Onnittelut Anniinalle. Hän eheytyi äärimmäisen ahdasmielisestä opetuslapseuskoulusta, -Ateistiksi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sitä voi testata. Kokeile vaikka kuukauden ajan (parhaimmillaan riittää 5 sekuntia) pyytää Jeesusta tulemaan elämääsi, ja vaikuttamaan sun "sisikunnassasi".

Tuu sit kertomaan tulokset.

Monet ateistit jos tekis tuon testin, niin ateisteja ois aikas vähäsen.
Teininä joskus pyytelin jotain merkkiä ja mitään ei tietenkään koskaan tullut koska pääni ei kehittelee mitään ääniä tyhjästä
 
Teininä joskus pyytelin jotain merkkiä ja mitään ei tietenkään koskaan tullut koska pääni ei kehittelee mitään ääniä tyhjästä
Hmm, Jumala ei ole merkkeilijä. Itse joskus uskovana oon pyytäny merkkejä, mutta ihmismieli on semmoinen, että se ottaa ympäristöstään joitain vahvistuksia jollekin asialle.

Siten saisi aikaan vaikka kouluampumisen, jos pyytäisi Jumalalta merkkiä. Kattoisi ensin telkkarista sattumalta ohjelmaa aseista ja sitten vaihtaisi kanavaa, ja seuraava kuva oiskin joku high school -jenkkisarja.
Ja eikun baanalle, vaikka Jumala ei ole käskenyt.
 
Mun yks tuttu ottaa merkkejä luonnosta.
"Korppi raakkui, se tietää kuolemaa, mut sit tuli pihaan mustarastas, se on jo toiveikkaampi lintu." :unsure:

Ja moni ottaa linnuista merkkiä. Vaikka se punatulkku ois vieraillu sata kertaa ennenki ikkunalaudalla, niin "nyt se eilen kuollu Wäinö tuli sanomaan heipat." Juu....ei.
 
Oot sä kyllä kyyninen tapaus.

Mainittakoon nyt ensin, että me ei alkoholistille anneta rahaa, mutta mun mies on ohjannu niitä eri työnantajille. Kuunnellu niiden murheita mut jonkin ajan päästä patistellu hommiin.

Lisäksi unohdat yhden asian: Jumala kohtaa sitä ihmistä suvereenisti, ilman meitäkin.
Tässä joskus oli mukava kuulla erään mun miehen kaverin ihmettelyä yhdestä alkkistyypistä, että "miten tuo 'Pera' on nykyään niin iloinen ja reipas, kun se oli ennen niin myrtsi ja hajalla."
No "Pera" oli tullu uskoon. Tuttu tarina.
Nii.

Uskoon tulemiseen on useimmiten joku syy. Ja lähes poikkeuksetta se on joku vika omassa elämässä. Rahattomuus, työttömyys, yksinäisyys, leskeys, masennus, ahdistus...

Mut entäs sit me, joita ei voi uskolla houkutella koska me jo tiedämme että aurinko nousee huomennakin, sataa vettä tai ei sada, sieniä pukkaa tai heinä kuivuu ja ruokaa siis kasvaa, tavalla tai toisella ja kaikki on ihan hyvin. Meitä, joille se elämä on itsessään se kantava voima. Ihan paras asia! Sellainen, joka kannattaa käyttää hyvin. Niin että itsellä ja muillakin on hyvä olla.
 
Nii.

Uskoon tulemiseen on useimmiten joku syy. Ja lähes poikkeuksetta se on joku vika omassa elämässä. Rahattomuus, työttömyys, yksinäisyys, leskeys, masennus, ahdistus...

