Oon raskaana..

  • Viestiketjun aloittaja todella harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Ymmärrän että tilanteesi on hankala, mutta harrastit sitten suojaamatonta seksiä ilman ehkäisyä "vieraan" miehen kanssa? Nyt täytynee oikeasti ryhdistäytyä...?
Käytin kyllä tämän vieraan kanssa kumia, mutta enhän minä voi tietää onko menny rikki tai jotain.. ei mitään ainakaan sanonu.. olen 99.9% varma että on mieheni lapsi, mutta pakko jättää pelivaraks tuo 0.01% mahdollisuus toiselle..
 
c
Turha rutista ja murista tai jankuttaa siitä ehkäisystä, nyt on käynyt mitä on käynyt eikä se hyödytä yhtään mitään että siitä ehkäisystä jaksetaan jankuttaa. Ja todella, asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia miltä kuulostavat.

AP; olen pahoillani, ikävä tilanne. Mieti vielä tarkoin haluatko lapsen vai et, älä tee mitään mitä itse et halua eli älä tee aborttia vain esim. miehen mielipiteen vuoksi.
Jos haluat abortin, ota yhteys mahd. pian terveyskeskukseen, mitä nopeammin asian hoidat sen parempi.

Älä pelkää jutella mahd. abortista ammattilaiselle, se voi jäädä vaivaamaan mutta joskus se on oikea vaihtoehto.

Jaksamisia vaikean asian äärellä ja voimaa tulevaan!
 
höh
Ekaksi minulla alkoi kiehua kun luin tätä ketjua, mutta sitten aloin miettiä tätä juttua ja mitäs jos se osuisi omalle kohdalle. No, sen voin sanoa, että minulla ei olisi sellaista vaihtoehtoa, että lapsi olisi jonkun muun kuin mieheni, koska en häntä kyllä pettäisi. Mutta meilläkään ei ole ehkäisyä käytetty esikoisen syntymän jälkeen. (No eipä ole pahemmin heditty seksiä harrastamaankaan :D )

Mutta jos tulisin raskaaksi nyt, niin se voisi olla aluksi aikamoinen shokki. Toki olisin ikionnellinen, sillä olen sitä mieltä että raskaaksi tulo on lahja. Mutta ymmärrän siis ap:n tuntemukset, ja uskon että iloksi se vielä tästä muuttuu!

Sulattele ap tätä ajatusta nyt ja ajattele että ensi kesänä sinulla on ihana pieni nyytti kainalossa :) Eihän sillä loppujen lopuksi ole väliä onko lapsi exäsi tai naapurin Martin. Lapsi kuin lapsi ja ihan varmasti opit iloitsemaan raskaudestasi ja jossain vaiheessa mietit että miten ikinä ajattelitkaan ettet tuota vauvelia halua :)

Ymmärrän siis nuo tuntemukset, jos ei ole valmistautunut raskauteen. Mutta olen erittäin aborttivastainen ihminen, joten sitä en tajua..
Tsemppiä sinulle!!
 
Ninni
No jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi tietää, että selibaatti on ainut täysin varma ehkäisykeino. Pillerit, kondomit yms. pienentää raskauden riskin minimiin. Te ette käyttäneet mitään ehkäisyä...

Mutta Suomessa abortti on laillinen ja mielestäni sen käyttäminen on jokaisen henkilökohtainen asia. Siihen ei mielestäni saa vaikuttaa muiden aatteet. Mielestäni kenelläkään ei ole ei ole oikeutta tuomita tai moralisoida toisin ajattelijaa.

Nyt kun olette mokanneet eikä lapsi sovi mitenkään kuvioihin kehoitan harkitsemaan raskauden keskeytystä. Jos lapsi on ei toivottu saa hän kärsiä siitä mahdollisesti koko elämänsä.
 
ss
Niin aborttivastustajat on usein näitä jotka myös vastustaa mm. alkoholistien oikeuksia lapsiin jne. Mikään ei ole hyvä; ei se että narkkarilla on lapsi muttei sekään että joku on fiksu ja abortoi ellei pysty huolehtimaan lapsesta.

Joskus ehkäisyn laiminlyönti liittyy muihinkin elämän ongelmiin... ettei oikein ole vastuuta.

