Onneksi lapsilla on kesäloma vain kerran vuodessa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärmeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja qwen:
Eikös 16v ja 14v vois kattoo pienempiä, että pääsisitte syömään ja elokuviin :)? Jos saisivat vaikka tienattua sitä tietokoneella oloaikaa sillä tavalla...

"luuleksää että me jotain paskavaippoja aletaan vaihtamaan" "mä en HALUA" "kerranki loma, miksei saa olla vapaasti?" niin, mulla ei oo koskaan lomaa, miksi mä en saa olla edes paria tuntia rauhassa?! näiden kommenttien jälkeen antaa jo periksi itku kurkussa. Miehellä alkaa loma juhannukselta, vaan eipä sekään silti lomalta tunnu. :(

Mutta kun uhkailut, kiristykset, vaatimiset, lahjomiset, ei MITKÄÄN auta, niin mitä tehdä?! Kaks vanhinta alkaa pitämään showta pystyssä niin pian siihen liittyy 12 vuotiaskin. 8 vuotias sanoi tässä yksi päivä että hän voi huolehtia pienemmistä, että saan olla hetken rauhassa. ihana :') Kun sanoin, ettei tarvitse, tyttö sanoi, että voisi yrittää puhua isommille järkeä. Raukka yritti, mutta sai huudot ja itkun kanssa tuli sanomaan, ettei onnistunut. Raukka :'(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikös 16v ja 14v vois kattoo pienempiä, että pääsisitte syömään ja elokuviin :)? Jos saisivat vaikka tienattua sitä tietokoneella oloaikaa sillä tavalla...

"luuleksää että me jotain paskavaippoja aletaan vaihtamaan" "mä en HALUA" "kerranki loma, miksei saa olla vapaasti?" niin, mulla ei oo koskaan lomaa, miksi mä en saa olla edes paria tuntia rauhassa?! näiden kommenttien jälkeen antaa jo periksi itku kurkussa. Miehellä alkaa loma juhannukselta, vaan eipä sekään silti lomalta tunnu. :(

Teidän tilanne kuulostaa oikeasti kamalalta :( Tuli pahamieli sun puolesta... Tuo tietokoneen ottaminen pois on kyllä oikea ratkaisu. Mä tekisin niin, että vaikka onkin loma nii kaikki liikut kiinni ja niitä liikkeitä ja menoja ja koneella olo aikaa sais vain ja ainoastaan kotitöitä tekemällä, ottamalla muita huomioon, vahtimalla sisaria jne jne. Nyt perhekokous pystyyn ja asiat selviksi kerralla.

Ikävää. Mä innoissaan tuossa iässä pakotin vanhempien aina menemään viikonlopuksi jonnekin että sain hoitaa lapsia. Mutta ymmärrän kyllä sunkin teinejä ei ne kakkavaipat kaikkia kiinnosta.

Saisitteko ens viikoksi pienempiä jollekin hoitoon vaikka useammalle ihmiselle tai teille pari ihmistä hoitajaksi että saisitte miehen kanssa yhteistä aikaa jos isommat lapset eivät ole kotona?

Kannattaa muutenkin hommata joku vakkarihoitaja kotiin aina kun tulee jotain menoa, Kyllä mä uskon että monikin tulisi hoitamaan teidän lapsia ainakin jos siitä maksetaan tarpeeksi.

Asutteko Seinäjoella? Ei kukaan päästä 16-vuotiasta Provinssiin yöksi ilman valvojaa... Alaikäiset on siellä käymässä päiväseltään ja useat vanhempien kanssa.

T:vakkari

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asutteko Seinäjoella? Ei kukaan päästä 16-vuotiasta Provinssiin yöksi ilman valvojaa... Alaikäiset on siellä käymässä päiväseltään ja useat vanhempien kanssa.

ei asuta. Siinä lähistöllä kylläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Ikävää. Mä innoissaan tuossa iässä pakotin vanhempien aina menemään viikonlopuksi jonnekin että sain hoitaa lapsia. Mutta ymmärrän kyllä sunkin teinejä ei ne kakkavaipat kaikkia kiinnosta.

Saisitteko ens viikoksi pienempiä jollekin hoitoon vaikka useammalle ihmiselle tai teille pari ihmistä hoitajaksi että saisitte miehen kanssa yhteistä aikaa jos isommat lapset eivät ole kotona?

