Oonko mä jotenkin tiukkis, mutta mun mielestä 11v paikka ei oo tähän aikaan kylillä...

Alkuperäinen kirjoittaja Ilonaäippä:
Juu ei.. ja mitä ihmettä ne siellä kaupassa pyörii... Meijen 11-vuotiaalla on onneksi muutakin tekemistä =)
Joo, en tajuu kanssa. Meillä ei oo puhettakaan, että pääsisivät kavereiden kanssa mihinkään aikaan kaupungille pyöriin. Esikko saattaa päästä kesällä kaverinsa kanssa Heseen syömään.
 
Mä en ymmärrä sitä kun sellaset 10-12vuotiaat pyörii kaupassa pelikoneiden ympärillä, pummivat rahaa ym...ja naureskelevat avoimesti asiakkaille ja kommentoivat muita ihmisiä isoon ääneen :/ siis lähinnä pojat. toinen ärsyke on sitten samanikäiset tytöt jotka hihittelevät ja naureskelevat ja arvostelevat muita ihmisiä...joskus ahdistaa tollanen, ku itellä on niin huono itsetunto...
 
huh
Joo, aika usein näkee vieläpä tosi pienikokoisia (ja hyvin nuoria, iän näkee mm. vaatetyylistä ja kuulee puheesta) tyttöjä jossain Kampissa arki-iltana :eek:. Minä en viitsi liikkua sielläpäin enää kahdeksan jälkeen jossei ole pakko ja jotkut antavat lastensa "temmeltää" kuin mitään ongelmaa ei olisi?? Samoin Itäkeskukseen ei ole mitään asiaa alkuillan jälkeen.
 
joo
ei se päivittelemällä muuksi muutu, kaikilla ei ole huolehtivia vanhempia. Lapsuus meni pyöriessä toisten heitteillä olevien lasten kanssa juurikin kaupoilla jne paikoissa pyörien. Kotona oli kännäystä, tappelua ja pieksämistä ja muutakaan turvapaikkaa ei ollut.
Ennemmin siellä kaupallakin kuin kotona hakattavana. Monella lapsella on nykyään samallaiset olot kotona. Ja pahemmatkin. joillakin vain vissiin helpompaa kun ei lapset ole "tiellä".
Surkeetahan se on mutta ei se päivittely asiaa miksikään muuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
ei se päivittelemällä muuksi muutu, kaikilla ei ole huolehtivia vanhempia. Lapsuus meni pyöriessä toisten heitteillä olevien lasten kanssa juurikin kaupoilla jne paikoissa pyörien. Kotona oli kännäystä, tappelua ja pieksämistä ja muutakaan turvapaikkaa ei ollut.
Ennemmin siellä kaupallakin kuin kotona hakattavana. Monella lapsella on nykyään samallaiset olot kotona. Ja pahemmatkin. joillakin vain vissiin helpompaa kun ei lapset ole "tiellä".
Surkeetahan se on mutta ei se päivittely asiaa miksikään muuta.
Nimenomaan surkeeta.
 
miuku
Mua ärsyttää ylikaiken ne kaupoissa notkuvat teinit! Potku persuksille ja asiakkaille ostorauha. Ne muuten on jokavuotinen ilmiö näin keväisin, mistä lie kiven kolosta kaivautuvat.
 
myy
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja just ( vierailija):
meillä saa kauppaan mennä mut kyl viimeistään 19.30 haetaan pois ei kulje kylillä ku kaikkia on liikenteessä ainakin Salossa.
Mä en päästä edes lähikauppaan, ilman lupaa. Mulle on aina ilmoittauduttava, missä ja kenen kanssa ollaan.
Meillä on 11v kanssa ihan sama homma. Ei saa mennä mihinkään "hengailemaan" puistoon tai kylille kavereiden kanssa, kavereiden kotiin voi mennä leikkimään. Pari kertaa olen antanut luvan kaverin kanssa käydä karkkia ostamassa kaupasta, yksin käy kaupassa joskus ostoksilla.

Mun mielestä ei ole vielä mitään asiaa notkumaan mihinkään, siinä vaan tulee poikaporukassa "loistavia" ideoita.... Mitä pitempään saa pidettyä järkevissä puuhissa, niin sen parempi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
[
Meillä on 11v kanssa ihan sama homma. Ei saa mennä mihinkään "hengailemaan" puistoon tai kylille kavereiden kanssa, kavereiden kotiin voi mennä leikkimään. Pari kertaa olen antanut luvan kaverin kanssa käydä karkkia ostamassa kaupasta, yksin käy kaupassa joskus ostoksilla.

Mun mielestä ei ole vielä mitään asiaa notkumaan mihinkään, siinä vaan tulee poikaporukassa "loistavia" ideoita.... Mitä pitempään saa pidettyä järkevissä puuhissa, niin sen parempi.
Samoilla linjoilla meilläkin mennään.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilonaäippä:
Juu ei.. ja mitä ihmettä ne siellä kaupassa pyörii... Meijen 11-vuotiaalla on onneksi muutakin tekemistä =)
Joo, en tajuu kanssa. Meillä ei oo puhettakaan, että pääsisivät kavereiden kanssa mihinkään aikaan kaupungille pyöriin. Esikko saattaa päästä kesällä kaverinsa kanssa Heseen syömään.
On se kumma jos ei saa kaupungilla vähän käydä, vaikkapa ihan katselemassa kaupoissa.
 

Yhteistyössä