit laantuu:hug:

vauvis ja tyty 32+1
 
GCS15: Huh,Paljon tsemppiä,kyllä kaikki menee hyvin :) Ja tosiaan niinku vauvis kirjoitti,hyvin on jo vauvalla painoa onneksi. Ilmoittele sitten kun jaksat miten meni!

on: täällä huomenna ultra,sitä jännitetään...

Bluebaby ja vauveli 28+4
 
GCS15: HUI. Tsemppiä sinne. Kohta saat ihan pienen käärön :heart:

Mulla siis ei mitään ongelmia, kun supistelluthan mulla on jo monta viikkoa. Ja nyt vaan sitten lääkäri ja kätilö sitä ihmettelivät, kun aiemmin ei ole käyrään piirtynyt kun illastahan ne supistelut on pahimmillaan, ja aina päivällä vain käyrää ajettu. Eilen olin kyllä TODELLA väsynyt, ja tänään on sellainen öllö vähän oksettava olo.
 
Tsemppiä GC15 :hug: varmasti menee kaikki hyvin. :heart: Vauva jo hyvän kokoinen ja oot kuitenkin sairaalahoidossa, missä sua ja vauvaa tarkkaillaan koko ajan ja pitävät teistä hyvää huolta. Me kaikki mammat täällä pidetään peukut pystyssä! :)
 
GCS15:lle tsemppiä tilanteeseen, onneksi pieni on varmasti hyvissä käsissä!

Oma vointi on ok, neuvolassa kaikki ok ja neuvolantäti arvioi lapsen syntyvän normaalikokoisena, 3200g-3500g. Kokoarvioultra on ens kuun lopulla, joten vielä kai tarkentuu. Ihan hyvä, kun mun painonnoususta vois kuvitella jo et tulee jättibaby.

Systeri 32+0
 
Tsemppiä miultakin sinne saliin GCS15!! :hug: On aamusta ollut varmasti todella pysähdyttävä hetki, mutta onneksi kaikki kääntyi parempaan päin. Ja onneksi ihan mukavan kokoiselta tuo lapsukainen jo kuulostaa. =)

Ikäni tulee tässä tulevassa kuussa nousemaan tuonne 35 vuoteen ja laskettu aika on 24.4.

Suska84
Noista lusikkaleivistä: Isoäitini kyllästyi lopulta myös vääntämään niitä sillä oikealla tyylillä eli lusikalla ja helpotti hommaansa pursottamalla piparit. Työ helpottuu huomattavasti ja maku ei kärsi lainkaan! ;) Ulkonäkö nyt tietysti ei ole se perinteinen, mutta kaikkea ei voi aina saada..

Miten tuo huono omatunto tuntuukin olevan niin yleinen meidän naisten keskuudessa etenkin, kun kyse on saikulle jäämisestä työmaalimasta. Vaikka syy on täysin todellinen ja tarpeellinen eikä mikään lusmuilu. Itse kuulun tuohon samaan ryhmään ja ne muutamat viikot, jotka jouduin vaivojen takia (alkuun pahoinvointi ja nyt myöhemmin puhdas väsymys ja turhan kovat supparit) olemaan töistä kotona nyt raskausaikana, olivat tuskaa. Siis henkisesti. Siinä koetin sitten vaan ajatella, että tämä kaikki on vaan vauvan parhaaksi vaikka toisaalta totuus oli se, että ei minusta mihinkään siellä työmaallakaan olisi ollut. Ja olo olisi huonontunut vaan lisää. :ashamed: Nyt ollaan kuitenkin ensimmäistä viikkoa ihan vuosilomilla, jotka jatkuvat tuonne äippälomiin asti. Ei tarvitse enää lusmun tunteesta kärsiä. (Paitsi siksi, ettei kotona saa tehtyä sitä kaikkea, mitä itse haluaisi ja omiksi tavoitteikseni pistän...: /)

Tosiaan kamalalta tuntuu, kun täällä olette jo kaikki hankinnat suorittaneet ja vauvan kaappi on laitettu kuntoon ja vaatteet pesty jne. Miä en ole tehnyt mitään. No, kelan äippälaatikon olen kattonut läpi, mutta en pessyt tai lajitellut. Koetan tässä odotella sitä pesänrakennus vaihetta, mikä minulla ainakin aiemmin on tullut tuossa hieman myöhemmin. Työ luistaa sitten niin mukavasti ja silloin jaksaakin niin paljon paremmin. Siis, jos kaikki menee kuten edellisissä raskauksissa.. :rolleyes:
 
