Uusi miss Suomi 2024

vierailija
Persu? Ei. Olen nuorehko, poliittisesti sitoutumaton n. En omista enkä katso televisiota tai "seuraa" missikisoja muutoin kuin sen mitä keltainen lehdistö kuvastoa jakaa. (Viimeiset missikisat katsoin terveestä v. 2012). Kommentointi täällä on monelta osin todella törkeää, loukkaavaa ja moukkamaista. Se on niin ala-arvoista, ettei siitä itseasiassa voi edes loukkaantua.
 
vierailija
#25
En ole persu. Sinä olet kun noin kimmastuit. Myönnä pois vaikka nolottaa. Missikisat ovat suoraan persujen pelikirjasta. Vain sana arjalainen kasvatus on väännetty sanaan karjankasvatus. Vaalikarja nääs tarvitsee esikuvia.
 
vierailija
Pikkutytöstä lähtien olen missikisoja katsellut. Nykyisin tämä missitouhu on mennyt typeräksi. Misseillä on oikein joku "academy" joka kouluttaa näistä naisista missejä. Koko missitouhu on nykyään olevinaan jokin työhaastattelu ja pätevin hakija valitaan. Pitää osata oikeanlainen somen käyttö, pitää osata puhua oikein, pitää olla hyvänteväisyysjärjestössä mukana ja olla sitä sun tätä.. Kun misseillä oli haastattelukierros, jokainen aloitti vastauksensa sanomalla "Kiitos kysymyksestä." Moniko urheilija tai poliitikko aloittaa vastauksensa samoin??

Bikinikierroksella jokaisella oli joku rääsy harteillaan. Peitti mukavasti perseen ja mahdolliset selluliitit. Iltapukukierros oli lapsuudessa aina lempparini. Innolla odotin kauniita paljettimekkoja. Aina sermin takaa tuli toinen toistaan upeampia iltapukuja. Nyt missit kulkivat jossain hirvittävissä höyhenvirityksissä, parin finalistin kohdalla sai jännittää että milloin tissit vilahtaa.

Ehkä kuitenkin suurin "pettymys" nykykisoissa on se kruunaushetki. Se vanha missikruunu oli upea. Nämä nykyiset "tiarat" ovat tylsiä. Kaipaan myös sitä sinistä missiviittaa ja Neitosista ken on kaunein- laulua. Ja missin valtaistuinta. Ja tämä nykyinen tyyli ilmoittaa voittaja on typerä. Toinen perintöprinsessa vielä kruunattiin näyttävästi ja hän sai oman hetkensä. Sitten kajautetaankin jo voittajan nimi ilmoille, ja häntä aletaan kruunaamaan seuraavaksi kameroiden seuratessa. Tämä ensimmäinen perintöprinsessa kruunattiin kaikessa hiljaisuudessa jossain syrjemmällä, kun kaikki seurasivat vain uutta Miss Suomea ja hänen "riehumistaan".
 
vierailija
Uskomatonta sikailua ja solvaamusta nämä kommentit täällä joillakin. Sivulta vaan eksyin lukemaan selatessani itseäni koskevia lapsiperheaiheita, kun näin missialoituksen.

Tämä negatiivinen puhetyyli on mielestäni jotain sitä osaa ruminta suomalaisuutta; ilkeää, vähättelevää, mollaavaa, trollaavaa oman alemmuuskompleksin ja pahan olon oksennusta muiden naamalle, jorain, mitä vuosikymmenien ajan on maassa harrastettu.

Toivon tämänkaltaisen henkisen rumuuden kuihtuvan pois suomalaisuuden varjopuolesta ja sisäisen sielun kauneuden valtaavan alaa ihmisten sydämissä. p.s. Saa nauraa, en aio lukea vastakommentteja.
 
vierailija
Tässä olisi ylivoimainen voittaja jos Setis toimisi historiallisena ”einomakusena” missikisoissa 😍

Antaisiko aasilaisnaisten asiantuntija @Johnny Appleseed täydet pinnat hänelle?

Entä muut palstan miehet, mitä mieltä?