Turha saarnata siitä ehkäisystä kun ns. vahinko on jo käynyt.
Abortti ei ole kiva asia mutta joskus ihan paikallaan. On vastuuta osata tehdä abortti mikäli ei kykene lapsestaan huolehtimaan toivotulla tavalla.
 
aikuiset ihmiset...
Täällä jokainen puhuu mitä ITSE tekisi, mutta nyt pitää muistaa, että ette ole ap.
Hän aikuisena ihmisenä tekee omat ratkaisunsa, perustuen siihen, mikä tilanne hänellä on.
Koska hän on oman elämänsä asiantuntija, hän osaa määritellä sen, jaksaako uutta vauvaa, jaksaako ihmissuhdekiemuroita, isyyden selvityksiä ja HALUAAKO HÄN VAUVAN.

On eri asia tulla vahingossa raskaaksi, kuin tarkoituksella.
Ap teki tyhmästi, kun ei paremmin huolehtinut ehkäisystä, mutta näin sitten kävi.
Se ei ole tärkeää, että nyt kivitetään ap.ta hänen huonosta ehkäisystään, vaan mietitään aikuisten järkevällä tavalla seuraamuksia ja tuetaan ap.ta, teki hän millaisen päätöksen tahansa.

Koska, arvon äidit, kyse ei ole teidän vauvasta, eikä teidän ruumiistanne, ei teidän elämästänne.
Pakottaminen ja syyllistäminen tässä tilanteessa voi pahimmillaan aiheuttaa vakavia seurauksia puolin ja toisin, teki ap minkä päätöksen tahansa.,
Sen takia olisi hyvä, jos äidit nyt unohtaisivat kaiken muun, paitsi sen,mitä ap nyt haluaa.

Abortti on joskus vastuullinen teko aikuiselta ihmiseltä.
En ole aborttia puolesta enkä vastaan, mutta minun mielestäni jokaisen vauvan oikeuksiin tulee syntyä haluttuna ja toivottuna.
Jos raskausaika on kyyneliä, huolta ja pelkoa, se ei ole hyvä.

Minusta äidin oikeuksiin kuuluu haluta lasta, ja toivoa ja unelmoida nyytistä syliin.
Se, että lapsi tulee epätoivottuna, ei tue äidin oikeuksia.

 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
No jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi tietää, että selibaatti on ainut täysin varma ehkäisykeino. Pillerit, kondomit yms. pienentää raskauden riskin minimiin. Te ette käyttäneet mitään ehkäisyä...

Mutta Suomessa abortti on laillinen ja mielestäni sen käyttäminen on jokaisen henkilökohtainen asia. Siihen ei mielestäni saa vaikuttaa muiden aatteet. Mielestäni kenelläkään ei ole ei ole oikeutta tuomita tai moralisoida toisin ajattelijaa.

Nyt kun olette mokanneet eikä lapsi sovi mitenkään kuvioihin kehoitan harkitsemaan raskauden keskeytystä. Jos lapsi on ei toivottu saa hän kärsiä siitä mahdollisesti koko elämänsä.
No minä kyllä suosittelisin mielummin vaikka adoptioon annettavaksi kuin "tapettavaksi". Anteeksi kärkäs ilmaisuni, mutta ärsyttää tällainen. On niin paljon perheitä jotka olisivat ikionnellisia vauvasta, ja sitten täällä joku suosittelee aborttia aikuselle ihmiselle, jolla on 3 lasta ja joka AIVAN VARMASTI on ollut tietoinen että raskauden mahdollisuus on olemassa.

 
b
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
No jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi tietää, että selibaatti on ainut täysin varma ehkäisykeino. Pillerit, kondomit yms. pienentää raskauden riskin minimiin. Te ette käyttäneet mitään ehkäisyä...

Mutta Suomessa abortti on laillinen ja mielestäni sen käyttäminen on jokaisen henkilökohtainen asia. Siihen ei mielestäni saa vaikuttaa muiden aatteet. Mielestäni kenelläkään ei ole ei ole oikeutta tuomita tai moralisoida toisin ajattelijaa.

Nyt kun olette mokanneet eikä lapsi sovi mitenkään kuvioihin kehoitan harkitsemaan raskauden keskeytystä. Jos lapsi on ei toivottu saa hän kärsiä siitä mahdollisesti koko elämänsä.
No minä kyllä suosittelisin mielummin vaikka adoptioon annettavaksi kuin "tapettavaksi". Anteeksi kärkäs ilmaisuni, mutta ärsyttää tällainen. On niin paljon perheitä jotka olisivat ikionnellisia vauvasta, ja sitten täällä joku suosittelee aborttia aikuselle ihmiselle, jolla on 3 lasta ja joka AIVAN VARMASTI on ollut tietoinen että raskauden mahdollisuus on olemassa.

