Oon raskaana..

  • Viestiketjun aloittaja todella harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja siis tässä asiassa on pieni mutta.. Lapsi voi olla myös toisen miehen, sillä mulla oli kuukauden kestävä suhde toiseen mieheen :(
Ensin ärsytti, kun sua niin kovasti parjattiin vahingosta. Mutta tämän luettuani sanon, että olet vastuuton idiootti. Täysin vastuuton. Onko kivaa olla suomalaista pohjasakkaa joka paneskelee ympäriinsä kumitta tietämättä kenen lasta kantaa? Ei tullut mieleen, mitä lapsi mahtaa tuumata kuullessaan, että ei äiti raskausaikana oikein tiennyt kuka sun isä on, kun äiti jakoi tavaraa vähän runsaammalla kädellä ympäriinsä...:)

Olisitko itse halunnut saada alkusi tuolla tavalla?
En tiedä mistä toi hymiö pomppasi tuonne.
 
Hmpt, no.. Jotku käyttää varmoja päiviä, jotkut keskeytettyä... Joskus toimii, joskus ei..

Sun pitää miettiä mitä haluat. Sun sisällä on nyt pieni ihmisen alku, jolla on pian pienet sormet ja varpaat ellei olekin jo. Jokatapauksessa Onnea raskautumisesta ja hedelmällisyydestä! =)

Tsemppiä jatkoon!
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Muistuttaisin myös että raskauden voi keskeyttää jos tilanteeseen ei sopeudu. Emme elä keskiajalla. :p

Onneksi.
aivan totta.
Emme eläkään.. niin voikin keskeyttää mutta silloin todellakin olisi opittava käyttämään ehkäisyä. Ja kyllä,tuomitsen tuollaisella leikkimisen vaikka sillä ei ole väliä minä minä ajattelen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Aha,miten niitä vahinkoja sattuu?
No tämä on saanut alkunsa keskeytetystä yhdynnästä :( Pää hajoo :(
Ei kyllä nyt heru sympatiaa. Olisit käyttänyt oikeaa ehkäisyä, nyt jos haluat oikein tehdä, pidät sen, koska olit omaa syytäsi varomaton. Ihan itteskin takia, mieti mikä olo sulle jää jos sen abortin teet.
ei kyllä minultakaan. tulla tänne pillittämään tuollaista asiaa! jotkut täällä oikeasti haluaa lapsia eikä niitä saa!! kato peiliin ja mieti kuka mokas!
 
äiti
Sanot heti alussa ettet halua tätä lasta. Täysi vahinko. Onko se sitten niin? Kehoitan laittamaan palstan kiinni, koska väkisinkin nämä mielipiteet täällä joko satuttavat sinua tai sitten vaikuttavat suuntaan tai toiseen. Tämä on sinun ja "miehen" päätös. Voimia kovasti jokaiseen hetkeen ja tähän isoon päätökseen, joka vaikuttaa teidän jokaisen elämään. :)
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Aha,miten niitä vahinkoja sattuu?
No tämä on saanut alkunsa keskeytetystä yhdynnästä :( Pää hajoo :(
Ei kyllä nyt heru sympatiaa. Olisit käyttänyt oikeaa ehkäisyä, nyt jos haluat oikein tehdä, pidät sen, koska olit omaa syytäsi varomaton. Ihan itteskin takia, mieti mikä olo sulle jää jos sen abortin teet.
ei kyllä minultakaan. tulla tänne pillittämään tuollaista asiaa! jotkut täällä oikeasti haluaa lapsia eikä niitä saa!! kato peiliin ja mieti kuka mokas!
Mä ajattelen sen lähinnä niin päin, että jälkikäteen se saattaa sit ruveta ap:ta itseään ahdistamaan. Ahdistaa jo nyt, siksihän puhuu siitä tänne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Aha,miten niitä vahinkoja sattuu?
No tämä on saanut alkunsa keskeytetystä yhdynnästä :( Pää hajoo :(
Ei kyllä nyt heru sympatiaa. Olisit käyttänyt oikeaa ehkäisyä, nyt jos haluat oikein tehdä, pidät sen, koska olit omaa syytäsi varomaton. Ihan itteskin takia, mieti mikä olo sulle jää jos sen abortin teet.
ei kyllä minultakaan. tulla tänne pillittämään tuollaista asiaa! jotkut täällä oikeasti haluaa lapsia eikä niitä saa!! kato peiliin ja mieti kuka mokas!
Mä ajattelen sen lähinnä niin päin, että jälkikäteen se saattaa sit ruveta ap:ta itseään ahdistamaan. Ahdistaa jo nyt, siksihän puhuu siitä tänne.
Näinpä.

