Onnistuuko lapsen syntymän ajoitus?

• Viestiketjun aloittaja kevätvauva?
  • Ensimmäinen viesti
Allergisena ei ollut hyvä ajatus synnyttää kevätvauvaa, ainakaan tänä keväänä :D

Mutta onnistui ajoitus erittäin hyvin. Sukulaiset toivoivat kevättä ja niin sitten pistettiin neiti alulleen kesäkuun alulla... Joskin meillä laito tätit klinikalla :saint: :D

ap
Toivoisin ehkä et vauva syntyis kesäkuussa, sais mieskin olla kotona meidän kans lomilla.
Lisäks se sopis mun töitten kans hyvin yksiin. Menisin sit seuraavana keväänä takas töihin ja isä jäis vauvan kans kotiin.

Mulla on elokuussa syntyny tyttö ja joulukuussa syntyny poika. Ja olen ehdottomasti sitä mieltä et kesällä oli mukavampi olla viimesillään raskaana kun talvella. Talvella ei meinannu viimesillää mahtuu toppavaatteet päälle. Kesällä viimesillään oleminen oli helppoa kun sai olla rennossa hameessa yms..Mulla oli myös talvella kauhee pelko siitä että liukastun ja kaadun sen ison mahani pääle :(

j
Mun lapset on syntyneet tammi-, loka- ja toukokuussa eikä siinä ole musta mitään ihmeempää eroa. Ihan sama sinänsä. Tunnustan kyllä, että en olisi halunnut lapsen syntyvän joulukuussa. Tai mies ei halunnut, kun on itse kärsinyt siitä.

ap
Joo, kyllä se ois mukava jos meille tulis ennen juhannusta vauva. Ehkä paras aika.

Sitten seuraavana vuonna alkuvuodesta, tammi-helmikuussa sit menisin töihin, ja mies vois olla vauvan kanssa kotona :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo, kyllä se ois mukava jos meille tulis ennen juhannusta vauva. Ehkä paras aika.

Sitten seuraavana vuonna alkuvuodesta, tammi-helmikuussa sit menisin töihin, ja mies vois olla vauvan kanssa kotona :)
En tiedä onko väärin ajatella vauvan syntymän ajoitusta.
Olis mukavempi koulujen ym. takia että olis mieluummin luokkansa vanhimpia, kuin nuorimpia.
Ja, jos se onnistuis, työtkin kärsis siitä mahdollisimman vähän, eikä työnantajakaan repis pelihousujaan...

äitee
No jos sattuu olemaan helposti sikiävä, näitä voi miettiä. Ehkä jokainen jossain sisimmässään miettii ajoitustakin etukäteen haaveissaan jos eka lapsi on ns. suunniteltu. Sitten taas kovin monella käy lopulta haaveista ja suunnitelmista huolimatta niin, ettei tosiaan ole mitään ajoituksella väliä kunhan syntyisi edes yksi lapsi edes jonain vuonna. Itse kyllä muistan esikoista toivoessa ja yrittäessä ajatelleeni, etten ymmärrä miten joku voi tulla vahingossa raskaaksi kun tarkoituksellakin se oli niin hankalaa! Mutta meidän kroppia ja niiden yhdistelmiä vaan on moneen junaan.

kolmen äiti
Mulla on syysvauva, kevätvauva ja kesävauva tässä järjestyksessä. Kevätvauvaa oli ihaninta odottaa ja jotenkin se raskaus oli luontevin. Kesävauvan synttäreitä on taas ollut kaikista mukavinta järjestää, kun on pihakin käytössä. Kesävauvan synttärit on meillä aina suurimmat juhlat siksi, että osuu loma-aikaaan ja väellä on paljon rennompi fiilis. Itse olen tammikuun lapsi. Se oli hienoa kouluiässä mutta näin aikuisiällä juhlisin mieluummin kesällä, kuten mies ja kolmonen.

No ei onnistuis meillä - tai siis ainakin sen verran kauan esikoista ooteltiin alulle, että sillä perusteella jos alkaisimme nyt uutta yrittämään niin en kyllä uskaltais toivoa syntyväks johonki tiettyyn aikaan, kunhan syntyis joskus =)

Mulla on ollu kolme kesävauvaa ja mun mielestä se on ollu oikeen kiva aika saada vauva kun pääsee heti ulkoileen ja on helppoa pukemisten kanssa (isompien lastenkin pukemisen ). Sit kun lapset on opetelleet kävelemistä siin vuoden korvilla niin on ollu vähän päällä vaatetta eikä esim. liukasta kuten talvella.