Eli valitsisit voittajaksi tekoälyn luoman tuotteen? No, kertoo paljon sinun naismaustasi eli mahdollisimman feikki muovinen ja väkisin tehty. Ei tullut yllätyksenä ollenkaan että arvostat moisia tekeleitä, sen verran runsaasti lyttäät suomalaisia naisia lähes jokaisessa viestissäsi.
 
vierailija
Eli valitsisit voittajaksi tekoälyn luoman tuotteen? No, kertoo paljon sinun naismaustasi eli mahdollisimman feikki muovinen ja väkisin tehty. Ei tullut yllätyksenä ollenkaan että arvostat moisia tekeleitä, sen verran runsaasti lyttäät suomalaisia naisia lähes jokaisessa viestissäsi.
Nämä kaksi mainitsemaasi miesoletettua ovat jatkuvasti viestieni kimpussa.
Säälin heidän vaikutuspiirissä olevia naisoletettuja.
En enää seuraa kotimaan asioita huolella, sillä aikuiset lapseni ovat jo kauan sitten muuttaneet Suomesta. Yh-äitinä elämä pk-seudulla nollaluvun alussa oli rankkaa.
Vedin myös isän roolin, sillä ei lasten isällä silloin ollut siihen rahkeita.
Misseistä en itse ole ikinä ottanut esimerkkiä. Heitin nuoruudessani raskasta tsoukkia etunimestäni. Kerroin, että lehmämme nimeksi laitettiin Lenita, ja minun nimeksi erään toisen missin nimi. Lenita oli veteraanijärjestön tukeman organisaation missi. Minulla ei ole mitään käsitystä minkä aatteen puolesta nykymissit keikistelevät bikineissään uima-altailla. Tuskinpa vain Ukrainan ja Gazan hätääkärsivien hyväksi. Missien työllistäminen tuotteiden markkinointiin esim. tavarataloissa on menneiden aikojen juttu, ja Kymppitonni-hömppäohjelmakin on jo aikoja sitten kuopattu.
 
vierailija
Uskomatonta sikailua ja solvaamusta nämä kommentit täällä joillakin. Sivulta vaan eksyin lukemaan selatessani itseäni koskevia lapsiperheaiheita, kun näin missialoituksen.

Tämä negatiivinen puhetyyli on mielestäni jotain sitä osaa ruminta suomalaisuutta; ilkeää, vähättelevää, mollaavaa, trollaavaa oman alemmuuskompleksin ja pahan olon oksennusta muiden naamalle, jorain, mitä vuosikymmenien ajan on maassa harrastettu.

Toivon tämänkaltaisen henkisen rumuuden kuihtuvan pois suomalaisuuden varjopuolesta ja sisäisen sielun kauneuden valtaavan alaa ihmisten sydämissä. p.s. Saa nauraa, en aio lukea vastakommentteja.
Me suomalaiset olemne maailman onnellisin kansa. :)

Luet kummiski. ;)
 
vierailija
Nämä kaksi mainitsemaasi miesoletettua ovat jatkuvasti viestieni kimpussa.
Säälin heidän vaikutuspiirissä olevia naisoletettuja.
En enää seuraa kotimaan asioita huolella, sillä aikuiset lapseni ovat jo kauan sitten muuttaneet Suomesta. Yh-äitinä elämä pk-seudulla nollaluvun alussa oli rankkaa.
Vedin myös isän roolin, sillä ei lasten isällä silloin ollut siihen rahkeita.
Misseistä en itse ole ikinä ottanut esimerkkiä. Heitin nuoruudessani raskasta tsoukkia etunimestäni. Kerroin, että lehmämme nimeksi laitettiin Lenita, ja minun nimeksi erään toisen missin nimi. Lenita oli veteraanijärjestön tukeman organisaation missi. Minulla ei ole mitään käsitystä minkä aatteen puolesta nykymissit keikistelevät bikineissään uima-altailla. Tuskinpa vain Ukrainan ja Gazan hätääkärsivien hyväksi. Missien työllistäminen tuotteiden markkinointiin esim. tavarataloissa on menneiden aikojen juttu, ja Kymppitonni-hömppäohjelmakin on jo aikoja sitten kuopattu.
Minlä aatteen vuoksi Sanna keikistelee bikineissä?
 
vierailija
Uskomatonta sikailua ja solvaamusta nämä kommentit täällä joillakin. Sivulta vaan eksyin lukemaan selatessani itseäni koskevia lapsiperheaiheita, kun näin missialoituksen.

Tämä negatiivinen puhetyyli on mielestäni jotain sitä osaa ruminta suomalaisuutta; ilkeää, vähättelevää, mollaavaa, trollaavaa oman alemmuuskompleksin ja pahan olon oksennusta muiden naamalle, jorain, mitä vuosikymmenien ajan on maassa harrastettu.