Siksi olisi hyvä, ettei yleisesti ihmiset hierrä veistä haavassa. Se ei hyödytä ketään ja saa vaan ap:lle huonomman mielen.
 
fera
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Aha,miten niitä vahinkoja sattuu?
No tämä on saanut alkunsa keskeytetystä yhdynnästä :( Pää hajoo :(
Ei kyllä nyt heru sympatiaa. Olisit käyttänyt oikeaa ehkäisyä, nyt jos haluat oikein tehdä, pidät sen, koska olit omaa syytäsi varomaton. Ihan itteskin takia, mieti mikä olo sulle jää jos sen abortin teet.
ei kyllä minultakaan. tulla tänne pillittämään tuollaista asiaa! jotkut täällä oikeasti haluaa lapsia eikä niitä saa!! kato peiliin ja mieti kuka mokas!
Mä ajattelen sen lähinnä niin päin, että jälkikäteen se saattaa sit ruveta ap:ta itseään ahdistamaan. Ahdistaa jo nyt, siksihän puhuu siitä tänne.
Siihen ahdistukseen ei auta:
-syyttely
-haukkuminen
-saarnaaminen
-painostus suuntaan taikka toiseen

Kaikki tekee virheitä, osa kokee syyllisyyttä ilman muiden syyttelyäkin.
Osa ei koe syyllisyyttä, eivätkä sitä tule kokemaankaan syytteli joku tai ei.

 
näin se vaan menee
Mun mielestä nämä tällaiset on aina niitä tietoisia vahinkoja eikä mitään aitoja vahinkoja. Jokainen tietää riskit jos harrastaa keskeytettyä tai varmoja päiviä tai paniskelee vaikka tietää että on unohtanut ottaa pillereitä tai että ehkäisyrengas oli liian kauan. Ei se sillon ole aito vahinko! Mutta en silti tuomitse jos keskeytät, se on sun oikeus ja voisin melkein sanoa et tuossa tilanteessa ihan suotava ratkaisu.

Minkä takia muutatte erilleen jos ette kuitenkaan eroa? Miksi paniskelet muita jos ette kuitenakaan eroa? Miksi panet vieraita miehiä ilman suojaa taudeilta?

Voithan sä laskea melko tarkasti kumpi on isä ellet sitten ihan samana päivänä molempia pannut. Testeissä kannattaa myös käydä teit sä mitä tahansa tuon raskauden suhteen. Olethan myös kertonut miehellesi tilanteesta? Ja sille toisellekin miehelle? Molemmilla on oikeus tietää.
 
pilknus
Alkuperäinen kirjoittaja näin se vaan menee:
Mun mielestä nämä tällaiset on aina niitä tietoisia vahinkoja eikä mitään aitoja vahinkoja. Jokainen tietää riskit jos harrastaa keskeytettyä tai varmoja päiviä tai paniskelee vaikka tietää että on unohtanut ottaa pillereitä tai että ehkäisyrengas oli liian kauan. Ei se sillon ole aito vahinko! Mutta en silti tuomitse jos keskeytät, se on sun oikeus ja voisin melkein sanoa et tuossa tilanteessa ihan suotava ratkaisu.

Minkä takia muutatte erilleen jos ette kuitenkaan eroa? Miksi paniskelet muita jos ette kuitenakaan eroa? Miksi panet vieraita miehiä ilman suojaa taudeilta?

