Oonko hirvee niuhottaja, jos "kiellän" tota ukkoa lähtemästä reissun?

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Ei 5kk ikäinen ole hankala tai painava kantaa...

Eli en ymmärrä perusteluja, mutta kerro miehellesi huolestasi ja miettikää yhdessä.
Näinpä. 2-vuotias JA 5 kk ikäinen ovat jo hieman hankalia kantaa. Koira-asiaan en ota kantaa, koska en koiria siedä muutenkaan. Viisi minuuttia minkä tahansa koiran kanssa olisi minulle jo liikaa ja riittävä perustelu kieltää mikä tahansa reissu. ;)

Rahaperustelun ymmärrän täysin. Siksipä "yhteiset rahat" on ollut aina minulle täysin vieras käsite.

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki :
Sinuna sanoisin, että mene ihmeessä, mut varataan nyt samalla mulle viikon mittainen loma YKSIN! Jos se sopisi ukolle niin ok, menköön harrastuksensa parissa vaikka hornan tuuttiin...
No, kokelin. Arvatkaapa mikä oli vastaus?

-Ethän SÄ mihinkään voi lähteä, ku on lapsiki!

Ja nauro päälle. :kieh: Eipä sinäänsä, et edes viikkoa kykenisin olemaan erossa vauvasta.

Seuraavaks sanoin, et haluun kyllä jotain sitte kans ite tehdä, esim käydä siellä kampaajalla. Mitä vastas siihen?

-No mistäs meinaat, et siihen rahaa saatais?

Just. :headwall: Ei viikon matka mitään maksa, mut se mun kampaaja, se vasta tyyristä onki...! :kieh:

vieras
No eikö se sun mies tajua, että teillä ei ole varaa sen reissuihin?

Ehdotan, että pistä itse säästöön itsellesi oma osuutesi, älä anna rahojasi reissuihin. Kerätkööt itse rahansa.

Minä en antaisi lähteä. Vaikka miten olisi rakas harrastus jne blaa-blaa, niin minusta kaiken tuollaisen ylimääräisen voi aivan mainiosti laittaa hyllylle lapsen ekan vuoden ajaksi. Ehtii se mies sinne ensi vuonnakin. Se on vain yksi reissu, joka kaiken kukkuraksi pitäsi maksaa muutenkin vähistä rahoista.

Pedi
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki :
Sinuna sanoisin, että mene ihmeessä, mut varataan nyt samalla mulle viikon mittainen loma YKSIN! Jos se sopisi ukolle niin ok, menköön harrastuksensa parissa vaikka hornan tuuttiin...

Ja nauro päälle. :kieh: Eipä sinäänsä, et edes viikkoa kykenisin olemaan erossa vauvasta.

Seuraavaks sanoin, et haluun kyllä jotain sitte kans ite tehdä, esim käydä siellä kampaajalla. Mitä vastas siihen?

Just. :headwall: Ei viikon matka mitään maksa, mut se mun kampaaja, se vasta tyyristä onki...! :kieh:
No kysyppä miten se voi lähteä kun silläkin on lapsi.. Ja sitten sanot sille että sä menet parturiin se maksaa x euroa, että ottaa sen huomioon reissua suunnitellen,sillä on sen x euroa vähemmän rahaa siellä..

JONSERED Karhunkantaja

Sanopa, että samasta kassasta, kuin matkarahat, tietenkin, eikö se olekaan ehtymätön? Pakkohan rahaa on olla, jos matkustella voi... :whistle: :saint:

vieras

Ihan tän irrallisen keskustelunpätkän perusteella kysyisin, jäisikö miehesi todella menemättä jos kieltäisit? Siis oletko ihan kynnysmaton asemassa?

Apua olis ehkä mahollista saada, mut... Se on vaan ihan varmaa, et siitä tulee sitte vaan sanomista, et "mitäs hankitte lapsen, jos ette koiraakaa saa hoidettua"... :headwall: [/quote]

No mäkin sanon niin. Tiesit kyl missä asutte ja että teillä on koira,kun lasta aloit oottamaan. Miehes tavat tiesit varmaan myös. Eli kyl sä nyt hakemalla haet parempaa syytä,ku se et sua vituttaa,etkä halua jaksaa sitä viikkoa,ku sulle ei oo siin palkintona yhtään mitään ja miehes saa viikon "rillutella". Ala laittaan miehes kans sun ja mun rahat ja kaikki menot puoliks jne. ja sanot et sun menoihin ei löydy ylimäärästä jos ei mmunkaan. Eihän tollanen oo mistään kotosin. Mun mies tekee reissuhommia ja ostaa aina ittellensä jotain,esim, uutta autoa,moottoripyörää jne. kaikkee mitä se haluu,mut se ostaa myös meille ja maksaa meidänkin elämisen.

Viblsp
Hmm, jos nainen haluaisi lähteä viikoksi jonnekin, mies haukuttaisiin ihan paskaksi ja huonoksi isäksi, jos ei jaksaisi olla vauvan kanssa tuota aikaa. Ja että äidillä on oikeus tuulettua välillä. Ja sanottaisiin vielä, että "pidä hauskaa! Kyllä mies pärjää sen aikaa!"