Mut entäs sit me, joita ei voi uskolla houkutella koska me jo tiedämme että aurinko nousee huomennakin, sataa vettä tai ei sada, sieniä pukkaa tai heinä kuivuu ja ruokaa siis kasvaa, tavalla tai toisella ja kaikki on ihan hyvin. Meitä, joille se elämä on itsessään se kantava voima. Ihan paras asia! Sellainen, joka kannattaa käyttää hyvin. Niin että itsellä ja muillakin on hyvä olla.
No taas väitän vastaan. :D Mulla uskoontulo tuli bileaikaan, elämässä kaikki hyvin. Tajusin vaan että apua, Jumala kutsuu nyt ja aattelin että siihen on kai hyvä ja kiireellistä vastata.
(Koskaan ei saa elämässä olla niin kiire, ettei universumin Luojan kutsuun kannattaisi vastata)

Niin, tiedemiehet ovat yrittäneet pohtia, mikä on elämän alullelaittaja...
 
No taas väitän vastaan. Mulla uskoontulo tuli bileaikaan, elämässä kaikki hyvin. Tajusin vaan että apua, Jumala kutsuu nyt ja aattelin että siihen on kai hyvä ja kiireellistä vastata.
(Koskaan ei saa elämässä olla niin kiire, ettei universumin Luojan kutsuun kannattaisi vastata)

Niin, tiedemiehet ovat yrittäneet pohtia, mikä on elämän alullelaittaja...

Joojoo, varmasti jotkut ovat uskoneet aina ja jotkut tulevat uskoon keskellä tydellistä, hyvä elämää mutta mun pointti on se, että ihminen ottaa helpommin sanoman vastaan silloin kun on vailla jotain.

Verrokkina tähän, ja siis teitä en tästä syytä, noi jevovantodistajat jotka ainakin meilläpäin iskevät oitis kun joku jää leskeksi tai eläkkeelle. Kyllä silloin ängetään kahvittelemaan ja ollaan niin mielinkielin. Oikeita ihmisten kalastajia. Turvaverkkopyyntiä.

(koht tulee varmaan bannia tai jotain syytteitää jostain)
 
vierailija
”koht tulee varmaan bannia tai jotain syytteitää jostain)”

Se tästä vielä puuttuisi, että ko. suunnan edustajat alkaisivat täällä,käännyttämään.
Minusta uskon asioiden retostelu tällä palstalla ei ole suotavaa.
Alkoholismi on sairaus ja sairastuneelle ei pidä tuputtaa uskoa.
Täysin alkoholisoitunut mieheni sai kauhukohtauksen, kun näki minulla virsikirjan kädessäni kesämökillä. Kirja oli jäänyt mökin entisiltä omistajilta.
Ihminen luulee tekevänsä hyvää ja tosiasiassa pahentaa vain tilannetta.
Olen miettinyt mikä kirjoituksissani tällä palstalla ärsyttää ihmisiä.
Voin nykyään hyvin ja en halua enää elämääni yhtään ylimääräistä draamaa.
Täytyyhän tällä palstalla olla ihmisiä, jotka elävät elämässään suvantovaihetta.
Helsingin Uutisisten pääkirjoituksessa otetaan kantaa somen ikäviin lieveilmiöihin.
Minulle jäi hyvät muistot lakkautetulta keskustelupalstalta.
Moni on käynyt kääntymässä tällä palstalla. Ei nämä jutut ota tuuulta alleen.
Seko iski jälleen, ADHD, Asperger-heitot ovst uskomattomia tölväisyjä.
Jos joku muu kirjoittaja minun lisäksi saa saman kohtelun tällä palstalla neuvoni on, älä enää ikinä klikkaa auki tätä rupupalstaa. Netti on täynnä tasokasta hyvänmielen luettavaa. Nyt alan katsoa tai kuunnella jumalanpalveluksen. Kotikirkon kellot alkoivat soida muutaman sadan metrin päässä.
 
vierailija
Meitä on ilahduttavan paljon realisteja ja Ekko on täällä aikalailla yksin uskomuksineen

Ja kuten sanoit yllä, ihmiset uskovat koska Heidät on pienestä asti opetettu uskomaan. Onneksi sivistysmaat maallistuvat kokoajan koska ihmiset ajattelevat nykyisin omilla aivoillaan

Eivätkä niele kaikenmaailman uskonhömppää, vaan kyseenalaistavat mahdottomalle kuulostavia asioita
Näinpä juuri.
 
vierailija
Jos sulla ei olisi sielua, niin sun kroppa olisi vain tyhjä kotelo.
Sielu liippaa läheltä käsitettä "tietoisuus."