Voithan sä laskea melko tarkasti kumpi on isä ellet sitten ihan samana päivänä molempia pannut. Testeissä kannattaa myös käydä teit sä mitä tahansa tuon raskauden suhteen. Olethan myös kertonut miehellesi tilanteesta? Ja sille toisellekin miehelle? Molemmilla on oikeus tietää.

Jos lukisit kunnolla, huomaisit että kondomia on käytetty toisen miehen kanssa ja "oma mies" luultavasti isä, ellei kondomi ole hajonnut huomaamatta.
 
pilknus
Alkuperäinen kirjoittaja pilknus:
Alkuperäinen kirjoittaja näin se vaan menee:
Mun mielestä nämä tällaiset on aina niitä tietoisia vahinkoja eikä mitään aitoja vahinkoja. Jokainen tietää riskit jos harrastaa keskeytettyä tai varmoja päiviä tai paniskelee vaikka tietää että on unohtanut ottaa pillereitä tai että ehkäisyrengas oli liian kauan. Ei se sillon ole aito vahinko! Mutta en silti tuomitse jos keskeytät, se on sun oikeus ja voisin melkein sanoa et tuossa tilanteessa ihan suotava ratkaisu.

Minkä takia muutatte erilleen jos ette kuitenkaan eroa? Miksi paniskelet muita jos ette kuitenakaan eroa? Miksi panet vieraita miehiä ilman suojaa taudeilta?

Voithan sä laskea melko tarkasti kumpi on isä ellet sitten ihan samana päivänä molempia pannut. Testeissä kannattaa myös käydä teit sä mitä tahansa tuon raskauden suhteen. Olethan myös kertonut miehellesi tilanteesta? Ja sille toisellekin miehelle? Molemmilla on oikeus tietää.

Jos lukisit kunnolla, huomaisit että kondomia on käytetty toisen miehen kanssa ja "oma mies" luultavasti isä, ellei kondomi ole hajonnut huomaamatta.
Niin ja hänen miehensä tietää...

 
vieras
No täältä heruu sympatiaa! Jos olisin ap tekisin abortin. Voimia sinne.

Kukapa meistä voi sanoa, että olisi aina joka ikisellä kerralla 100% huolehtinut ehkäisystä. En usko, että yksikään tänne kirjoittaneista...

Ketjuun vastanneet moralistit ovat vain onnekkaita koska vahinko ei ole osunut heidän kohdalleen.

 
Onneksi voi aina keskeyttää raskauden nykyaikana ja tuollaisessa tilanteessa kyllä niin tekisin, vaikka kuinka kylmältä kuulostaa.
Luulen, että suotuisa ratkaisu kaikkien puolelta.
Vahinkoja sattuu ja joskus ajattelemattomuus on se suurin aiheuttaja niin kuin tässä.
Elämä on vahinkoja ja nyt vaan mietit mikäs sinulle olisi parhain ratkaisu. Varaa aika lääkärille ja keskustele siellä, ei sitä päätöstä tarvitse päivässä tehdä.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja fera:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Aha,miten niitä vahinkoja sattuu?
No tämä on saanut alkunsa keskeytetystä yhdynnästä :( Pää hajoo :(
Ei kyllä nyt heru sympatiaa. Olisit käyttänyt oikeaa ehkäisyä, nyt jos haluat oikein tehdä, pidät sen, koska olit omaa syytäsi varomaton. Ihan itteskin takia, mieti mikä olo sulle jää jos sen abortin teet.
ei kyllä minultakaan. tulla tänne pillittämään tuollaista asiaa! jotkut täällä oikeasti haluaa lapsia eikä niitä saa!! kato peiliin ja mieti kuka mokas!
Mä ajattelen sen lähinnä niin päin, että jälkikäteen se saattaa sit ruveta ap:ta itseään ahdistamaan. Ahdistaa jo nyt, siksihän puhuu siitä tänne.
Siihen ahdistukseen ei auta:
-syyttely
-haukkuminen
-saarnaaminen
-painostus suuntaan taikka toiseen

Kaikki tekee virheitä, osa kokee syyllisyyttä ilman muiden syyttelyäkin.
Osa ei koe syyllisyyttä, eivätkä sitä tule kokemaankaan syytteli joku tai ei.
No, totta, olen pahoillani.
 
Harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No täältä heruu sympatiaa! Jos olisin ap tekisin abortin. Voimia sinne.

Kukapa meistä voi sanoa, että olisi aina joka ikisellä kerralla 100% huolehtinut ehkäisystä. En usko, että yksikään tänne kirjoittaneista...

Ketjuun vastanneet moralistit ovat vain onnekkaita koska vahinko ei ole osunut heidän kohdalleen.
Minä olen ollut ilman ehkäisyä,otin siis tietoisen riskin raskautua. Ehkä salaa vähän toivoinkin vauvaa joka pelastaisi suhteen kun olimme eroamassa. Vauvaa ei tullut eikä suhde pelastunut. En olisi kyllä aborttia tehnyt vaikka mies olisi mitä sanonut.
 
IhanaValo
No en kyl puhuisi vahingosta,jos ei ole edes ehkäisyä käyttänyt..
Ja jos tosiaan tuntuu siltä,ettei muuta voi,niin sitten aborttiin.Toivoisin kuitenkin,että ap muistaisi tämän kun seksiä harrastaa,niin muistaisi varustautua oikein.
Oon pahoillani siitä ekasta kommetistani,vähän tökerösti sanottu,mutta ottaa vaan päähän tää aihe ja parin tutun epäonniset yritykset raskautua,varmasti tuo vielä lisä-ärsytystä..
Voimia!
 
tiedän ettei syyttely auta ja että häntä ahdistaa. mut mitä se olettaa et täällä vastataan. luuleko et joku ymmärtää et pannaan ympäriinsä ja ei kunnolla huolehdita ehkäisystä? olen itsekin tehnyt pahoja mokia mut siitä ei voi syyttää kuin itseään.

jos haluat lapsen - pidä se. jos et niin tee abortti. mut kannattais ehkä kertoa näille isäehdokkaillekin tilanne. heillä kuitenkin on oikeus tietää. en sit tiiä haluaako kumpikaan enää olla kanssasi missään tekemisissä.

kukaan muu ei voi tilannetta ratkaista kuin sinä.
 
vieras
Kyllä keskeytetty on ehkäisymenetelmä siinä missä muutkin. Eri asia mikä sen teho on kenenkin kohdalla. Monilla se on varma kuin vesi ja toisilla teho on olematon. Jos meillä pian 6 vuotta on ehkäisynä ollut keskeytetty ja raskaaksi olen tullut tässä välissä vain päätöksestä "tehdä" lapset niin kyllä mä ainakin luotan siihen.

Raskauden ehkäisyähän se on ehkäistä ettei sukusolut pääse kohtaamaan tai taskaus alkamaan ;) Sen voi tehdä mekaanisesti tai kemiallisesti. Keskeytetyssä yhdynnässä käytetään selibaattia kierron puolivälissä ja muuhun aikaan yhdyntää ei viedä loppuun. Kyllä se useimmilla toimii, ellei mies ruiki jo ennen aikojaan.. eihän se sellaisille sovi menetelmäksi.

Ennen vanhaan se ehkäisy tehtiin mekaanisesti, kun ei muuta ollut. Kai sitä muuten olisi entisajan mummoillakin lapsia linja-autollinen, mikäli ei olisi jonkinlaista fiilunkia harrastettu. Että sörsselit nyrkkiin tai mahan päälle. Jos keskeytetty ehkäisymenetelmä pettää sellaisella jolla se on toiminut, niin sitten se on huonoa tuuria. Voihan pillerikin pettää. Näen vaan tämän keskeytetyn parempana vaihtoehtona kuin hormonaaliset ehkäisyvälineet jos vaan mahdollista. Sen enempää kommentoimatta, mutta tätä asiaa vaan tietämättömille puolustan, ja ymmärrän ap:n tilanteen.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
tiedän ettei syyttely auta ja että häntä ahdistaa. mut mitä se olettaa et täällä vastataan. luuleko et joku ymmärtää et pannaan ympäriinsä ja ei kunnolla huolehdita ehkäisystä? olen itsekin tehnyt pahoja mokia mut siitä ei voi syyttää kuin itseään.

