Onneksi lapsilla on kesäloma vain kerran vuodessa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärmeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärmeli

Vieras
Hermot menee IHAN kohta! Teinit ei voi mennä nukkumaan ennen aamuyötä. Päivisin sitten nukutaan iltapäivään asti ja sen jälkeen kiukkuillaan pienemmille ja luistetaan kotitöistä. Jokainen haluaa tuoda kotiin 5 kaveriaan ja taas äyskitään sisaruksille kun ei voi pysyä poissa jaloista. Ja tuon tytön rakkauden perässä juostaan pitkälle yötä! Voi luoja mä olen väsynyt! Sitten tyttö tiuskii kun ei poika pidäkkään hänestä vaan jostain Justiina-Irmelistä joka on niinniiniin laiha ja hyvännäköinen että! Ihanaa tuon 14-vuotiaan elämä!

Ja nuo pienemmät, voi pyhä jysäys! Koko ajan toistensa niskassa kiinni ja sotkevat toistensa leikkejä. Sitten itketään kun "sisko teki sitä ja veli tätä ja toinen sisko tätä ja tuota" :headwall: "saako mennä tietokoneelle, miksi ei saa" "mäkin haluan" "äiti, äiti, äiti" "anna sitä, tuu tänne, vie sinne" "vie harkkoihin, vie kaverille" KIITOS EI!

Ja tämän kaiken saavat aikaan 16v, 14v, 12v, 8v, 5v, 4v, 3v ja 1v :headwall: Ja ennenkuin kukaan ehtii tulla viisastelemaan; me emme ole mitään uskontoa itse olemme lapset halunneet ja saaneet. Se siis on täysin oma vikamme. Tiedän, EI SAA VALITTAA, mutta joskus on IHAN pakko. Ei tätä jaksais kukaan, jos ei joskus saisi valittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
:o

no sulla se on asenne kohillaan...

Siis, miten niin? Ap:lle sanon: urhea nainen kun tuollaista katrasta pyörität! Jokainen horjuu välillä, HUOMATTAVASTI vähemmälläkin lapsilaumalla, ja jos ei täällä saa purkautua niin missä?!

saiskohan tosta porukasta nyt jonkun johonkin leirille tai eikö isovanhemmat ota ketään ja eikö vanhimmalle jotain kesäduunia olis??
Jarrutas vähän ja lue tuo kirjoitukses ajatuksella!Sen jälkeen istukaa pöydän ääreen perhekokoukseen ja JAKAKAA niin pelivuorot kuin kotihommatkin. Teineiltä piuhat koneista sun tyynyn alle kun sä meet nukkuun ja kotitöillä ansaitsemaan joka tunti koneella oloa. Kysypä iteltäs kuka teillä on aikuinen ja siis määrää kuika hommat menee?

Meilläkin ensiviikolla hieman hiljenee. 14v ja 12v lähtevät mummulaan 100km päähän ja 8v lähtee viikoksi kaverinsa perheen kanssa mökille. Jos tuo meno hieman hiljenisi... Tässä vaan alkaa kaipaamaan sitä kahden keskistä aikaa ukon kanssa...

Mulla ei oo vielä kokemusta teineistä, mutta ne yrittäisin saada aisoihin eli koko yötä ei valvota, pitää osallistua kotitöihin jne, ennen ei tuu kavereita jne.. Varmaan käytännössä vaikeaa..

Ymmärrän ap, vaik meilä vaan puolet tuosta! Nuo ikäerot haittaa yhteisiä asioita, esim meillä 10v ei ole enää kiinnostunut mistään 2v jutuista, ja 2v ei jaksa istua esim. urheilukentän katsomossa...eli etsimällä saa etsiä jotain kaikkia kiinnostavaa yhteistä tekemistä.

Ja jos keksii sitä tekemistä ja järjestää niin että kaikki viihtyvät, niin yhtäkkiä kaikilla on nälkä ja huomaan että olen unohtanut kokonaan ruuanlaiton... Myös kaupassakäynti koko remmin kanssa on haaste -lähes ylivoimainen.

Ja tietokone-asia meillä on hoidettu tiukilla vuoroilla, niistä ei jousteta ja lapset tietää että turha kinuta. Peliaikaa saa lisää ainoastaan jos saa kokeista 10 :) (ja niitä on kyllä tullutkin eli pikku porkkana auttaa). Muutenkin liputan aikataulujen ja kurin puolesta, siten kaikki sujuu mukavammin ja jokainen saa myös omaa rauhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
:o Ikävä tilanne. Kannattaisko laittaa lapset hoitoon ja mennä itse töihin?

kuule ei ole monestakaan tuollaista katrasta paimentamaan..

sä vissiin odotat vasta ekaa et katotaan sit kun oot sen ekan saanu et onko sulla asennetta hoitaa 8 lasta....