Aborttiin voi olla MONIA SYITÄ, myös näitä:

-sikiön vammaisuus / sairaus joka tappaa
-äidin alkoholi- ja huumeongelma (ei kykene raskaana olemaan ilman)
-hyvin vakavat mt-ongelmat jotka aiheuttavat sellaisia ongelmia joihin tarvitsee sairaalahoitoa / runsasta lääkitystä, hoitoa 24/7


Ja sinä vittu puhut tappamisesta sekä adoptioon antamisesta.
Että kaikkien pitäisi kyetä adoptioon, ei pidä.
Ja fas-lapsia on aivan tarpeeksi, juuri siitä syystä, ettei joku ole tajunnut olevansa raskaana eikä ole älynnyt ottaa vastuuta sekä abortoida.

Lapsen kidutus ei ole sen parempi kuin abortti.


Maailmassa on lapsia paljon, ei suinkaan liian vähää.
 
Ninttu
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
No jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi tietää, että selibaatti on ainut täysin varma ehkäisykeino. Pillerit, kondomit yms. pienentää raskauden riskin minimiin. Te ette käyttäneet mitään ehkäisyä...

Mutta Suomessa abortti on laillinen ja mielestäni sen käyttäminen on jokaisen henkilökohtainen asia. Siihen ei mielestäni saa vaikuttaa muiden aatteet. Mielestäni kenelläkään ei ole ei ole oikeutta tuomita tai moralisoida toisin ajattelijaa.

Nyt kun olette mokanneet eikä lapsi sovi mitenkään kuvioihin kehoitan harkitsemaan raskauden keskeytystä. Jos lapsi on ei toivottu saa hän kärsiä siitä mahdollisesti koko elämänsä.
No minä kyllä suosittelisin mielummin vaikka adoptioon annettavaksi kuin "tapettavaksi". Anteeksi kärkäs ilmaisuni, mutta ärsyttää tällainen. On niin paljon perheitä jotka olisivat ikionnellisia vauvasta, ja sitten täällä joku suosittelee aborttia aikuselle ihmiselle, jolla on 3 lasta ja joka AIVAN VARMASTI on ollut tietoinen että raskauden mahdollisuus on olemassa.
Henkilökohtaisesti minusta ei olisi kantamaan kohdussani 9kk ja synnyttämään lastani adoptiota varten. En pystyisi lasta luovuttamaan ja siitä sitten lapsi kärsisi jos en pystyisi hänestä huolehtimaan ja rakastamaan niin kuin lapsesta kuuluu.

Siksi minulle tuommoisessa tilanteessa ainoa vaihtoehto olisi abortti. Uskon sen olevan minulle parempi vaihtoehto ihan psyykkisesti.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Aha,miten niitä vahinkoja sattuu?
No tämä on saanut alkunsa keskeytetystä yhdynnästä :( Pää hajoo :(
Ei kyllä nyt heru sympatiaa. Olisit käyttänyt oikeaa ehkäisyä, nyt jos haluat oikein tehdä, pidät sen, koska olit omaa syytäsi varomaton. Ihan itteskin takia, mieti mikä olo sulle jää jos sen abortin teet.
 
ss
Nimimerkki höh ei ilmeisesti ymmärrä sitäkään, että jotkut tulevat raskaaksi LAPSINA koska heitä seks. hyväksikäytetään. Jotkut raiskauksen uhreina tulevat aikuisenakin raskaaksi.

Ja sinä se et ymmärrä aborttia tässäkään.
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Aha,miten niitä vahinkoja sattuu?
No tämä on saanut alkunsa keskeytetystä yhdynnästä :( Pää hajoo :(
Ei kyllä nyt heru sympatiaa. Olisit käyttänyt oikeaa ehkäisyä, nyt jos haluat oikein tehdä, pidät sen, koska olit omaa syytäsi varomaton. Ihan itteskin takia, mieti mikä olo sulle jää jos sen abortin teet.
Jos ei heru sympatiaa, voit jättää vastaamatta.
Tuo sinun vaahtoamisesi ei taatusti auta.
Jokainen lienee varomaton joka raskaaksi tulee, mikään muu kuin selibaatti ei takaa täydellistä ehkäisyä raskaudelle, selibaattikaan ei takaa sitä ettei joku raiskaa ja siitä tule raskaaksi...