jos haluat lapsen - pidä se. jos et niin tee abortti. mut kannattais ehkä kertoa näille isäehdokkaillekin tilanne. heillä kuitenkin on oikeus tietää. en sit tiiä haluaako kumpikaan enää olla kanssasi missään tekemisissä.

kukaan muu ei voi tilannetta ratkaista kuin sinä.
Pannaan ympäriinsä? Harrastanut kondomin kanssa seksiä yhden miehen kanssa kun oma suhde jo hiipunut. Ja harrastanut oman aviomiehensä kanssa seksiä keskeytetyssä yhdynnässä. Kyllä pitää olla siveyden sipuli jos ei tuota pysty ymmärtämään.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
jos haluat lapsen - pidä se. jos et niin tee abortti. mut kannattais ehkä kertoa näille isäehdokkaillekin tilanne. heillä kuitenkin on oikeus tietää. en sit tiiä haluaako kumpikaan enää olla kanssasi missään tekemisissä.

kukaan muu ei voi tilannetta ratkaista kuin sinä.
Haloo naisenko syy se on jos on raskaana, että miehillä on oikeus syrjiä ja inhota naista? Pitäisivät kullinsa kurissa vaan itse jos ei tämmöisiä yllätyksiä kaipaa!
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
jos haluat lapsen - pidä se. jos et niin tee abortti. mut kannattais ehkä kertoa näille isäehdokkaillekin tilanne. heillä kuitenkin on oikeus tietää. en sit tiiä haluaako kumpikaan enää olla kanssasi missään tekemisissä.

kukaan muu ei voi tilannetta ratkaista kuin sinä.
Haloo naisenko syy se on jos on raskaana, että miehillä on oikeus syrjiä ja inhota naista? Pitäisivät kullinsa kurissa vaan itse jos ei tämmöisiä yllätyksiä kaipaa!
Ei mutta mies ei voi päättä sikiön tulevaisuudesta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
tiedän ettei syyttely auta ja että häntä ahdistaa. mut mitä se olettaa et täällä vastataan. luuleko et joku ymmärtää et pannaan ympäriinsä ja ei kunnolla huolehdita ehkäisystä? olen itsekin tehnyt pahoja mokia mut siitä ei voi syyttää kuin itseään.

jos haluat lapsen - pidä se. jos et niin tee abortti. mut kannattais ehkä kertoa näille isäehdokkaillekin tilanne. heillä kuitenkin on oikeus tietää. en sit tiiä haluaako kumpikaan enää olla kanssasi missään tekemisissä.

kukaan muu ei voi tilannetta ratkaista kuin sinä.
Pannaan ympäriinsä? Harrastanut kondomin kanssa seksiä yhden miehen kanssa kun oma suhde jo hiipunut. Ja harrastanut oman aviomiehensä kanssa seksiä keskeytetyssä yhdynnässä. Kyllä pitää olla siveyden sipuli jos ei tuota pysty ymmärtämään.

Juu, ei tarvitse. Olisit käyttänyt kumia myös sen miehesi kanssa. Ja miksi pitää panna kahta yhtä aikaa, koska näitä tilanteita syntyy helposti; Mikään ehkäisy ei ole 100 % varma. Eikä varsinkaan keskeytetty yhdyntä "ehkäisykeinona".
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kerrottu molemmille isä ehdokkaille ja kummatkin alkoi painostamaan aborttiin.. :(
Sinä silti itse päätät mitä teet lapsen suhteen, koska luultavasti elät jokatapauksessa yksin sen kanssa. Yksin abortin kanssa tai yksin uuden vauvan kanssa. (tai no, en minä tiedä mitä tapahtuu, mutta ei kovin hyvälle kuulosta, jos mies asuu muualla, nainen on 1kk pettänyt ja voi olla vielä kummalle tahansa raskaanakin...)
 

Yhteistyössä