On muuten mielenkiintoisia ne elvytystilanteet, jossa kuollut on leijunu katossa ja pystyny tarkkaan kertomaan eloon palatessaan, mitä pelastushenkilökunta on tehny ja puhunu, vaikka oli jo käytännössä kuollut ja silmät olivat kiinni.
Sielua ei tarvitse väistämättä liittää kristinuskoon, saati meidän tuontiuskoon luterilaisuuteen.

Jos joku uskonto mua kiinnostaisi, niin se voisi olla esim. buddhalaisuus.
 
vierailija
”koht tulee varmaan bannia tai jotain syytteitää jostain)”

Se tästä vielä puuttuisi, että ko. suunnan edustajat alkaisivat täällä käännyttämään.
Minusta uskon asioiden retostelu tällä palstalla ei ole suotavaa.
Alkoholismi on sairaus ja sairastuneelle ei pidä tuputtaa uskoa.
Täysin alkoholisoitunut mieheni sai kauhukohtauksen, kun näki minulla virsikirjan kädessäni kesämökillä. Kirja oli jäänyt mökin entisiltä omistajilta.
Ihminen luulee tekevänsä hyvää ja tosiasiassa pahentaa vain tilannetta.
Olen miettinyt mikä kirjoituksissani tällä palstalla ärsyttää ihmisiä.
Voin nykyään hyvin ja en halua enää elämääni yhtään ylimääräistä draamaa.
Täytyyhän tällä palstalla olla ihmisiä, jotka elävät elämässään suvantovaihetta.
Helsingin Uutisisten pääkirjoituksessa otetaan kantaa somen ikäviin lieveilmiöihin.
Minulle jäi hyvät muistot lakkautetulta keskustelupalstalta.
Moni on käynyt kääntymässä tällä palstalla. Ei nämä jutut ota tuuulta alleen.
Seko iski jälleen, ADHD, Asperger-heitot ovat uskomattomia tölväisyjä.
Jos joku muu kirjoittaja minun lisäksi saa saman kohtelun tällä palstalla neuvoni on, älä enää ikinä klikkaa auki tätä rupupalstaa. Netti on täynnä tasokasta hyvänmielen luettavaa. Nyt alan katsoa tai kuunnella jumalanpalveluksen. Kotikirkon kellot alkoivat soida muutaman sadan metrin päässä.
Korjasin kaksi kirjoitusvirhettäni.
Tv-jumalanpalvelus vuodelta 2017 Turussa oli kaunis tilaisuus.
Turun murteella laulettu suvivirsi oli ihana.
Kuten jo aiemmin totesin, en lue Echon ja Lispetin juttuja.
Tämä palsta on kaikille tarkoitettu ympäri maailmaa.
Jos minun jutut eivät miellytä, vika on lukijassa ei kirjoittajassa.
Laitoin pastaveden kiehumaan etten jää jorisemaan tälle palstalle.
 
vierailija
Mun yks tuttu ottaa merkkejä luonnosta.
"Korppi raakkui, se tietää kuolemaa, mut sit tuli pihaan mustarastas, se on jo toiveikkaampi lintu."

Ja moni ottaa linnuista merkkiä. Vaikka se punatulkku ois vieraillu sata kertaa ennenki ikkunalaudalla, niin "nyt se eilen kuollu Wäinö tuli sanomaan heipat." Juu....ei.
Siis 😵💫

Uskooko joku oikeesti että jonkun lajin näkeminen tai kuuleminen tarkoittaa yhtä ja toisen toista? 🙄
Sinäkin?
 

Yhteistyössä