On nyt ihan sama käyttikö ehkäisyä vai ei, jos on vahingossa raskaaksi tullut.
Tekee abortin tai ei tee, se on oma valinta, ei sinun. Ja jos et ymmärrä, älä ymmärrä, toiset ymmärtää...
 
Mulle lekuri sanoi aikoinaan, että keskeytetty yhdyntä on hyvä ehkäisy niille, jotka eivät halua kymmentä lasta vaan vaikkapa vain 3-5.

Itse siis käytin tätä ehkäisymuotoa ja kertalaakista sitten raskauduin. Toisaalta olin kyllä takaraivossa tiedostanut, että saatan raskautua, mutten olisi sitä silti omalle kohdalleni uskonut.

Itselleni uutinen oli shokki, josta selvisin kyllä vajaassa vartissa, sillä raskaus ja lapsi ovat minulle kyllä liki tilanteessa kuin tilanteessa tervetulleita ja iloisia asioita. Minulle ero, rahattomuus, opiskelujen kesken jäänti tms. ei olisi misään nimessä syy edes harkita aborttia, vaan nuo ovat asioita jotka saa sumplittua ja jollei saa niin sitten mennään niillä eteenpäin, mitä on.

Ap:lle nyt voimia ja muistutus, ettei sitä päätöstä tarvitse tehdä tänään vaan voit rauhoittua ensin ja pohtia asiaa ihan rauhassa.
 
IhanaValo
Minkä ikäinen olet,ap?
Luulisi ainakin aikuisen ihmisen tietävän ettei keskeytetty yhdyntä ole mikään ehkäisykeino..tai no,samalla tavalla kuin aborttikin :headwall: :headwall: :headwall: Eli ei...
 
dd
Pitää muistaa, että JOILLEKIN keskeytetty on OK vaihtoehto, kaikki ei siitä raskaaksi tule.
Esim. sellaiselle ok vaihtoehto jolle ei muu ehkäisy sovi ja joka EI KOE ONGELMAKSI RASKAAKSI TULOA. Pitää muistaa ettei keskeytetyn ehkäisyteho ole ollenkaan hyvä, joillain on mutta pitää muistaa ettei yleisesti ole suotava ehkäisytapa ellei raskaaksi ole valmis tulemaan.
Jos raskaus ei olisi ongelma, niin siitä vain keskeytettyä harrastamaan.

Nimim. ihminen joka käytti keskeytettyä vuosia, eikä raskaaksi tullut, eikä raskaus olisi ollut ongelma vaan OK

Mutta aloittajalle, voimia, teet päätöksesi itse!
 
vvv
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
Minkä ikäinen olet,ap?
Luulisi ainakin aikuisen ihmisen tietävän ettei keskeytetty yhdyntä ole mikään ehkäisykeino..tai no,samalla tavalla kuin aborttikin :headwall: :headwall: :headwall: Eli ei...
Toi sun *ittuilu tuskin auttaa!!!!
 
mmmm
Kyllä on huomattu ettei tältä palstalta vertaistukea tai muutakaan tukea heru.
AP, kannattaa mennä ihan muille palstoille, täältä et saa muuta kuin pari ymmärtävää vastausta ja loput pään aukomista, suolaa haavoille.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
että tiedän ap:n tosin heillä on jo 4 lasta (ja muutenkin homma "vähän" sekaisin näin ulkopuolisen silmin!)
Ei nyt varmaan oo kivaa jos ruvetaan arvuuttelemaan kuka ap on, jos kerran halus harmaana kirjottaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja siis tässä asiassa on pieni mutta.. Lapsi voi olla myös toisen miehen, sillä mulla oli kuukauden kestävä suhde toiseen mieheen :(
Ensin ärsytti, kun sua niin kovasti parjattiin vahingosta. Mutta tämän luettuani sanon, että olet vastuuton idiootti. Täysin vastuuton. Onko kivaa olla suomalaista pohjasakkaa joka paneskelee ympäriinsä kumitta tietämättä kenen lasta kantaa? Ei tullut mieleen, mitä lapsi mahtaa tuumata kuullessaan, että ei äiti raskausaikana oikein tiennyt kuka sun isä on, kun äiti jakoi tavaraa vähän runsaammalla kädellä ympäriinsä...:)

Olisitko itse halunnut saada alkusi tuolla tavalla?
 

Yhteistyössä