Onnittelut Anniinalle. Hän eheytyi äärimmäisen ahdasmielisestä opetuslapseuskoulusta, -Ateistiksi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Pitkään miettinyt ja kyllä nyt taidan erota kirkosta. En halua kuulua samanlaiseen yhteisöön Echon kaltaisten kanssa enkä varsinkaan tukea taloudellisesti tuollaista toimintaa.
 
vierailija
Echo olin vähän liikenteessä eilen aamu yöhön asti kun tuli tää biisi mun kännystä. Aloin kattoon ni jotenkin sydämessä tuntui ihanalle ajatukselle mennä heidän joukkoonsa ja laulella noita laului ja tuntui kodille et se olisi tosi kaunista. Ja onhan noi kauniita naisiakin ni tuliskohan ujous. No eniveis se olisi kivaa kuljeskella ja kuunnella kaunista musaa noin lempeäsdä seurassa.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Echo:
Voi kuule, avaruuden laajeneminen on Raamatussa. Siellä sanotaan Jumalan levittävän taivaat. (Taivas-sana Raamatussa ei ole läheskään aina sinitaivas, vaan avaruus/hengellinen taivas/jne).

Eikä se ole luomisen kans ristiriidassa, jos avaruus on laajenevaa sorttia. :unsure:
Eikun "siemen on Jumalan sanaa"
 
vierailija
Mut se henki minkä olet saanut, voi olla se "pyhä" asia. Se taas tulee jos selviät synnytyksestä hengissä. Monta armonpaikkaa odotusaikana? Saatko ruokaa / lämpöä yms.
Syntyminen on parhaimmillaan kaunis ja ihmeellinen asia. ihme. Mutta ei siihen mitään "pyhää" tarvita saati jumalaolentoa. Mun mielestäni. Kuka uskoo, uskokoon. Minä olen aikaisemmin luullut uskovani jonkin sortin jumalaan, koska niin on opetettu. Mutta sittemmin olen kyseenalaistanut ajatuksiani. En tunne mitään jumalan tai jeesuksen rakkautta sydämessäni.
 
vierailija
Syntyminen on parhaimmillaan kaunis ja ihmeellinen asia. ihme. Mutta ei siihen mitään "pyhää" tarvita saati jumalaolentoa. Mun mielestäni. Kuka uskoo, uskokoon. Minä olen aikaisemmin luullut uskovani jonkin sortin jumalaan, koska niin on opetettu. Mutta sittemmin olen kyseenalaistanut ajatuksiani. En tunne mitään jumalan tai jeesuksen rakkautta sydämessäni.
Meitä on ilahduttavan paljon realisteja ja Ekko on täällä aikalailla yksin uskomuksineen

Ja kuten sanoit yllä, ihmiset uskovat koska Heidät on pienestä asti opetettu uskomaan. Onneksi sivistysmaat maallistuvat kokoajan koska ihmiset ajattelevat nykyisin omilla aivoillaan

Eivätkä niele kaikenmaailman uskonhömppää, vaan kyseenalaistavat mahdottomalle kuulostavia asioita
 
On muuten helkutisti parempi kuin se, että alkaisi rakentaa jonkun toisen elämää. Saati kaikkien muiden.



Tosin järkevintä on vaan elää ja ottaa vastaan se mikä tulee.
En mäkään rakenna muiden elämää, vaan omaani. :unsure:

Sen sijaan ollaan auteltu konkreettisesti omien teiden kulkijoita, jotka on menny karille joko yritystoiminnan tai alkoholismin takia. Kummasti heillä on alkanut Jumalakin kiinnostaa, kun oman voiman tie on käytetty.
 
Meitä on ilahduttavan paljon realisteja ja Ekko on täällä aikalailla yksin uskomuksineen

Ja kuten sanoit yllä, ihmiset uskovat koska Heidät on pienestä asti opetettu uskomaan. Onneksi sivistysmaat maallistuvat kokoajan koska ihmiset ajattelevat nykyisin omilla aivoillaan

Eivätkä niele kaikenmaailman uskonhömppää, vaan kyseenalaistavat mahdottomalle kuulostavia asioita
Mutta muista, että vaikka piilottaisit pääsi puskaan kuin strutsi, niin se ei estä Jumalaa olemasta olemassa. :)
 
En mäkään rakenna muiden elämää, vaan omaani.

Sen sijaan ollaan auteltu konkreettisesti omien teiden kulkijoita, jotka on menny karille joko yritystoiminnan tai alkoholismin takia. Kummasti heillä on alkanut Jumalakin kiinnostaa, kun oman voiman tie on käytetty.

Tai siis ne teidän antamat apurahat :D

Vuosi vielä, ni meikä on kuitannut kaikki verovelat. Ihan ite.
 
Syntyminen on parhaimmillaan kaunis ja ihmeellinen asia. ihme. Mutta ei siihen mitään "pyhää" tarvita saati jumalaolentoa. Mun mielestäni. Kuka uskoo, uskokoon. Minä olen aikaisemmin luullut uskovani jonkin sortin jumalaan, koska niin on opetettu. Mutta sittemmin olen kyseenalaistanut ajatuksiani. En tunne mitään jumalan tai jeesuksen rakkautta sydämessäni.
Jos sulla ei olisi sielua, niin sun kroppa olisi vain tyhjä kotelo.
Sielu liippaa läheltä käsitettä "tietoisuus."

On muuten mielenkiintoisia ne elvytystilanteet, jossa kuollut on leijunu katossa ja pystyny tarkkaan kertomaan eloon palatessaan, mitä pelastushenkilökunta on tehny ja puhunu, vaikka oli jo käytännössä kuollut ja silmät olivat kiinni.
 
Nii. Siis teidän antama apu. Jotain mitä saa rahalla. Ja kun sitä ei itellä ole niin toki hoksataan seurakuntaan kuulumisen hyöty. Kahvikupillinenkin maksaa nykyään halvimmillaa euron.
Oot sä kyllä kyyninen tapaus. :eek:

Mainittakoon nyt ensin, että me ei alkoholistille anneta rahaa, mutta mun mies on ohjannu niitä eri työnantajille. Kuunnellu niiden murheita mut jonkin ajan päästä patistellu hommiin.

Lisäksi unohdat yhden asian: Jumala kohtaa sitä ihmistä suvereenisti, ilman meitäkin.
Tässä joskus oli mukava kuulla erään mun miehen kaverin ihmettelyä yhdestä alkkistyypistä, että "miten tuo 'Pera' on nykyään niin iloinen ja reipas, kun se oli ennen niin myrtsi ja hajalla."
No "Pera" oli tullu uskoon. Tuttu tarina.
 
tiedän tasan tarkkaan missä se on olemassa! Nimittäin ainoastaan uskovaisten korvien välissä
Sitä voi testata. Kokeile vaikka kuukauden ajan (parhaimmillaan riittää 5 sekuntia) pyytää Jeesusta tulemaan elämääsi, ja vaikuttamaan sun "sisikunnassasi".

Tuu sit kertomaan tulokset.

Monet ateistit jos tekis tuon testin, niin ateisteja ois aikas vähäsen.
 

Yhteistyössä