Onpa täällä tiukkapipoja alkoholin suhteen.

• Viestiketjun aloittaja "oho"
  • Ensimmäinen viesti
minä taas en ymmärrä
En ymmärrä sitä, että juodaan se yksi tai kaksi kaljaa/lonkeroa/siideria/paukkua. En vain ymmärrä mitä se ottajalleen antaa. Kokis on paremman makuista, joten juon sitä. Ruoan kanssa vesi on parasta. En pidä alkoholin mausta, joten minun on vaikea ymmärtää näitä tissuttelijoita :)

Jos lähden ulos polttareihin tms missä "kuuluu" juoda, niin juon drinkkejä. Sellaisia, jotka maistuvat mahdollisimman vähän alkoholille.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Sitä;28812863:
kannattaa kysyä uskovaisilta, heidän ideansa kun tuo raittiusliikekin alunperin oli.
Jostain syystä uskovaiset on aina olleet kaikkein innokkaimpia puuttumaan ihmisten elämään..
Tuossa puhuttiin kaupunkien työväestöistä, eikä uskovaisista.

Olihan toki
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28812878:
Sosialistinenkin liike oli raittiusaatteen takana...
Ennen kaikki aatesuunnat on olleet lähempänä toisiaan, olihan ihmisiäkin vähemmän.

Benjamin Rush, vaikka olikin myös tieteilijä ja opettaja, oli myös harras kristitty.

Se ei kuitenkaan muuta sitä faktaa että tosiaan kieltolailla täältä tuhottiin vanhat perinteet ja tilalle tuli pirtu ja kotipolttoinen, ja sen vaikutus kesti voimakkaana ihan viime vuosiin asti jolloin vihdoin ja viimein oluesta tuli taas suositumpi juoma kuin kossusta..
Ei kannata ottaa takapakkia, siitä ei mitään hyvää seuraa.
Vai monta helvetin kertaa pitää samat mokat toistaa?

vinkki
Alkuperäinen kirjoittaja minä taas en ymmärrä;28812879:
En ymmärrä sitä, että juodaan se yksi tai kaksi kaljaa/lonkeroa/siideria/paukkua. En vain ymmärrä mitä se ottajalleen antaa. Kokis on paremman makuista, joten juon sitä. Ruoan kanssa vesi on parasta. En pidä alkoholin mausta, joten minun on vaikea ymmärtää näitä tissuttelijoita :)

Jos lähden ulos polttareihin tms missä "kuuluu" juoda, niin juon drinkkejä. Sellaisia, jotka maistuvat mahdollisimman vähän alkoholille.
Tilaa alkoholiton drinkki, niitäkin on hyviä.

En minäkään
Alkuperäinen kirjoittaja minä taas en ymmärrä;28812879:

tykkää alkoholin mausta, siksi en juurikaan viinaa juo.
Noissa antamissasi esimerkeissä ei alkoholi maistu, ja itse pidän erityisesti oluen mausta.

Kyllä se yksi mukavasti rentouttaa, sen takia sitä tissuttelee.

sama, joka ei ymmärrä
Alkuperäinen kirjoittaja En minäkään;28812949:
tykkää alkoholin mausta, siksi en juurikaan viinaa juo.
Noissa antamissasi esimerkeissä ei alkoholi maistu, ja itse pidän erityisesti oluen mausta.

Kyllä se yksi mukavasti rentouttaa, sen takia sitä tissuttelee.
En tiedä oluesta, mutta kyllä minä siideristä ja lonkerosta sen alkoholin maun erotan. Oluen mausta en myöskään pidä, tosin en paljoa niitä ole maistellut.

Yhdestä pullosta minua rupee vain väsyttään. Ei siis toimi rentoutumisessa minulla.

Jajoo, joskus tilaan alkoholittomia drinkkejä. Kaikki baarimikot tosin ei osaa ihmeellisimpiä tehdä, kun ei ole "listalla".

"vieras"
[QUOTE="eee";28811703]Mäkään en ymmärrä täydellistä absolutismia. En vaan jotenkin ymmärrä.[/QUOTE]

Ymmärrätkö sitten täydellistä tupakoimattomuutta? Mikä ero niissä on? Ikäänkuin alkoholi olisi kuin vesi mitä ihminen tarvitsisi.

• Tykkää
Reactions: woo
[QUOTE="vieras";28811819]Tämähän osoittaa vain sinun vääristyneen suhteen alkoholiin. Kyllä alkoholia voi ottaa kohtuudella ja silloin on hauskaa eikä tarvitse hävetä.[/QUOTE]

Kuulepas kun minä en voi ottaa kohtuudella. Että parempi olla ilman. Kumma kun se on joillekin niin vaikeaa käsittää. Niin mulla onkin vääristynyt suhde alkoholiin, minkäs teen?

Yhteistyössä