Oon vissiin älyttömän huono ystävä nyt..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hankala ystävä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hankala ystävä?

Vieras
Eräs ystäväni on alkanut PartyLite-esittelijäksi ja hänen täytyy nyt ensi alkuun saada 6 kutsua pidettyä kk aikana.Pyysi,tai oikeastaan painosti minua siihen,että olisin pitänyt kutsut.Sanoin kauniisti,että en taida nyt oikein jaksaa ,eikä oikein kiinnostakaan koko touhu.Noh,hänen mielestään se olisi olut suuri ystävänpalavelus ja otti nokiinsa..Yritti kuitenkin vielä painostaa kyselemällä,että mikä siinä on niin vaikeaa niitä järjestää jne.minä yritin selventää,että kun meillä on kolme pientä lasta ja miehelläkin epäsäännöllinen vuorotyö,ettei tiedä,miten ne vuorot menee ym.Mutta hän ei siltikään voi käsittää kuulemma.Hänellä itsellään ei ole lapsia omasta halustaan ja elämä muutenkin näköjään liian helppoa,kun näkee asiat niin yksinkertaisina.Ja miksei olsiikaan helppoa,kun ei hän työssäkään käy vaan sen kun hurvittelee ukkonsa rahoilla ja nyt on sitten sivutyöksi ottanut tämän kynttilähomman.J ailmeisesti kuvitteli,että painostamalla saa kutsujen pitäjät kerättyä..
Mutta on se oikeasti kumma,että "ei" on niin vaikea ymmärtää!Pitää yksityiskohtaisesti selittää kaikki asiat,että miksi koen sen hankalana ja sitten hän väittää,että kunhan selittelen vain..Argh!

Onko tälläinen ystävä edes ystävyyden arvoinen,kun on itsekin valmis hylkäämään minut ystävänä,jos en mene hänen pillinsä mukaan..

Minulla kyllä tuli huono omatuntokin siitä,kun en nyt sitten "auttanut"häntä,muta enhän voi itseäni pakottaa,jos ei vain kiinnosta tuo touhu?

Tuli niin paha mieli,kun toinen piti MINUA hankalana..Ja hänen mielestään ei olisi ollut homma eikä mikään kutsua vain ystävät(missä ne on?)koolle ja keksipaketti pöytään,thats it.äh,turha kai hänen kanssaan sitten edes aiheesta väitellä,kun ei vain usko,ettei kaikkien elämä ole yhtä huoletonta ja helppoa kuin hänen..Kun ei jaksa niin ei jaksa!
Kiitos teille myötätunnosta:)

siis etkö voi kutsua naapureita jos sinulla ei ole ystäviä?

Kyllä osaksi kuulostaa siltä että olet kateellinen ystävällesi hänen elämästään. Kyllähän saisit itsekin piristystä jos pitäisit hänen takia ne kutsut.

6 kpl kutsuja PAKKO pitää kk sisään! :o

Kauheeta. :snotty:

No siis, mun mielestä sun ei oo mikään pakko, ja sun ystävän pitäis se tajuta.

Tai sano, et selvä, jos hommaa lastenvahdin, siivoaa ja leipoo, niiin sitte. ;)

Se on tottunut saamaan suuttumalla periksi asiat. Älä mieti koko asiaa, anna olla. Jos aikuinen ihminen kehtaa olla noin lapsellinen, niin se on hänen ongelmansa. Hoitakoon helkkarin kutsunsa itse.

Minä olen sanonut suoraan etten hyväksy markkinointitapaa kun minua on painostettu, Tupperwaret, Partylitet tms. ovat kaikki sellaisia juttuja mihin en ikinä ryhtyisi. Pidän sitä ystävien hyväksikäyttönä.

Yksi ei aikonut antaa periksi, kun en suostunut tulemaan tuppereille; "mun pitää saada porukkaa kasaan että saan emännänlahjan". Kysyin paljonko se muovikippo maksaa, voin antaa rahat siihen......

Häijyäkö???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä osaksi kuulostaa siltä että olet kateellinen ystävällesi hänen elämästään. Kyllähän saisit itsekin piristystä jos pitäisit hänen takia ne kutsut.

Kuka olisi kateellinen jos toisen elämä ovat kynttilät???

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuli niin paha mieli,kun toinen piti MINUA hankalana..Ja hänen mielestään ei olisi ollut homma eikä mikään kutsua vain ystävät(missä ne on?)koolle ja keksipaketti pöytään,thats it.äh,turha kai hänen kanssaan sitten edes aiheesta väitellä,kun ei vain usko,ettei kaikkien elämä ole yhtä huoletonta ja helppoa kuin hänen..Kun ei jaksa niin ei jaksa!
Kiitos teille myötätunnosta:)

Ystäväsi taitaa pitää sinua itsestäänselvyytenä.
Eihän se nyt SINUN ongelmasi ole hankkia hänelle potentiaalisia ostajia? Ja kyllä hänen pitäisi kohteliaasti kysyä sinulta, että kävisikö sinulle tilaisuuden järjestäminen, eikä suinkaan ottaa nokkiinsa kieltäytymisestä. Ystäväsi on harvinaisen hankala, kun ei ymmärrä elämäntilannettasi. Ei muuten vaikuta kovin empaattiselta.
ET OLE HANKALA.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja sinähän toivottavasti vitsailet?

Jos haluat auttaa ystävääsi niin voithan kysyä omilta ystäviltä ja sukulaisilta haluaako he pitää kyntilä istujaiset?

Et ole mitenkään huno ystävä vaikka et halunut itse olla emäntänä.

Yhteistyössä