H
hankala ystävä?
Vieras
Eräs ystäväni on alkanut PartyLite-esittelijäksi ja hänen täytyy nyt ensi alkuun saada 6 kutsua pidettyä kk aikana.Pyysi,tai oikeastaan painosti minua siihen,että olisin pitänyt kutsut.Sanoin kauniisti,että en taida nyt oikein jaksaa ,eikä oikein kiinnostakaan koko touhu.Noh,hänen mielestään se olisi olut suuri ystävänpalavelus ja otti nokiinsa..Yritti kuitenkin vielä painostaa kyselemällä,että mikä siinä on niin vaikeaa niitä järjestää jne.minä yritin selventää,että kun meillä on kolme pientä lasta ja miehelläkin epäsäännöllinen vuorotyö,ettei tiedä,miten ne vuorot menee ym.Mutta hän ei siltikään voi käsittää kuulemma.Hänellä itsellään ei ole lapsia omasta halustaan ja elämä muutenkin näköjään liian helppoa,kun näkee asiat niin yksinkertaisina.Ja miksei olsiikaan helppoa,kun ei hän työssäkään käy vaan sen kun hurvittelee ukkonsa rahoilla ja nyt on sitten sivutyöksi ottanut tämän kynttilähomman.J ailmeisesti kuvitteli,että painostamalla saa kutsujen pitäjät kerättyä..
Mutta on se oikeasti kumma,että "ei" on niin vaikea ymmärtää!Pitää yksityiskohtaisesti selittää kaikki asiat,että miksi koen sen hankalana ja sitten hän väittää,että kunhan selittelen vain..Argh!
Onko tälläinen ystävä edes ystävyyden arvoinen,kun on itsekin valmis hylkäämään minut ystävänä,jos en mene hänen pillinsä mukaan..
Minulla kyllä tuli huono omatuntokin siitä,kun en nyt sitten "auttanut"häntä,muta enhän voi itseäni pakottaa,jos ei vain kiinnosta tuo touhu?
Mutta on se oikeasti kumma,että "ei" on niin vaikea ymmärtää!Pitää yksityiskohtaisesti selittää kaikki asiat,että miksi koen sen hankalana ja sitten hän väittää,että kunhan selittelen vain..Argh!
Onko tälläinen ystävä edes ystävyyden arvoinen,kun on itsekin valmis hylkäämään minut ystävänä,jos en mene hänen pillinsä mukaan..
Minulla kyllä tuli huono omatuntokin siitä,kun en nyt sitten "auttanut"häntä,muta enhän voi itseäni pakottaa,jos ei vain kiinnosta tuo touhu?