Kannattaa muutenkin hommata joku vakkarihoitaja kotiin aina kun tulee jotain menoa, Kyllä mä uskon että monikin tulisi hoitamaan teidän lapsia ainakin jos siitä maksetaan tarpeeksi.

täytyy nyt kysellä sukulaisilta ja muilta tutuilta voisiko lapset mennä jonnekkin hoitoon. Olisi niin mukava päästä joskus edes kaksin miehen kanssa ulos syömään ja leffaan.. Pitää nyt alkaa kyselemään..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ei asuta. Siinä lähistöllä kylläkin.

ja vielä lisättäköön, esikoinen siis täyttää huomenna 17v, ja sillä yritti vielä vedota. Eivät kuulemma olisi olleet provinssissa yötä, vaan olisivat menneet kaverin mökille. Mutta eipä ole poika sinne lähdössä.

Ensinnäkin :hug: . Meillä ei ole kuin kaksi lasta (4v ja 5v) ja silti välillä hermot kiristyy kun ovat toistensa kimpussa ja mikään ei tunnu sujuvan. Ei ole aavistustakaan miten pärjäisin tuollaisen lauman kanssa.

Mutta tosissaan niitä lastenhoitajia kannattaa kysellä ja varmaan helpottaa sekin jos saa 1-2 pienempää hetkeksi jonnekin kylään. Olisiko joillain kummeja jotka voisivat vaikka ottaa kummilapsensa yökylään?

teinien kouluttaminen olis tarvinnut aloittaa jo aiemmin.
Kuria pitää olla, myös lomalla. Vaikka on loma ei TEINIT MEILLÄ MÄÄRÄÄ MITÄ TEHDÄÄN. nukkumaan mennään silti ajoissa, vaikka kesä onkin. tiskataan normaalisti ja vviikkosiisvoukset myös kuuluvat kaikille, iästä riippumatta

Alkuperäinen kirjoittaja tuplis2:
Hattua nostan ap:lle, itselläni kaksi lasta, kaksoset 9v ja mä olen jo niin väsynyt, kesälomaa jäljellä 8 viikkoa, mies töissä vielä ens viikon ja lähtee sitten poikien kanssa (kavereidensa) lappiin kesälomareissulle ja minä jään edelleen lasten kanssa kotia.

Että olet suostunut sitten noin paskaan diiliin?

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Kuria pitää olla, myös lomalla. Vaikka on loma ei TEINIT MEILLÄ MÄÄRÄÄ MITÄ TEHDÄÄN. nukkumaan mennään silti ajoissa, vaikka kesä onkin. tiskataan normaalisti ja vviikkosiisvoukset myös kuuluvat kaikille, iästä riippumatta

eiks sun tyttös kadonnu, koitti tappaa itsensä ym? Ootko ihan ok antamaan toisille teineistä ohjeita?

Alkuperäinen kirjoittaja mut:

eiks sun tyttös kadonnu, koitti tappaa itsensä ym? Ootko ihan ok antamaan toisille teineistä ohjeita?

sama tuli mulla mieleen :/

Tuon(kin) takia minusta ei olisi suurperheen äidiksi.

Ap:lle jaksamishalaus :hug:

Mulla on vain kaksi lasta, ja oon jo tässä vaiheessa kesää väsynyt kun pitää keksiä äksöniä lähes joka päivälle tai lapset hyppii seinille. Ollaan mökkeilty, tehty pyöräretkiä, käyty metsäkävelyillä, rannalla, maauimalassa, puistoissa, jne...ja tätä pitäis jaksaa elokuun 10. päivään saakka! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Ensinnäkin :hug: . Meillä ei ole kuin kaksi lasta (4v ja 5v) ja silti välillä hermot kiristyy kun ovat toistensa kimpussa ja mikään ei tunnu sujuvan. Ei ole aavistustakaan miten pärjäisin tuollaisen lauman kanssa.

Mutta tosissaan niitä lastenhoitajia kannattaa kysellä ja varmaan helpottaa sekin jos saa 1-2 pienempää hetkeksi jonnekin kylään. Olisiko joillain kummeja jotka voisivat vaikka ottaa kummilapsensa yökylään?

5v ja 4v menevät luultavasti pariksi yöksi miehen siskon luo. Lähimmät sukulaiset soiteltu läpi, mutta kaikilla omia kiireitä ym. eikä kahta pienimpää saa minnekkään. Ja vaikka olisi saanutkin, en mä olisi 16 vuotiasta yksin jättänyt. Niin naurettavaa kuin onkin. Ties minkälainen kaverilauma tänne löytäis tiensä jos esikoinen jäisi yksin. Heinäkuun alusta esikoinen pääse tosin kesätöihin... Silloin pojan on pakko herätä aamulla 5.30. Tänä aamuna lähtivät sitten 14 ja 12 v mummulaan viikoksi ja 8v mökille kolmeksi yöksi.