GCS15: Uskon että varmasti säikäytti tuo kokemus, mut onneks pääsitte ajoissa sairaalaan ja sua ja vauvaa hoidetaan siellä! Ja pikkuisella hyvin jo kokoa niin eiköhän täällä ulkomaailmassa pärjää. Odotan kovasti kuulumisia ja tsemppiä tulevaan :hug: kohta saat pikkuisen syliin :heart:

Käytiin tänään tytön kanssa Kelassa ja samalla ostamassa pinnasänkyyn päiväpeitto. Löysin onneksi samanlaisen kuin esikoisella, erivärisenä vaan! Kauhee järjestämisen tarve koko ajan, odotan että mies sais koottua vauvan vaatekaapin että pääsisin pesemään pikkuruisia vaatteita jo! Ja varastossa odottaa esikoisen vaatteita jotka saan myös kohta käydä läpi ja lajitella mitkä sopii vauvalle, mitkä menee kirppikselle ja mitkä säästetään :heart:

Viime yönä ei tullut millään uni. Pyörin yli tunnin sängyssä ennen kuin nukahdin ja sit heräsin pirteänä klo. 02.08!!! Mulle ei IKINÄ käy näin! Rupesin sit viikkailemaan pyykkiä, kattomaan dvd:tä jne, mut ei millään. 6 aikaan sain just nukahdettua ni eikös sit miehen herätyskello soi :headwall: Nytkään ei väsytä pahemmin vaikka vois mennä tytön kans nukkumaan. Enteileekö tä nyt että piakkoin ois jotain tapahtumassa+ Ei kyllä kovin kipeesti ees vielä supistele tai mitään...

Aventin tuteissa on semmonen suojus mikä tulee vaan sen suuhun laitettavan osan päälle. Ei ole siis semmosta isoa koteloa kuin esim. MAMin tuteissa joihin mahtuu 2 tuttia. Ainakin Stockalta ja lastentarvikeliikkeistä saa noita tutteja.
 
GCS15 kylläpäs oot joutunut säikähtään, hui. Onneksi olet jo suht hyvillä viikoilla ja vauvalle ehtii nyt vielä kortisonikin vaikuttamaan, kun ei heti tarvinnut leikata. Pian saat nyytin käsivarsillesi:heart: Me ollaan hengessä mukana!
 
GCS15 onnea koittelemukseen ja onneksi viikot noin pitkällä! Ei tartte montaa viikkoa keskoshoidossakaan olla kun saatte jo nyytin kotiin ja pääset heti antamaan kenguruhoitoa vauvalle kunhan leikkauksen jälkeen tokenet :) Nyt vaan jännätään kumpi sieltä sitten tulee maailmaan!

(.) itellä kans levollinen mieli sen suhteen et jos vauva lähtis tulemaan niin tietää et on hyvät mahikset selvitä :) Mies tulee kotiin puol viiden maissa ja sit saa vaan illan olla.

Champion ja Martti 32+1
 
GCS: tsemppiä kyllä kaikki vielä järjestyy meillä on niin hyvä systeemi täällä suomessa.

Tapani mukaan olen myöhässä, vasta nyt löysin tämän ketjun ja rv 32 jo menossa. Herään yöllä vessaan, nenäverenvuotoon ja muuten vaan kahdelta, neljältä ja kuudelta, minkä jälkeen en enää viitsi mennä nukkumaan, kun puoli seiskalta pitää herätä töihin. Enää pari viikkoa töitä ja sitten voisi aloittaa äitiysloman. Raskaus on mennyt hyvin, mitä nyt pientä anemiaa oli yhteen väliin ja nyt on tullut isot turvotukset jalkoihin ja käsiin. Nimimerkillä michelinman.

Lyllerrän sitkeästi eteenpäin ja kuuntelen ihmisten arvioita jättimahastani että "onkohan siellä kaksoset" ja "sehän näyttäisi jo olevan vähän laskeutunut heiman viime viikosta" (edellinen kommentti tuli siis aivan vieraalta ihmiseltä töissä, en tiennyt että näin tarkkaan seurataan :D

Painoa ei ole onneksi vielä kauheasti tullut, oli sen verran ennestään kertymää, ettei ole väliksikään. Kuntosalilla olen myös yhä käynyt ja saan siellä piiiitkiä katseita osakseni :D
 
bluebaby mä lin ymmärtäny ettei vettäkään sais juoda kuin suullisen tai pari, mutta siellä testissä mulle ainaki sanottiin että olis vonu juoda vettä, ei nyt tieten litratolkulla mut kuitenki, mutta että sen litkun juomisen jälkeen ei saa.

