Kun ystävä puukottaa selkään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lakkasin pitämästä yhteyttä, kun koin ystäväni tietyt teot ja käyttäytymisen ahdistavana ja loukkaavana.

Nyt ystävä on alkanut syytellä minua: milloin olen lapsellinen, milloin katkera, milloin mitäkin.

Olen alkanut kyseenalaistaa omaa käytöstäni: teinkö sittenkin väärin, kun en halunnut tuota ihmistä enää lähelleni? Olivatko hänen tekonsa yms. asiat todella sellaisia, että kannatti lopettaa yhteydenpito...

Asioista on yritetty keskustella, mutta tuo "ystävä" ei näe itsessään mitään vikaa. Vika on tietysti minussa. En minä turhaan loukkaantuisi tai pahoittaisi mieltäni kerta toisensa jälkeen - järkeni puhuu että tein oikean päätöksen.

Jotenkin ahdistaa, että saan jatkuvasti kakkaa niskaani ja nyt olenkin alkanut pohtia, että syystäkö?! Vaikka tiedän, että en ole tehnyt mitään väärää. Taito tuo toisten "turha syyllistäminenkin", "ystävä" osaa näytellä.

Anteeksi, jos kukaan ei tajunnut tästä mitään. Yritän helpottaa oloani purkautumalla.

ja anna ystäväsi olla omissa oloissa. Älä vastaa puhelimeen, tai jos näet, vaihda lyhyesti ja asiallisesti kuulumiset ja häivy. Ei kuulosta siltä että olisit tehnyt väärin.
Mulla samanlainen ex-ystävä ja tein näin. Miksi pahoittaa omaa mieltä jatkuvasti sillä kun toinen puukottaa..

Jos ystävä nytkin syyttelee sinua lapselliseks ja katkeraks ym, niin et todellakaan tehnyt mitään väärin, vaan aivan oikein. "Ystäväsi" on vaan taitava manipuloija, ja saa siulle pahan mielen. Kannattaa todella miettiä, haluatko olla tollasen ihmisen kanssa tekemisissä, saati pitää häntä ystävänä.

Itse ajattelen niin, että jos ystäväsi nyt on ruvennut avautumaan ja selvittelemään teidän välejä. Tai kertoo että olet lapsellinen/katkera tms? Tämä osoittaa srn että hän koittaa kantaa vastuuta teistä yksin ja sinä vastaat tuohon hätähuutoon loitontumalla. Epäilemättä ystäväsi ei sano turhasta. Oletteko puhuneet syitä..mitä ystäväsi on kertonut mistä voisi johtua? Onko tilanne omasta mielestäsi puhtaasti vain hänen vikaansa? Hän kuitenkin on tainnut yrittää jotain..ainakin puhua? Oletko sinä ollut hänen veroinen? Ystävän merkit omaava? Mieti vielä ennenkuin hylkäät sillä syy voi olla sinussakin ja anteeksipyyntö on paikallaan silloin. Pystytkö siihen

Oikea ystävä ei toimi sinunlailla..vaan hän selvittää asiat ja osoittaa katumustaan kunnolla. Valheellinen ystävä vetäytyy ja luulee itsensä virheettömäksi. Puhuu omaan etuunsa muille asiat. Ja valheellinen ystävä hylkää kunnolla yrittämättä. Luulen että olet tämä Valheellinen tapaus? Henkisesti olet vielä ymmärtämätön huomaa.

Yhteistyössä