"yks"
Suurimmalla osalla???Tilastojen mukaan todella monella suomalaisella on alkoholin suhteen ongelmaa.
Suurimmalla osalla???Tilastojen mukaan todella monella suomalaisella on alkoholin suhteen ongelmaa.
Minä kannatan keskioluen siirtämistä Alkoon samoin verotusta voisi nostaa reilusti.Horoperse Huovinen ehdotti juuri rajoittamista mm. vaikeuttamalla sen hankintaa.
En myöskään saa tiputtaa kotiviineistäni kirkkaita viinoja
Alkoholia saa nykyisin ostaa mukaansa vain klo 9-21
Ja kaikki juoma on jokapuolella räikeästi ylihinnoiteltua
Tuossa nyt muutama.
Itse juon monesti saunaoluen, juon viiniä ruualla ja saatan joskus ottaa martinin illalla. Silti en vastusta tuota.Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28812068:Minä kannatan keskioluen siirtämistä Alkoon samoin verotusta voisi nostaa reilusti.
Jep. Mulle oli melkoinen helpotus, kun aloitin jatkuvan lääkityksen, jonka sivuvaikutuksena on järjettömät krapulat pienistäkin määristä. On helpompaa, kun kaikki tutut tietävät lääkityksestä, eikä joudu joka kerta perustelemaan juomattomuuttaan aina uudestaan. Etenkään, kun samalla kärsii lapsettomuudesta; aiemmin joutui aina ensin selittämään, että nyt ei maistu, ja pian sen jälkeen että ei, en ole vieläKÄÄN raskaana, kiitos kysymästä...On muuten normaalimpaa joutua selittelemään miksei ota ruoan kanssa viiniä kuin jos ottaisi. Aika monesti tulee selitys "Olen autolla"
Miksi?Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28812068:Minä kannatan keskioluen siirtämistä Alkoon samoin verotusta voisi nostaa reilusti.
Kannabiksen vapauttamista en kannata. Siinähän taitaa olla suurena pelkona se, että käyttäjät siirtyisivät ns. kovempiin aineisiin. Ja eikös kannabiksesta ole ihan terveydellistäkin haittaa? Ei ole niin tuttu aihe itselleni.Itse juon monesti saunaoluen, juon viiniä ruualla ja saatan joskus ottaa martinin illalla. Silti en vastusta tuota.
Olisin valmis kokeilemaan vaikka kannabiksen vapauttamista jollain pilottialueella. Kannabis myyntiin vaikka apteekkiin reseptivapaana (alko ei taida olla oikea paikka). Alueeksi Kainuu taikka muu vastaava ja sitten seurata mitä vaikutuksia sillä on esimerkiksi häiriökäyttäytymiseen ja humalassa/huumausaineiden vaikutuksena ajamiseen.
miten hitossa kannabiksesta siirryttäisiin kovempiin aineisiin, varsinkin kun alkoholi ja tupakka on helposti todettavissa sitä kovemmaksi aineeksi?Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28812210:Kannabiksen vapauttamista en kannata. Siinähän taitaa olla suurena pelkona se, että käyttäjät siirtyisivät ns. kovempiin aineisiin. Ja eikös kannabiksesta ole ihan terveydellistäkin haittaa? Ei ole niin tuttu aihe itselleni.
tuo sama idea ollut kieltolaissa?Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28812217:Ehkä siten ihmiset oppisivat käyttämään alkoholia hieman sivistyneemmin kun ei olekaan joka perjantaille sitä mäyräkoiraa keskiolutta. Ehkä sitä kehitystä on pakko siivittää vaikeuttamalla keskioluen saamista sekä kalleuttamalla sitä.
Tyhmille ihmisille pitää antaa keppiä jos ei muuten ymmärrä parastaan no ei kannata ottaa niin tosissaanAlkuperäinen kirjoittaja Eikös;28812224:tuo sama idea ollut kieltolaissa?
Saihan silloin toki lääkekäyttöön alkoholia..
Ei tainnut mennä ihan putkeen?
On totta, että myös fysiologiset seikat vaikuttavat. Mutta ei kyse aina ole fysiologisista syistä. Mistä pitäisi puhua jos ei suhteesta? Jos kuitenkin käytän kyseistä ainetta, vaikka nyt niitä kahvia ja pinaattia. Molempia käytän kohtuudella, onhan mulla silloin jonkunlainen suhde niihin, tykkään niistä. Miksi se olis sen kummempi alkoholiin?Jep. Jo pelkästään se, että ihmisillä pitäisi olla suhde alkoholiin, on mun mielestä aika kieroutunutta. Mikä on suhteesi pinaattiin? Millainen suhde sinulla on kahviin?
Monissa Euroopan maissa saa väkeviä viinoja ruokakaupoista, halvalla ja keskellä yötä jos siltä tuntuu. Onko se lisännyt heidän alkoholiin liittyviä ongelmiaan? Miksi siellä ihmiset osavaavat itse ajatella ja tehdä päätöksiä?Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28812217:Ehkä siten ihmiset oppisivat käyttämään alkoholia hieman sivistyneemmin kun ei olekaan joka perjantaille sitä mäyräkoiraa keskiolutta. Ehkä sitä kehitystä on pakko siivittää vaikeuttamalla keskioluen saamista sekä kalleuttamalla sitä.
Ei ne kylläkään ole, minulle kerrottiin esim. rehtorin toimesta ala-asteella.Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28812258:Vastustan kaikkia huumausaineita, niiden saamista ei pidä helpottaa. Kieltäisin myös tupakan. Ne koulussa kerrotut asiat ovat käsittääkseni edelleen ihan tosia.