Toivon tämänkaltaisen henkisen rumuuden kuihtuvan pois suomalaisuuden varjopuolesta ja sisäisen sielun kauneuden valtaavan alaa ihmisten sydämissä. p.s. Saa nauraa, en aio lukea vastakommentteja.
👍 Asia on juuri näin.
 
vierailija
Uskomatonta sikailua ja solvaamista nämä kommentit täällä joillakin. Sivulta vaan eksyin lukemaan selatessani itseäni koskevia lapsiperheaiheita, kun näin missialoituksen.

Tämä negatiivinen puhetyyli on mielestäni jotain sitä osaa ruminta suomalaisuutta; ilkeää, vähättelevää, mollaavaa, trollaavaa oman alemmuuskompleksin ja pahan olon oksennusta muiden naamalle, jorain, mitä vuosikymmenien ajan on maassa harrastettu.

Toivon tämänkaltaisen henkisen rumuuden kuihtuvan pois suomalaisuuden varjopuolesta ja sisäisen sielun kauneuden valtaavan alaa ihmisten sydämissä. p.s. Saa nauraa, en aio lukea vastakommentteja.
 
vierailija
En ole kukaan vakiolukija enkä koskaan kommentoi näissä keskusteluketjuissa. Olen maatilallinen, avioitunut kolmen lapsen äiti, joka lukee kaksplussalta äiti-lapsi-sisältöjä aina sunnuntaisin. Terveisin ilkeilevästä kommentoinnista aiemmin kirjoittanut.
 
vierailija
En ole kukaan vakiolukija enkä koskaan kommentoi näissä keskusteluketjuissa. Olen maatilallinen, avioitunut kolmen lapsen äiti, joka lukee kaksplussalta äiti-lapsi-sisältöjä aina sunnuntaisin. Terveisin ilkeilevästä kommentoinnista aiemmin kirjoittanut.
Hienosti kirjoitit ja olen asiasta täysin samaa mieltä.
Luen vain ketjujen viimeisimmät viestit, ja olen oppinut tunnistamaan
ikävät nimimerkit. Tietokoneella on paljon muutakin käyttöä kuin mammapalstalla kinastelu. Mielenkiinnon aiheet vaihtelevat elämäntilanteen mukaan. Itsestään ei kannata kertoa kuin jotain ylimalkaista ettei käy kuin yhden palstalla pyörineen Yle-valokuvan kanssa. Palstan mode eli valvoja ei suostu poistamaan kaikkia ikäviä viestejä, ja ne jäävät roikkumaan tänne ikiajoiksi.
 
Kilpailun taustalla olevan Finnartistin toimitusjohtaja Sunneva Sjögrén vahvistaa, että ulkonäkö ei ole Miss Suomen finaalissa minkäänlainen arviointikriteeri.

Luin ton, on jotain niin uskomatonta soopaa.

"Sisäisesti kauniit kilpailevat"?

Ookei. Sitten lavalle voidaan juoksuttaa Hurstin ruoka-avun naistyöntekijät ja kaikki Suomen vapaaehtoiset, puolisonsa vierelle jääneet omaishoitajat, avustettavaansa ilolla hoitavat henkilökohtaiset avustajat...vaikka hekin saattavat olla katkeroituneita sisältä, kateellisia jne, joten kuka osaa skannata, että kuka on oikeesti sisäisesti kaunis, eikä teeskentele? Tai auta ihmisiä esim.oman maineensa vuoksi?

Suomen kauneimman kisa on menettänyt kiinnostavuutensa ja taso on laskenut, mutta on tuollaiset kisat ihan hauskoja silti, vaikkei niihin aina se oikeesti Suomen kaunein eksykään. On mukavaa katella nättejä ihmisiä, kuin aina samoja taikinanaamoja.

Ei kaikkea tartte ottaa vakavasti.
 
Viimeksi muokattu:
Ja olisi hyvä kasvattaa lapsista sellaisia, että he kestävät sitä, että jossain on joku itseä kauniimpi/komeampi, rikkaampi, taitavampi, sosiaalisempi.

"Kaikki ovat omalla tavallaan kauniita" pitää paikkansa, jokaisessa on jotain kaunista ja arvokasta, mutta on olemassa kauniimpia ihmisiä kuin keskiverto-pirkot.

Pitääkö kohta lopettaa lasten ja nuorten musiikki- ja matemaattiset kisat, koska kaikki eivät ole synnyinominaisuuksiltaan matemaattisesti tai musikaalisesti huippulahjakkaita?

Mun itsetuntoa ei ole missikisat koskaan horjuttaneet.
 

Yhteistyössä