:)

Just tänään miettisin, kun aina sanotaan, että ei saa valittaa, kun itse on lapsia tehnyt ja etenkin lapsettomat osaa olla järkyttävän kärkkäitä sit kommentoimaan siitä, jos et hetkeen oo ikionnellinen sun kullannupuista.

Mut hei, meillä monilla on puolisotkin. Ja kyllä nekin vituttaa varmasti jokaista silloin tällöin. Ja sit me naiset valitetaan niistä puolisoista muille. Miksi ihmeessä lapsista ei saisi valittaa? Se valittaminen, asioiden ääneen sanominen jne auttaa jaksamaan arjessa. Ei KENENKÄÄN elämä lasten kanssa voi olla yhtä ruusuilla tanssimista. Niinkuin ei ole parisuhdekkaan.

Voimia sinne. Huomenna on taas parempi päivä :)

Päätettiin juuri miehen kanssa että ensi viikolla meillä ei avata konetta ollenkaan. Eli tänään klo 12.00 otetaan läppärit piiloon ja muista koneista piuhat pois. Lasten toinen mummula on ihan liian kaukana (yli 500km) eikä siis sinne voi lapsia viedä. Toiset mummu ja pappa on luvannut ottaa pari lasta kerrallaan lomailemaan, ei sen enempää. En kyllä edes päästäisi, vanhoille ihmisille..

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

sä vissiin odotat vasta ekaa et katotaan sit kun oot sen ekan saanu et onko sulla asennetta hoitaa 8 lasta....

Mulla on 7 sisarusta joista viidelle olen ollut kuin toinen äiti. Ison perheen elämä on mulle tuttua ja itsekin haluan lapsia vaikka 10 :)

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

niin, jos minä ja mies oltaisiin molemmat töissä, kuka hoitaisi lapset? Ei varmasti kukaan suostu hoitamaan näin isoa lapsikatrasta. Se on tullut monesti huomattua. (esim. miehen kanssa ollaan oltu kahdestaan yötä viimeksi 4v sitten. Ei kovin luksusta :( )

Onhan tuossa iso ja eri-ikäinen poppoo niin siinä sovittelemista. Muistan kun isommat olivat teinejä ja iltatähti pari vuotias. Aina kavereita sekä tyttö että poika, kahvia keittelivät ja pakastinta tyhjensivät. Selkä vääränä sai leipoa viikonloput kun viikolla töissä.
Nyt helppoa kun enää yksi teini, tosin sekin nyt vielä ulkona. Pian tulee kun minulla aamulla töihin lähtö. Onneksi yökyöpeli olen ja valvon myöhään.
On niin erilaisia tarpeita jokaiselle kun monenikäisiä lapsia.

Hattua nostan ap:lle, itselläni kaksi lasta, kaksoset 9v ja mä olen jo niin väsynyt, kesälomaa jäljellä 8 viikkoa, mies töissä vielä ens viikon ja lähtee sitten poikien kanssa (kavereidensa) lappiin kesälomareissulle ja minä jään edelleen lasten kanssa kotia.
Kaikki kaverit jossain, kesälomilla ja reissussa, meillä mummo ja pappa töissä, toinen mummo ei ota lapsia, (asennevika). Lapsilla hirvittävä uhma tai vastaanlaittamisvimma, kaikki on kun mä haluun ja mä en haluu, onko pakko jne.
Itse työtön.
Että tosiaan nostan hattua sulle, että jaksat noinkin monen lapsen kanssa, kun mulla menee hermot jo kahden samanikäisen kanssa ja niin siis kaksoset on poika ja tyttö

16v on jo pitkään vikunut päästä provinssiin. Ollaan sanottu, että jos tekee kotitöitä, hoitaa pienempiä sisaruksia, käy kaupassa, noudattaa sovittuja sääntöjä yms. niin voidaan harkita asiaa. Tänään taas poika kysyi asiasta, emmekä antaneet hänelle lupaa lähteä. Sen jälkeen ovet paukkui, 3vuotiaan sormet jäi väliin ja tavarat lenteli sisaruksia kohti jos joku erehtyi sanomaan väärän sanan. Eli poika ei ole lähdössä minnekkään, kun ei osaa käyttäytyä.

Särkänniemet sun muut huvitukset taitaa jäädä tältä kesältä väliin. Reissu tulisi helposti maksamaan jo paljolti yli 1000e tämän katraan kanssa. Liput huvipuistoihin, syömiset, bensat, yöpymiset ymsyms. Lapsia harmittaa, ei voi mitään mutta mä en ole lähdössä yhtään mihinkään.

Meillä toimi ennen säännöt kotitöistä, nukkumaanmenoajat yms. täysin moitteettomasti. Kun mies painoi pitkää päivää töissä, minä olin sairaalassa nuorimman kanssa viikkoja putkeen (sairastaa reumaa), 5v, 4v ja 3v sukulaisilla ja kotona oli isompien lasten kanssa mun äiti, alkoi säännöt olla mitä oli. Murrosikäiset ei juuri enää säännöistä piitanneet yms.

Yhteistyössä