Jaksamista todellakin ap:lle! Erittäin helppoa ymmärtää vaikeuksiasi.

Omat ovat 4v,3v ja 2kk. 2kk kanssa helppoa mutta nuo kaksi taistelevat jatkuvasti keskenään. Menee huutamiseksi väkisinkin kun mikään rangaistus ei näytä tehoavan uhmaikäisiin. Huh, itsekin odotan kauhulla tulevaa kesälomaa.. Nyt ovat sentään isommat vielä parisen viikkoa pari päivää viikossa tarhassa.

Mutta kun nuo ongelmat ovat vähän toisenlaisia, eivät välttämättä, eivätkä todellakaan, johdu kurittomuudesta! Nuoren naisen teiniangsti iskee yllättäviinkin kohteisiin. Siinä ei auta alusta alkanut hyvä kasvatus ja kuri, ei rakastava perhe, ei mikään....eli älkää te nyt alkako kivittämään!
Ja kukakohan muussa tapauksessa muuten onkaan paras neuvomaan? Se, joka ei ole vaikeuksia kohdannut? Vaiko ehkä sittenkin se, joka on ne kohdannut ja voittanut ja ottanut niistä oppia?
AP, pistä ne kakarasi kuriin, liian löysää on varmasti jossakin suhteessa ollut, jos teinit teillä määrää! Mene siis peilin eteen ja ole rehellinen itsellesi, ennen kuin alat muiden virheitä "ihmetellä"

Kuulostaa erittäin tutulta.

Meillä 15 ja 16-vuotiaiden kanssa on tehty näin:
Perhekokous, jossa kaksi osiota. Ensin isompien kanssa, sitten liitetään pienet mukaan.
Kokouksessa kaikki saavat sanoa omat asiansa (eli yleensä äiti puhuu ja lapset murjottavat ;)).

Tuossa on kuitenkin se hyvä puoli, että tonikäiset nuoret ymmärtävät kyllä puhetta ja kun heille kertoo omista TUNTEISTAAN, kuinka homma karkaa käsistä, eivätkä he ota vastuuta asioista, vaikka ovat tuon ikäisiä. Pallo kannattaa nakata heille, jotta voivat miettiä kuinka lapselllisesti ja vastuuttomasti toimivat.

Kokouksessa he saavat miettiä, mitä vastuuta ottavat yhteisen perheen asioista, ettei kaikki ole äidin ja isän murheena, vaan että perhe toimii yhteisenä yksikkönä jossa kaikkien on hyvä olla.

Joskus joudutaan kokoustamaan viikon välein, mutta yleensä asiat menevät pikkuhiljaa eteenpäin.

Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja pöö:

Mutta kun nuo ongelmat ovat vähän toisenlaisia, eivät välttämättä, eivätkä todellakaan, johdu kurittomuudesta! Nuoren naisen teiniangsti iskee yllättäviinkin kohteisiin. Siinä ei auta alusta alkanut hyvä kasvatus ja kuri, ei rakastava perhe, ei mikään....eli älkää te nyt alkako kivittämään!
Ja kukakohan muussa tapauksessa muuten onkaan paras neuvomaan? Se, joka ei ole vaikeuksia kohdannut? Vaiko ehkä sittenkin se, joka on ne kohdannut ja voittanut ja ottanut niistä oppia?
AP, pistä ne kakarasi kuriin, liian löysää on varmasti jossakin suhteessa ollut, jos teinit teillä määrää! Mene siis peilin eteen ja ole rehellinen itsellesi, ennen kuin alat muiden virheitä "ihmetellä"

ilomielin pistäisin, kunpa se vaan olisi noin helppoa! Jos sä luulet olevasi jotenkin parempi, niin tule tänne kouluttamaan. Sori vaan, mutta alkaa jo itse kullakin olla pinna tiukalla.

Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Mutta kun nuo ongelmat ovat vähän toisenlaisia, eivät välttämättä, eivätkä todellakaan, johdu kurittomuudesta!

Tai sitten ne johtuu siitä, että kotona on vankila/armeijakuri...ei oo saanut edes hengittää haluamanaan ajankohtana.

Sekin voi olla vaihtoehto.

Yhteistyössä