Onnenarpa ja Janne Antin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Täällä tuntuu vakituiseen olla tuo yksi ja sama kuka pistää kommenttia muutaman minuutin välein eikä tuo keskusteluun mitään lisäarvoa Ei kannata välittää, kun hullummaksi vain menee jos hänelle mitään yrittää sanoa.
Olen huomannut saman. Sinun kommentit ovat niin fiksuja että olen rakentanut niille alttarin. Toivottavasti joku päivä voin palvoa sua ihan IRL 🥰.
 
vierailija
Jos en asuisi Lapissa, menisin tuohon työkokeiluun. Olis ihan kiva juttu. Eläinten kanssa temmeltää.
Katsoin hänen sivultaan tuon. Ihan hyvä asia. Olen lukenut että Suomessa on työkokeiluja kaikkialla. Oli jopa baarissa jossa käyn. Hyvin näytti nainen viihtyvän siellä ja sitten sai myös työttömyyskorvausta tai mitä lie sen myötä tietysti ettei ilman rahaa ollut. Jälkikäteen sitten sai työpaikan. Samoin pari muuta ihmistä tehneet saman. En tiedä miksi täällä nämä pari pilkkaa tätä metodia. Ihan yleinen asia.
 
vierailija
Katsoin hänen sivultaan tuon. Ihan hyvä asia. Olen lukenut että Suomessa on työkokeiluja kaikkialla. Oli jopa baarissa jossa käyn. Hyvin näytti nainen viihtyvän siellä ja sitten sai myös työttömyyskorvausta tai mitä lie sen myötä tietysti ettei ilman rahaa ollut. Jälkikäteen sitten sai työpaikan. Samoin pari muuta ihmistä tehneet saman. En tiedä miksi täällä nämä pari pilkkaa tätä metodia. Ihan yleinen asia.
Toivottavasti omat kommenttini ei ole vaikuttaneet pilkkaamiselta. Aidosti mietin, että riittääkö töitä hotellissa kahdelle 🤗
 
vierailija
Myöskään sen ei pitänyt kuulostaa pilkkaamiselta missä pohdin etten itse arvostaisi jos veisin lemmikkini hoitoon tässä tapauksessa Jannelle ja sitä ulkoiluttaisikin / hoitaisi joku muu, kuin Janne. Tämäkään ei ollut pilkkaa. Tämä sama asia pätee esimerkiksi hiusten leikkaamiseen. Jos ostan hiustenleikkuun joltakin tietyltä niin en haluaisi kenenkään muun tekevän sitä. Samoin hieronta tai vaikka mittatilaus vaate.
 
vierailija
Tämä kommentti. Etkö ole tietoinen että hyvin monet työpaikat tekee tätä? Ei vain Janne. Itse olin työkokeilussa terveyskeskuksella. En ikinä ajatellut olevani orja siellä eikä varmasti ne muutkaan jotka olivat töissä siellä. On niin moukkamainen kommentti sulta tuo tuossa.

”On se kyllä kiero ja ovela mies! 🤣 Ollaan olevinaan niin reilua "työnantajaa", kun ihan työkokeiluun pääsisi nyt Jannen lemmikkihotelliin. No työkokeilustahan ei makseta palkkaa, se ei kerrytä vuosilomaa eikä kokelas ole työterveydenhuollon piirissä. Mihin Janne tarvitsee ilmaista orjaa/orjia????”
 
vierailija
Aina erikoista seurata miten nää vihaajat sitten hiljenee yhtäkkiä. Ensin ihan hirveä melu ja sitten kun vastaa takaisin, niin tuppisuut ilmestyykin paikalle. Se tietysti selittää sen minkä jo tiesin aiemmin. Heillä ei ole mitään sanottavaa muuta kuin huutaa ilkeyksiä toisin ajatteleville. Näin ne monet sodat alkoivat ja alkavat tulevaisuudessakin.
 
vierailija
Toivottavasti omat kommenttini ei ole vaikuttaneet pilkkaamiselta. Aidosti mietin, että riittääkö töitä hotellissa kahdelle
Ei ne vaikuttaneet. Minun mielestä on hyvä vaan jos mies saa apua. Kuka haluaa tehdä kaikki itse? Voi tietysti tehdä kaikki itse, mutta montako ihmistä oikeasti haluaa? Kyllä siellä varmasti pari tuntia päivässä löytyy jotain tekemistä toiselle ihmiselle myös. Eihän työkokeilussa kuitenkaan olla joka päivä 8 tuntia päivässä.
 
vierailija
Tämä kommentti. Etkö ole tietoinen että hyvin monet työpaikat tekee tätä? Ei vain Janne. Itse olin työkokeilussa terveyskeskuksella. En ikinä ajatellut olevani orja siellä eikä varmasti ne muutkaan jotka olivat töissä siellä. On niin moukkamainen kommentti sulta tuo tuossa.