Nyt viimisimmän kans oli se ongelma, et talvitakki alko käymään ahtaaks! Tähän mennessä ei oo tarvinnu takkiongelmista huolehtia. Kolmannen la oli kesäkuussa. Mukavampi olla lämpimään aikaan raskaana (etenkin kun en ite kärsi kuumuudesta tippaakaan ).

No jokotai- joko on liian kuuma alkuraskaudessa tai sitten se on viimeistään silloin kun on viimesillään.
Sama juttu talven kanssa, loppuraskaudessa ei mene ykskään takki päälle ja kenkiä on kamala sitoa, ehkä.

Aiva sama.

Takana 2 vuotta yritystä
Alkuperäinen kirjoittaja Rajaton:
Alkuperäinen kirjoittaja ongelmansa kullakin:
No niin...Hmmm. Meidän vauvan piti syntyä heinäkuussa, no meni kesken...Uusi yritys, piti syntyä syyskuussa, no meni kesken...Uutta toiveilua taas ja kappas, olikin tulossa tuplat toukokuulle, no meni kesken. No, ei muuta kun jatkoa vaan ja niin ilmoitti lokakuun vauva tulostaan, mut se oli sitte tuulimuna. No kuule - IHAN SAMA JOS SYNTYISI EDES ELÄVÄNÄ!!!!
Ap, ei kysyny mitään toisten ongelmallisista raskauksista. Olen pahoillani, että sulle on käynyt noin, mutta ei olis tarvinnu tähän ketjuun tulla kertoon ku sitä ei kysytty. Tee oma aloitus aiheesta vaikka?
Ap nimenomaan kysyi, voiko lapsen syntymää ajoittaa, ja tuo vastaaja kertoi oman tarinansa siitä, miten tätä asiaa ei todellakaan aina voi suunnitella.

Siihen saakka kaikki tai ainakin suurin osa oli kirjoittanut lähinnä myönteisesti, vaikka sittemmin ketjuun onkin tullut muistutuksia siitä, ettei todellakaan kaikissa tilanteissa voi suunnitella. Eikä ap VOI tietää omaa tilannettaan etukäteen. Minäkin luulin tulevani helposti raskaaksi, mutta en tullutkaan. (Enempää ei kai omista asioistaan saa tässä ketjussa puhua?).

enpä olisi uskonut
Alkuperäinen kirjoittaja KOKEMUSTA ON 5 Kert.:
Alkuperäinen kirjoittaja ok:
No hommiin sitten ja äkkiä.
Ei onnaa vielä, mutta ehkä ensi vuonna...

Huolella suunniteltu, puoliksi tehty :D
mutta varo putoamasta pilvilinnoista lujaa alas. Voi sattua! katso nimimerkki!
Tiedän sen, ettei lasten saanti ole itsestäänselvää.

En usko, että minulla olisi kuitenkaan mitään ongelmia raskaaksitulossa.
Joo, en minäkään uskonut. Mutta niin vain kävi. Ei uskonut kaverikaan, mutta sama homma. Niin ja mistäs tiedät, "viliseekö" miehelläsi edes ja mikä on hänen veijareidensa hedelmöityskyky?!? Pikkuisen hei realiteetteja mukaan! Lapettomuuspulmat ei kuule aina ilmoittele ittestään mitenkään muuten, kuin että sitä vauvaa vaan ei ala kuulumaan!

Eipä onnistunut meilläkään ! Ensimmäinen syntyi huhtikuussa, toinen siitä 2.5v päästä marraskuussa vaikka olis saanu tulla jo paljon aiemminkin!
Ei se aina mene niinkuin suunnittelee! 6kk ikäerolla, sii toinen kevällä toinen loppu syksystä, molemmat tyttöjä ni ei toivoakaan että menis samat talvitamineet taikka kengät ...

lapset on luojanlahja ja ne tulevat silloin kun ovat tullakseen! Ihaninta on se että niitä on suotu ja vieläpä terveinä joten eiköhän se ole kaiken a ja o !

ps. Syysvauvan odotus meni nopsempaa ku oli kesällä raskaana ja tietty ku se oli toka. ekaa lasta tunnuin odottavan toooosi pitkään.. elokuussa ku sain tietää, tuli lumet, joulut ja lumet kerkes lähteeki ja ekat leskenlehet kukkimaan ennenku yks putkahti maailmaan :heart:

