onks mun lapsella jotenkin iso jalka...?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
kun oon kattellu noita vaatepaketteja kokoo 98-104cm niin niissä on joissakin kenkiä myös mukana mutta koko on aina 25-26
meidän likka käyttää kokoo 28
tyttö on aika pieni kokoinen kyllä muuten. ikää on 4 vuotta ja pituus on vissiin n.100cm.

mites muilla?

No, meillä esikoistyttö käytti 4-vuotiaana kokoa 29, pituutta oli 107cm, nyt 7-vuotiaana koko on 33 (ja pituutta n.130cm) .
Pojalla 4-vuotiaana oli 28, pituutta 105,5cm ja nyt 5-vuotiaana siirrytään kokoon 30 (pituutta on 111cm) .

Meen Peto kun oli n.100cm pitkä niin sen kengät oli kokoo 30. Tosin sitä ihmeteltiin jo 1 vuotiaana että miten tuolla on noin isot kengät...

Koskaan oo mitään vaatepakettia ostanu, mutta sen verran oon kattelu et oon just ihmetelly miks niihin pistetään kenkiä mukaan. Meillä ne on aina olleet liian pieniä ne kengät jos vaatteet olis ollu sopivia.

Poika 3v ja pari kuukautta päälle, käyttää kengänkokoa 27-28. Minä tosin ostan kengät siten että siellä on se 1,5cm kasvu- ja käyntivaraa.

Yhden kaverin samanikäisen lapsen jalka on samankokoinen mutta lapsi pärjää viimekesäisillä 24:lla koska "Ei se ainakaan valita."

On
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kun oon kattellu noita vaatepaketteja kokoo 98-104cm niin niissä on joissakin kenkiä myös mukana mutta koko on aina 25-26
meidän likka käyttää kokoo 28
tyttö on aika pieni kokoinen kyllä muuten. ikää on 4 vuotta ja pituus on vissiin n.100cm.

mites muilla?

... isojalkainen kyllä tuo teitin likka. Normi koko on just toi 26 n.100cm vaatteita pitävällä. 28 kengät normit tollasella 110-116cm lapsella. Mutta toi on niin yksilöllinen juttu toi koko. Jollain jalan pituus voi olla sama kuin kaverilla, mutta jalkapöytä on korkeampi tai leveämpi. Silloin tarttee hankkia isommat popot, koska vaikka kengän sisäpituus riittäisikin, ei leveys riitäkään. Mitä sitä ihmettelemään. Pyydä paketin myyjää jättämään kengät pois paketista jos muutoin saisit paketin huudettua itsellesi? Jos ei suostu, niin senhän se on häviö. Kenkien ja vaatteiden koot ei käy "yhtä köyttä".

Meillä esikoisen jalka hurjan iso 37-38 ja onhan tuo muutenkin 141cm ja ikää löytyy kohta 8v.
Toisella pojalla 6,5v. 32 koko.
Tytöllä 4,5v. on 26-27 ja pituutta 104
Mulla ihan normaali kinttu 38. ,no miehellä 45-46.

Oho
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
tyttö 8 v ja kengän koko 36-37 :D :whistle:

Widen ja Accran lapset pysyy maankamaralla vaikka trombi iskis... ;o) Ei paljon suksiakaan tartte ostella kun on jo omasta takaa... Ei vaiskaan. Iso lapsi - iso jalka. Oishan se aika hupaisa näky jos olis muuten pitkä ja iso ja sit jalkaterät oiskin lyhyet suhteessa kroppaan... Sopusuhtaisuus on hyvä asia.

Yhteistyössä