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Hmm, jos nainen haluaisi lähteä viikoksi jonnekin, mies haukuttaisiin ihan paskaksi ja huonoksi isäksi, jos ei jaksaisi olla vauvan kanssa tuota aikaa. Ja että äidillä on oikeus tuulettua välillä. Ja sanottaisiin vielä, että "pidä hauskaa! Kyllä mies pärjää sen aikaa!"
Sä taisit lukea ihan ajatuksella koko ketjun....

JONSERED Karhunkantaja
Mutta jos ap ei halua miehen lähtevän, voisi keksiä jonkun muun tekosyyn, kuin se, että 5 kk ikäinen on painava kantaa...

Itseasiassa, ei siihen mitään tekosyitä kaivata, kunhan kertoo oman mielipiteensä. Kukin tekee päätöksensä itse. Ei toisen aikuisen tekemisiä voi kielloilla rajoittaa, jos ei toinen itse ymmärrä.

Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luin kyllä. Mutta mieshän haukuttaisiin ihan paskaksi, jos ei selviäisi vauvasta ja koirasta.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:

Sanopa, että samasta kassasta, kuin matkarahat, tietenkin, eikö se olekaan ehtymätön? Pakkohan rahaa on olla, jos matkustella voi... :whistle: :saint:
Tää on jo vanha juttu, yritetty on. Se menee katsos niin, ettei niittä rahoja kertakaikkiaan ole. Eli mies lainaa veljeltään (joka siis myös lähtee reissuun) sen könttäsumman ja maksaa sitäsitte pikkuhiljaa takas.

Ja ennenku joku fiksu keksii, ni en tasan ala mistään lainaamaan jotain kampaamo-rahoja, sitte oon mieluummin variksenpelätin. Säästää oon yrittäny, mut loppukuusta ne on vaan pakko käyttää sit kuitenki ruokaan...

vieras
Luin kyllä. Mutta mieshän haukuttaisiin ihan paskaksi, jos ei selviäisi vauvasta ja koirasta.
Ja jos nainen käyttäisi perheen säästöt omiin tarkoituksiinsa, niin mitähän siitä sanoittaisiin? Silitettäisiin päätä varmaan?

Mun mielestä tässä ainakin näkyi olevan tuo eriarvoisuus se tärkein pointti. Jos toinen ei voi lähteä mihinkään, koska on lapsia ja toinen voi. Toinen ei voi mennä parturiin vuoteen, kun taas toinen voi lähteä viikon reissuun.

Ja sori, että sun miestä on haukuttu sen perusteella mitä olet itse täällä itkenyt...

Viblsp
Ja jos nainen käyttäisi perheen säästöt omiin tarkoituksiinsa, niin mitähän siitä sanoittaisiin? Silitettäisiin päätä varmaan?

Mun mielestä tässä ainakin näkyi olevan tuo eriarvoisuus se tärkein pointti. Jos toinen ei voi lähteä mihinkään, koska on lapsia ja toinen voi. Toinen ei voi mennä parturiin vuoteen, kun taas toinen voi lähteä viikon reissuun.

Ja sori, että sun miestä on haukuttu sen perusteella mitä olet itse täällä itkenyt...
Tämä ei liity mun mieheen mitenkään.

Kampaamo ei oikein ole samalla viivalla reissun kanssa. Hiukset on hiukset, reissu on elämys. En sano kuitenkaan, että tuo olisi oikein tehty mieheltäkään, mutta jos tilanne olisi toisinpäin, kyllä takuulla toitotettaisiin, miten äidillä on oikeus vapaaseen ja ehkä sanottaisiin jopa että "jätä se vauva vain miehen hoiviin ja lähde! Sinä olet sen ansainnut." Ja varmaan sanottaisiin, että jos mies ei ole valmis hoitamaan vauvaa (ja koiraa) niin se ei ole mikään mies, vaan paskakasa. :)

jensku
Muksu rintareppuun ja koiran kanssa lenkille. Tai näin minä asian aikoinaan ratkaisin...oli huomattavasti helpompaa kuin vaunujen kantaminen alas hissittömässä talossa.

*Ä*
paitsi että äitihän ei voi lähteä,joten toi on aivan spekulointia. Ja jos voisikin, niin kyllä äiti haukuttaisiin ekaksi :(

Kampaamo ei oikein ole samalla viivalla reissun kanssa. Hiukset on hiukset, reissu on elämys. En sano kuitenkaan, että tuo olisi oikein tehty mieheltäkään, mutta jos tilanne olisi toisinpäin, kyllä takuulla toitotettaisiin, miten äidillä on oikeus vapaaseen ja ehkä sanottaisiin jopa että "jätä se vauva vain miehen hoiviin ja lähde! Sinä olet sen ansainnut." Ja varmaan sanottaisiin, että jos mies ei ole valmis hoitamaan vauvaa (ja koiraa) niin se ei ole mikään mies, vaan paskakasa. :)
Sen verran oon kyllä tällä palstalla oppinu, et jos 5kk vauvan äiti jättää muksun edes yökylään on se täys paska eikä olis lasta koskaan ansainnukkan. Eihän siitä oo montaa päivää, ku täällä viimeks moralisoitii jollekki, ku vauva oli yökylässä ja kyseinen äiti otti *HUI* yhden (!) oluen. Että en nyt oo sun kanssa ihan samoilla aaltopituuksilla tässä asiassa...

Yhteistyössä