”On se kyllä kiero ja ovela mies! Ollaan olevinaan niin reilua "työnantajaa", kun ihan työkokeiluun pääsisi nyt Jannen lemmikkihotelliin. No työkokeilustahan ei makseta palkkaa, se ei kerrytä vuosilomaa eikä kokelas ole työterveydenhuollon piirissä. Mihin Janne tarvitsee ilmaista orjaa/orjia????”
En itse kirjoittanut tätä kommenttia, mutta ehkä tässä kenkä puristaa siitä, kun Janne antanut itsestään aika no.. onko pihi oikea sana? Janne on antanut ymmärtää, että ei mielellään maksa monestakaan asiasta ja sitten taas toisaaltaan laskuttaa itse kaikesta mahdollisesta. Ehkä tässä tapauksessa työ työkokeilun hakeminen tuntuu ilmaisen työn etsimiseltä, kun aidolta halulta tarjota työtä sitä tarvitsevalle.
 
vierailija
Aina erikoista seurata miten nää vihaajat sitten hiljenee yhtäkkiä. Ensin ihan hirveä melu ja sitten kun vastaa takaisin, niin tuppisuut ilmestyykin paikalle. Se tietysti selittää sen minkä jo tiesin aiemmin. Heillä ei ole mitään sanottavaa muuta kuin huutaa ilkeyksiä toisin ajatteleville. Näin ne monet sodat alkoivat ja alkavat tulevaisuudessakin.
Olet oikeassa, näin tämä kaava usein menee 😄 He joko vastaavat itselleen tai hiljentyvät, kun eivät saa vastakaikua. En itse jaksa vastata heille yhteenkään huuhteluun 🤭
 
vierailija
En itse kirjoittanut tätä kommenttia, mutta ehkä tässä kenkä puristaa siitä, kun Janne antanut itsestään aika no.. onko pihi oikea sana? Janne on antanut ymmärtää, että ei mielellään maksa monestakaan asiasta ja sitten taas toisaaltaan laskuttaa itse kaikesta mahdollisesta. Ehkä tässä tapauksessa työ työkokeilun hakeminen tuntuu ilmaisen työn etsimiseltä, kun aidolta halulta tarjota työtä sitä tarvitsevalle.
Itse katson työkokeilun siltä kantilta, että molemmat sitten voivat päättää että onko sopivaa molemmin puolin. Jos ei ole, ei tarvi tehdä paperitöitä ja antaa potkuja jne. Ja jos on sopiva, niin sitten voi palkata ihan palkalla myöhemmin. Kun se ihminen kuitenkin saa Kelalta jonkinlaista korvausta ajastaan, ettei hän ilmaiseksi kuitenkaan tee töitään.
 
vierailija
Itse katson työkokeilun siltä kantilta, että molemmat sitten voivat päättää että onko sopivaa molemmin puolin. Jos ei ole, ei tarvi tehdä paperitöitä ja antaa potkuja jne. Ja jos on sopiva, niin sitten voi palkata ihan palkalla myöhemmin. Kun se ihminen kuitenkin saa Kelalta jonkinlaista korvausta ajastaan, ettei hän ilmaiseksi kuitenkaan tee töitään.
Tämä on kyllä ihan totta. Hyvä pointti. Enkä siis itse ole sitä mieltä, että työkokeilu olisi sieltä ja syvältä enkä todellakaan kirjoittanut sitä ensimmäistä viestiä missä tämä haukuttiin maanrakoon. Hyvähän se on jos tarpeet kohtaavat esimerkiksi juuri näin 😊
 
vierailija
Aina erikoista seurata miten nää vihaajat sitten hiljenee yhtäkkiä. Ensin ihan hirveä melu ja sitten kun vastaa takaisin, niin tuppisuut ilmestyykin paikalle. Se tietysti selittää sen minkä jo tiesin aiemmin. Heillä ei ole mitään sanottavaa muuta kuin huutaa ilkeyksiä toisin ajatteleville. Näin ne monet sodat alkoivat ja alkavat tulevaisuudessakin.
Ehkä lähtivät töihin? Tai muihin hommiin? Ei täällä kukaan voi päivystää kokoajan. Paitsi sinä.
 
vierailija
Tämä on kyllä ihan totta. Hyvä pointti. Enkä siis itse ole sitä mieltä, että työkokeilu olisi sieltä ja syvältä enkä todellakaan kirjoittanut sitä ensimmäistä viestiä missä tämä haukuttiin maanrakoon. Hyvähän se on jos tarpeet kohtaavat esimerkiksi juuri näin
Ja sekin, että pyytää saa ja sitten jos joku ottaa sen vastaan, miten se on Jannen (tai kenenkä vaan) vika ja syy? En ymmärrä tätä että jos mies kysyy ja pyytää, miksi siitä syytetään. Samalla tavalla voi sitten ilkkua sitä ihmistä joka ottaa sen vastaan. Jos pitää ilkkua. Näköjään aina pitää. Kun itse menin työkokeiluun, ei tullut mieleenkään että se olisi jotenkin ollut halventava tai huono kokemus tai että olin jonkun orja. Päinvastoin. Opin paljon ja se oli hyvin avartava kokemus.
 
vierailija
Ja sekin, että pyytää saa ja sitten jos joku ottaa sen vastaan, miten se on Jannen (tai kenenkä vaan) vika ja syy? En ymmärrä tätä että jos mies kysyy ja pyytää, miksi siitä syytetään. Samalla tavalla voi sitten ilkkua sitä ihmistä joka ottaa sen vastaan. Jos pitää ilkkua. Näköjään aina pitää. Kun itse menin työkokeiluun, ei tullut mieleenkään että se olisi jotenkin ollut halventava tai huono kokemus tai että olin jonkun orja. Päinvastoin. Opin paljon ja se oli hyvin avartava kokemus.
Janne tekee tämän kuitenkin työvoimatoimiston kautta. Olisi eri asia jos tekisi sen pimeästi eikä työntekijä tosiaan saisi mitään rahaa. Niitäkin paikkoja kun on. Että ihan asiallisesti tämä on suunniteltu, tämä työkokeilu.
 

Yhteistyössä