Oikeestihan sillä ei ole mitään väliä mihin aikaan vuodedta syntyy. Eikä koulussa ole väliä onko syntynyt alku- vai loppuvuodesta. Ihan yhtä hyvin siellä pärjää ja voihan sen ajatella niinkin että kun on syntynyt lppuvuodesta on nuorempana jo fiksumpi kuin muut. Mun mieskin on syntynyt joulukuun lopussa ja on aina ollut koulussa yksi parhaista. Korkeintaan ajokortin ym saaminen voi vähän harmittaa jos on syntynyt loppuvuodesta, kaikki kaverit ehtii saada ensin.

Kukin joo tyylillään mutta lapsi tulee kun tulee, ei siihen kannata niin hirveesti suunnitella. Tiedän pariskunnan joka oli jo jättänyt ehkäisyn pois lapsen saantiajatuksella, mutta sitten haettiin jälkiehkäisyä ettei vauva synny loppuvuodesta. :headwall:

ap
Yksi syy ajoittamiseen olisi se, että keväällä on töissä kiirettä, ja siten en jättäisi työkavereita pulaan, jos pystyisin vielä olemaan töissä keväällä.

Mies taas pystyisi syntymävuonna olemaan kotona vauvan syntymän aikoihin. Ja sitten jatkossakin olemaan yleensäkin kesät ja syksyt lapsen kanssa kotona, jos minä olen töissä.
Emme haluaisi lasta päivähoitoon, vaan vuorottelisimme kotonaolossa.

Yksi syy ajoittamiseen olisi se, että keväällä on töissä kiirettä, ja siten en jättäisi työkavereita pulaan, jos pystyisin vielä olemaan töissä keväällä.

Mies taas pystyisi syntymävuonna olemaan kotona vauvan syntymän aikoihin. Ja sitten jatkossakin olemaan yleensäkin kesät ja syksyt lapsen kanssa kotona, jos minä olen töissä.

Sähän voit vaikka saada potkut ennen kuin vauva edes syntyy, tai tulet raskaaksi. Miksei muuten miehesi voisi olla kotona kun vauva syntyy kuin tiettyyn aikaan vuodesta? Kyllä meillä onnistui kummankin kohdalla, lapset syntyneet joulu- ja helmikuussa. Sillä taas ei ole väliä onko miehesi 2 vuotiaan vai 2,5 vuotiaan kanssa kotona kun on kesä tai syksy.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:

Sähän voit vaikka saada potkut ennen kuin vauva edes syntyy, tai tulet raskaaksi. Miksei muuten miehesi voisi olla kotona kun vauva syntyy kuin tiettyyn aikaan vuodesta? Kyllä meillä onnistui kummankin kohdalla, lapset syntyneet joulu- ja helmikuussa. Sillä taas ei ole väliä onko miehesi 2 vuotiaan vai 2,5 vuotiaan kanssa kotona kun on kesä tai syksy.
Tarkoitan, että olisi mukavaa jos hän voisi olla kotona kauemminkin, kuin sen pelkän isyysloman, 2 viikkoa?

marjaana
Sitähän ei voi ennalta tietää, miten nopeasti raskaaksi tulo onnistuu ja raskaus etenee.

Meillä on lapset syntyny kesällä ja syksyllä, nyt on syntymässä kevätvauva. Minusta kesällä raskaana oleminen on ollut ihaninta. Ei ole tarvinnut itselle hirveästi pukea ja esim. mekoissa on ollut hirmu keveä olla. Nyt talvella on ollut ihan michelin-ukko olo toppavaatteissa ja isolla mahalla. Mutta kevät- ja kesävauva on kyllä nopea laittaa vaunutirsoille ja imetyskin onnistuu luonnon helmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:

Tarkoitan, että olisi mukavaa jos hän voisi olla kotona kauemminkin, kuin sen pelkän isyysloman, 2 viikkoa?
Lomaa voi säästää, isyyslomaa voi pätkitttää. Munkin mies oli nyt 4 viikkoa kotona niin että kävi yhtenä päivänä viikossa vähän kääntymässä työpaikalla. Oikeesti, älä suunnittele niin kauheesti. Kun koskaan ei tiedä miten elämä potkii päähän kuten olet jo ehtinyt lukea.

Yhteistyössä