me saatiin tänään meidän oma auto takasi :wave: ja tuli kaiken lisäks tonnin halvemmaks kun luultiin sen tulevan. on sitä jo odotettuki ku se meni rikki marraskuun lopulla tai joulukuun alussa, en ihan tarklasti edes muista tän raskausdementian takia :whistle: ai että oli ihana ajaa omalla =)

ah, ja ne lusikkaleivät... ne oli just niin hyviä ku muistelinki :p

jotain muutaki piti taas kirjottaa mut tää muisti... palaan asiaan jos muistan josai vaiheessa :ashamed:
 
bluebaby: Mulle ohjeistettiin et sokerirasitusta ennen ei saa syödä eikä juoda 12h, vettä saa ottaa niin että "suuta kostuttaa", muuten tulos voi vääristyä. Käytännössä "kostutin suuta" hampaiden pesujen yhteydessä. Oli aikamoinen jano aamulla rasituksessa, mutta toisaalta janoisena meni se litku siellä paremmin alas:)
 
GCS15: Mäkin toivottelen sinne paljon voimia ja enkeleitä matkaan:hug: Onneksi viikkoja on jo yli32, kun noilla viikoilla ne keskoset on jo niin paljon kypsempiä selviämään kohdun ulkoisesta elämästä, eivätkä yleensä tarvitse niin pitkään apuja:heart:

Bluebaby: Täällä Helsingissä taas ohjeistettiin, että lasin vettä saa aamulla juoda (mut mä en kyl olis sinne labraan paastoarvon ottamiseenkaan asti selvinnyt, ellen olis juonut pikkaisen enempi sitä vettä). Toivottavasti se ällötys menee sulta hyvin! Mullahan viimeksi epäonnistui, kun en vaan selvinnyt siitä litkun juomisesta vaan yökin koko ajan ja pidättelin oksennusta vedet silmissä :x


Mun suurin himo tällä hetkellä on hedelmäsalaatti/-rahka, suklaa+ jätski... Ennen raskautta olin ehdottomasti aina makean perään, mut alkuraskaudesta en saattanut syödä ollenkaan suklaata ja muitakin makeita meni tosi vähän. Sit toisella kolmanneksella makeat alkoi maistumaan, mut harvemmin edelleen ja nyt viimeiset viikot on ollut hirveä makeanhimo:ashamed: Musta taitaa tulla jättiläinen tällä menolla (nyt siis koko raskauden aikana tullut yht.11kg), vaik th oliki vielä ihan tyytyväinen mun painonkehitykseen, kun ylipainoa ei ollut ennestään. Olin vaan silti itse pitänyt tuota 12kg jonkinlaisena rajana. Mut minkäs teet, kun on edelleen pakko syödä tiheästi. Tänään viimeksi oksetti. Ja viimeksi oksentamaan jouduin viime lauantaina.

Kelan päätöksistä sen verran, et mulle tuli eilen postissa vihdoin se äitiysrahapäätös ja laskelmat, kun äippäloma alkaa virallisesti 27.2. Pakkauksen sentään sain reilu pari viikkoa sitten.

Tiijona & Taavi 32+4:heart:
 
Hei pitkästä aikaa,

ihan aluksi hurjasti voimia GCS15! Toivottavasti kaikki menee hyvin.

En ole pitkään aikaan jaksanut kirjoitella mitään, lukemassa käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti sekä täällä että facebookissa :) Oma olo ollut kohtuullisen hyvä, mutta viimeiset nelisen viikkoa kovin väsyttänyt ja huono olo melkein joka ilta.

Mulle voisi päivittää tonne etusivulle Poikalupauksen, joka saatiin jo tossa viime vuoden lopulla toisessa ultrassa mutta en nyt muista kävinkö täällä siitä kirjoittamassa.

Alkaa olla hankinnat kasassa, enää hoitopöytä ja satunnaista sälää uupuu, mutta suurin osa kaikesta tavarasta on vielä siistissä pinossa olkkarissa kun ei huonolta ololta ole oikein saanut tuota lastenhuonetta laitettua (remontin ja muuton jäljiltä se on vielä täynnä kaikkea satunnaista tavaraa, joka on pitänyt purkaa omille paikoilleen jo syksystä lähtien).

Eipä tässä muuta tällä kertaa, koitan hieman aktiivisemmin jaksaa päivitellä kuulumisia tässä vielä ennen huhtikuuta :)

--
Cerine + vaavi (rv 30+4)
 

Yhteistyössä